صفحه 1:
سازماندهی و رهبری

صفحه 2:
مر اجح درس

صفحه 3:
Cundawectas oF Dacagecreat (Gt Cditios) by Orphes @ Robbias (Dubwr), David @. DeCevzy (Pukwr) Product Details Paperback: GPO paces, Publeher: Precice Wal G edict { @newber CO, COOF), Lannene: Carfch, IEPO-AO: (00 es ABH): OPO-OINIFOPO9O, Proker Orvecsias: (.O x ‏ب‎ OF 0.0 tarhes, Shipper Deight ©.9 prarnts مبانی مدیریت: استیون رابینز دیویدای. دی سنزو» سیدمحمد اعرابی (مترجم). محمدعلی حمیدرفیعی (مترجم)» بهروز اسراری ارشاد (مترجم) مشخصات کتاب:تعداد صفحه: 16 نشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی (۲۹ شهريورء ۱۳۸۰)» شابک: ۰۱-۰۲۵۷۹۹-۹۶ قطع کتاب: رقعی» وزن: ۹۵۰ گرم

صفحه 4:
مبانی اساسی در سازماندهی و رهبری نویسنده کتاب : عباس زادگان محمد ناشر کتاب : سهامی انتشار تعداد صفحات کتاب : ۳۳۵

صفحه 5:
مدبر بت و مدیرآن

صفحه 6:
‎het Silesia) hats‏ ز قحا كان في كفده ‏مديران در جاهايى كار مى كذند كه آن را سازمان مى ناميم. بنابراينء قبل از اينكه بدانيم مديران جه کسانی هستند و چکار می کنند. بايد منظورمان را از عبارت سازمان روشن کنیم. ‏یک سازمان, آرایشی سیستماتیک از افرادی است که به منظور دستیایی به اهدافی خاص گرد هم آمده اند.

صفحه 7:
سه ویژگی مشترک همه سازمانها کدامتدو ویژگی اول این است که هدف مشخص یک سازمان معمولا به صورت یک هدف با مجموعه ای از اهداف بیان می شود. ویژگی دوم این است که هیچ قصد با هدفی به خودی خود قابل دستیابی نیست. سازمان افراد را وادار می کند که به منظور تعپین هدف تصمیم بگپرند و به منظور نحفق آن اقدامات گوناگونی بعمل آورند. ویژکی سوم اینکه همه سازمانها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند.

صفحه 8:
بنابراین. سازمان به هر موسسه ای اطلاق می‌شود که دارای هدفی مشخص افراد يا اعضا و یک ساختار سیستماتیک باشد.

صفحه 9:
\ مديران و كاركنان حملياتى دريك سازمان مديران افرادى هستند كه فعاليتهاى ديكران را هدایت می‌کنند. آنها عناوینی از قبیل سرپرسته مدیربخش, مدیر گروه. مدير منطقه. معاون. رئیس کل و مدیرعامل را دارند. کارکنان عملیاتی, پرسنل غیرمدیریتی هستند. آنها مستقیماً شغل پا وظیفه ای دارند و مسئولیتی برای نظارنه بر کار دیگران ندارند.

صفحه 10:
متووم مديريت مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط دیگر اقراد اشاره مى كند. این فرایند. وظایف یا فعالیت های اولیه برنامه‌ریزی سازماندهی, رهبری و کنترل را دربر می گیرد.

صفحه 11:
دستیایی به اهداف تعییین شده سازمان

صفحه 12:
تساریق قرآیند, اثربخشی ن کارائی در تعريف مديريت. اصطلاح فرآيظه ‎ .‏ ررر ۳ نشاندهنده فعالیتهای اولیه ایست که مدیر آنها ‎aes‏ از یی را اجراء می دهد. به عبارت بهتر, اين فعاليتها را وظاثف مدیریت می نامیم. اثربخشی و کارائی به آنچه که انجام می دهیم و اپنکه چگونه آنرا انجام می دهیم مربوط ميشود. كارائى يعنى درست انجام دادن وظيفه و به رابطه بين ورودی و خروجی اشاره دارد. اثربخشی یعنی انجام درست وظیفه جهت دستیابی به هدف.

صفحه 13:
سطوى مديريت سه سطح مدیریت عبارتند از: ) مدیران عملیاتی ۲) مدیران میانی *) مدیران ارشد.

صفحه 14:
‎Bly‏ هن سطم مدیر نت ‏مدیران عملیاتی پایین ترین سطح مدیریت بوده و مسئولیت هدایت فعالیتهای روزانه کارکنان عملیاتی را به عهده دارند. ‏مدیران میانی در سطح بین مدیران عملیاتی و مدیران ارشد فرار دارند. این افراد بر دیگر مدیران و احتمالا برخی کارکنان عملیانی نظارت دارند. عموماً مسئول تبدیل اهداف تعیین شده از سوی مدیران ارشد به جزئياته خاص هستند به گونه ای که مدیران سطح پایین بتوانند آن را اجرا کنند. ‏مدیران ارشد در رأس سازمان قرار دارند و مسئول تصمیم گیری درباره مسیر سازمان و سیاستگذاری هایی هستند که بر همه اعضا سازمان اذر می گذارد.

صفحه 15:
Bigs ‏مديران‎ 3 ots SI ‏مدیر ان‎ لوتانز و همکارانش بیش از ۴۵۰ مدیر را مورد مطالعه قرار دادند. آنچه که‌به دست آمد این بود که همه مدیران به چهار نوع فعالیت مدیریتی مشغول هستند. ‎)١‏ مديريت سنتی: تصمیم‌گیری, برنامه‌ریزی و کنترل ‏۲) ارتباطات: تبادل اطلاعات روزمره و انجام کار دفتری ‏۳) مدیریت منابع انسانی: ایجاد انگیزه. اعمال انضباط. مدیریت تعارض, جذب پرسنل و آموزش. ‏۴) شبکه سازی: اجتماعی کردن, سیاسی کاری و تعامل با افراد خارج از سازمان

صفحه 16:
توزیم سازمان بر حسب و ظیثه در سطیم سازمانی ENS مدیران ارشد مدیران میانی مدیران عملیاتی

صفحه 17:
مقام تشریفاتی رهبر رابط بتی مینتزبرگ- روابط بین توصیف رئیس نمادی؛ موظف به اجرای تعدادی وظایف ‎sale‏ با ماهیت أجتماعی و حقوقی مسئول ایجاد انگیزه در کارکنان و مسئول فعالیت آنها؛ مسئول پرسنل, آموزش و وظایف مربوطه حفظ شبکه تماس‌های بیرونی که ایجاد نموده است و کسب اطلاع از اینکه چه کسانی اطلاعات و امتیازآت را فراهم می‌کنند. شراد | فعالیت‌های مشخص استقبال از میهمانان, امضای سند حقوقی اجرای واقعی همه فعالیت‌های مربوط به کارکنان اعلام وصول نامه‌هاء انجام کارهای خارج سازمان؛ اجرای سایر فعالیت‌های مربوط به افراد خارج از سازمان

صفحه 18:
نقش توصیف فعالیت‌های مشخص جستجو و دریافت اطلاعات خاص مختلف 586 (بیشتر اطلاعات جاری) از طریق آگاهی از خواندن ماهنامه‌ها و گزارشات؛ گرآورند سازمان و محيط؛ مركزسلسله اعصاب اطلاعات حفظ ارتباطات شخصى درونی و بیروفی درباره سازمان انتقال اطلاعات دریافتی از سایرکارکنان به اعضای سازمان؛ برخی از این اطلاعات واقعی و | تشکیل جلسات اطلاعاتی؛ تماس برخی دیگر تعبیر و جمع‌بندی افراد با نفوذ تلفنی برای پخش اطلاعات. سازمان می‌باشند. اطلاع رسان انتقال اطلاعات به افراد خارج از سازمان در 5 مورد برنامه‌ها؛ سیاست‌ها: اقدامات؛ نتایج و | تشکیل جلسات هیئت مدیره؛ ارائه 7 غیره؛ انجام وظیفه به عنوان یک متخصص و | اطلاعات به رسانههاى جمعى کارشناس صنعتی سازمان

صفحه 19:
gla jf ‏نقش‎ ‏كارآفرين‎ ‏حل کننده مسئله‎ ‏تخصیص دهنده‎ ‏منابع‎ مذاکره کننده ‎OR. uy cal‏ تا نی رگنیر امد اه ‎re SB Pte a ts 1‏ ‎ ‏توصیف فعالیت‌های مشخص بررسى سازمان و محيط آن براى بيدا كردن 5 5 : فس ور دوز سازماندهى استراتزى و مرو, فرصدها و اجراى «هروزه بهبود» براى انجام | جلسات برا ب سه 0 تغییرات؛ نظارت بر اجرای مطلوب پروژه 1 ‎ss‏ ‏خاص. توت ‎ ‏مسئول اقدامات اصلاحاتی به هنگام روبرو سازماندهی استراتژی و مرور شدن سازمان با آشفتگی مهم و غیرقابل انتظار | جلسات مربوط به آشفتگی و بحران ‎ve eels ۳‏ زمان‌بندی. درخواست اعطای مسئول تخصیص انواع منابع سازمانع؛ در . | اختیا اجر ای ۸ ,2 نه فعالیتی که ‏واقع تائید يا اعلام نظر در مورد کلیه تصمیمات ‎Eas‏ 9 ‎LE 0‏ 9 شامل بودجه‌بندی و برنامه‌ ریزی ‏مهم سازمانی کارکنان باشد. شرکت در مذاکرت مربوط به مسئول نمایندگی سازمان در مذاکرات مهم قراردادهای اتحادیه و عرضه کنندگان ‎

صفحه 20:
مديران اثر 1 درخ ؛ اق مديران ‎Bigs‏ مديران موفق: کسانی هستند که سریع‌ترارتقا پیدا می‌کنند وبر فعالیت‌های شبکه‌سازی بیشتر از مهارت‌های مدیریت منابع انسانی تأکید دارند. مدیران اثربخش: کسافی که عملکرد بسیار خوبی دارند. بر ارتباطات تأکید دارند. 1 2

صفحه 21:
شایستگو سای سیریت شایستگی‌های ادراکی مربوط به توانایی ذهنی‌فرد درهماهنگ کردن‌همه فعالیت‌ها و منافع سازمان است. شایستگی‌های انسانی مربوط به توانایی مدیر در کار کردن با افراد. شناخت آنها و انگیزه دادن به آنها می‌شود. شایستگی‌های فنی مربوط است به استفاده فرد از ابزان شیوه کار و فنون لازم در یک زمینه تخصصی. شایستگی‌های سیاسی مربوط است به توانایی فرد در بالا بردن قدرت خود. ایجاد پایگاه قدرت و ایجاد ارتباط درست.

صفحه 22:
چرا باید به مطالحة دیریت پر داشت )با سازمان‌هایی که مدیریت خوب دارند مانند وال-مارته زیمنس» خطوط هوانی سوت-وست . موتورولا. داروسازی مرک تویز-آر-یوز و شرکت اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری اس سانگ یانگ؛ و در مسیر کامیابی. رشد و پایداری حرکت می‌کنند. آشنا می شویم ۲) دلیل دوم مطالعه مدیریت این واقعیت است که وقنی شما از دانشگاه فارغ التحصیل شده و مشغفول به کار می‌شوید یا مدیریت می‌کنید یا بر شما مدیریت می‌کنند. ۳) آگاهی از فرایند مدیریت برای کسانی که به شغل مدیریت فکر می‌کنند پایه‌ایرابنیان می‌نهد که براساس آن می‌توانندمهارت‌های مدیریتی خود را اسنوار سازند.

صفحه 23:
تكرش عاى قرایندی. سیستمی و اتتضیا قبل از اواسط فرن بیستم. دیدگاه‌های متفاونی از مدیریت پیشنهاد می‌شدند. با این حال‌در سال‌های اخیر. سه چارچوب یکپارچه ظاهر شده‌اند که به سازماندهی مطالب درسی مدیریت کمک می‌کنند. این سه چارچوب عبارتند از: ) نگرش قرایندی ۲) نگرش سیستمی ۲ نگرش اقتضایی

صفحه 24:
تكرش قر ايتدى نگرش فرایندی که در اصل توسط هنری فاویل ارائه شد. بر اساس وظایف مدیریتی می‌باشد که قبلاًدرباره آن بحث کردیم. عملکرد این وظایف - برنامه‌ریزی» سازماندهی رهبری و کنترل- به صورت حلقه‌ای و متحد نشان داده می‌شود.

صفحه 25:
تكوش سيستمى طبق نكرش سيستمى. سازمانها به تنهايى فعاليت نمی‌کنند. بلکه‌بقای سازمان اغلب به داشتن ارتباط متقابل موفق با محیط بیرونی بستگی دارد که شامل شرایط اقتصادی. بازار جهانی. فعالیت‌های سیاسی, پیشرفت‌های تکنولوژیکی و سنت‌های اجتماعی می‌باشد. نادیده گرفتن هر کدام از اینها در درازمدت. می‌تواند تأًثیر تعیین کننده‌ای بر روی سازمان داشته باشد.

صفحه 26:
نگرش اقتضایی از آنجایی که سازمان‌ها-از نظر اندازه. هدف. انجام وظایف و غیره متفاوت هسنند - پیدا کردن اصولی که بنواند به صورت جهانی مورد استفاده قرار گیرد و در سراسر دنیا کارامد باشد جای شگفتی دارد. اندازه سازمان و تعداد افراد: در یک سازمان تأثیر عمده‌ای بر آنچه که مدیر انجام می‌دهد می‌گذارد. به همان‌اندازه‌ که سازمان بزرگ‌تر می‌شود مشکلات هماهنگی نیز بیشتر می‌شوند. برای نمونه نوع ساختار سازمانی که برای یک سازمان با ۵۰ هزار پرسنل مناسب است. احتمالا برای یک سازمان با ۵۰ پرسئل مناسب ندست.

صفحه 27:
نگرش اقتخدایی - ادامه عادی بودن تکنولوژی کار: سازمان به منظور دستیایی به مقاصد خوداز تکنولوزژی استفاده می‌کنند. یعنی فرابند تبدیل داده به ستاده را انجام می‌دهند. تکنولوزی عادی نیاز به ساختارهای‌سازمانی شیوه‌های رهبری و سیستم‌های کنترل متناسب با خود دارند که با آنچه مورد نیاز تکنولوژی‌های غیرعادی و مشتری‌گرا است. تفاوت دارد. تفاوت‌های فردی: افراد. ازنظر تمایل‌شان به رشد. خودمختاری. تحمل ابهامات و انتظارات متفاوت‌هستند. این نفاوت‌هاو تفاوت‌های فردی دیگر خصوصاموقعی اهمیت پیدا می‌کنند که مدیران بخواهند روش‌های انگیزش, شیوه‌های رهبری و طرح‌های شغلی مناسب را انتخاب کنند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان