کسب و کار مدیریت و رهبری

سازماندهی و ساختار سازمانی

sakhtar-sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازماندهی و ساختار سازمانی”

سازماندهی و ساختار سازمانی

اسلاید 1: سازماندهی و ساختار سازمانی

اسلاید 2: تعریف سازماندهی سازماندهی فرآیند سامان دادن افراد و منابع برای اجرای وظائف در جهت هدف های مشترک است .سازماندهی عبارت است از فراگرد نظم و ترتیب دادن به کار و تقسیم و تخصیص آن بین اعضای سازمان به طوری که هدفهای سازمانی با اثربخشی تحقق پیدا کنند .سازماندهی موجب پیدایش ساختار سازمان می شود .ساختار سازمان مشخص میکند که کار و فعالیتهای سازمانی رسما چگونه تقسیم گروه بندی و هماهنگ می شود .این ساختار روابط منظم و منطقی را که لازمه عملیات کارکنان سازمان است بوجود می آورد .سازماندهی امروزه به عنوان فرآگرد هماهنگ کننده ساختار سازمان با هدفها منابع و محیط آن محسوب میشود .

اسلاید 3: ساختار سازمانیچارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیت های اعضای سازمانی ، آن را ایجاد می کنند .هدف های ساختار سازمانی عبارتند از :جهت دادن اطلاعات به مدیران مربوطه تا میزان عدم اطمینان تصمیمگیری آنان کاهش یابد .توزیع اختیار برای تصمیمگیری ، جهت اجرای آسان برنامه ها توسط کارکنان سطح های مختلف .تعیین و کنترل روابط واحدها با هم ، به جهت اطمینان از واگذاری منظم و اجرای مرتب کارها .

اسلاید 4: ساختار سازمانی توسط مسئولان و به طور قانونی ایجاد می شود که در آن تعداد شغل ها ، حدود وظیفه ها و اختیار ها و چگونگی اجرا ، مشخص می شود .ویژگی های ساختار سازمانی :ساختارهای رسمی ، آرمانی هستند . زیرا سازمان آنگونه که پیش بینی شده است ، عمل نمی کنند .ساختارهای رسمی ، ماهیت غیر شخصی دارند . زیرا سازمان رسمی به طراحی شغل ها محدود میشود و از طریق کارگزینی ، افراد خاصی برای شغل های ویژه انتخاب می شوند.در سازمان رسمی ، روابط سازمانی به طور مکتوب و به کمک نمودار برای کارکنان تشریح می شود .

اسلاید 5: ساختار غیر رسمی حاصل تعامل اجتماعی مداوم است و ساختار رسمی را تعدیل و تحکیم می کند یا گسترش می دهد .ویژگیهای ساختار غیر رسمی :بیانگر حالت واقعی است و چگونگی عملکرد سازمان را بطور واقعی نشان می دهد .ماهیت سازمان غیر رسمی ، شخصی است زیرا تصدی شغل معین در سازمان ، بر حسب برقراری روابط اجتماعی با دیگران است .مدیر ، روابط سازمانی را بطور شفاهی برای کارکنان توضیح می دهد.

اسلاید 6: ساختار سازمانساختار سازمان متشکل از عناصر سه گانه پیچیدگی رسمیت و مرکزیت است . ( رابینز )پیچیدگی عبارت است از میزان تفکیک تمایز و گوناگونی موجود در سازمان ( میزان تقسیم کار گروه بندی وظایف و تعداد سطوح در سلسله مراتب سازمانی )رسمیت اشاره میکند به میزان پایبندی و اتکاء سازمان به قواعد مقررات و رویه ها برای هدایت رفتار کارکنان سازمانمرکزیت دلالت دارد بر محل استقرار قدرت و اختیار تصمیمگیری در سازمان

اسلاید 7: فراگرد سازماندهی همه کارها به وظیفه هایی که افراد و گروه ها بتوانند به طور منطقی و به راحتی از عهده اجرای آن ها برآیند تقسیم می شود. ( تقسیم کار )ارتباط بین افراد مشخص شود . این ارتباط واحدها ، منتج به تشکیل سلسله مراتب سازمانی است .وظیفه ها بطور منطقی و کارآمد تلفیق می شوند. ( واحد سازی )برای یکپارچه کردن فعالیت های واحد در قالبی منسجم ، سازوکارهایی تنظیم و اثربخشی این یکپارچگی ، پیگیری می شود. ( هماهنگی )

اسلاید 8: فرآگرد سازماندهی مبتنی بر اصول سنتی مدیریت است اهم این اصول عبارتند از :تقسیم کار بر مبنای تخصص گروه بندی وظایف حیطه نظارت وحدت فرمان سلسله مراتبتمرکز و تمرکز زدایی

اسلاید 9: تقسیم کار ضروری است که وظیفه های هر یک از افراد ، از وظیفه های دیگران مجزا شود و فعالیت های سازمان به وظیفه های کوچک تری تقسیم گردند. این کار موجب می شود مدیران و کارکنان برحوزه های ویژه کاری تمرکز کنند ، زمینه های تخصصی آنان پرورش یابد و کارآیی سازمان بالا رود .تقسیم کار موجب تخصصی شدن کار می شود و بر این اساس افراد می توانند در شغل خود ، آزموده و ماهر شوند و پست هایی را انتخاب نمایند که با استعداد و علاقه آنان تناسب دارد .

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید