صفحه 1:
#سازمان دهی فرآیندی است که در طی آن تقسیم کار میان افراد و گروه های کاری و هماهنگی میان آن هابه منظور کسب اهداف سازمان صورت می گیرد.

صفحه 2:
,. طراحی کارها وفعالیت ها دسته بندی فعالیت ها بر اساس پست های سازمانی(با توجه به منابع انسانی و مادی موجود) . برقراری رابطه میان پست ها به منظور نيل به اهداف مشترک.

صفحه 3:
نمودار سازمانی * هنگامی که سازمانی رسمیت می یابد اولین سندی که باید تنظیم شود نمودار سازمانی است: الف)برای نشان دادن واحد های سازمانی معمولا از کادر مستطیل استفاده می شود. ب)قوی ترین واحد در بالای نمودار قرار می گیرد و فاصله ی هر واحد از بالاترین واحد بیانگر میزان قدرت و اهمیت آن واحد است. ج)خطوط رسم شده بین واحدها نمایانگر روابط سازمانی است. د)/چارچوب و اسکلت کلی و اسلسی سازمان را بايد در نموداز سازمانى بيدا کرد.

صفحه 4:

صفحه 5:
نمودار سازمانی کادر پرستاری اگروه پرستاران کنترل عدا به های حرفه ای ‎La‏ ۱ مدیر آموزش پرستاری

صفحه 6:
# به سلسله روابطی اشاره می کند که از راس سازمان(مدیر سازمان)شروع و در پایین به پرسنل عملیاتی ختم می شود. © سلسله مراتب یا زنجیر فرمان به صورت یک هرم تصور می شود و مجرای رسمی سازمانی برای تعیین اختیارات.مسئولیت و ارتباطات است.

صفحه 7:
تعداد افرادی که مستقیما توسط یک مدیر یا سرپرست اداره و هماهنگ میگردند را در اصطلاح "حیطه ی مدیریت" می گویند. مدير جه تعدادى از كاركنان را مى تواند به گونه ای کارآمد و كافى راهنمايى كند؟

صفحه 8:
۶ امروزه حیطه ی کنترل به نحو روزافزونی با نگرش به متغیرهای احتمالی تعیین می شود. -هر چه آموزش و تجربه ی کارکنان بیشتر باشدءنياز به نظارت مستقیم کمتری دارند. -مشابهت وظایف کارکنان»پیچیدگی وظایف»‌مجاورت فیزیکی»درجه ی دستورالعمل های استانداردشده ی موجود در سازمان و نیز سبک مدیریت مورد پسند مدیراز متغیر های تعیین کننده ی حیطه ی نظارت هستند.

صفحه 9:
* واحدهای صف به واحدهایی اطلاق می شود که فعالیتشان مستقیما در تامین اهداف یک سازمان نقش تعیین کننده داشته باشد. ‎٩‏ واحدهای ستاد به واحدهایی اطلاق می شود که فعالیت هایشان به صورت غير مستقیم در تامین هدف های سازمان نقش دارد. ‏۰ ‏دردانشگاه علوم پزشکی»چون هدف اصلی آموزش و پژوهش است معاونت های آموزشی و پژوهشی نقش صفی ومعاونت پشتیبانی نقش ستادی دارد. ‎

صفحه 10:
ee ye ‏ل‎ ‎٩‏ سازمان رسمی را مسئولین به طور قانونی بنیانگذاری و تصویب می کنند. * در سازمان رسمی تعداد مشاغل»حدود و وظایف »اختیارات و ‏چگونگی انجام آن را مشخص می کنند. ‎٩‏ سازمان غیر رسمی حاصل تعامل افراد است و سازمان رسمی را تعدیل»تحکیم وحتی گسترش می دهد. ‎

صفحه 11:
۶ اختیار به حقوق ذاتی مقام مدیریت اطلاق می شود تا دستور دهد و متوقع باشد که دستوراتش مطاع است. ‎٩‏ اختیار و قدرت ناشی از آن وسیله ی انجام دادن وظایف و مسئولیت ها برای رسیدن به اهداف سازمان است. © قدرت و اختیار هر دو با هم از اهرم های کنترل سازمان هستند. © در مدیریت کلاسیک برای مدیران دو نوع اختیار قائل می شدند. خثیار صف و اخثیار ماد

صفحه 12:
تفاوت اختیار با قدرت چیست؟ *اخقیار_ یک حق است.مشروعیتی است که بر پایه ی و درجه ی اختبار. در, سازمان قرار دارد. اختیار, همراه با شغل است. #درت به ظرفیت اثرگذاری افراد بر تصمیم ها اشاره دارد. #درث نیرویی است که با استفاده از آن شخص می تواند

صفحه 13:
یک مدیر به عنوان یک حلقه ی اتصال در زنجیر فرماندهی,با اختیار صف.حق هدایت کردن کارکنان و اتخاذ تصمیمات معینی را بدون مشورت با فرد دیگر دارد.

صفحه 14:
nee) 1۹۹ ‏بل قدرت‎

صفحه 15:
قدرت بر پایه ی ترس قدرت برای پاداشی که دیگران برای آن ارزش قدرت ناشی از مقام در سسله مراتب ورسمی. قدرت بر پایه ی تخصصمهارت یا دانش قدرت بر پایه ی شخصیت و ویزگی های فردی

صفحه 16:
یک نوع واگذاری مسئولیت و اختیار به مقامات زیردست با در نظر گرفتن صلاحیت آن هاست.

صفحه 17:
0510009 د اختيارات خود را مى تواند تفويض كند نه تمام آن راء. © صاحب اختيارات اصلى هميشه در مقابل مسئوليت تفويض شده مسئول است و تفويض اختيار مسئوليت را از وى سلب نمى كند. © تفويض اختيار قابل فسخ است. © تناسب بين اختيار و مسئوليت بايد حفظ شود.

صفحه 18:
مزاياى تفويض اختيار 0. افزايش بازدهى ©. تقويت همكارى دسته جمعى ©. جلوكيرى از اتلاف وقت مديران.

صفحه 19:
۱۳-۹۱9 . اعتماد نداشتن به زیردستان . نداشتن ثبات عاطفی»عوامل روانی مثل خودخواهی ویا احساس تزلزل از مقام برخی از مسائل و اطلاعات

صفحه 20:
*فرآیند ایجاد وحدت و یگانگی میان فعالیت های واحدهای مختلف سازمان به نحوی که هدف های سازمان یه طور موثر تحقق یایند -هرچه تقسیم کار بیشتر باشد نیاز به هماهنگی بیشتر خواهد بود. -هر چه وابستگی واحدها به هم بیشتر باشد نیاز به هماهنگی بیشتر خواهد بود.

صفحه 21:
واحدهای مختلف هر سازمان را به سه طریق می توان به هم مرتبط ساخت: )-همبستگی مجموعه ای مهمبستگی ترتیبی همبستگی مرحله ای

صفحه 22:
*واحدها در يك ارتباط كلى در حركت كل سازمان سهیم هستند ولی به طور مستقیم با هم ارتباط ندارند و از حداقل مکی بر هو

صفحه 23:
© در این نوع ارتباط هر واحد به واحد قبلی خود وابسته است»همبستگی ترتیبی هماهنگی بیشتری را نسبت به همبستگی مجموعه ای لازم دارد.

صفحه 24:
همبستكى ترتيبى در بخش بيماران قلبى

صفحه 25:
“در اين نوع ارتباط بازده یک واحده‌داده ی واحد بعدی خواهد بودو بر عكس.

صفحه 26:
همبستگی مرحله ای در مرکز. استرلیزاسیون و اتاق عمل

صفحه 27:
منابع انسانى و تامين آن #تامين نيروى انسانى روشى است كه ان طریق آن مديريت تشخيص مى دهد جطور نيروى انسانى مناسب و به تعداد مورد نياز در زمان و مكان مناسب تامين كند. #در. اجرای ‎Galt‏ نیروی انسانی مدیر باید دست به فرآيندى به نام انتخاب بزند.

صفحه 28:
مراحل فرآيند انتخاب تعيين عوامل انتخاب بر حسب نیازهای فعلی و آینده پست سازمانی شامل تحصیلات»دانش»مهارت هاءسن و مشخصات فیزیکی... 4 تکمیل فزم تقاضا توسط متقلضی . انجام مصاحبه عمومی و اختصاصی . برگزاری آزمون برای کسب اطلاعات بیشتر 1 کنترل و ارزیابی اطلاعات oii el

صفحه 29:
نيروى انسانى در يرستارى بيش بينى نيروى انسانى در يرستارى به دليل دخالت عوامل زير بسيار با اهميت است: کمبود نیروی انسانی سوءمدیریت در زمینه ی روش های تفسیم کار بهره برداری غلط از نیروی انسانی مسائل شخصی و خانوادگی پرستاران(به خصوص خانم ها) ترک حرفه ی پرستاری کمی علاقه مندی برخی پرستاران به حرفه پرستاری ساعات کار متغیر کمبود مهد کودک و کودکستان های مناسب A 8 5 6 6 8 ‏زان‎ ‎8

صفحه 30:
روش هاى ترغيب در بيمارستان #اعمال قدرت 9توجه و مهربانی (مادرانمپدرانه) 9گفتگو برای توافق در باره ی مسائل بیمارستان ‎٩‏ ایجاد یک رقابت سالم #برآوردن نیازمندی های پرسنل ‎

صفحه 31:
روش های تقسیم کار بین پرسنل پرستاری 0 روش فعالیتی(ه21<) لسمساسی۳)) کار محور

صفحه 32:
Bane ate 0 ee یرصب ی رل ی مرو 8 و ‎ys‏ پرستار مسئول درو

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
دیگر روش های تقسیم کار میان پرسنل پرستاری #پرستار درمانگر(مراکز توان بخشی...) # پرستار یک به یک(پرستار مخصوصپزشک مخصوص) #پرستار, خصوصی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان