کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

سازمان سرآمدی، جایزه ملی اروپا (EFQM)

EFQM-sazman-saramadi-jayeze-meli-Europe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت پیش رو در قالب ۱۳۰ اسلاید همه ی آنچه که در رابطه با سازمان سرآمد، انواع جوایز سازمان سرآمد، بالاخص EFQM در رابطه با تعریف آن، مفاهیم بنیادین، معیارها و زیرمعیارها، منطق رادار، نحوه امتیازدهی و ....... برای هر شرکت و سازمانی نیاز است را گرد هم آورده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2721 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان سرآمدی، جایزه ملی اروپا (EFQM)”

سازمان سرآمدی، جایزه ملی اروپا (EFQM)

اسلاید 1: استاد گرامی: سرکار خانم دکتر صفویدانشجو: الهام احمدی خطیر، ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانیآذر 98

اسلاید 2: سازمان سرآمدسازمانی که فرآیندها، مصرف منابع و به طور کلی تمام توان خود را در راستای تحقق نیازمندیهای ذینفعان خود هدایت می کند.سازمانی که تلاش می کند با بدست آوردن خروجیهای مثبت ناشی از عملکرد خویش، رضایتمندی ذینفعان خود را تا حد امکان فراهم آورد.

اسلاید 3: ضرورت طراحی مدلهای سازمانهای سرآمد1- افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه با در اختيار داشتن يك متدولوژي اجرايي علمي2- امكان ارزيابي سازمانها براساس معيارهاي علمي ارزيابي عملكرد3- امكان خودارزيابي سيستماتيك توسط سازمان‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف خويش و همچنين مقايسه با ساير سازمانها4- امكان شناسايي دستاوردهاي موفق سازمانها در زمينه بهبود كيفيت و معرفي آنها به ساير سازمانها به منظور الگوبرداري5- ايجاد انگيزه رقابت در سازمانها براي بهبود دائمي كيفيت فرايندها، محصولات و خدمات توليدي6- شناسايي و معرفي سازمانهاي برتر و سرآمد و ارج نهادن به تلاش آنها7-افزايش توان رقابت پذيري سازمانها در سطح بين المللي و همچنين افزايش سازگاري آنها با ابزارهاي منطقه‌اي و بين المللي8- افزايش سطح بهره وري و دستيابي به موفقيت‌هاي پايدار اقتصادي

اسلاید 4: مهمترین مدلهای سرآمدی سازمانی

اسلاید 5: مهمترین مدلهای سرآمدی سازمانیجايزه كيفيت اروپا(EFQM)جايزه دمينگ(DEMING)جايزه مالكوم بالدريج(Malcolm Baldrige)

اسلاید 6: جایزه دمینگ (Deming Award)در سال 1951 به پیشنهاد آقای کنچی کویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است.

اسلاید 7: جايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريج آمريكااین جایزه به عنوان شرکتهای آمریکایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه کیفیت در ژاپن شکل گرفت.آغاز به کار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 رونالد ریگان

اسلاید 8: جایزه کیفیت اروپا (EFQM)European Fundamental Quality Managementآغاز به کار در سال 1991 توسط بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

اسلاید 9: جایزه کیفیت اروپا (EFQM) EFQM يك چارچوب و الگوي خود ارزيابي است كه موجب حركت و هدايت فعاليتهاي بهبود مستمر مي‌گردد.توجه داشته باشید ....مدل EFQM یک رویکرد استقرار مدیریت کیفیت جامع (TQM) است.

اسلاید 10: روزشمار جایزه کیفیت اروپا (EFQM)1988- تشکیل بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) توسط رؤسای 14 شرکت برجسته اروپایی1991- شكل‌گيري و معرفي جايزه كيفت اروپا (EQA)1995- شكل‌گيري و معرفي جايزه بخش خدمات عمومي1996- شكل‌گيري و معرفي جايزه واحدهاي عملياتي1996- طراحي مدل سرآمدي براي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط1999- بازنگري اساسي مدل قبلي و معرفي مدل بهبود يافته (RADAR)2001- معرفي ويرايش مدل سرآمدي بنگاه‌هاي كوچك ومتوسط (SME) 2003- بازنگري در مدل ارائه شده در سال 19912010- بازنگري در مدل و منطق رادار برای کلیه بخش ها

اسلاید 11: وسعت جایزه کیفیت اروپا (EFQM) در بیش از 20000 سازمان صنعتی، اقتصادی و خدماتی اروپادر 60% از 25 شرکت اروپاییدر 9 شرکت از 13 شرکت اروپایی که در لیست 50 شرکت برتر فایننشنال تایمز سال 2001 معرفی شده اند.در حدود 20000 بنگاه کوچک و متوسط اروپا (SME)در بیش از 50000 سازمان غیر اروپایی

اسلاید 12: ماموریت و چشم انداز EFQMماموریت این بنیاد به شرح زیر است :“ EFQM brings together organizations striving for sustainable excellence.”EFQM سازمانهایی را که برای تعالی پایدار در تلاشند را گرد هم می آورد.چشم انداز آن عبارتست از :“ EFQM is the recognized leader in promoting and supporting the implementation of sustainable excellence.”EFQM در ترویج و حمایت از پیاده سازی تعالی پایدار به عنوان راهبر به رسمیت شناخته می شود.

اسلاید 13: چرا سازمانها از EFQM استفاده می کنند؟ارائه تصویری واقعی از کیفیت فعالیتهای سازمانشناسایی حوزه های تمرکز فعالیت های بهبودساماندهی طرحهای بهبود در چارچوبی واحدتشويق يادگيري از طريق بهينه كاوي داخلي و خارجيدرك محرك‌هاي موثر بر نتايج كسب و كارمقايسه تطبيقي سازمان‌ها و ايجاد زبان مشترك

اسلاید 14: مزایای مدل تعالی سازمانی EFQMرشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعادکسب رضایتمندی کلیه ذینفعانایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان تضمین موفقیت سازمان در بلندمدت

اسلاید 15: ویژگیهای مدل تعالی سازمانی EFQMبرخورداري اين مدل از ديدگاه سيستماتيك و فراگيرتوجه به مديريت مبتني بر فرآيندهاي سازمانيتوجه ويژه به نتايج كسب شده توسط سازمانايجاد زمينه براي مشاركت گسترده كاركنانشناسايي نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود براي مديران ارشدارائه تصوير واقعي از فعاليت هاي سازمان در محيطي واقع بينانهترويج تبادل تجربيات درون و برون سازماني با بكارگيري ابزار بهينه‌كاوي (Benchmarking)امكان استفاده از رويكرد خودارزيابي براساس مدل به منظور تعالي سازمان

اسلاید 16: مولفه های اصلی مدل تعالی سازمانی EFQMچارچوب خودارزيابي(Self-AssessmentFramework)مدل امتيازدهي(Scoring Model)

اسلاید 17: ارزشها و مفاهیم بنیادین مدل EFQM:2010

اسلاید 18: ارزشها و مفاهیم بنیادین مدل EFQM:2010برای اولین بار است که ارتباطی مستقیم و پایدار بین هریک از 8 مفهوم و هرکدام از 32 معیار ایجاد شده است.آنچه که تغییر نکرده است این است که مفاهیم بنیادی روشی منحصر به فرد و کارآمد برای تبیین وضعیت سرآمدی به صورت همه جانبه می باشد.این 8 مفهوم بدون ترتیب خاصی هستند و از نظر وزن و اهمیت، ترتیب خاصی را دنبال نمی کنند.اینکه کدام مفهوم بیشترین اهمیت را دارد، بستگی به وضعیت جاری و محیط مخصوص سازمان دارد و اینکه درآینده در نظر دارد به چه جایگاهی برسد.

اسلاید 19: تغییرات در عناوین مفاهیم بنیادین در یک نگاه

اسلاید 20: دستیابی به نتایج متوازنتعریفسازمانهای متعالی ماموریت خود را محقق می سازند و از طریق برنامه ریزی و دستیابی به مجموعه ای متوازن از نتایج که نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت ذینفعان را برآورده کرده و یا در صورت لزوم فراتر می رود، به سوی چشم انداز خود پیش می روند.تغییر کلیدیتمرکز اصلی ایجاد مجموعه ای از نتایج متوازن برای پایش تحقق چشم انداز، مأموریت و استراتژی است بطوری که رهبران را برای تصمیم گیری مؤثر و به موقع توانمند سازد.

اسلاید 21: ارزش افزایی برای مشتریانتعریفسازمان های متعالی می دانند که مشتریان دلیل اصلی وجود سازمان بوده و تلاش می کنند از طریق درک و پیش بینی نیازها و انتظارات آنها برایشان نوآوری و ارزش بیشتری خلق نمایند.تغییر کلیدیتمرکز اصلی در تعریف شفاف ارزش های قابل ارائه توسط سازمان و تبادل آنها با مشتریان است و اینکه مشتریان فعالانه در فرآیندهای طراحی و توسعه محصولات و خدمات مشارکت داده شوند.

اسلاید 22: رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و درستیتعریفسازمان های متعالی رهبرانی دارند که به آینده شکل داده و آنرا محقق می سازند و خود بعنوان الگوی مناسب برای ارزش ها و اخلاقیات، ایفای نقش می کنند.تغییر کلیدیاین مفهوم حالا پویاتر است و تمرکز روی توانایی های رهبران برای سازگار نمودن و پاسخ دادن به کلیه ذی نفعان و کسب تعهد آنها است تا از موفقیت مستمر سازمان اطمینان حاصل شود.

اسلاید 23: مدیریت به وسیله فرآیندهاتعریفسازمان های متعالی از طریق فرآیندهای ساخت یافته و همسو شده با استراتژی ها و با بهره گیری از تصمیمات مبتنی بر تحلیل واقعیتها بمنظور خلق نتایج متوازن و پایدار مدیریت می شوند.تغییر کلیدیتاکید بر این نکته است که فرآیندها با یک مدیریت پیوسته و با برون رفت از مرزهای کلاسیک سازمان، چگونه برای تحقق استراتژی ها طراحی شده اند.

اسلاید 24: موفقیت از طریق کارکنانتعریفسازمان های متعالی کارکنان خود را ارج می نهند و یک فرهنگ توانمندسازی برای دستیابی متوازن به اهداف فردی و سازمانی ایجاد می کنند.تغییر کلیدیتمرکز اصلی در اینجا ایجاد توازن میان نیازهای استراتژیک سازمان و انتظارات زندگی کارکنان با الهام بخشی جهت جلب تعهد و مشارکت آنها می باشد.

اسلاید 25: پرورش خلاقیت و نوآوریتعریفسازمان های متعالی از طریق نوآوری مستمر و نظام مند بوسیله مدیریت خلاقیت ذینفعان خود، ارزش افزوده و عملکرد مناسب ایجاد می کنند.تغییر کلیدیدر این مفهوم، ضرورت توسعه و تعامل همکاری با کلیه شبکه ها و لزوم دخالت دادن تمامی ذینفعان به عنوان منابع بالقـوه خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار می گیرد.

اسلاید 26: ساختن مشارکت هاتعریفسازمان های متعالی ارتباطات مبتنی بر اعتماد را با انواع شرکا جستجو کرده، ایجاد نموده و حفظ می کنند تا از موفقیت دو جانبه اطمینان حاصل نمایند. این مشارکت ها ممکن است با سایرین، از جمله مشتریان، جامعه، تامین کنندگان کلیدی، نهادهای آموزشی و سازمانهای غیر دولتی (NGO) شکل بگیرد.تغییر کلیدیاین مفهوم به شرکای خارج از زنجیرۀ تأمین هم تعمیم داده شده است و تأکید شده که مشارکت باید بر مبنای منافع پایدار دو طرفه باشد تا موفقیت حاصل شود.

اسلاید 27: مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدارتعریفسازمان های متعالی در درون فرهنگ خود ذهن و اندیشه اخلاقی، ارزش های شفاف و بالاترین استانداردها را برای رفتار سازمانی خود جای داده اند که همه این موارد به آنها این امکان را می دهد تا برای ثبات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تلاش کنند.تغییر کلیدیتأکید بر تعامل و مسئولیت پذیری فعال سازمانها برای کسب وجهه و مدیریت آثارفعالیت های خود بر جامعه ای وسیع تر است.

اسلاید 28: سطوح مختلف تعالی در مفاهیم بنیادین تعالی

اسلاید 29: مدل تعالی EFQMاين مـدل غير تجويزي كه ساختار آن بر پايه ارزشهاي هشت گانه ودر مدل برتري نه ناحيه شكل يافته است بر پايه اين فرضيه استوار شده است كه: نتايج برتري در رابطه با عملكرد، مشتري، پرسنل و جامعه، از طريق تحقق رهبري، استراتژي، پرسنل، شراكتها و منابع، و فرايندها قابل دستيابي است.

اسلاید 30: مدل سرآمدی EFQM

اسلاید 31: مدل سرآمدی EFQM

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید