صفحه 1:

صفحه 2:
موضوع ارائه سازمان ها و ادارات مجازي ‎Virtual Organizations & Offices‏ ارائه دهنده گان سید محمد حسین تفرشي و سیده مهناز رضازاده حجازي حسین علائي نژاد و سید مجتبي مر حسيني زمستان 1389

صفحه 3:
سازمان مجازي در فرهنگ مدیریت واژه اي نو مي باشد که یک شکل و گونه جدید از سازمان را معرفي مي کند . در زمانه ما که عصر پديداري تازه ها و نوع آوري هاست , نوع جديدي از سازمان در حال ظهور است . این سازمان که آن را سازمان مجازي نامیده اند از نوعي تلفیق میان گروه ها و واحدهاي پراکنده اي که به مدد شبکه هاي ارتباطي با هم پیوند خورده اند و تشکل جديدي را بوجود آورده اند, شکل گرفته است . به کارگيري فناوري هاي اطلاعاتي نظیر اینترنت , پاینت (خرید الكترونيكي ) پست الكترونيكي و همچنین فراگیر شدن استفاده از رایانه باعث شده تا شكلهاي سازماني جديدي پا به عرصه وجود بگذارند .

صفحه 4:
چرا مجازي ؟ از جهت لغوي, واژه « مجازي 6۷121181 از مباحث کامپیوتر به عاریت گرفته شده است . در کامپیوتر به حافظه اي که بیشتر از ظرفیت حافظه واقعي است , حافظه مجازي مي گویند و در سازمان نیز به همین سیاق و با توجه به اینکه از منابع بيروني که واقعاً متعلق به سازمان نیست , سازماني به وجود آمده است آن را سازمان مجازي نامیده اند ؛ سازماني که موجودیت آن ن متعلقات سازمانهاي دیگر است و به خودي خود موجوديتي ندارد .

صفحه 5:
در ‎aul‏ اي نزدیک ظهور خواهد کرد و فشا: سه بعدي را در اختیار بشر قرار خواهد داد . عصر مجازي مي تواند دورنماي تحول دراز مدت جامعه اطلاعاتي امروز باشد . در این عصر بيشتر امور بشر به صورت غير فيزيکي قابل انجام است تمام اموري كه اين روزها در عصر ارتباطات و موج سوم با پیشوند «8» مطرح مي شوند , در عصر مجازي داراي پسوند مجازي خواهند شد : بانکداري مجازي,پول مجازي ,تجارت مجازي ,خدمات مجازي ,دولت مجازي ,دانشگاه مجازي ,پلیس مجازي «شهر مجازي و... 70 . 8 ‏ل ا‎ bringing learning to you ۳

صفحه 6:
تفاوت سازمان مجازي و اداره مجازي : در اداره مجازي ‎Virtual Office‏ تکنولوژي جایگزین بسياري از فضاهاي فيزيکي واحد مي شود , در حالي که در سازمان مجازي با تامین و تدارک فعاليتها از خارج از سازمان , هدفهاي سازمان تحقق بيدا مي كند . به علت نزديكي ابن دو مفهوم ابتدا اداره مجازي و يس از آن سازمان مجازي بحث خواهد شد.

صفحه 7:
نمایش پيوستاري انواع ادارات مجازي كم پیوستار اداره مجاژي Spas AB -. ‏ميمانخانه اي -...-- وأيعدئه‎ ae Fully Mobda = Home-based Tethered © Hoteling 0هدهسما‎

صفحه 8:
go ار , زلزله و) بر روند كاري به برآزرده كردن نيا 8 افزايش وان 9. افزايش بره وري و سدآزري

صفحه 9:
See معایب ادارات مجازي 1 کارکنان احساس مي کنند , عضو مهمي از سازمان نیستند و احساس تعلق به سازمان نخواهند داشت . کارکنان دانش محور با ارزش , تعهد خود را به سازمان از دست مي دهند و مهارت خود را به بالاترين پیشنهاد خواهند فروخت . امکان افزایش سطح استرس در بین پرسنل سازمان وجود خواهد داشت . امکان انزواي اجتماعي کارکنان به علت کاهش محرک تماس شغلي و بازخورد . مدیران احساس مي کنند نمي توانند نظارت کاملی بر کارها داشته باشند

صفحه 10:
" ایجاد فرهنگ مجازي عمل کردن در بين مديران ارشد شركت 4 انجام بازدید هاي مکرر و متناوب از ادارات مجازي ' ايجاد فضاي فيزيكي مناسب ' اهتمام به نقش مهم كارمندان مجازي در شركت 1. ارسال آخرین اخبار و اتفاقات به طور متناوب به کارکنان 2 سهیم کردن آنها در برنامه ريزي هاي سالانه و پلند مدت 3. رسالت و دورنماي شرکت را به طور شفاف در اختیار کارکنان قرار دهید 4. كروههابي براي بحث در مورد مشکلات موجود تشکیل دهید. (طوفان مفزي) " افزایش ارتباطات روزانه حضوري و غير رسمي كاركنان : 1 تشویق گارگنان به استفاده از کنفرانسي ویدیو « پست الکترونيکي .مگالمات تلفني 2 تنظیم سیاست و خط مشي در مورد زمان استفاده از ابزار ارتباط 3 ایجاد یک میدان گفتگو در روي شبكه براي مواقع تفريح و استراحت 4 درخواست از کارکنان براي اینگه صفحات وب شخصي اشخصي را براي خود ايجاد كندد 5 ایجاد سیستم هاي ارتباطي روي شبکه براي کارگنان و خانواده هاي آنان

صفحه 11:
مفهوم سازمان مجازي : سازمانهاي مجازي شبکه اي موقتي آز موسسات مستقل هستند که در جهت افزايش کارايي و رسیدن به هدفي واحد با یکدیگر به همكاري مي پردازند. يکي از مهمترین و بارزترین مشخصه هاي این نوع سازمانها وجود انعطاف پذيري بسیار زیاد آنها است‌در اين نوع از شرکتها تمامي شرکا از امتیاز برابر برخوردارند و نسبت به یکدیگر به وسیله به اشتراك گذاري اطلاعات. مشتریان و منابع وس اند. از ويژگيهايي همچون داشتن منابع مشترك. نبود مرز. مشارکت برایر. شتن شركاي غیرثابت پراكندگي جغرافيايي و ارتباطات الکترنيك مي توان به عنوان مشخصه هاي بارز سازمانهاي مجازي نأم برد. سازمانهاي مجازي از دیدگاه مشتریان باید يك سازمان واقعي تلقي شوند.شرکتهاي واينترنتي را نیز مي توان گونه اي دیگر از سازمانهاي مجازي دانست. زیرا این شرکتها به طور كلي وجود فيزيکي ندارند و ارتباط شرکت با مشتریان از طریق اینترنت صورت مي گیرد. نمونه بارز این گونه سازمانهاي مجازي شرکت آمازون است.سازمان مجازي نوعي همكاري بین سازمانها. شرکتها. گروهها و اشخاص به وجود مي آورد.

صفحه 12:
ويژگيهاي سازمان مجازي : 0 - تنوع : براي پاسخ به نيازهاي پیچیده و متنوع مشتریان. گستره متنوعي از پودمانها(5 ۴ [] 1۷001 ) با یکدیگر مرتبط می شوند که هر کدام قابلیتها و توانمنديهاي خاص خود را دارند. هر پودمان توانايي منحصر به فردي را در پاسخ به يك نیاز خاص دارد. ۱ 2 - پيكربندي : باوجود اینکه مشتریان سازمان واحدي را مي بینند ولي سازمان مجازي از چندین شرکت مستقل تشکیل شده که براي پاسخ به نیاز مشتریان شبکه اي موقت تشکیل داده اند. 3 - بکپارچگي: به منظور تنوع گرايي و ساختاربندي پویاء داشتن قواعد و ضوابط مشخصي در تخصیص فعالیتها ضروري به نظر مي رسد و اعتماد به یکدیگر نقش انكارناپذيري در موفقیت سازمان مجازي دارد. 4 - فناوري: فناوري اطلاعات و ارتباطات يكي از پیش نیازها و عوامل اصلي ایجاد کننده هماهنگي میان فعالیتها در طول زنجیره تولید است.

صفحه 13:
نمایش پيوستاري الواع سازمان مجازي

صفحه 14:
انواي سازمان مجازي " سازمان پارندي 0001220 : به مدیریت قدرت مي دهد تا نیرو و توان خود را بر زمینه هايي متمرکز کند که سازمان مزیت زقابتی دارد «خاصیت اهرمي) سازمان شبكه اي 206118011.0 : كروهي از واحدهاي سازمان هاي مختلف است كه براي نيل به هدف استراتؤيك مشتركي با هم فعاليت مي كنند (خاصيت سينرزي) سازمان بدون مرز 83353163-5566©.0 : در اين ساختار جريان روان اطلاعات و ارتباطات با واحدهاي خارجي , مشتریان , تولید کنندگان و سایر واحدها برقرار است و سازمان در ارتباط با درون و بیرون هیچ گونه مرزي را نمي شناسد .

صفحه 15:
* مجومه اى از اجزاء * سازمان يويا در اولين كام سازمان با شناسابي شركا و افراد دركير با بنكاه مجموعه اي از افراد و سازمانها را تشكيل مي دهد كه داراي خصوصياتي از قبيل اهداف همسو , راهبردها و توانائيهاي مختلف و منابع مجزا هستند .از ويزكي هاي اين مرحله مي توان به بيجيدكي و عدم قطعيت اشاره كرد . مجموعه اي از اجزا جايي است که فرا بندهاي مقدماتي تشكيل سازمان مجاز از آنجا شروع مي شود . زماني كه مجموعه اي از کاربران براي مشارکت اعلام آمادگي مي کنند , اگر فرصت بازار پدیدار گردد اعضاء بر روي اهداف , زمان و نحوه انجام آن با هم هماهنگ مي گردند . مشارکت کاربران در این مرحله از طریق شبکه رایانه اي ممکن مي گردد. شکل بندي نیازها که شامل شناسايي فرصتها , محصولات و بازارهاست و اعضاء در زمان خاصي باید در جهت رفع نیاز مشتریان گام بردارند , در این مرحله شکل مي گیرد . در مرحله پاياني سازمان مجازي از مجموعه اي از سازمانهايي که داراي هدف مشترک هستند و در مرحله قبل مورد شناسايي قرار گرفتند به وجود مي آيد . بنابراین در این مرحله سازمان پویا هدف خود را تعیین مي کند و اهداف سایر سازمانها را سمت و سو مي دهد . در خلال شکل گيري شراکت و شرکاء , وظایف و مسئولیتها به هر شریک تخصیص مي بابد و درنهایت سازمان هايي که با هم شریک شده اند , محصولات و خدمات را به بازار مورد نظر ارائه مي دهند .

صفحه 16:
اعد فى از اجزا DDS شکل ۳: روند شکل گیری سازمات مجازی و نقش قتاوری اطلاعات

صفحه 17:
واحدهاي مستقل و خودکفا راحت تر و سریعتر عمل مي کنند . ابزار مناسب تحقق اهداف خلاقیت و نوع آوري گردآوري بهترین تخصص ها در كنار هم برخوردارى از قدرت انعطاف نبود مرزبنديهاي سنتي و مشكلات ناشي ازآن قدرت بهره گيري از فرصتهاي محيطي

صفحه 18:
1 . هماهنگي واحدهاي مستقل و خودکفا مشکل است. 2 . قدرت کنترل مدیریت کاهش مي یاید . 3 استفاده نابجا از این نوع ساختار نوع آوري درسازمان هاي دیگر باید به سازمان جذب گردد فيرو توانمندي لازم 18

صفحه 19:
ارتباط بین سازمانها و ادارات مجازي با سیستم هاي اطلاعاتي : با توجه‌به اينکه سازمان ها و ادارات مجازي در عصري محقق حي شهند كه يس از عصر اطلاعات ظهور مي یلبد , مي توان گفت که در هیچ جامعه اي اين نوع سازمان ها عملي نخواهد شد مگر آینکه ن جامعه یا سازمان از حیث تکنويوژي اطلاعات و استفاده از آنها پیشرفت کرده باشد . شلیدبه همین دلیل است که در كشورهليي نظیر کشور ما که هنوزبا مباحث تكنولوژي اطلاعات و سیستم هاي اطلاعلتي و استفاده کردن از تواناييهاي کامپیهتر و اینتینت , بیگلنه هستند این گینه سازمانهابه عنوان سازماني شناخته مي شوند .به عبارتي ‎FRE‏ ‏اینگونه ساختارهاي سازماني جدید | ج و پيامدهاي سیستم هاي اطلاعات پیشرفته است که انجام امور سازمان ها رابه نحور اثربخش تري ممکن حي کند براي درک بهتر نقش طلاعات و سیستم هاي اطلاعلتي در شکل گيري این نوع سازمانها به اسلاید شماره 16 برمي گردیم : 19

صفحه 20:
منابع و مآخد مورد استفاده : * الواني سید مهدي؛ مدیریت عمومي ؛ انتشارات ني . * رسول زاده ,مهدي ؛ سازمانهاي مجازي؛ تدبیر شماره 126. قدرتیان , سيد جابر ؛ سازمان مجازى ينرنت. رجب بيگي ‎Coote San‏ از تثوري نا عمل ‎a.‏ ۰ جلالی. , علي اكبر + عصرمچازي چهارمین موج تغییر ؛ ‎Virtual office for Nomadic Collaboration] Yu You, Panu Akefman Nokia‏ ‎Research Center Visiokatu 1, Tampere, 33620 Finland-‏ ‎yu.you@nokia.com, panu.m.akerman@nokia.com‏ ‎Virtual Offices and Long Distance Internships- David A. Paterson,‏ ‎Governor M. Patricia Smith, Commissioner‏ 20

صفحه 21:
Ay تشک اتتاد گرامی ‎me ~‏ >= ‎sg go lol =‏ ۳ که در اختیارمان ۱۶ ۱ ۱ اف ۱ ۱ ۳ 0

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان