پزشکی و سلامت تغذیه

سالمندان، تغییرات سالمندی و تدابیر پرستاری

saalmandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۶۹ اسلاید تعریف سالمندی- گروه های سالمندان- عوامل موثر در تعیین سن سالمندی- نیازهای اساسی سالمندان- نظریه های سالمندی- تقسیم بندی انواع سن- تغییرات فیزیولوژیک سیستم های مختلف (گوارشی، عصبی و...) در سالمندان همراه با تدابیر پرستاری- ذکر بیماری های شایع سالمندان و راهکار های پیشگیری- تغذیه در سالمندان- ۲۰ سوال تستی همراه با پاسخ کلیدی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2077 بازدید, 18 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سالمندان، تغییرات سالمندی و تدابیر پرستاری”

سالمندان، تغییرات سالمندی و تدابیر پرستاری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2:

اسلاید 3: موضوع: سالمندی و سالمند شناسیاعضای گروه: امیر جامی مهدی پارسا

اسلاید 4: تعریف سالمندیعوامل تآثیر گذار در تعیین سن سالمندیگروه های سالمنداننیازهای اساسی سالمنداننظریه های سالمندیانواع سنتغییرات فیزیولوژیک در سالمندان و تدابیر پرستاری برای کاهش آثار سالمندیتغذیه در سالمندان

اسلاید 5: سالمندي فرآيند مداومي در زندگي انسان است، بنابراین نمی توان گفت دقيقا از چه سني آغاز مي شود و چه وقت مي توان فردي را سالخورده تلقي نمود! چرا كه هركس ممكن است در سن خاصي پير شود، به طوري كه برخي افراد در سنين نسبتا جواني پير ميشوند و بعضي تا دير زماني جوان مي مانند. اما با این وجود تعاریف خاصی برای سالمندی مطرح شده است.

اسلاید 6: تعریف پیری:پیری یک نوع بلوغ بیولوژیکی، جسمی و روانی است که باعث ایجاد محدودیت هایی می شود که نتیجه اش ظهور علائم پیری است. سالمندی تغییرات خود به خودی و پیش رونده غیر قابل برگشت است که در آن قوای روحی و جسمی هر دو به نحو قابل ملاحضه ای رو به نقصان می گذارد. بر اساس تعريف سازمان جهاني بهداشت هر فرد بالاي 60 سال سالمند تلقي مي شود.

اسلاید 7: اختلاف بین افراد از نظر سن پیری بیشتر به دو عامل ارث و محیط بستگی دارد. به نظر می رسد ارث تآثیر قطعی در طول عمر افراد دارد زیرا نه تنها بر مراحل مختلف زندگی اثر می گذارد بلکه در نوع امراض دوران پیری مثل بیماری های عروق کرونر، فشارخون شریانی، دیابت و... تآثیر گذار است. بعد از ارث، عوامل محیطی بر پیری موثراند که مهم ترین آن ها تغذیه است. عوامل موثر در تعیین سن سالمندی

اسلاید 8: عوامل ارثیعوامل محیطی -تغذیه -میزان فعالیت -استرس و هیجان - و...عوامل موثر در سالمندی

اسلاید 9: گروه های سالمندان1- سالمندان جوان(Young-old)–محدوده سنی 75-60 سالگی- از نظر جسمی فعال و از نظر ذهنی هوشیار 2- سالمندان پیر (old-old)- بالاتر از 75 سال- از نظر جسمی شکننده و دارای انواع اختلالات جسمی و روانی

اسلاید 10: نیازهای اساسی سالمندان

اسلاید 11: نظریه های سالمندینظریه عدم تعهدنظریه فعالیتنظریه استمرار

اسلاید 12: نظریه های سالمندینظریه ی عدم تعهد: -طبق این نظریه،فرد سالمند باید هنگامی که جامعه حمایت خود را از او قطع می کند،از جامعه کناره بگیرد تا به این وسیله رضایت بیشتری از زندگی کسب کند.

اسلاید 13: نظریه های سالمندینظریه ی فعالیت: -این نظریه اظهار می کند که احساس رضایت از زندگی در سالمندی طبیعی،مستلزم حفظ یک شیوه ی زندگی فعال در دوران میانسالی است.بدین گونه افراد سالمند جانشین های رضایت بخشی برای فعالیت های دوران میانسالی خود پیدا می کنند.

اسلاید 14: نظریه های سالمندینظریه ی استمرار: -بر اساس این نظریه،تطابق موفقیت آمیز با سالمندی متکی به توانایی شخص برای ادامه واستمرار شیوه های زندگی در طول حیات است. شخصی که با یک مرحله از زندگی خود به خوبی تطابق پیدا کرده در مراحل بعدی نیز به سهولت می تواند این عمل را انجام دهد(وبرعکس)

اسلاید 15: در مورد انسان سه نوع سن داریم:1- سن جسمی یا فیزیکی: بر پایه دگرگونی های بدنی و فیزیکی در موجود زنده تعیین می گردد.2- سن زمانی(قانونی): بر اساس تقویم مشخص می گردد و عبارت است از شمردن تعداد سال هایی که از بدو تولد طی شده است.3- سن روانی: بر اساس تغییراتی که از نظر کمی و کیفی در روان افراد پدید می آید، قابل ارزیابی است

اسلاید 16: تغییرات فیزیولوژیک و بیماری های شایع در سالمندان تهویه و تنفس در سالمندان: سالمندان احتیاج به هوای ملایم و آزاد دارند تا تعادل گازی به راحتی در بدن انجام گیرد.هوای آلوده، زندگی در اتاق های در بسته و بدون تهویه، استعمال دخانیات و... زمینه را برای ابتلا به بیماری های مزمن فراهم می کند. هوای اتاق باید مرطوب باشد زیرا هوای خشک باعث سردرد می شود. سالمندان باید خلط سینه را تخلیه کنند که نوشیدنی های گرم مخصوصا شیر به این امر کمک می کند. در سالمندان قابلیت ارتجاعی ریه ها و فعالیت مژک ها کاهش می یابد. همچنین شاهد افزایش سرعت تنفس و کاهش عمق تنفس هستیم.

2,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید