کسب و کار مدیریت و رهبری

سامانه های یکپارچه اطلاعاتی و ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاه های دولتی

systemhaye_narm_afzarie_hesabdari_dar_dastgahaye_dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سامانه های یکپارچه اطلاعاتی و ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاه های دولتی”

سامانه های یکپارچه اطلاعاتی و ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاه های دولتی

اسلاید 1: سامانه های یکپارچه ی اطلاعاتیو ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری دردستگاههای دولتی

اسلاید 2: نرم افزارهای هوشمند مدیران را از عملکرد سازمان در ابعاد مختلف آگاه می سازند.

اسلاید 3: سامانه های یکپارچه اطلاعاتی:مجموعه ای از ابزار ها، تکنولوژی ها و فرایند هایی هستند که کار استخراج، یکپارچه سازی، تلفیق، پالایش و تحلیل اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی سازمان را در زمان کوتاهی امکان پذیر می سازند.

اسلاید 4: نتایج هوشمند سازی نرم افزار های حسابداری دولتی: افزایش بهره وری سازمانیافزایش کیفیت گزارشگری مالی افزایش شفافیت گزارشگری مالیکمک به موفقیت اهداف راهبردی

اسلاید 5: ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاههای دولتیدر افق ترسیم شده 1404توقعی که مقام معظم رهبری از مسئولین کشور دارند تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک کشور پیشرو و تراز اول در منطقه خاور میانه می باشد که برخوردار از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری با اتکا به نیروهای بومی می باشد.

اسلاید 6: ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاههای دولتیدر حوزه مالی کشور پیشرفت های فراوانی بخصوص در حوزه بانکها وبیمه ها بوجود آمده است که باعث شفافیت، انضباط مالی و یکپارچگی اطلاعات و ارائه خدمات نوین به ذینفعان گردیده است.

اسلاید 7: ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاههای دولتیدر بخش دولتی وظایف و برنامه های دولت توسعه فراوان یافته است.استقرار یک سیستم اطلاعاتی مؤثر و مفید در مدیریت بر امور مالی هر سازمان امری الزامی است تا آخرین اطلاعات مالی آن سازمان یا وزارت خانه برای تصمیم گیری به شکل مناسب وبا فرایند های الکترونیکی در اختیار ذینفعان آن دستگاه قرار گیرد.

اسلاید 8: ضرورت بازنگری در سیستم های نرم افزاری حسابداری در دستگاههای دولتینرم افزارهای هوشمند مالی امکان مشاهده خلاصه ای از مهمترین و آخرین اطلاعات مالی هرروز کاری، فارغ از زمان و مکان خاص را فراهم می کند.

اسلاید 9: مقایسه نحوه بکارگیری نرم افزارها در ایران بانکها: در صورت انجام تراکنشی 1000ریالی در دور ترین شعبه یک بانک، در همان ثانیه اثر تراکنش مذکور در اطلاعات مالی تمامی بانکهای کشور نمایان می گردد.صحت اطلاعات و قابلیت اتکاء به گزارشات غیر قابل انکار است.

اسلاید 10: دستگاه دولتی:سرعت اطلاع مدیران ارشد دولتی از یک هزینه چند ده میلیونی چقدراست؟آیا می توان به صحت اطلاعات موجود اطمینان کامل داشت؟آیا اطلاعات وارده قابل راستی آزمایی می باشد؟آیا عملکرد مالی دستگاه های دولتی در اقصی نقاط کشور به محض وقوع وبدون واسطه قابل مشاهده است؟مقایسه نحوه بکارگیری نرم افزارها در ایران

اسلاید 11: مقایسه نحوه بکارگیری نرم افزارها در ایرانباید اذعان کنیم برای مدیران ارشد، دسترسی بدون واسطه به اطلاعات مالی وحسابداری، اموال، وضعیت بانکها، وضعیت تعهدات، قرار دادها و پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی وجود ندارد.

اسلاید 12: سازمانهای موفق دنیا با سخت کوشی، جسارت و به کمک سامانه های یکپارچه عملیاتی و مالی و اشراف اطلاعاتی به محیط به پیشرفتهای فراوان دست یافته اند.

اسلاید 13: سعدی به لب دریا دردانه کجا یابیدرکام نهنگان شو گر می طلبی کامی

اسلاید 14: انجام امور مالی به صورت سنتی؟چرا؟! عادت به رویه های گذشتهفانتزی پنداشتن ابزارهای نوینمشکلات استقرار و بکارگیری سیستمهای نوین به کمک فرایندهای صحیح.

اسلاید 15: مزایای استفاده از نرم افزارهای هوشمند مالی ارتباط بین زیر بخش های امور مالی همانند اموال، حقوق و دستمزد ، حسابداری و...حذف کاغذ و گزارشات کاغذیاتخاذ تصمیمات بر پایه گزارشات عملیاتی سیستمی ارتباط بین عملیات واقعی با گزارشات نهایی information” & “operationکنترل روندها و فرایندها در زمانی کوتاه.

اسلاید 16: لزوم ایجاد شفافیت مالی درطرح های عمرانی وضعیت طرحهای عمرانی دولتی در حال حاضر:عدم تامین منابع به موقع برای پروژه های عمرانی عدم دسترسی دستگاه های نظارتی به اطلاعات پروژه های عمرانی تعریف پروژه های عمرانی جدید بدون برنامه ریزی

اسلاید 17: با استفاده از سیستم یکپارچه خواهیم توانست:فرایندهای مناقصه، نظارت عملیاتی، کنترل پیشرفت فیزیکی، پرداخت به پیمانکار و تحویل پروژه را شفاف نماییم.با ثبت صورت وضعیت های عمرانی کنترل حداکثری بر روند پیشرفت طرح عمرانی داشته باشیم. به موقع از روند شکل گیری انحرافات پروژه ها مطلع شده و به کاهش ریسک زمان کمک کنیم.

اسلاید 18: نرم افزارهای هوشمند باعث یکپارچگی سازمانی می شوند.فواید:افزایش بهره وری سازمانیتسهیل روند های کنترلی کاهش زمان ارسال اطلاعاتاطمینان از صحت و دقت اطلاعات مندرج در گزارشات امکان مدیریت راهبردی مالی و اخذ تصمیمات ارزشمند در سطح کلانکاهش خطاهای انسانی کنترل بودجه و اعتبار بر اساس ویژگی های محیطی دستگاه اجرایی

اسلاید 19: نرم افزارهای مالی بخش دولتی ایران نرم افزار های مالی تحت Dosعمدتاً از اواخر دهه هفتاد وارد دستگاه های دولتی گردید.کارکرد این نرم افزارها در ثبت اسناد حسابداری، دفتر روزنامه، دفتر کل و تفصیلی و تراز آزمایشی چهار ستونی بودند.در ادامه، علاقه مندی مدیران و کاربران باعث نگارش نرم افزارهای مالی تحت ویندوز گردید.با صرف میلیاردها ریال، دستگاه های اجرایی اقدام به خرید این نرم افزارها نمودند که حاصل آن را می توان صرفاً گزارشات تغییر شکل یافته دانست.

اسلاید 20: معایب نرم افزارهای مالی بخش دولتی ایران فرم گزارشات شکیل تر و زیباتر شد اما خرید و پشتیبانی این نرم افزارها و کاغذ مورد استفاده و چاپگرهای لیزری که استفاده می شد باعث تحمیل هزینه های گزافی به دستگاه های اجرایی دولتی گردید.همچنین این نرم افزارها جزیره ای بودند یعنی ارتباطی بین نرم افزارهای مختلف مالی وجود نداشت.احتمال تغییر اطلاعات پس از تهیه تراز وجود دارد.بین سیستم انبارداری، حسابداری، اموال و کارگزینی دستگاه ها نیز ارتباطی وجود ندارد.

اسلاید 21: وضعیت نرم افزارهای مالی مورد استفاده در دانشگاههابراساس فراخوانی که از دانشگاههای منطقه یک کشور و چند دانشگاه دیگر که خارج از منطقه یک قرار داشتند انجام شد مشخص گردید در دانشگاههایی که به فراخوان پاسخ دادند:صرفاً در سه مورد از دانشگاهها یا مراکز علمی در بخشهای اصلی امور مالی یعنی حسابداری، حقوق و دستمزد و اموال دارای نرم افزارهای مرتبط به هم می باشند.با وجود مرتبط بودن نرم افزارهای سه گانه فوق بخصوص در 2 دانشگاه فوق که از دانشگاههای بزرگ می باشند و از سال 92 استقرار یافته اند میزان رضایت کاربران پایین و تأمل برانگیز می باشد.

اسلاید 22: وضعیت نرم افزارهای مالی مورد استفاده در دانشگاههاوضعیت رضایتمندی از نرم افزار اموال مورد استفاده در دانشگاهها ناامید کننده بوده است.تنها در یکی از دانشگاهها سیستمهای اموال و انبار مورد استفاده با یکدیگر مرتبط و یا بعبارتی مشترکاً از یک شرکت خریداری گردیده است که رضایتمندی از آن نیز در حد متوسط بوده است.اطلاعات ارائه شده جزیره ای بودن نرم افزارهای مورد استفاده در امور مالی دانشگاهها را تأیید می نماید.

اسلاید 23: نکته آخرهم اکنون در دانشگاه ها فضایی وجود دارد که عمدتاً برنامه نویسان نا آشنا به فرایندهای مالی دولتی در این بخش وارد شده و باعث شده تا مشکلاتی به شکل زیر بروز نماید:عدم کنترل درآمدها و هزینه ها عدم امکان کنترل فرایندهای مالی مشکلات فراوان در بخش اموالمشکلات فراوان در تهیه ی گزارشات، حتی گزارشات ساده

اسلاید 24: استفاده از سامانه های هوشمند موجب می شود:ایجاد تحولی بزرگ در امر گزارشگری مالی و کاهش تخلفات مالی کاهش چشم گیر هزینه های اداری، کاغذ، چاپگر و...حذف نرم افزارهای جزیره ای و غیرمرتبطعدم امکان تغییر و دست کاری دراسناد و قابلیت تعریف سطوح دسترسی شفاف سازی امور وتسهیل امر گزارشگری مالی و ایجاد وحدت رویه در دانشگاه ها ایجاد بستر لازم به منظور کمک به مدیران ارشد کشوری(دولت) جهت دسترسی به اطلاعات مالی در کمترین زمان کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانیاستانداردسازی مفاهیم و فرم های مورد استفاده در دانشگاه ها

اسلاید 25: مولا علی(ع) می فرمایند:هرکس چیزی را طلب کند، یا آن را و یا مقداری از آن را پیدا می کند.با تشکر از توجه شمادانشگاه شهید بهشتی

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید