علوم مهندسی معماری و عمران

سبک فوتوریسم و کریتویسم در معماری و نقاشی

Futurismo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سبک فوتوریسم و کریتویسم در معماری و نقاشی”

سبک فوتوریسم و کریتویسم در معماری و نقاشی

اسلاید 1: نام درس :تاريخ هنر جهانموضوع: فوتوریسم و کریتویسمنام و نام خانوادگی دانشجو: نام استاد:به نام خدا

اسلاید 2: فوتوریسمآینده‌گری یا فوتوریسم )به ایتالیایی(: Futurismo) )به فرانسوی:Futurisme) ) یکی از جنبش‌های هنری اوایل قرن بیستم بود. مرکز این جنبش در ایتالیا بود و در کشورهای دیگر از جمله روسیه نیز فعالیت داشتند. فوتوریست‌ها در بسیاری از زمینه‌ها مانند ادبیات، نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی، سفالگری، تئاتر، موسیقی، معماری و حتی آشپزی فعالیت داشته‌اند.فیلیپو تومازو مارینتی با انتشار بیانیه فوتوریسم در سال ۱۹۰۹ در روزنامه فیگارو فعالیت جنبش را رسماً آغاز کرد. در آن بیانیه، مارینتی نوشته بود که فوتوریست‌ها از هنر گذشته بیزارند و دغدغه‌های اصلی این جنبش، پویایی، سرعت و تکنولوژی است. برای فوتوریست‌ها ماشین، هواپیما و شهرهای صنعتی نشانه‌های بسیار مهمی بودند چراکه آن‌ها پیروزی انسان بر طبیعت را نشان می‌دادند.میتوان گفت که مهمترین سبک هنری آوانگارد در ابتدای قرن بیستم؛ سبک فوتوریسم بوده است که همانطور ک گفتیم خواستگاهی از کشور ایتالیا دارد. و در این سبک بیشتر از هرچیزی به جریان مدرنیته، تکنولوژی و ماشینی شدن بها داده شده است. و میتوان گفت فوتوریست زاییده ورود ماشین به زندگی بشر است، دنبال کنندگان سبک فوتوریسم بیشتر از هرچیزی مخالف گونه های فرهنگی سنتی و قدیمی هستند. هنرمندان این جنش هنری خواهان به تصویر کشیدن مضامینی چون سرعت، تکرار و خشونت هستند.

اسلاید 3: آینده‌گری در ایتالیا در ایتالیا فوتوریست‌ها به حرکات فاشیسم خیلی علاقه داشتند و از بسیاری از نظرات فاشیسم پشتیبانی می‌کردند. فوتوریست‌ها حرکت‌های مدرن می‌کردند و فاشیسم را قدرتی می‌دیدند که با آن می‌توانستند ایتالیا را کشوری مدرن بکنند. مارینتی، که یکی از فوتوریست‌های مهم بود، گروه سیاسی فوتوریست‌ها را در سال ۱۹۱۸ به وجود آورد. این گروه یک سال بعد از ایجادش در حزب ملی فاشیست موسولینی ادغام شد و از اولین پشتیبانان موسولینی شدند. به همین دلیل دولت خیلی از فوتوریست‌ها را به رسمیت شناخت و به آن‌ها کار دادند.در ایتالیا آینده‌گری رشد کرده و از جنبش‌ها دیگر استفاده کردند. در معماری این اتفاق خیلی بیشتر بود و آینده‌نگری به طرف کمینه‌گرایی و عقل‌گرایی رفت. بعد از سالهای ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ چند ساختمان دولتی در سبک آینده‌گری ساخته شدند که در بین آن‌ها ایستگاه راه‌آهن ترنتو است که معمار ایتالیایی  آنجیولیو مازونی آن را ساخت.

اسلاید 4:

اسلاید 5: درباره سبک فوتوریسم جمله ایی معروف از پیشگامان این سبک با محتوای: « ما تاکید می کنیم که زیبایی جهان توسط زیبایی جدیدی به نام سرعت، غنای فزون تری یافته است» وجود دارد.

اسلاید 6: (Umberto Boccioni, sketch of The City Rises (1910

8,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید