صفحه 1:
تن
صفحه 2:
پاورپوینت مربوط به :
سبک های یادگیری
صفحه 3:
توجه به سبک های شناختی
صفحه 4:
* هر دانش آموز سبک یادگیری خاص خودش را دارد.
* آموزشگران و نظریه پردلزان طبقه بندی های مختلفی از سبکهای
یادگیری ارائه کرده اند.
* در برنامه درسی ریاضی طبقه بندی زیر مورد توجه بوده است:
دست ورزی
تصویری
rate
مک کلامی:
صفحه 5:
سبک یادگیری کلامی
* در دانشآموزان کلامی ساختارنمادین کلام تقش مهمی در تفکر و
یادگیری ایفا میکند.
* اینان کسانی هستند که وقتی فکر میکنند به زبان کلمات و جملات
با خود حرف میزنند و میتوانند افکار خود را مستقیماً روی کاغذ
بياورند.
* استدلال رياضى را مرحله به مرحله و جزء به جزء درك م ىكنند و
جون مراحل اثبات به يايان مىرسد مراحل درك رياضى آنان خاتمه
مىيابد (كاردينالى).
صفحه 6:
* ایشان از جزء به سمت درک کل حرکت میکنند و معمولاً تئوریهای
آنان در چگونگی همنشینی جزئیات بسیار قوی است اما در همبستگی
مبانی و ساختارهای کلی میلنگند (حرکت از جزء به کل).
* درک ایشان از تاریخ نیز از جزء به کل است و بسیاری از تحولات
اجتماعی بسیار کند برایشان قابل درک نیست.
در برلبر لن ادراک اجزاء مثر در وقوع یک صحنه تاربخی برایشان
بسیار سهل است.
صفحه 7:
تال سم ۳
سبک یادگیری تصویری
* در دانشآموزان تصویری شهود و تصویر سازی نقش مهمی در تفکر و
یادگیری ایفا میکنند.
* وقتی این دانشآموزان به تفکر میپردازند روند تفکر به زبان مفاهیم و
ارتباط بین آنها پیش میرود و بازنویسی روند تفکر برای ایشان نیاز به
زحمت مضاعف دارد.
حتی برخی از ایشان از به کلام در آوردن رند تفکر خود عاجز و ناتوانند
اما میتوانند به خوبی آن رابه زبان مفاهیم و ارتباط بین آنها بیان کنند.
صفحه 8:
* استدلال ریاضی توسط ایشان به صورتی کلی و مانند نگاه کردن به اجزای یک
تابلو به طور سرتاسری ادراک میشود (کل نگرند.
ایشان از درک کل به سوی ادراک جزئیات حرکت میکنند و معمولاًتئوریهای
آنان در ساختار و مبانی دقیق است اما در همتشینی و برقراری رابطه بین اجزاء
فلعيقف: ميتم يقد
درک ایشان از تاریخ نیز از کل به جزء است و ایشان برعکس دانشآموزان
کلامی در ادراک تحولات اجتماعی توانا هستند.
تفکر شهودی و تجربه نقطه قوت ایشان است.
صفحه 9:
سبک دستورزی
* در دانشآموزان دستورز که ساختارگرا هستند بازسازی ساختارها و
دست و فکرشان نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا میکند.
* ايشان بابه کار بردن ابزارها و ساختن اشکال و بازسازی ذهنی ساختارها
در ذهن خود مفاهیم را یاد میگیرند و مهارتها را كسب م ىكنند.
۴ استدلال رباضی راتا وقتی خودشان بازسازی نکنند نمیفهمند و تاریخ را
نیز باید به زبان ذهن خود بازسازی کنند تا بتوانند از آن درس یاد
تكيرتن:
صفحه 10:
توجه به سک های شناختی
* تلاش شده است یک موضوع و مفهوم جدید با هر سه سبک
بیان شود
* معلمان محترم می توانند کاستی ها را با فعالیت های موازی
جبران کنند.
صفحه 11:
* همه دانش آموزان تلاش می کنند با هر سه سبک آشنا شوند.
* با توجه به سبک غالب هر دانش آموز به طور طبیعی می تواند
به یک سبک خاص توجه بیشتری نشان دهد.
* از ارزش گذاری در خصوص روش های مبتنی بر سبک ها
صفحه 12:
* در هنگام آموزش, ارزشیابی روش های مختلف بلامانع است.
برای مثال جمع و تفریق هر دو عدد اعشاری را با محور انجام
دهید.
در ارزشیابی پایانی به یک روش تأکید نکنید.
انتخاب روش به عهده دانش آموز است.