تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۲ اسلاید فایل حاوی توصیح کامل درباره سبک های مختلف یادگیری در کلاس درس می باشد

mebrahim92

صفحه 1:
تن

صفحه 2:
پاورپوینت مربوط به : سبک های یادگیری

صفحه 3:
توجه به سبک های شناختی

صفحه 4:
* هر دانش آموز سبک یادگیری خاص خودش را دارد. * آموزشگران و نظریه پردلزان طبقه بندی های مختلفی از سبکهای یادگیری ارائه کرده اند. * در برنامه درسی ریاضی طبقه بندی زیر مورد توجه بوده است: دست ورزی تصویری rate مک کلامی:

صفحه 5:
سبک یادگیری کلامی * در دانش‌آموزان کلامی ساختارنمادین کلام تقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می‌کند. * اینان کسانی هستند که وقتی فکر می‌کنند به زبان کلمات و جملات با خود حرف می‌زنند و می‌توانند افکار خود را مستقیماً روی کاغذ بياورند. * استدلال رياضى را مرحله به مرحله و جزء به جزء درك م ىكنند و جون مراحل اثبات به يايان مىرسد مراحل درك رياضى آنان خاتمه مىيابد (كاردينالى).

صفحه 6:
* ایشان از جزء به سمت درک کل حرکت می‌کنند و معمولاً تئوری‌های آنان در چگونگی همنشینی جزئیات بسیار قوی است اما در همبستگی مبانی و ساختارهای کلی می‌لنگند (حرکت از جزء به کل). * درک ایشان از تاریخ نیز از جزء به کل است و بسیاری از تحولات اجتماعی بسیار کند برایشان قابل درک نیست. در برلبر لن ادراک اجزاء مثر در وقوع یک صحنه تاربخی برایشان بسیار سهل است.

صفحه 7:
تال سم ۳ سبک یادگیری تصویری * در دانش‌آموزان تصویری شهود و تصویر سازی نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می‌کنند. * وقتی این دانش‌آموزان به تفکر می‌پردازند روند تفکر به زبان مفاهیم و ارتباط بین آن‌ها پیش می‌رود و بازنویسی روند تفکر برای ایشان نیاز به زحمت مضاعف دارد. حتی برخی از ایشان از به کلام در آوردن رند تفکر خود عاجز و ناتوانند اما می‌توانند به خوبی آن رابه زبان مفاهیم و ارتباط بین آن‌ها بیان کنند.

صفحه 8:
* استدلال ریاضی توسط ایشان به صورتی کلی و مانند نگاه کردن به اجزای یک تابلو به طور سرتاسری ادراک می‌شود (کل نگرند. ایشان از درک کل به سوی ادراک جزئیات حرکت می‌کنند و معمولاًتئوری‌های آنان در ساختار و مبانی دقیق است اما در همتشینی و برقراری رابطه بین اجزاء فلعيقف: ميتم يقد درک ایشان از تاریخ نیز از کل به جزء است و ایشان برعکس دانش‌آموزان کلامی در ادراک تحولات اجتماعی توانا هستند. تفکر شهودی و تجربه نقطه قوت ایشان است.

صفحه 9:
سبک دست‌ورزی * در دانش‌آموزان دست‌ورز که ساختارگرا هستند بازسازی ساختارها و دست و فکرشان نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می‌کند. * ايشان بابه کار بردن ابزارها و ساختن اشکال و بازسازی ذهنی ساختارها در ذهن خود مفاهیم را یاد می‌گیرند و مهارت‌ها را كسب م ىكنند. ۴ استدلال رباضی راتا وقتی خودشان بازسازی نکنند نمی‌فهمند و تاریخ را نیز باید به زبان ذهن خود بازسازی کنند تا بتوانند از آن درس یاد تكيرتن:

صفحه 10:
توجه به سک های شناختی * تلاش شده است یک موضوع و مفهوم جدید با هر سه سبک بیان شود * معلمان محترم می توانند کاستی ها را با فعالیت های موازی جبران کنند.

صفحه 11:
* همه دانش آموزان تلاش می کنند با هر سه سبک آشنا شوند. * با توجه به سبک غالب هر دانش آموز به طور طبیعی می تواند به یک سبک خاص توجه بیشتری نشان دهد. * از ارزش گذاری در خصوص روش های مبتنی بر سبک ها

صفحه 12:
* در هنگام آموزش, ارزشیابی روش های مختلف بلامانع است. برای مثال جمع و تفریق هر دو عدد اعشاری را با محور انجام دهید. در ارزشیابی پایانی به یک روش تأکید نکنید. انتخاب روش به عهده دانش آموز است.

39,000 تومان