پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سردرد ها و چگونگی رفع آن ها

sardardha-va-chegoonegi-raf-aanha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سردرد ها و چگونگی رفع آن ها”

سردرد ها و چگونگی رفع آن ها

اسلاید 1: سردرد ها و چگونگی رفع آنها

اسلاید 2: در این مطلب به 8 نوع سردرد و چگونگی رفع آن‌ها اشاره‌ کرده‌ایم، با ما همراه باشید.  8 نوع سردرد و چگونگی رفع آن‌ها

اسلاید 3: دردی که فقط یک طرف سرتان را درگیر می‌کند: میگرن اگر درد فقط در یک طرف سر شما (چپ یا راست) وجود داشته باشد و در آن حالتی شبیه تپش داشتن و ضربان دار بودن احساس کنید به احتمال زیاد این نوع سردرد میگرن است. این درد معمولاً شدید است و عملکرد شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است با علائمی مانند حساسیت به نور و صدا همراه باشد. در مورد چگونگی خلاص شدن از شر این نوع سردردها، بهترین گزینه‌ای که به شما توصیه می‌شود این است که کارهایی که انجام می‌دهید را متوقف کرده و فقط استراحت کنید. این سردرد معمولاً بین 4 تا 24 ساعت طول می‌کشد که بسیار طولانی است. پس اگر مدام تکرار می‌شوند می‌توانند بر زندگی‌تان تأثیر بگذارند، از پزشک معالجتان برای دریافت داروهای پیشگیری‌کننده کمک بگیرید. شاید نیاز باشد به همراه مسکن‌ها داروی ضد تهوع متوکلوپرامید را هم مصرف کنید. البته داروها باید حتماً تحت نظر پزشک باشد تا موجب عوارض جانبی دیگری نشود.

اسلاید 4: دردی که دور سرتان پیچیده می‌شود: سردرد تنشی فشار یا دردی که دور سرتان پیچیده می‌شود احتمالاً سردردی از نوع تنشی است. شاید لازم به تغییراتی در عادت‌های روزمره‌تان باشد تا از شر این سردردهای ناخوشایند خلاص شوید. بیماران دچار این نوع سردرد اغلب می‌گویند که انگار سرشان در منگنه‌ای قرار گرفته شده است. دردهای تنشی اغلب دو طرف سر را درگیر می‌کنند و ممکن است در اثر خستگی، استرس عاطفی و یا مشکلات مربوط به عضلات یا مفاصل گردن یا فک ایجاد می‌شوند. این سردرد اغلب بین 20 دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد. مصرف داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک (OTC) مانند استامینوفن یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (مانند آسپرین، ناپروکسن یا ایبوپروفن) می‌توانند باعث از بین رفتن درد در همان مراحل اولیه شوند و بهتر از آن استفاده از داروهای ترکیبی حاوی آسپیرین، استامینوفن و کافئین می‌باشد. در یک تحقیق مشخص شد که این داروهای ترکیبی در مقایسه با مصرف استامینوفن به تنهایی و یا همراه با دارونما به تسکین درد بیماران کمک بیشتری می‌کند.

اسلاید 5: دردی که در صورتتان حس می‌شود: سردرد سینوسیاگر در چشم‌ها و گونه‌هایتان احساس فشار می‌کنید، احتمالاً دچار سردردهای سینوسی شده‌اید. سینوزیت دلیل شایع سردردهای مزمن یا مکرر نیست و این موارد بسیار نادر هستند و اغلب همان سردردهای میگرنی‌اند که به احتمال زیاد باعث ایجاد درد در صورت می‌شوند. در سردردهای سینوسی معمولاً خم شدن به جلو باعث افزایش درد می‌شود. اگر به عفونت ویروسی یا باکتریایی مبتلا شده باشید و علائم واضحی از عفونت سینوس‌ها مانند درد در نواحی دندان و کم شدن حس بویایی را مشاهده کنید، پزشکتان به احتمال زیاد برایتان یا آنتی‌بیوتیک‌های لازم را تجویز می‌کند (اگر باکتریایی باشد) یا اسپری‌های ضد احتقان بینی و آنتی‌هیستامین‌ها را پیشنهاد می‌کند.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید