صفحه 1:
فروشگاههای اینترنتی سرویس خرید و فروش اینترنتی رضا فاضل مدیرکل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی 1388/10/24 Postal

صفحه 2:
مقدمه کی گسترش و پیشرفت سریع فناوری اطلاعات ‎fem‏ ‏تحولات اقتصادی )54 عصر ارتباطات و تبادل اطلاعات —< های نازه <— تجارت الکترونیک توسعه کشور 7 0 ١ ٠ a Republic of Iran Post os oe

صفحه 3:
ت الکترونیک : ‎Wh‏ نجارت الکترونیک مجموعه ای است از فعالینهای فیزیکی و غیر ‏فبزیکی , از مرحله : 4 تهبه مواد اوليه ‎٠‏ ‏54 تولید , ‏514 فروش, ‏4 توزیع » ‏14 و خدمات بعد از فروش . ‎ ‎lamic Republic of Iran Post er

صفحه 4:
أن اصلى تجارت الكترونيك : ۷ دولت ها (سياست كذاران - حمایت کنندگان)» بي بنگاههای نجاری و افتصادی (تولیدکنندگان - فروشندگان)ء مردم (خریداران - مشتریان - مصرف کنندگان). q ۲ ; Se [SSE 02020206060 01

صفحه 5:
فرات تجارت الکترونیک جهانی نمودن تجارت, حدف محدودیت های مکانی و زمانی؛ ‎yg‏ کار آفرینی و اشتغال. ‏كيه تانبرات مایت پیست فحیطی (کاهش ترافیک ؛ مصرف که کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی؛ ‏6 دسنرسی آسان به اطلاعات مورد نیاز تجاری» ‏> افزایش همکاری شرکنها همزمان با افزايش رفابت. ‎ ‎ ‎mic Republic of Iran Post ۳

صفحه 6:
تجارت الکترونیک در جهان 4 در گروه کشورهای توسعه بافته (اعضای 0۵860) , آمریکا بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی را به خود اختصاص داده ویس 51 ‎Talis Ghee Usal ol‏ فرانسه و بریتانیا در رده های بعدی قرار دارند. ‎Ww‏ بر اساس آمار اعلامی از سوی اتحادیه اروپا در سال 2008 , 32 درصد افراد درارویا » کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در اینترنت سفارش داده اند. این رقم در سال 7 , 30 درصد بوده است» ‏4 در سال 2008 در ارويا ؛ بیشترین سهم خریداران اینترنتی به گروه سنی 25 تا 34 اختصاص داشت, ‏بیشترین نوع کالاها و خدمات عرضه شده در اینترنت مربوطه به خدمات مسافرتی و تعطيلات (9614) ‎٠‏ لباس و اقلام ورزشى (9613) ؛ كتاب و مجلات (9612) و لوارم منزل و بلیط اماکن گوناگون (9۵11) , فیلم و موسیفی(969) و تجهیزات الکترونیکی(968) بوده است. ۸ ‎mic Republic of Iran Post ۳ ‎2 ‏لک مه ‎

صفحه 7:
آمار کاربران اینترنت در جهان oF eye ea ‏آمريكاى لانين/ درباى كارائيب‎ aM کج دوم ۳ 09 مقا قار 1 ۳ ۸ Tiel ا Dyas 1 0 0 ۳ 2 0 vans 1۳۳ ۱۲ leet ‏كاربراة‎ Panties 0 ۴ (۴ 0 9۳۲ ۳۹ 1 Oly ‏رشد‎ ‎(een ‎۱۳۸ ‎ay ‎1۳ ‎Wet ‎۱۳۹ ‎۳۳ ‎wre درصد استقادة كسدكان به كل ‎Baltes‏ ‏۳87 ‎Ae‏ ‏5 ‏1۳ ‎TNE‏ 7 1۳ قريب تقوذ (تعدلا كلربران يه کل جمیت) 5 ay ۳ ۳ 2 vive ¥ کش mic Republic of Iran Post ۳

صفحه 8:

صفحه 9:
: Business To Business (B2B + Business To Consumer (B2C * Consumer To Consumer (C2C) + Business To Government (B2G) + Government To Consumer (G2C) + Business To Employment (B2E) + Person To Person (P2P) + Consumer To Business (C2B)

صفحه 10:
الزامات پیاده سازی تجارت الکترونیک ۶ فراهم شدن زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ ۶ توسعه محبط اجتماعی و فرهنگی, 14 فراهم شدن فضای قانونی و حقوقی: ‎Wf‏ تناسب سیاستها و چشم اندازهای دولت, ‏پدیرش تجارت الکترونیک از سوی مصرف کنندگان و بنگاه های تجاری + ‎WS‏ آماده بودن بستر پرداختهای الکترونیکی, تعامل بین اجزای تشکیل دهنده تجارت الکترونیک . ‎2 = sme KopieoftanPoa ‏سرییت وت ی‎ > paki cons JS ‏کاتان‎

صفحه 11:
قانون تجارت الکترونیک در ایران ‎Wf‏ مصوبه هیات محترم وزیران در جلسه مورخ 1381-2-29 بنا به پیشنهاد شماره 0 مورخ 8۰15 ۳ دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی در حصوص سیاستهای دولت محترم در ‏زمینه تجارت الکترونیک» ‎WE‏ تقویت و توسعه موقعیت رقایتی کشوردر جهان , ورود وزارتخانه ها و سازمانهای : ‏ارنباطات گ فناوری اطلاعات . ‏باز ركانى )لا علوم تحفلكقات و فناورى , ‏امور افتگلادی و دارایی + ‏امور خارً ‏سازمان كُلذا و سيما, ‏دبیرخانه گلورای عالی مناطق آزاد ء دبیرخانه گلورای عالی اطلاع رسانی. ‏به منطور فراهم نمودن زیر ساعنهای مورد نباز جهت ‎wales sale oly‏ ۴ ای نوین ‎lamic Republic of Iran Post‏ ‎a‏ = ‎

صفحه 12:
mic Republic of Iran Post ‏نس‎

صفحه 13:
۲ ۲۷۳ . ۳ تجارت الکترونیک عدر 2 ##نجارت الکترونیک فرست یا تهدید ک‌چروزه های 13 گنه طرح ‎all‏ توسعه و ساماندهی خدمات پستی در نامه چهارم توسعه 4 ايجاد سرويس هاى نوين يستى از جمله سرويس خريد و فروش اينترنتى 54 #اظطرح مطالعاتی سرویس در سال 1381 در اصفهان با همکاری بخش خصوصی یه اندازی آزمایشی سرویس خرید و فروش اینترنتی در سال 1382 در اصفهان #لهتفاده از پتانسیل عظیم حمل و نقل » ترایری و توان و تخصص پرسنل پست ش از 14000 دفتر خدمات ۱6۲ روستایی ‎es 0G‏ 8 خط حمل و نقل پستی و 1410 دستگاه کامیون ؛ کامیونت و وان ‎WW‏ تجهیز واحدهای پستی با استفاده از ۱5۳ های اسنا: shopping. ‎XE‏ ایجاد واحد خرید و فروش اینترنتی در استانها کوباز مهندسی سرویس ‎۱ stal Ea ‏گل پست مستقیم و سرویسهای نوین ‎Republic of Iran Post‏ ‎lic‏

صفحه 14:
ع خربد ره دنر ‎bp‏ ‏سرویس خرید و فروش اینترنتی ‎ww‏ 3 ‎oS kee‏ در تحقق دولت الگترونیگی + “" كافش مقرهای درون شهری و ین شهری» کاهش هزینه هی کلان در تقل و انتقالات » 4 ايجاد اشتغال وكا رآفرينى : 4 3 نقاط كد دسترسی همه مردم در دورترين شهرها و روستاها به محصولات قابل ارائه در سایر تقاط کشور: 5 کمک به فروشندگان کالابرای معرفی بهتر و دسترسى به بازارهاى جديدء بي فوايد زيست محيطى . 3 -14 lamic Republic of Iran Post er

صفحه 15:
سح زر / ۲ إل - لصي سس سستتخ ‎blic‏

صفحه 16:
ل و کار آفرینی 6 فعالیت بیش از 3600 فروشگاه مجازی در زمینه خرید و فروش ابنترنتی» ی ورود 120 فروشگاه مجازی جدید بطور ماهیانه در اين سرویس, 6 فعالیت هموطنان روستایی ؛ با بهره گیری از خدمات بیش از 0 هزار دفتر ۲ روستاییدر عرصه تجاوتا گترونیک 6 حضور و فعالیت طیف های مختلف جامعه از قبیل دانشجویان ؛ زنان خانه دار و ... | ‎i‏ 3 ‏زر‎ $I

صفحه 17:
شرکتهای طرف قرارداد : تهران تهران ‎ube‏ ‎ube‏ ube تهران نام مدير عامل aa stat ‏اصفهانی‎ آقای ابراهیم زاده آفای علیپور آفای سعادتجو آفای فراهانی آفای کریمی آفای سفید پیشه آدرس وب سایت قوع لك التق وع لاقع سير 02 ع عمق اير www peikiran.ir wwww.parspelk.com, www ferestande,com نام شرکت ‎Dame obits tay‏ انتشارات پایگان دنیا گستر رسا کلبه کناب (ابران مارکت سنتر) پیشتازان رهاورد الکنرونیک (پیک ابران) فن آوران ره آورد الکنرونیک (پارس پیک) مهر رسانه صبا (فرستنده) a = lamic Republic of Iran Post ‏ای نوین‎ دودرم تت دخو

صفحه 18:
وضعیت موجود : 0 ( انتخاب کالا توسط خریدار از سایت فروشنده -1)مراجعه به سايتهاي فروشندگان . )پررسی و انتخاب کالا و تکمیل سید ريد -3)تکمیل فرمهاي مربوطه جهت ارسال کالا به آدرس مورد نظر , -4)دريافت كد رهگیری براي پيگيري و رهگيري کالای خریداری شده . ) تهیه لیست سفارشات آماده ارسال از سوی فروشگاهها و دریافت کالا از فروشنده توسط پست ‎Jul (1-2‏ وطه ۱ احدها: پستی ۰ 22 06 تست سغارسات أماده 5 ارسال بد ‎eda‏ فرونهها ( مامورین جمع آور پستی به آدرس فیزیکی فروشگاهها و دریافت کالاها و ارائه رسبد به فروشگاه؛ وضعیت مرسولات در مبادی قبول پستی و رهسپاری مرسولات به مقصد. ‎

صفحه 19:
و ضعیت موجود 3) تحویل کالا به خریدار و دریافت وچه سفارش (600) 1-3) مراجعه به آدرس خریدار و تحویل مرسوله » ‎er es‏ وجه مندرج بر روی فاکتور ان ز خریدار دم روش ‎(COD)‏ « کسر هزینه های بستی و واریز مبلغ کالا و خدمات به حساب شركت طرف قرارداد » و تس لات در پانل مربوط به واحدهای توزیع ۰ : مرسولات برگشتی پس از ثبت وضعیتشان در سایت ؛ به مبادی قبول رهسپار و تحویل می گردند. : مرسولانی که هزینه آنها با استفاده از کارتهای اعتباری پرداخت گردیده ؛ بدون دریافت توزيع و وضعیتشان در سایت ثبت می گردد. 2 ‏مهم‎ # ahem ‏]ع‎ ‏ع‎ ‎3 ‎3 lamic Republic of Iran Post ۳

صفحه 20:

صفحه 21:
‘ic Republic of Iran Post ۳

صفحه 22:
54 ی ‎PSM‏ برب جامع سرويس (رإدعهندوا, ‎tain‏ در همکاری و مساعدت واحدها و سازمانهای ذبربط در زمینه رفع موانع و مت ‎peel‏ ‏بي نبود قوانین و مقررات شفاف در زمینه ارائه محصولات فرهنگی و بهداشنی - ‎ual‏ ‏نبود زیر ساختهای مناصب ‎g bli‏ مالی, نظیر محدوذیت در سرغت اینترنت و ‎WE‏ نیز پرداختهای الکترونیکی, ‏بي بی اعتمادی به فروشگاه هاى اينترنتى» ‏بي عدم بابيندى برخى از فروشكاهها به رعايت قوانين (كبى رايت ‎٠‏ حقوق مولفین “و مصنفين) ‏4 تاخير در جمع آورى و توزيع مرسولات اينترنتى از سوى برخى از واحدهاى ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎oat‏ یسوم مانی ده پستی کشور را يزيت ماق سرویس. ‎ ‎ ‏«پستی ‎lamic Republic of Iran Post ۳

صفحه 23:
ي تغییر تفکر سنتی و جایگزینی آن با تفکر نوین + ی تعامله سا مسئولین وزارت بازرگانی درخصوص ابجاد انجه رشگاههای و فروش اینترنتی. ۴ نهیه نرم افزار جامع سایت مرجع ؛ 4" راه اندازی سایت جامع بازار الکترونیکی شرکت پست , اتقال گزدین مان ‎A pI‏ حنلهای پراکنده موجود:خرغتها بالق 2 رابط پستی تعامل با بانکها در خصوص ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی ؛ سح رسسر رن ‎OL‏ ۴ برگزاری و حضور در سمینارها ؛ همايش ها و کلاس های آموزشی, 0 ‏ی‎ ‎Nac ‎ee Republic of .. ‏پاي نوین پستی‎ Pact Ca

صفحه 24:
برنامه های ‎git‏ @ 0 0 شرکت پست : تعامل بیشتر با شرکتهای طرف قرارداد و فروشگاههای فعال اخذ مجوز از مراجع ذيصلاح در خصوص تصويب تعرفه هاى 3 تعريف سيستم مالى درون سازمانى به منظور كاهش مدت زمان تسويه حساب با شرکتهای طرف فرارداد» اختصاص لفاف , بسته بندی و موزعین خاص برای مرسولات سرویس, فانونمند نمودن پیمه پستی مرسولات سرویس و پرداخت غرامت برای مرسولات پلاتکلیف, تعامل بیشتر با مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی » وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با تکثیر و توزیع محصولات غیر مجاز سمعی بصری, لک هدم 5 اصلاح دستورالعمل هاى اجرايى جهث تسريع در انجام فرآيندهاى اجرايى. > ‎Fig‏ 6 ©» RR RRA

صفحه 25:

صفحه 26:
q ‘www.postdm.post.ir 021-88526572-5 : پ ‏ يي تي تت

صفحه 27:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان