پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سلامت روان در بارداری

salaamate-ravaan-dar-bardaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سلامت روان در بارداری”

سلامت روان در بارداری

اسلاید 1: سلامت روان در بارداری

اسلاید 2: اهداف آموزشی در راستای اجرای مصوبه دوم کمیته بهداشتی 54 مرگ مادر: (توجه به ارزيابي سلامت روان ضمن اخذ شرح حال و ارائه خدمات مراقبتي و مداخلات روانشناختي برحسب مورد)انتظار می رود پرسنل بهداشتی ، در هر سه مرحله پیش از بارداری،بارداری و پس از زایمان بتوانند مادران در معرض خطر را شناسایی و به موقع آنها را به سطوح تخصصی ارجاع دهند.

اسلاید 3: بارداری از حساس ترین دوران های زندگی انسان است. صدمات وارده بر جنین در دوران بارداری می تواند زمینه ساز بسیاری از اختلالهای جسمی و روانی در سالهای بعدی زندگی فرد باشد،به طوری که زمینه بسیاری از اختلال های روان پزشکی دوران بزرگسالی را باید در دوران جنینی جستجو کرد.مقدمه

اسلاید 4: بهداشت روانی دوران بارداری از مسایلی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد.ثابت شده که از ابتدای بارداری ، اضطراب و هیجان های زن باردار تاثیر مستقیمی بر روی جنین خواهد داشت.

اسلاید 5: عدم اطلاع یا اطلاعات نادرست و ناقص در خصوص بارداری و تغییرات آن می تواند موجب بروز هیجان ها و آشفتگی های روانی شود. تغییر خلق(اخلاق)،تغییر اشتها،استفراغ های گاه و بیگاه ،تغییر علایق و سلیقه ها و بالاخره ده ها نوع دیگر از این قبیل ، هریک می تواند به تنهایی گرفتاریهای فراوانی را ایجاد کند.

اسلاید 6: شایع ترین و مهمترین استرس های زنان باردار:1-اضطراب و نگرانی در مورد سلامت جنین2-مرگ یکی از نزدیکان3-مشاجره و مشکل ارتباطی با همسر و خانواده اش4-کاهش ناگهانی و قابل ملاحظه در درآمد خانواده5-مسایل و مشکلات مربوط به شغل همسر6-نگرانی در مورد دشواریهای بارداری 7- احساس کم تجربگی مادران جوانعوامل استرس زای دوران بارداری

اسلاید 7: ماه های اول بارداری (سه ماهه اول )آسیب پذیری نسبت به استرس بیشتر است.زنان بارداری که در اوایل بارداری زلزله را تجربه می کنند،نسبت به زنانی که در ماههای آخر بارداری هستندو در شرایط یکسانی قرار دارند، عوارض بیشتری را نشان می دهند. وجود همزمان سایر عوامل خطر نظیر عفونت،کمبود ریز مغذی هادر مادر و ...موجب تشدید اثرات منفی استرس روی مادر و جنین می شود. عوارض استرس در بارداری

اسلاید 8: مطالعات و بررسی های متعدد روی زنان باردار نشان دهنده این فرضیه است که سطح بالای استرس های روانی-اجتماعی در طول دوران بارداری ،خطر زایمان زودرس و در نتیجه تولد نوزادبا وزن کمتر از میزان طبیعی را افزایش می دهد.

اسلاید 9: استرس های دوران بارداری علاوه بر ایجاد عوارض در دوران بارداری به ویژه در اوایل بارداری و حوالی زایمان ، روی فرآیند رشد و تکامل ذهنی ، روانی جنین اثر سوء دارد و موجب اختلال های رفتاری در دوران کودکی می شود.

اسلاید 10: استرس در بارداری می تواند با ایجاد نشانه های اختلال (کم توجهی- بیش فعالی)به ویژه در پسران همراه باشد. هم چنین سطح بالای اظطراب مادر در بارداری خطر بیماری (سرشت دشوار)را در شیرخوار افزایش می دهد. در واقع کودکانی که سرشت دشوار دارند،معمولا الگوی خواب و تغذیه آشفته ای دارند و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر هستند.

اسلاید 11: ترس و نگرانی بعلت تغییرات جسمی و مشکلات مربوط به نقش مادری (بخصوص در حاملگی اول )وجود دارد مثل: ترس از درد زایمانترس از مرگترس از پیامد های اقتصادی بارداریترس از بی کفایتی در اجرای وظیفه مادریترس از فقدان استقلال و جذابیت و ترس ازنوزادآینده بعنوان رقیب در عشق و عاطفه شوهراختلال های روانی شایع دوران بارداری

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید