کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان‌های پیشرو

kar_afarini_dar_sazman_haye_pishro

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان‌های پیشرو”

سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان‌های پیشرو

اسلاید 1: بنام آنکه جان را فکرت آموختسمینار آشنایئ با کارآفرینی در سازمان های پیشرو تیرماه 1381 July 2002تالیف : دکتر کامبیزطالبیاستادیار دانشگاه و مدیرتوسعه منابع انسانی و کارآفرینی سازمان صنایع کوچک ایران

اسلاید 2:

اسلاید 3: آشنایئ با ابعاد کارآفرینیدرسال 2000 در دنیا بیش از 62 درصد از جمعیت دنیا اظهار داشتند که می خواهند دارای شغل مستقل ( فعالیت خوداشتغالی ) داشته باشند.34 درصد از کل جمعیت بالا آماده پذیرش ریسک به منظور دستیابی به رضایت شغلی متکی بر فعالیتهای فرد تاکید داشتند.آندسته از افرادی که در آمریکا دوره های ( حداقل یک دوره ای ) کارآفرینی گذراندند بیش از 798% بیشتر از افرادی که دوره یا دوره های ویژه کارآفرینی را فرا نگرفتند موفق بودند.

اسلاید 4: براساس آخرین نظرسنجی که تحت عنوان فرهنگ کار و نگاه ایرانیان به آن انجام شده است ، فقط 42% از جمعیت ایران خواهان شغلهای ثابت اداری و یا در چارچوب شغلهای وظیفه گرائی هستند. روحیه کارآفرینی بشدت درمیان جمعیت جوان ایران درحال گسترش است.

اسلاید 5: تعاریف کارآفرینی Entrepreneurshipروند شکل گیری تفکرات تولید ارزش افزوده از طریق تولید، خدمات و یا هرگونه خروجی اقتصادی که به همراه خود ایده سازی و خلاقیت های ذهنی ، فرصت شناسی (فرصت طلبی) ، ابتکار عمل ، پشتکار و سخت کوشی را کارآفرینی می گویند.

اسلاید 6: تعاریف کارآفرینی Entrepreneurshipکارآفرینی : فرآیندی که بتواند با استفاده از خلاقیت ، چیز نوئی را همراه با ارزش جدید با استفاده از شناخت زمان ، منابع و بکارگیری ریسک و همراه کردن ً همراهان ً بوجود آورد ، کارآفرینی نامیده می شود.

اسلاید 7: تعاریف کارآفرینی Entrepreneurshipهرانسانی که در زندگی اقتصادی خود بتواند مسئولیت اجراء یک پروژه اقتصادی (طرح درآمدزا) را ضمن ساماندهی مجموعه خلاقیتها و فرصتها را همراه با سازماندهی منابع ضمن تقبل ریسک و شکست را بعهده بگیرد کارآفرین خطاب می شود.

اسلاید 8: تعاریف کارآفرینی Entrepreneurshipعوامل کلیدی : 1- شناخت هدف Goal 2- داشتن افقVision 3- بکارگیری خلاقیتهای ذهنی Opportunities Creative 4- واقع بینانه برخورد کردن با تفاوت بین خلاقیت ها و فرصت ها 5- جامعه گرا و جامعه پذیر بودن Social Acceptance 6- شهامت ، ابتکار، امیدوار و ریسک پذیربودن Active , Brave , Risk Taking

اسلاید 9: ابعاد کارآفرینیحال می توانیم بگویم که ابعاد کارآفرینی از 5 عامل (شاخص) تشکیل می گردد: 1- خلاق یک چیز نو با ارزش نو 2- سازماندهی منابع انسانی و سایر منابع دیگر 3- پذیرش دیسک در راه کسب موفقیت 4- برخوردار از هدف ً رشد ً بعنوان یک مولفه همیشگی 5- نوآوری در مقابل تغییرات آزاردهنده

اسلاید 10: فرآیند کارآفرینی فرایند کارآفرینی از هیچ فرمول جادوئی برخوردار نیستبلکه 1- داشتن ایده و شناخت فرصت (درسازمانها ی کارآفرینی 90 درصد از ایده های خلاق و فرصتهای شناخته شده حاصل کارگروهی است.) 2- قدرت سازماندهی منابع و ایجاد یک بنگاه اقتصادی ( تولیدی، خدماتی و....) که محیط را برای شکل گیری خلاقیتها فراهم می سازد. 3- برای شروع ، حتماً نیاز به پول می باشد ، ولی با پول کم هم می شود شروع کرد.

اسلاید 11: عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات کارآفرینانهاینطورفکرکنیدفکرخودتان را معطوف به عوامل زیرکنید1- با دید سازنده و امیدواری بدنبال کسب پول و تامین منابع برای عملی کردن ایده خود باشید.2- واقع گرا باشید و سعی کنید خودتان یک تکیه گاه و یک پشتوانه دست کنید.3- جلب حمایت نزدیکترین افراد خانواده را درفکر خود داشته باشید.4- سعی کنید به تجربه خود امیدوار باشید و نسبت به افزایش آن فکر کنید.اینطورفکرنکنیدنگذارید فکرشما با عوامل زیرمشغول شود.1- عذر و بهانه بی پولی و نداشتن منابع مالی را نیاورید.2- بدنبال یک پشتوانه قرص و محکم نباشید. بدنبال یک تکیه گاه نباشید.3- به دنبال مسایل خانوادگی و معذوریت های خانوادگی نباشید.4- احساس بی تجربگی نکنید.

اسلاید 12: ویژگی های شخصیتی کارآفرینان 1- افراد مصمم ، جستجوگر و ریسک پذیر 2- دارای روحیه نیاز به موفقیت 3- داشتن شعور استقلال طلبی ( از نظرشخصیتی و اقتصادی ) 4- برخورداری از قدرت خود کنترلی و پرهیز از پراکندگی ذهن ( میدانم به دنبال چه چیز هستم ) 5- بردبار و تحمل ناکامیابی و شکست 6- شیفته آنچه را تصورمی کند ( مصمم است ) که باید انجام دهد 7- برخوداری ازمقبولیت خوب اجتماعی وبرخوداری از شخصیت جامع پذیر

اسلاید 13: آنچه را که باید کارآفرینان موفق بدانند(انجام دهند) 1- شناخت تهدیدات و تنگناهای رقابت و روشهای مقابله با آن2- شناسایی ( کشف ) فرصتها3- مشاهده و درک عمیق از نیازها و خواسته های مشتری4- به خال زدن ( حرکت به طرف هدف )5- رهبریت سازمان 6- تکمیل حلقه های آگاهی در زمینه اقتصاد و بازار ( اقتصاد کسب و کار)7- آشنایی با دانش فنی وفن آوری حرفه ای که انتخاب کرده است8- اخلاق کسب و کار9- ادبیات کسب و کار10- برخورداری از قدرت چانه زنی 11- انعطاف پذیری

اسلاید 14: شاخص های کیفی کارآفرینان آموزش دیده (Learned Entrepreneurial) 1- کاملاً مصمم و با هدف تجزیه و تحلیل شده حرکت می کنند. 2- برخوردار از اراده لازم و تاکتیکهای اجرایی کاملاً حساب شده به جهت کسب موفقیت و رشد هستند.3- حرکت بر اساس فرصتهای شناخته شده وهدفهای تعیین شده مبتنی بر فرصتها است ( برخلاف سازمانهای غیرکارآفرینی که براساس منابـــع و یک استراتژی ثابت حرکت می کنند).4- ایجاد شوروشوق درمیان همکاران وتقسیم بندی مسئولیت( کارآفرینان بسیار مسئولیت پذیر هستند).5- برخورداری از عزم و جزم لازم برای حل مشکلات ( کارآفرینان تبحر فراوان در مقابله با مشکلات دارند).

اسلاید 15: شاخص های کیفی کارآفرینان آموزش دیده(دنباله) (Learned Entrepreneurial) - تصمیم گیری عاقلانه و مبتنی بر تجزیه و تحلیل دقیق مسایل * تصمیم گیری براساس دیدن نقاط قوت و ضعف * تصمیم گیری براساس میزان قدرت انعطاف پذیری * تصمیم گیری بر اساس ریسکهایی که موفقیت را تا حدودی تضمین می کند 7- تجزیه و تحلیل بازخوردها برای تصمیمات آینده 8- برخورداری ازاعتماد به نفس کامل و کنترل هیجانات واحساسات خام درونی 9- تحمل ناملایمات ، شکستها ، طولانی شدن فرآیند موفقیت و ابهامات 10- برخوداری از ریسکهای محاسبه شده و شریک کردن همکاران در ریسک ها

اسلاید 16: شاخص های کیفی کارآفرینان آموزش دیده(دنباله) (Learned Entrepreneurial) 11-عدم برخورداری ازاحساس غرور کاذب و یا ذوقزدگی آنی واستفاده از قدرت کسب شده برای طراحی کارهای بزرگتر12- اهل مشاورت در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها13-هنرتبدیل تفکرات وریسکهای فردی به تفکرات و ریسکهای گروهی14- شناسایی منابع در جزیی ترین نیازها15- تسلط برسازمان و رهبریت فعالیتهای انجام گرفته درارتباط با پروژه تعیین شده

اسلاید 17: شاخص های کیفی کارآفرینان آموزش دیده(دنباله) (Learned Entrepreneurial) 16- برخوردارازقدرت نوآوری و افزایش دانش لازم در همین خصوص17- ایجادتحرک فراوان درهمکاران برای افزایش خلاقیتها و نوآوری های فردی و تبدیل آن به نوآوری سازمانی18- بکارگیری “مهندسی ارزش” در فرآیند تکمیل و اجـرای نوآوری ها در سازمان

اسلاید 18: ایده و خلاقیت تعاریف :ایده : ایده کاملاٌ با شناخت فرصت متفاوت میباشد، بلکه ایده ، راه حل های گوناگون ذهنی میباشد بدون اینکه مشکل یا مسئله را بشناسد ( یا بداند)فرصتها: مجموعه از عقاید و ایده های میباشند که قادربه حل مسائل و مشکلات مییباشند

اسلاید 19: ایده و خلاقیت (دنباله )خلاقیت: برون داد ایده از مغز به روی واقعیتها و جهت دهی مناسب برای شناخت مسائل ، مشکلات و یا هردوایده : طوفانهای ذهنی که بدون شناخت مسایل بوجود میایندپالایش ایده :خلاقیت : تقابل ایده با واقعیتهاوشناخت روشنترفرصتها: خلاقیتهایی که با منشاء ایده ها توانسته است راه حل منطقی را بوجود آورد

اسلاید 20: هفت عامل مهم در موفقیت کارآفرین1- برخوداری از ایده و خلاقیت های تحول ساز2- شناخت فرصتها3- شناخت و گردآوری منابع4- ریسک پذیری5- برنامه ریزی و اجرایی کردن طرح نو6- قدرت راهبری و سازماندهی منابع7- نوآوری و برخورداری از مدیریت استراتژیک

اسلاید 21: خلاقیت و ایده سازیپنج فاکتور ثروتمندشدنالف: متولد در یک خانواده ثروتمندب : ازدواج با یک فرد ثروتمندج : برنده شدن در یک قرعه کشی د : شروع یک کسب و کار شخصی در آمریکا دو میلیون نفر از درآمد ماهیانه 1 میلیون دلاری برخوردار هستند که 90% از آنها دارای شرکتهای تولید، خدماتی که با شروع فعالیتهای کارآفرینی همراه بود ، میباشند.

اسلاید 22: فرصت ها Opportunitiesفرصت ها در حقیقت عواملی هستند که ایجاد ارزش برای ذینفعان سازمان های کارآفرین می کنند.این ذینفعان عبارتند از 1- مشتری و بازارهای جدید2- سرمایه گذار ( سهامداران)3- کارآفرین فرصت ها درحقیقت ریسکهای مدیریت شده ای است که توسط کارآفرین بکار می رود.

اسلاید 23: فرصت ها Opportunitiesفرصت ها در حقیقت عواملی هستند که ایجاد ارزش برای ذینفعان سازمان های کارآفرین می کنند.این ذینفعان عبارتند از 1- مشتری و بازارهای جدید2- سرمایه گذار ( سهامداران)3- کارآفرین فرصت ها درحقیقت ریسکهای مدیریت شده ای است که توسط کارآفرین بکار می رود.

اسلاید 24: فرصت ها (دنباله)فرصتها مجموعه ای از آن چیزهایی است که یک کارآفرین برای حیـات اقتصـادی خود شناختـه و انجام میدهـد . حیـات سازمانهای کارآفرین بستگی به استفاده و مدیریت فرصت ها دارد.ویژه گیهای فرصـت ، فرصت شناسی : * جذاب ، جالب و قابل تقدیر * نه خیلی بزرگ – نه خیلی کوچک * پایدار و دارای پتانسیل لازم برای زمانهای طولانی * زمان ، پنجره فرصتها می باشد * عامل ایجادارزش برای تولیدکننده وارزشمند برای مشتریان

اسلاید 25: فرصت ها (دنباله)فرصتها + منابع+ تیم کاری= آن چیزی راکه مشتری حاظر به پرداخت آن می باشد.فرمول بالا را بخاطر بسپاریدفرصت یعنی آن چیزی را که مشتری بدنبال خرید آن است و باید قبلاً توسط کارآفرین شکار شده باشد.

اسلاید 26: فرصت ها مشتری را میتوان دنیای واقعی کارآفرین نامید. مشتری حاظر است پول برای: * کالای باکیفیت * کالای تامین کننده نیاز او * کالای زیبا و جذاب * کالای با مقاومت * کالای نه خیلی ارزان و نه خیلی گران بپردازد

اسلاید 27: فرصت ها درحوزه های زیر را باید اینطور شناخت :فرصتها در بازار :Opportunity in Markets 1- بازار هنوز وسعت زیادی دارد و میتوانیم چنگی بیاندازیم . میتوانیم از تقاضاهای جدید بهترین استفاده را ببریم و یا با کمی خردمندی تقاضاهای جدید را بوجود آوریم2- مشتریان در فاصله کمی با” ما” قرار دارند.،رصت مکان در بازار ، دسترسی جغرافیائی3- بازارهای پرمشتری ، خوش پرداخت ، اهل خرید، اهل خرید انبوه ، اهل خرید متنوع4- بازارهای که مشتریان با”شاخص قیمت “ محصول را انتخاب نمیکنند بلکه کالای نو و جذاب را با هرقیمتی میخرند مثال:فروش تلویزیونهای دیجیتالی بالامپ تصویرپلاسما (کریستال مایع) درآمریکا توسط سونی

اسلاید 28: فرصت در حوزه اقتصاد :1- دسترسی به نقطه سربسر خیلی سریع اتفاق می افتد2- بازگشت سریع ریسک سرمایه گذاری ازنقطهC به نقطه M 3- وجود سرمایه ، بازارسرمایه، مشارکت در سرمایه گذاری4- بالابودن حاشیه سود باتوجه به پائین بودن نرخ بهره بانکی ، وجود بازارهای بیشترزمانتولید(حجم کمی)QBFTRTCCM

اسلاید 29: فرصت ها درحوزه های دیگر :1-فرصتهای زیادی برای سرمایه گذاری (وجود فرصتهای بازارواقتصاد) درفعالیتهای متنوع وجود داردHarvesting Oppprtunity“فعالیت خود را محدود به یک کالا نگاه نکنیم بلکه درشاخه صنعتی سایر فعالیتهای دیگر را هم دنبال کنیم”2-شناسائی فرصت درحوزه “رقابت “ در زمانیکه از قدرت رقابت گری و رقابت پذیری خود مطمئمن هستیم 3- شناسایی فرصت درجائیکه قدرت مدیریت (سوابق ، خوش نامی و معروفیت ) ما می تواند دامنه فعالیت ما را گسترش دهد

اسلاید 30: فرصت ها درحوزه های دیگر : “ زمان، دوراندیشی ، اطلاعات جامع ، روحیه کارآفرینی برنامه ریزی” حلقه های :شناخت فرصت واستفاده موثرازآن جهت نیل به هدف می باشد

اسلاید 31: استراتژی در سازمان های کارآفرین Entrepreneurial Strategy استراتژی یعنی : فرآیندی که با بکارگیری منابع مختلف ، ماموریت های لازم را ضمن برنامه ریزی و زمانبــدی جهت کســـــب فرصت های شناخته شده که بعنوان افق “ vision” سازمان درنظر گرفته شده در قالـب اهداف کوچکتـر (اهداف اجرائی ) ما را سریعتر ، کاملتر و باخطاء کمتر به آینده می رساند.

اسلاید 32: ابزارهای استراتژی در سازمانهای کارآفرین1-وجود مدیر کارآفرین 2- وجود عقاید وطرحهای کارآفرین 3- وجــود دانــش فـنـــی و تخصص لازم 4- وجود اطلاعات 5- وجودمنابع انسانی پویا و سایر منابع6- وجود مشتری و بازار7- وجود برنامه 8- وجود اعتقاد و اعتماد دسته جمعی 9- وجود رقباء و فضــای رقابت آمیز10- وجود فضاء یا محیط حمایت کننده(قوانین ، مقررات و......)

اسلاید 33: مبحث استراتژی ( دنباله)استراتژی در سازمان های کارآفرین یک الزام استماموریت و اهدافMission & Goalsارزیابی خارج بنگاه ،محیط دورتر، بازارهای صادراتی و...ارزیابی داخل سازمان، بنگاه و موقعیت محیط اطرافانتخاب استراتژی کارآمد و کاربردیمطالعات برای تعیین استراتژی توسط کارآفرین و گروه همراهسازماندهی منابع مختلف برای اجرای طرح تدوین استراتژی

اسلاید 34: چهارعامل محیطی تاثیرگذاربرشکل استراتژی یک سازمان کارآفرینSWOT قضفتThreatsتهدیدهاOpportunitiesفرصت هاStrengthقوتWeaknessضعف ها

اسلاید 35: چهارعامل محیطی تاثیرگذاربر شکل استراتژی یک سازمان کارآفرینفرصت ها: قوت ها:- وجودفرصتهای بکردربازارها - قدرت کلان رقابت پذیری- وجود تنوع دربازار - قدرت مالی مناسب- وجود تکنولوژیهای ارزان قیمت - داشتن برنامه های کاربردی و مکمل کننده فرآیند نوآوری - برخورداری از نیروی انسانی- نیاز به محصولات نوآوری شده و مدیریت ماهرتهدیدها: ضعف ها:- وجود رقبای جدید - راندمان پائین تولیدی - بالارفتن سطح نیاز و توقع مشتریان - عدم برخورداری از قدرت و - وجود قوانین بدون خاصیت منابع کافی مالی- موانع و چالش های قانونی - مدیریت ضعیف(استاد-شاگردی) - نداشتن برنامه و یا برخورداری از برنامه های ضعیف و ناکارآمد

اسلاید 36: مدل استراتژی مبتنی بر برتری دررقابت ارزیابی شرکت (بنگاه) ارزیابی عواملی محیطیپایه های بنیادینتایج :1- سودآوری2- برخورداری از سهم بازار( در بازارها3- رضایت مشتریان 4- ادامه حیات شرکتاستراتژی هااستراتژی مبتنی بر سایر مولفه ها- استراتزی مبتنی بر قیمت (نوآوری و.....)

اسلاید 37: مبحث استراتژی ( دنباله)حال رسیدیم به طراحی یک مدل استراتژی برتری در رقابت ولی ...!!!دوستان باید ابتداء به سوالات زیر پاسخ دهند1- چه عواملی درطراحی استراتژی شرکت شما مهم است؟2- تفاوتهای استراتژی با اهداف را بگوید؟3- آیا استراتژی انعطاف پذیر و قابل تغییر می باشد؟4- آیا اهداف هم قابل تغییر و منعطف می باشند؟5- خودتان را درکدام استراتژی موفق میدانند؟الف: استراتژی مبتنی بر عرضه کالا با قیمت رقابتی ب: استراتژی مبتنی بر تولیدکالای نوآوری شده باقیمت رقابتی ج: استراتژی مبتنی برتولیدکالای منحصربه فرد بدون استراتژی قیمت

اسلاید 38: مبحث استراتژی ( دنباله)نگاه به فرصت ها در بازارهای دور و نزدیک ، این الزام را برای کارآفرینان و سازمان های کارآفرینی بوجـود می آورد کـه باید مجموعه خروجی سازمان یعنی تولید (یاخدمات) بتواند اولین دسته از مشتریان را درمقیاسی که درهنگام تولید با قیمت ارزان75% از ظرفیت تولید را بنوعی پیش فروش کند و یا اینکه درکمتر از 2 ماه قابلیت جذب مشتری برای فروش حداقل 45% ازظرفیت تولید خود که دارای ویژگی های جدید با ارزش افزوده جدید ( نه براساس پائین ترین قیمت ) را داشته باشد.

اسلاید 39: مبحث استراتژی ( دنباله)دستیابی به استراتژی برتری دررقابتقیمت بالاتردرمحصولات جدید با فرآیند نوآوریقیمت پائین تر یا قدرت درعرضه محصولات با پائین ترین قیمت کیفیت نوآوریمسئولیت درمقابل مشتری ( نیازها وخواسته)

اسلاید 40: مبحث استراتژی ( دنباله)بنابراین بدین نتیجه رسیدم که باید ازاستراتژی برتری دررقابت برخوردار باشیماستراتژی برتری دررقابت دارای برتری درحلقه های (1،2،3،4،5) میباشندقیمت / ارزش افزوده1رضایت مشتری2برخورداری از تجارب شناخت نیازهای مشتری3برخورداری از قدرت خدمات پس از فروش با کیفیت5قدرت در نوآوری محصولات جدید و مشتری پسند4

اسلاید 41: مبحث استراتژی ( دنباله)بدانیم که برخورداربودن از استراتژی، باعث پایداری برتری دررقابت خواهد بود. رقابت یعنی :شرکتهای رقیب شرکت شما- درآمد شرکتهای رقیب - درآمدشرکت شمامخارج (جمع هزینه ها) مخارج(جمع هزینه ها)_____________ _______________برابراست با = برابراست با = سود خالص سود ناخالص (++) (+++)

اسلاید 42: مبحث استراتژی ( دنباله) موفقیت !!

اسلاید 43: چرخه عمرمحصولتقاضازمان(حرکت چرخه نطفه به شکل دهی ظاهری موجود زنده در تولید؛ شروع مقدمات تولید کالا)بسته شدن نطفه دوره رشددوره شتاب(کامل شدن)دوره بلوغدوره نزول

اسلاید 44: جواب سوال:بلی، شما تولید کننده محصول یا محصولات هستید:بنابراین؛ فرصت برای تولید محصولات مشتریپذیرهدف می باشد استراتژی برمنبای کشف بازار استراتژی برتری دررقابت ولی....!!! درموردچرخه عمر( سیکل عمر) محصول خود فکرکرده اید؟

اسلاید 45: مبحث استرا تژی (دنباله )سئوال از کارآفرینان حاضر درجلسه به نظر شما : کدام فرصت ها ؟ و.......چه مدل استراتژی؟شناسایی فرصت هابراساس عقاید و طرحهای کارآفرینیانتخاب استراتژی مناسب که بتواند فرصتهارا شکارنموده و آنرابه واقعیت تبدیل کندمدیریت برنتایج بدست آمده از استرایژیهای تدوین شده که براساس عینیت دادن به فرصتها می باشد

اسلاید 46: نوآوری در سازمان های کارآفرینی Innovation In SMEsتعاریف :1- نوآوری : فرآیندی که کارآفرین با یک ایده خلاق و برخودار ازجوانب کاربردی قابلیت ایجا د یک ارزش جدید را از طریق تولید یک کالا ویژه و یا از طریق منابع نو کالای قبـلـی را بدست می آورد ، نوآوری می نامند

اسلاید 47: نوآوری در سازمان های کارآفرینی2- استفاده ازپتانسیل های جدید که توسط کارآفرینان کشف میشود و می تواند با ساخت یک کالای جدید و یا یک ارزش نو کــه از طریق تغییر فرآیند تولید و منابع متفاوت بوجود می آید، را نوآوری می نامند ( پیتر دراکر)

اسلاید 48: چرا نوآوری ؟قبل ازپاسخ نظر خودتان را(مخالف یا موافق) درمورد سوالاتزیراعلام بفرمائید.سوالات :1- آیا فکرمی کنید که همیشه کالای شما دارای مشتری است؟2- آیا فکرمی کنید که تغییر با نوآوری تفاوتی ندارد؟3- آیا تغییر روند تولید شما و یا تغییر در شکل ظاهری و حتی ساختار اصلی کالای شما مشتری را قانع می کند؟4- آیا ما باید زودتر از مشتری پی به تقاضا / تقاضاهای جدید ببریم؟5-آیا شکل فرآیند نوآوری از داخل بنگاه شروع و بعداً بشکل نمادی (کالای جدید) به بیرون مصرفی می شود؟

اسلاید 49: شاخص قیمت هرواحدکالای فروخته شده حجم یا تعداد تولیدات عرضه شده منبع : مقاله دکتر کلوس در سمینار جهانی شدن نوآوری – آلمان 2000رضایت مشتریانشکل گیری تقاضا براساس روند تکنولوژیهای پایهتغییردرذائقه مشتری ازطریق تکنولوژیهای پیشرفتهتقاضا

اسلاید 50: نوآوری (دنباله) استراتژی برتری در رقابت نشان دهنده شاخص قرارگرفتن (موردهدف بودن ) “مشتری” بعنوان محورحرکتها و برنامـه برنامه ریزی ها در سازمان های کارآفرینی می باشـد بنابراینازآنجائیکه تغییرات گوناگون درفاکتورهای مهم مانند تکنولوژی،دانش فنی ،اطلاعات، دائقه ، نیازهای جدید و زمان مستقیماً بـرروی ذائقه و نیاز مشتریان تاثیر میگذارد ، تنها عامل مهمی کهمیتواند از این تغییرات درجهت مثبت استفاده کند، نوآوری است.شکل و مدل نوآوری را براساس بازارهای هدف باید مشخص کرد.

اسلاید 51: دریافت پیام (هشدار)ایده سازی – خلاقیتهای فردی و گروهیطراحی اولیه حرکت نوآوری و کسب کمک و حمایتطراحی و اجرای پایلوت نیازهای جدید، تکنولوژی جدید، منابع جدید، دانش فنی جدید، سیستمهای مهندسی جدید و.....بازارها(مشتریان)دانشگاه، مراکزتحقیقاتی وسایرمراکزخدمات رسانی ویژهمحققین، اندیشمندان، مشاوران خبره و....اقتصادی کردن طرح نوآوریشروع به فروش محصول نوآورشدهبازخوردعرضهانتقال پیام یا هشداربه کارآفرین

اسلاید 52: لطفاً برای اطلاع بیشتر از جزئیات اجراء فرآیند نوآوریدر سازمان های کارآفرینی مقاله در شماره نشریه مدیریتی تدبیر را مطالعه فرمائید.

اسلاید 53: بازار Marketتلاش شما برای کسب موقعیت ثابت ، روبه رشد و انحصار دربازارها هدف می باشد. ولی هشدارهای زیر درمورد شناخت خود و هدف قراردادن بازار خود را قبل از طراحی استراتژی جدیبگیرید.هشدارها!!!!هشداراول:استراتژی را محدودبه یک بازارویایک طیف ازمشتریان نکنیدهشداردوم:اصرارنداشته باشید که فقط سهم خود را دربازارفعلی حفظ کنیدهشدارسوم:بازارهدف با هدف بازار بسیارمتفاوت استهشدارچهارم:آرامش نسبی را دربازار زیادجدی نگیرید.ازنیتها وپشت پرده ها رقباء هراس داشته باشید

اسلاید 54: دسته بندی بازارهادسته اول: بازارهای مکارهدراین بازار شما با طیف های مختلفی از مشتریان با ذائقه مختلف و قدرت پرداخت متفاوت برخوردارهستید. ریسک سرمایه گذاری (تعین استراتژی) دراین بازارها 50-50 است .دسته دوم: بازارهای ثابتدراین بازارها شمـا با طیفی ازمشتریـان که تفـاوت ناهنجـار و گسترده ای با هم درقدرت خرید و ذائقه ندارند. روند تغییر دراین بازارها کند می باشد. ولی چنانچه تغییری رخ دهد بشدت رویکردو وضعیت بازارها تغییر می کند. ریسک دراین بازارها 70 درصد مثبت و 30 درصد خطر دربردارد. بنابراین توصیـه میشود اگراستراتژی خود را براساس این بازار طراحی کرده ویاخواهید کرد ، فراموش نکنید که خود را آماده مقابله و تحمل هرگونه تغییری بکنید.

اسلاید 55: بازار(دنباله)دسته سوم : بازارهایی که دارای طیف محدود ازمشتریان میباشند ولـی بشـدت تنـوع پذیـر و نودوسـت هستنــد . قیمـت ، کیفیـت ، چند منظوره بودن کاربرد، شکیل بودن، برخوردار بودن از تکنولوژی پیشرفته ونهایتاً کاربرد ساده سریع ازجمله شاخصهایانتخاب محصول می باشد.

اسلاید 56: نوآور باشید ، نوآور بیاندیشید ، نوآور عمل کنید و نوآور برنامه ریزی کنید تا نه تنها سه مدل بازار بلکه بازارهای جهانی را بتوانید فتح کنید.

اسلاید 57: تست درجه کارآفرینیحال با پاسخ به سوالات طرح شده خود را از لحاظ درجه کارآفرینی تست کنید .نتایــج آزمون تست درجه کارآفرینی خود را میتوانیــد با ارسالE-mail به آدرس زیر دریافت نماید.Talebi@mind.gov.irKambeizt@yahoo.comلطفاً به جهت دریافت جواب صحیح ، صادقانه به سوالات پاسخ دهید.

اسلاید 58: سن عامل بازدارنده برای شروع کارآفرینی نمیباشد

اسلاید 59: تقدیر و تشکرتقدیر و تشکر از1- شما عزیزان و سروران گرامی که دراین سمینار حضور درخورتحسین داشتید.2- مدیریت محترم و سایر همکاران گرامی شرکت خدمات علمی – صنعتی استان فارس جهت برنامه ریزی مناسـب3- سرکار خانم جعفرخان کارشناس محترم مدیریت توسعه منابع انسانی و کارآفرینی سازمان صنایع کوچک ایران4- سایر دوستان و همکاران تلاش گر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید