سایر آموزش

سمینار کارشناسی ارشد دانشجویان علوم دامی

Seminar_karshenasi_arshad_oloom_dami

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سمینار کارشناسی ارشد دانشجویان علوم دامی”

سمینار کارشناسی ارشد دانشجویان علوم دامی

اسلاید 1: Seminar Course for MSc StudentsPresented by: A. Riasi and E. GhasemiDepartment of Animal Science, Isfahan University of Technologyسمینار کارشناسی ارشد دانشجویان علوم دامی

اسلاید 2: اهداف این درس1- آشنایی دانشجویان با شیوه ارایه یک سمینار علمی2- تمرین ارایه یک موضوع در کلاس به منظور کسب مهارت های ارایه3- ارزیابی کیفیت ارایه و نقد نکات مهم ارایه4- تسلط علمی بیشتر در ارایه یکی موضوع علمی مورد علاقه دانشجو

اسلاید 3: چگونه برای ارایه یک سمینار علمی آماده شوید؟ 1- مقدمه 2- چه چیز را ارایه دهید؟ موضوع چیست؟ هدف چیست؟ مخاطب کیست؟ انواع ارایه؟

اسلاید 4: چگونه برای ارایه یک سمینار علمی آماده شوید؟ (ادامه) 3- چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ مقدمه ساختار انتخاب نکات و عناوین طراحی نکات هنری راهنمایی‌هایی برای آماده کردن اسلایدهای ارایه

اسلاید 5: چگونه برای ارایه یک سمینار علمی آماده شوید؟ (ادامه) 4- هنگام ارایه چه کار کنید؟ چه نکاتی باید شفاهی ارایه شوند؟ چگونه برای ارایه آماده شوید؟ راهنمایی‌هایی برای ارایه‌کننده 5- چگونه گام به گام یک ارایه را آماده کنید؟

اسلاید 6: مقدمه یک مهارت بسیار مهم که معمولاً نادیده گرفته می‌شود و به قدر کافی تمرین نمی‌شود؟توانایی ارتباط شفاهی مؤثر و انتقال پیام مورد نظر

اسلاید 7: مقدمه (ادامه) روش ارایه درست را یاد بگیرید: یک ارایه‌ی ساده‌ی در کلاس درس ارایه‌ی نتایج یک کار پژوهشی در یک گردهمایی حتی معرفی خودتان به کسانی که شما را نمی‌شناسند

اسلاید 8: مقدمه (ادامه) کمی که بهتر به دنیای امروز نگاه کنیم به روشنی می‌بینیم که ارتباطات آن‌قدر نقش مهمی پیدا کرده است که افراد موفق فقط کسانی هستند که بتوانند دانسته ها، یافته ها، اندیشه ها و احساس خود را بهتر و موثرتر ارایه کنند.

اسلاید 9: چه چیزی را ارایه دهید؟ در یک ارایه خوب باید موضوع اصلی که پیش‌فرض مخاطبان هست پرداخته شود. یکی از مهم‌ترین قوانین این است که فقط زمانی باید به فکر ارایه بیفتید که واقعاً مطلبی برای گفتن داشته باشید.

اسلاید 10: چه چیزی را ارایه دهید؟ (ادامه) جمله‌ی معروفی از جان ویدرسپون هست که می‌گوید:هرگز حرف نزنید مگر این که حرفی برای گفتن داشته باشید و هنگامی که آن را گفتید، کلام تان را پایان دهید

اسلاید 11: چه چیزی را ارایه دهید؟ (ادامه) برای داشتن یک ارایه‌ی خوب باید به موضوع آن کاملاً مسلط باشید، سپس بیشتر آن‌چه می‌دانیم را رها کنیم و فقط به نکات مهم‌تر آن بپردازید.

اسلاید 12: چه چیزی را ارایه دهید؟ (ادامه) انسان‌ها در یک جلسه تنها می‌توانند تعداد محدودی نکته را بفهمند و به خاطر بسپارند. بنابراین ارایه‌ی شما ‌باید یک نکته‌ی محوری داشته باشد. ابتدا باید پرسش‌های مربوط به موضوع ارایه را در شنوندگان بیدار کنید و نیازهایی در مخاطبان ایجاد کنید که پاسخ آن‌ها به طور طبیعی منجر به آن پیام محوری ارایه‌ شود.

اسلاید 13: هدف چیست؟ در ارایه یک سخنرانی اهداف خاصی دنبال می شود: صرفا دادن اطلاعات به مخاطبان در بیشتر موارد قانع کردن آن‌ها در مورد چیزی یا آموزش دادن‌ و یا جذب کردن و برانگیختن مخاطبان در مورد چیزی گاهی هدف تنها سرگرم کردن آن‌ها بنابراین طراحی یک ارایه بستگی به هدفی دارد که از آن انتظار دارید

اسلاید 14: هدف چیست؟ (ادامه) شیوه‌ی نزدیک شدن به موضوع و طرح آن نیازمند این است که بدانید پس از اتمام ارایه، چه اثری بر مخاطبان گذاشته اید. هدف باید چیزی باشد که هم برای شما (ارایه دهنده) و هم برای مخاطبان مفید باشد این هدف چه کلی باشد و چه کاملاً دقیق و مشخص،‌ بهتر است در یک یا چند جمله نوشته شود.

اسلاید 15: مخاطب کیست؟ برای آفریدن یک ارایه‌ی موفق نیاز دارید بدانید چگونه آن را با مخاطبان سازگار کنید و سپس به صورتی اثربخش آن را ارایه کنید. استفاده از گرافیک‌های فانتزی هیچ‌گاه جای طراحی و سازمان‌دهی ارایه برای مخاطبان را نمی‌گیرند.

اسلاید 16: مخاطب کیست؟ (ادامه) یک قانون کلی برای ارایه سمینار این است که پیش از درست کردن اسلایدهاهرچه می‌توانی درباره‌ی مخاطبان اطلاعات جمع کن ارایه‌ی شما باید سیر منطقی پرسش‌هایی که ناخودآگاه برای مخاطبان به وجود می‌آید را دنبال کند.

اسلاید 17: مخاطب کیست؟ (ادامه) مخاطبان معمولاً به لایه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند: بعضی کاملاً با جزئیات آن‌چه شما می‌خواهید ارایه دهید آشنا هستند. بعضی تنها با کلیات حوزه‌ای که قرار است ارایه شود، آشنا هستند. بعضی اصلاً هیچ نمی‌دانند یا مقداری بسیار اندک در جریان هستند.

اسلاید 18: مخاطب کیست؟ (ادامه) اگر می‌خواهید مخاطبان نکات مهم پیام شما را به خاطر بسپارند، باید هر نکته را به ۳ تا ۶ روش مختلف بیان کنید. اگر نکته‌ای را یک بار بگویید در پایان ارایه تنها ۱0 درصد از مخاطبان آن را به خاطر می‌آورند. اما اگر ۶ بار تکرار شود این عدد به 90 درصد می‌رسد.

اسلاید 19: مخاطب کیست؟ (ادامه) بدون تکرار 40 درصد از مخاطبان تقریبا همه‌ی نکاتی که ارایه کرده‌اید را ظرف ۲۰ دقیقه پس از اتمام آن فراموش می‌کنند. ظرف ۲۴ ساعت 70 درصد از مخاطبان تقریبا 100 درصد ‍پیام شما را فراموش می‌کنند.

اسلاید 20: انواع ارایه: به طور معمول ارایه ها در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد: نتایج یک کار پژوهشی مقاله یا گزارش تکنیکی گزارش پیشرفت گزارش پروژه آموزش (نت های کلاسی) پیشنهاد نامه (پروپوزال) معرفی یک محصول

اسلاید 21: انواع ارایه: (ادامه) با توجه به جمیع موارد باید نوع ارایه‌ی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر هدف از ارایه یک پروپوزال، جذب سرمایه‌ی مخاطبان است. پس جذابیت و دقیق به نظر آمدن طرح پیشنهادی بسیار مهم است. در این حالت باید استراتژی پیشنهاد شده به عنوان منطقی‌ترین، موثرترین،‌ اقتصادی‌ترین و قابل بازبینی‌ترین روش توجیه شود.

اسلاید 22: انواع ارایه: (ادامه)در نهایت آن‌چه باید در ذهن مخاطبان قرار بگیرد این است که: این پیشنهاد به نفع هردوطرف است تیم پیشنهاد دهنده توانایی‌ها و آمادگی قبلی لازم برای انجام پروژه را دارد زمان و قیمت پیشنهادشده برای آن معقول است

اسلاید 23: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟در حال حاضر ارایه دادن یک موضوع تقریباً به معنی آماده کردن تعدادی اسلاید با برنامه‌ای مانند Microsoft Power Point است. در هنگام ارایه، ابزارهای مختلفی در اختیار داریم که در واقع نوعی «اسباب‌بازی» هستند! استفاده از این ابزارها در ارایه خیلی مفید است، به شرطی که باعث نشوند کنترل از دست ارایه‌کننده خارج شود.

اسلاید 24: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) انواع ابزارهایی که برای ارایه یک سمینار در اختیار دارید را بشناسید: شکل نمودار ساختار اسلایدها یادداشت‌هایی که از سخنرانی به حاضران در جلسه داده‌ می‌شود

اسلاید 25: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ اگر مطلب ارایه شده زیاد باشد شنوندگان زود کسل می‌شوند و اگر تفریح زیاد باشد این سؤال برایشان پیش می‌آید که چیز به درد بخوری یادگرفته‌اند یا نه. سؤال مهمی که پاسخ دادن به آن اهمیت دارد این است که مخاطبین چه چیزی از ما می‌خواهند؟

اسلاید 26: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) روش ارایه‌ی ما باید بگونه ای باشد که بر مخاطبین بیشترین اثر را داشته باشد. به همین خاطر باید سه سؤال را در ذهنمان داشته ‌باشیم: حاضرین چه می‌بینند؟ چه می‌شنوند؟ چه احساسی پیدا می‌کنند؟

اسلاید 27: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) طوری صحبت کنید که شنونده بتواند براحتی منظور شما را متوجه شود و ضمناً بتواند مطلب را دنبال کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کارتان را به سه بخش تقسیم کنید: معرفی مطلب بدنه‌ی اصلی نتیجه گیری

اسلاید 28: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) یک ارایه‌ی خوب ممکن است ساختاری بشرح زیر داشته باشد:1- یک شروع که با جلب توجه همراه باشد2- مرور کوتاهی در مورد موضوع3- مطرح کردن صورت مساله4- ارایه راه حل یا راه حل ها5- شرح این که چگونه می‌توان این راه حل را اجرا کرد6- خلاصه و نتیجه گیری

اسلاید 29: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) با انتخاب نکات و عناوین مناسب برای هر اسلاید می توانید ارایه را کامل تر کنید. در ارایه نتایج یک تحقیق، این که کمی از تاریخچه و کارهای دیگران بگویید خیلی خوب است، ولی فراموش نکنید که این ارایه برای نشان دادن کارهای خودتان است.

اسلاید 30: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) لازم نیست جزئیات دقیق و کامل کارتان را بگویید. فقط روال منطقی و کلی کار کافیست. در مورد قابلیت‌ها و برتری‌های کارتان بر دیگر کارهای مشابه مانور دهید. کافیست جزئیات را در حدی توضیح دهید که شنوندگان علاقه‌مند شوند تا درباره‌ی آن مطالعه کنند، نه این که همه‌ی مطالب مربوطه را خودتان به آنها ‌بگویید!

اسلاید 31: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) قانونی با عنوان قانون بیست – هشتاد وجود دارد که چنین می‌گوید:۲۰ درصد مطالب ۸۰ درصد اهمیت دارند و ۸۰ درصد باقی‌مانده فقط ۲۰ درصد اهمیت دارندچون شما باید نتایج یک کار ۵۰۰ ساعته را در ۲۰ دقیقه ارایه کنید، لازم است فقط به همان ۲۰ درصد مهم مطالب بپردازید.

اسلاید 32: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) درهنگام ارایه، همیشه نکاتی از کارتان را نگفته باقی بگذارید. مهم‌ترین عامل قضاوت دیگران درباره‌ کار شما عنوان کارتان است که باید: دقیق و کوتاه و گویا باشد. (حداکثر ۱۰ الی ۱۲ کلمه) نکات اصلی کارتان را ذکر کند. کلمات کلیدی کارتان را شامل شود. تفاوت کار شما را با بقیه‌ی کارهای مشابه نشان دهد. تا حد ممکن جذاب باشد.

اسلاید 33: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) سوال اصلی اینست: می‌خواهید بیننده اول چه چیزی را ببیند؟ اگر آموزش کافی در زمینه‌ی طراحی ندیده باشید مشکل است که بگویید چه را باید کجا گذاشت تا آن پیغامی را که می‌خواهید خوب و بدون‌ کم و کاست منتقل کند.

اسلاید 34: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنیم؟ (ادامه) نکته‌ی اساسی یک طراحی خوب، سلسله مراتب چیزهایی است که حاضرین جلسه در اسلایدها می‌بینند. رده‌بندی کردن مطالب یک اسلاید بر اساس اهمیت شان خیلی مهم است. بنابراین دایما از خودتان بپرسید: می‌خواهم بیننده، اول چه چیزی را ببیند

اسلاید 35: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) قاعدتاً اولین چیزی که بیننده به آن توجه می‌کند عنوان یک اسلاید است. اما بقیه‌ی مطالب داخل اسلاید چه می باشد؟ به همه‌ به یک اندازه وزن داده اید؟ باید یک روشی در پیش بگیرید که مطالب مختلف را (توی یک اسلاید) بر اساس اهمیت شان از هم جدا کنید. روشی که می‌شود با آن این کار را انجام داد ایجاد کردن تفاوت است.

اسلاید 36: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) برای تفاوت ایجاد کردن راه‌های مختلفی وجود دارد: گروه بندی و فاصله دادن، اندازه‌ی نوشته‌ها و شیوه‌ی آنها (bold یا italic یا ...) رنگ و ... . نکته‌ی خیلی مهمی که موقع درست کردن این موارد وجود دارد این است که سادگی را فراموش نکنید. هر چه بیشتر سادگی را مدنظر قرار بدهید، اسلایدهاتان خواناتر می‌شوند.

اسلاید 37: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) این نکته را به خاطر داشته باشید: فضای خالی روی اسلاید دوست شماست! سعی نکنید حتما آن را کامل نمایید!

اسلاید 38: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) چگونه می توان تفاوت ایجاد کرد؟ اولین ابزاری که برای این کار دارید اندازه‌ی متن می باشد. به خاطر داشته باشید: هیچ وقت نباید بیشتر از سه‌تا اندازه‌ی مختلف برای متن کل اسلایدهایتان داشته باشید. چون باعث سردرگمی بیننده می‌شود. ابزار بعدی شیوه‌ی نوشتن متن است. bold نوشتن متن، italic کردن، یا استفاده از یک قلم دیگر راه هایی برای اینکار هستند.

اسلاید 39: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) با رنگ هم خیلی خوب می‌شود تفاوت‌ها را نشان داد. آن بخشی که رنگش با بقیه فرق می‌کند، خیلی خوب تفاوت را نشان می‌دهد. وقتی رنگ یک قسمتی را عوض می‌کنید باید در نظر داشته باشید که این کار را زیاد انجام ندهید. ضمناً رنگ‌ها را به گونه ای انتخاب کنید که به اندازه‌ی کافی با هم فرق داشته باشند.

اسلاید 40: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) اغراق کردن یکی از راه های ایجاد تفاوت است. اغراق کردن در اندازه‌ی متن، در رنگ، در کادر بندی و ... . مثلاً وقتی اندازه‌ی عادی بزرگترین متن‌ها ۳۲ می باشد ، یک کلمه را با اندازه‌ی ۴۸ بنویسید! یا وسط یک متن کاملا سیاه و سفید یک کلمه را بزرگ و قرمز بنویسید. فقط بر روی یک مورد اغراق کنید!

اسلاید 41: چگونه اسلایدهای ارایه را آماده کنید؟ (ادامه) یک نکته‌ی مهم را مد نظر داشته باشید؛ این که وقتی یک طراحی را در پیش گرفتید، در تمام اسلایدهای مورد ارایه‌ باید همان طراحی را استفاده کنید!

اسلاید 42: چگونه برای انجام سخنرانی آماده شوید؟ یک مثال نسبتاً مشهور وجود دارد که می‌گوید: آماده شدن برای یک ارائه شبیه بستن‌ یک کوله‌پشتی برای کوهنوردی است. مطمئن باشید که درباره‌ی موضوع خاصی که می‌خواهید مطلبی ارائه دهید از همه قوی‌تر هستید. در واقع فقط شما هستید که به طور متمرکز روی آن کار کرده‌اید. پس به خودتان اعتماد داشته باشید

اسلاید 43: چگونه برای انجام سخنرانی آماده شوید؟ (ادامه) حتماً باید ارایه‌ی خود را، از قبل تمرین کنید و سعی کنید کلمات و عبارت‌های مناسب را پیدا کنید. مثال‌ها حتماً باید پیش از ارایه طرح شده باشند.

اسلاید 44: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب هنگام ارایه‌ی شفاهی طوری بایستید که پاها کمی بیشتر از حد معمول از هم باز باشند. هنگام ارایه زیاد قدم نزنید. وقت ارایه به همه نگاه کنید و همه را مخاطب گفتار خود بدانید. طوری بایستید که جلوی نور پرژکتور را نگیرید.

اسلاید 45: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب سؤالات را پیش‌بینی کنید و پاسخ‌های مناسب را از قبل آماده کنید. حتی اگر می‌خواهید کار کامل و بی‌نقصی انجام دهید، چند اسلاید برای پاسخ به سؤالاتی که پیش‌بینی می‌کنید، تهیه کنید. طوری بایستید که بدنتان کاملاً رو به مخاطبان باشد. زمین را زیر پای خودتان احساس کنید! نفس عمیق بکشید!

اسلاید 46: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب اطلاعات جدید و صحیح را تهیه و ارایه نمایید. لیستی از نکات مهم سخنرانی خود را تهیه نمایید. تمام صحبت هایتان را طبق برنامه سخنرانی خود تمرین نمایید. نتایج پژوهش های موردی را که در زمینه موضوع سخنرانی شما انجام شده است بازگو کنید. استوار و مصمم بوده و از نظر ظاهر، مرتب و تمیز باشید. شکیبا بوده و بر هیجان خود غلبه کنید.

اسلاید 47: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب در حالیکه اختیارحاضران و قدرت جلسه در دست شماست خود را برتر از دیگران نشمارید. به موضوع احاطه داشته باشید، زیرا بدون احاطه کامل بر موضوع، سخن گفتن ارزش لازم را نخواهد داشت. سعی کنید هرگز فراموشی بر شما چیره نشود. به موضوع سخنرانی توجه کامل داشته و فقط درباره آن صحبت نمایید. تقدم و تأخر مطالبی را که قصد بیان آنها را دارید، بخاطر بسپارید.

اسلاید 48: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب تمام توجه خود را به شنوندگان متمرکز نموده و میزان علاقمندی آنان را به موضوع سخنرانی افزایش دهید. به سوالات حضار، با صبر و حوصله کافی گوش دهید. اعتماد به نفس و جرأت کامل برای سخن گفتن داشته باشید و این اعتماد بر اثر تمرین، علاقه و جدیت در کار حاصل می گردد. میل به سخنرانی و خوب حرف زدن داشته باشید.

اسلاید 49: چند نکته مهم برای یک ارایه خوب شنوندگان را واقعاً دوست داشته باشید و احترام لازم را برای آنها قایل شوید. با میل و هیجان صحبت نموده و از ته قلب جملات خود را ادا کنید.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید