Toxicology1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 267 اسلاید توکسیکولوژی یا سم‌شناسی (به انگلیسی: Toxicology) شاخه‌ای از علوم شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی و بهداشت است.[۱] که به بررسی مواد شیمیایی مضر، سموم، داروها، مواد مخدر و اثرات زیان‌آور آن‌ها بر موجودات زنده می‌پردازد.[۱] در عین حال سم‌شناسی را علم شناخت سموم و نحوه مبارزه با آن‌ها نیز تعریف کرده‌اند.[۲] سمومی که از مسیرهای مختلف وارد بدن موجود زنده می‌شود می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد زیستی ارگان یا بافت هدف در موجود زنده شود؛ که این تغییرات در علم سم‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سم‌شناسی علوم بیوشیمی و فارماکولوژی کاربرد فراوان دارد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1590 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سم شناسی شغلی”

سم شناسی شغلی

اسلاید 1: Occupational Toxicologyyaserkhorshidii@gmail.com

اسلاید 2: تعاریف و اصول سم شناسی و انواع آن (تیرگر و قاسمخان)انواع سم شناسی و قلمرو فعالیت هر یک (تیرگر و قاسمخان)نقش، اهمیت و ضرورت وجودی سم شناسی (تیرگر و قاسمخان)تعریف مسمومیت های شغلی و انواع ان (تیرگر و قاسمخان)بررسی منحنی مقدار-پاسخ و مفهوم ان و کاربرد اصطلاحات مهم و متداول در سم شناسی ( قاسمخان شاه طاهری)انواع تداخلات مواد شیمیایی در بدن پس از مواجهه با سموم سرنوشت سموم در بدن ( جذب، انتشار، تغییرات متابولیکی، تجمع و دفع) ( قاسمخان شاه طاهری)شاخص ها و استاندارد های مواجهه با عوامل شیمیایی در سم شناسی شغلی (قاسمخان و شاه طاهری و اذری)

اسلاید 3: طبقه بندی سموم شغلی و نحوه انتشار انها در محیط کار پایش زیستی در مواجهه با مواد شیمیایی شاخص های تماس و اثر بیولوژیکی سم شناسی حلال های الی(بنزن ، ....و غیره) تیرگرسم شناسی فلزات سنگین تیرگر قاسمخان سم شناسی افت کش ها تیرگرسم شناسی گرد و غبارهای الی تیرگر ثناییسم شناسی سرطان زا های شغلی چوبینهارزیابی ریسک (شناسایی، ارزیابی و براورد مخاطرات شغلی)

اسلاید 4: ازمایشگاه اندازه گیری سرب در ادرار با دستگاه اسپکتروسکوپیاندازه‏گیری هیپوریک اسید در ادرار دز – پاسخ در موش با حلال ها

اسلاید 5: منابع سم شناسی صنعتی (جلد 1 و 2) غلامحسین ثناییمقدمه ای بر سم شناسی، جان تیمبرل

اسلاید 6: تعاریف و اصول سم شناسی و انواع آن:سم شناسی Toxicology مطالعه اثرات سوء مواد شیمیایی روی ارگانیسم های زنده

اسلاید 7: معني لغوي كلمه سم شناسي Toxicology مطالعه سموم مي باشد . ريشه كلمه سم از كلمه لاتين ( Toxicus به معناي سم) است كه اين لغت در حدود سال1655 وارد زبان انگليسي شد و از كلمهToxikon مشتق شده استToxikon يك واژه قديم يوناني است و در آن زمان به سمومي گفته ميشد كه نيزه ها را به آن آغشته مي شدند.در قديم موضوع مورد مطالعه در سم شناسي مصارف سموم مختلف بود و حتي امروزه بيشتر مردم فكر مي كنند سم معجوني كشنده است كه باعث آسيب يا مرگ آني مي شود. اما از زمانيكه سم شناسي به عنوان يك علم پيشرفته مطرح شد، سم شناسي نه تنها شامل سموم كشنده و بسيار مضر مي باشد، بلكه تمام اثرات موثر بر سلامتي را نيز دربر مي گيرد.

اسلاید 8: انواع سم شناسی و قلمرو فعالیت هر یک:سم شناسی پزشکی: درمان مسمومیتها را مطرح می کند. سم شناسی غذایی و دارویی: افزودنی های مجاز به مواد غذایی و همچنین اثرات سوء داروها سم شناسی محیطی: موادی که وارد محیط زیست شده و باعث تغییرات اکولوژی می شود. سم شناسی پرتوها: اثرات مواد رادیو اکتیو و پرتوها بر بدن سم شناسی نظامی: موادی که باعث از بین رفتن دشمن میگردد.

اسلاید 9: سم شناسی پزشکی قانونی: مسمومیتها را مورد بحث قرار داده و به تعیین مقدار سم در نمونه های پس از مرگ می پردازد. سم شناسی انسانی: به بحث در باره اثرات سوء مواد شیمیایی روی انسان می پردازد. سم شناسی تجربی: مطالعه اثرات سوء مواد شیمیایی روی حیوانات سم شناسی صنعتی Industrial Toxicology : در ارتباط با موادی که فرد به اقتضای شغل خود در معرض ان قرار میگیرد به بحث می پردازد.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید