sam-va-masmoomiat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سم و مسمومیت”

سم و مسمومیت

اسلاید 1: سمبه هر ماده ای که هنگام ورود به بدن و یا تماس با پوست موجب اختلال در سلامتی و یا موجب مرگ شود سم می گویندمسمومیت عبارتست از اختلالات و آسیب هایی که توسط مواد سمی در دستگاه های گوناگون بدن ایجاد می شود و ممکن است بطور تصادفی یا در اثر بی احتیاطی و یا در مواردی بصورت عمدی بوسیله مواد سمی ایجاد گردد. لازم به ذکر است علاوه بر موادی که بطور معمول جزو سموم هستند برخی از مواد نیز که بطور معمول جزو سموم نیستند مثل داروها در اثر مصرف بیش از حد و یا نادرست تبدیل به مواد مسموم کننده و زیان آور شوند

اسلاید 2: بطور کلی راه های ورود سم به بدن عبارتند از: خوراکی تنفسی جذب پوستی تزریقیحجم عمده ای از مسمومیت های خانگی از طریق خوراکی و یا تنفسی است که بطور خلاصه به بررسی این مسمومیت ها و کمک های اولیه مورد نیاز برای آنها می پردازیم

اسلاید 3: مسمومیّت های گوارشی (خوراکی)  از شایع ترین مسمومیت ها می باشند و اغلب بصورت تصادفی و بر اثر نگهداری مواد سمی و شیمیایی مختلف در ظروف نامناسب اتفاق می افتد. در این نوع مسمومیت ماده سمی از راه دهان وارد بدن می شود. پس از مدتی عوارضی در فرد مسموم ایجاد می شود.

اسلاید 4: علائم بستگی دارد بهعلائم با توجه به نوع سمقدرت سممقدار مصرف جثه فرد مصرف کننده طول مدتی که از خوردن سم می گذرد متفاوت است.

اسلاید 5: مسمومیت از طریق خوراکی به چند دسته تقسیم می شود: مسمومیت غذایی که با خوردن غذاهای آلوده بوجود می آید که برای جلوگیری از آن باید شرایط صحیح نگهداری و پخت غذاها رعایت شود و کلیه غذاهای آماده قبل از مصرف کاملاً جوشانیده و یا تمام بخش خای غذای جامد در درجه حرارت بالای ۷۰ سانتی گراد گرم شوند و کنسرو ها بصورت باز نشده به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده شود.

اسلاید 6: مسمومیت در اثر مواد شیمیایی سوزاننده که شامل مواد پاک کننده مثل وایتکس (سفید کننده ها) جوهر نمک (اسید کلریدریک) می باشد و در صورت استفراغ پس از مسمومیت دهان، مری و حلق دچار سوختگی می گردد.مسمومیّت در اثر داروهامسمومیّت در اثر مواد نفتی: استفراغ پس از مسمومیّت می تواند باعث برگشت مواد نفتی به راه های تنفسی و شش ها و سبب پنومونی گردد.

اسلاید 7: مسمومیّت از طریق گیاهان سمیبرخی گیاهان سمی عبارتند از: اقاقیا،پیاز گل نرگس غده گل شیپوریآلاله خرزهرهدیفن باخیا و …

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید