سایرتحقیق و پژوهش

سنجش ثروت علمی و مصورسازی پراکندگی جغرافیایی آن

صفحه 1:
۱۳ Rnd Bee ren) pele rere) سعید اسدی اردیبهشت ۱۳۹۲

صفحه 2:
درباره پژوهش (Ere ‏طرح تحقیقی «بررسی توزیع جغرافیایی ثروت علمی در ایران» در سال ۱۳۸۹ به‎ " ‏پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران پيشنهاد شد و پس از تصویب. از سوی‎ ‏معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد به عنوان طرف قرارداد به اجرا درآمد.‎ خروجی های طرح برای مطالعه بیشتر: ۱- کزارش نهایی طرح > در کتایعانه پژوهشگاه ۲- مقاله (زودآیند) > مطالعات کتابداری و علم اطلاعات ۳- مقاله (زودآیند) > پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات 4 وسایت س9 توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران 8و

صفحه 3:
ضرورت تحقیق مصصصصصص << " پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در سازماندهی و اشاعه دانش تولید شده کشور نقش داشته و دارد. © مطالعات علم سنجی بخشی از ماموریت های پژوهشگاه است. " اهداف موره نظر اسناد بالادستی به ویژه نقشه جامع علمی کشور برای اجرایی شدن نیاز به تحلیل های علم سنجی دارند. © تولید علم و جایگاه ایران در رده بندی های جهانی مسئله ای چالش برانگیز است. توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران و

صفحه 4:
شتاب توليدات علمى ايران 8 -0.8% GERMANY TOP 3 INCREASES TOP 3 DECREASES 3% و 7 توزیع جغرافیایی روت علمی در ایران ‎ea‏

صفحه 5:
طرح مسئله هرچند تاثیر رشد علمی و فناوری بر زیرساخت های اقتصادی و رفاهی کشون به طور کلی امری مورد پذیرش است اما تا کنون نتلیج کاربردی پژوهش های علمی و فناورانه محققان کشور نمود بیرونی چندانی نداشته است. علیرغم توسعه کمّی علم و فناوری و فعالیت های پژوهشی. نتایج اين فعالیت ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور - دست کم د: برخی حوزه ها - چندان مشهود و ملموس نبوده است. تفاوت میزان پیشرفت و توسعه مناطق مختلف کشور می تولند نشان دهنده توزیع نامتوازن «ثروت علمی» در نواحی و استان های مختلف کشور باشد. > ثروت علمی چیست؟ چگونه اندازه گیری می شود؟ چگونه مصورسازی شود؟ پراکندگی ثروت علمی در بين استان های ایران بوده است. توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران و

صفحه 6:
شواهدی از چالش ها هد 8 ae ie ue er ۳ | [ies ۳9 2 m1 9 ‏وه‎ ‎1 ‎18 ‎0 ‎103 ‎wwe citations pe Document. 120 wD 1 120 og 182 1.70 0.60 0.50 129 as ou ‏موه‎ ‎121 ‎057 ‎082 تاها و 359.258 موه ود 25.652 ‎we‏ ‏26.546 ‏17.402 ‏12.510 188 9.426 17 4.051 1.786 20 او 3 Cations 25.758 169.288 ‘10.509 eran 94.705, e272 2.522 56.400 e140 18.47% 2.636 4.065 aes 6.559 ‏و‎ ‎4.575 ‎2.007 عافد ‎documents‏ ‏471.524 ‏125.568 ‏9.420 ‏74.221 ‏08.877 ‏70.468 ‏1240 ‏20.474 one 35.092 ‏مور‎ ‎0 ‏و‎ ‏مود‎ ‎4.282 ‎2.651 ‎2.369 Documents 519.573 7519 و سس موه ‎aw‏ ‏45.689 ‎na‏ 10298 36.802 2.042 03 18.875 همه 1.350 2741 2425 county 1 United States ‏جک‎ Unie ingen 1 Germany France A canada ویر و ۱ 50 x owitzerand وود ‎estonia‏ ‎Eero Rico‏ ‎Nataysta‏ کت ‎arabia‏ سوه ها اه ‎indonesia‏ ‏ها ‏موه هر 3 59 82 35 5 55 56 57 38

صفحه 7:
توسعه متوازن در ایران ال -سنسندسدسيلليل ل 21 * نخستين كام هابا برنامه هاى محروميت زدايى از روستاها صورت كرفته است. * در برنامه چهارم توسعه. به آمايش سرزمين و توازن منطقه اى كشور در سند چشم انداز ۲۰ ساله توسعه توجه شده است. * درسال ‎1١8١‏ در تبصره 8 قانون بودجه كشورء سازمان مديريت و برنامه ريزى موظف شد در راستاى آمايش سرزمين. عدم تعادل توسعه در مناطق مختلف كشور را شناسايى كند و با مجموعه طرح های اقتصادی و اجتماعی, به تحرک مناطق کمتر توسعه یافته کمک نماید. اتوزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران @ B

صفحه 8:
توسعه متوازن علم» فناوری و نوآوری ... تعداد شاغلان حوزه تحقیقات به ازای هر ده هزار نفر جمعیت توزیع جغرافیایی ثروت علمی در ایران ‎ea‏

صفحه 9:
توسعه متوازن علم» فناوری و نوآوری ... سهم استان ها از طرحهای پژوهشی کشور توزیع جغرافیایی ثروت علمی در ایران

صفحه 10:
یک. بازیایی و شمارش رکوردهای مرتبط با استان ها: ۳۱ استان. ۳۹۰ شهرستان و نزدیک به ۲۰۰۰ شهر بر اساس کاربرگه در پایگاه های پژوهشگاه جستجو و کنترل شدند دو. دسته بندی استان ها استان های کشور به ده دسته یا دمک شدند که دو دمک پائینی به عنوان استان های محروم از ثروت علمی کشور در نظر گرفته شدند. دو دهک بالایی به عنوان استان های ثروتمند و شش دمک میانی به عنوان استان های متوسط یا برحوردار. سه. رتبه بندیز بر اساس رکوردهای بازیابی شده و فیلدهای مورد نظر کمیت تولید و بهره مندی از ثروت علمی برای هر استان به دست آمد. در خاتمه فاز دو پژوهش شش استان به عنوان استان های ثروتمند. نوزده استان به عنوان استان های برخوردار و شش استان به عنوان استان های محروم از ثروت علمی کشور ‎BLS Bae‏ چهار ترسیم نقشه و مصورسازی. با ارائه مدلی مفهومی, چگونگی مصورسازی نتایج با توجه به ابعاد مکانی آنها تشریح شد و سپس با ایجاد فایل های /ا(16) و استفاده از صه() ع7۳() ر ع) ۲۷ یافته ها بر روی نقشه تعاملی شین ردادهرشد وربا نرم افزار ۳) روابط علمی بین استان & ‎AS yg jaye ph‏ 6

صفحه 11:
قبیین مفهوم ثروت علمی ... مدل تولید - بهره مندی (پیشنهادی طرح حاضر)

صفحه 12:
شاخص های ثروت علمی ص ‎Gy‏ ‏[ سر و

صفحه 13:
بر گزیده نتایج پژوهش ‎Sa ca ca ca ca ca ca ca a a a a a a‏ فراوانی رکوردهای شده برای استان آذربایجان شرتی به تفکیک پایگاه ات سس او و رت 2 = ۱ ۱ رز خر ‎ea‏

صفحه 14:
بر گزیده نتایج پژوهش 1 اده نمودار يراكندكى توليدات علمى استان آذربايجان شرقى توزیع جغرافیایی ثروت علمی در ایران ‎ea‏

صفحه 15:
بر گزیده نتایج پژوهش <<( نسبت تولید و بهره مندی در مجموع ثروت علمی استان ذربایجان شرتی توزیع جغرافییی ثروت علمى در ايران ‎oa‏

صفحه 16:
برگزیده نتایج پژوهش - رتبه بندی رتبه بندی استان ها بر = ‎pana 0‏ 7 توليد ثروت علمى كشور | | — a SITIES

صفحه 17:
برگزیده فتایج پژوهش - رتبه بندی... رتبه بندی استان ها بر اساس میزان بهره مندء از ثروت علمی کشور

صفحه 18:
بر گزیده نتایج پژوهش - رتبه بندی مقایسه مجموع رتبه های کت شذه استان ها در ۱ وزج أفريايجان شرقي اجان خی ام جهارمحال ويختيارى ‎tue‏ وتان 1 و ‎oO sete‏ آتوزيع جغرافيايى ثروت علمى در ‎Slt‏

صفحه 19:
بر گزیده نتایج پژوهش استان اق 3 برخوردار ‎Ms‏ استان ها محروم. استانهایمعروم مقایسه سهم گروه های ثروتمنده برخوردار و محروم در ثروت علمی کشور © © 5

صفحه 20:
يده نتايج پژوهش - آزمون همبستگی همبستگی ثروت علمی هر استان با ۶ عامل جغرافیا ۵۷ ۷ ۸۸ ۷۹ ریب اسپیرس (۳: 020007 قوی معنادار قوی معنادار قوى معنادار معتادار توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران 8و

صفحه 21:
haat T ‏هب‎ ترسیم شبکه همکاری استات های ابران در تروت علمی در موضوع كند توليع جغرافيايى ثروت علمى در ايران سس و

صفحه 22:
مصورسازی و نمایش بر روی نقشه Re هدف یک - ارائه مدل برای تحلیل مکانی نتایج جستجو از پایگاه های اطلاعاتی دو - ترسیم نتایج حاصل از جستجوها بر روی نقشه های جغرافیایی تعاملی سه - مصورسازی روابط استان ها در تولید ثروت علمی توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران 8و

صفحه 23:
a 1 ‏م‎ ام ‎el‏ 4) 1 5 اد 1 فاز سوم - مدل سازی تحلیل مکانی

صفحه 24:
زبان نشانه گذاری 101 همانند سایر فایلهای ,۵60 یک فایل !600 نیز از یک عنصر ريشه ای (۳ت() و تعدادی عنصر فرعیتر تشکیل شده است. عنصر یا تگ عسعهح) (مکان جفرافیایی) دارای دو عنصر مهم دیگر به نامهای سان و ص00 مى باشد. “لعا یکی از عناصر مهم دربا(6) است که به توصیف یک مکان جغرافیایی می پردازد و برای اين منظور از چند عنصر فرعیتر استفاده می کند: <00م>: توصيفكننده طول و عرض جغرافيايى يك نقطه روى نقشه است. << >: نام مکان مورد نظر را نشان می دهد. ۳717 >: توصیفات گوناگون درباره مکان مورد نظر al utes اتوزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران

صفحه 25:
نمونه نقشه تولید شده با ‎Google Earth‏ استان خوزستان ركوردهاى بازيائس ده مر مستهوى ‎ih ae‏ ‎Teich Vea‏ ‎Stegner anu‏ تاد کل رکوردهای اسان ‎gi ay ot te‏ ادا مقع تفرص ۵9و طرع يزوخص 2087 نیع فيابى مروت علمی در ابران

صفحه 26:
بر گزیده نتایج پژوهش نمایش پراکندگی پا نامه های کشور در

صفحه 27:
بر گزیده نتایج پژوهش pase پراکندگی پا 2 ‎me‏ 2 عن نامه های کشور در 3 جستجو برای کلیدوازه ۱ "1 8 لج 2 ‎PE.‏

صفحه 28:
۲ ۳ 1۳ چه کارهایی انجام شده است؟ وگ بت * مطالعه تولید علم * مطالعه روابط علمی * تحلیل های, استنادی ۴ مصورسازی با نرم افزارهای ترسیم شبکه * مصورسازی با نقثه های مبتنی بر 615 * مصورسازی با نقثه های ‎(Google Maps) dole‏ توزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران و

صفحه 29:
چه کارهایی می توان انجام داد؟ ‎aaa ee ae‏ | پژوهش: ؟انجام تحقیق در حوزه های وسیعتر دروندادی ثروت علمی مانند پر کند گی بودجه. دانشگاه ها و پژوهشگران تحلیل های عمیق تر به ویژه اقتصادی در خصوص پرا کند گی شروت علمی عملیاتی اتوسعه ای: ؟ایجاد یکت افزونه تحلیل مکانی به بخش جستجوی اطلاعات وبگاه پژوهشگاه علوم و فناوری. اطلاعات *مخاطب یابی و توسعه سیستم مشابه برای سایر دستگاه ها اتوزيع جغرافيايى ثروت علمى در ايران @ B

صفحه 30:
Scientific Wealth Map Home Wat is SM? ۳۳ . 3 [0 ١ 1 tg OEE 2 SS 9 ۳ One Scientife wealth ie an umbrell term fo referring tothe total ۳ se, SUNN a assets ofa region | ‏تقیبربره و روت عمی تم هب آن و چگوگی زد ری و‎ terms of science, Abdi Su ‏وه بت‎ technobgy and Posted May 22, 2012 67 AM by Sasis Asa innovaton There are rrany factorsinvohed | Whatis ‏الک‎ Sw stands for Scentific Westin Map in sciertiic weath of 8 [Wolecton calculation of geoarephic cistibu country, province, cty ‏اترزیع +خالولی نو تمعن‎ hard tocalcuate ard یی مت مت ی ‎nh oe‏ میم خوش نی اب وگ ‎ ‎ ‎ae:

صفحه 31:
منابع بركزيده ‎REO SEO GE OTT‏ ی رب ‎ae‏ ‎ ‎le‏ مهری (۱۳۸» بررسی کاربرد سیستم اطلاعات جقرافیایی در تحلیل اطلاعات علمی مکان مرجع: مطالعه موردی پایگه های اطلاعنی بژ اطلاعات و مداركك علمى ايران. تهران: بزوهشكاء علوم و فتاورى اطلاعات ابران. ‏فاضلى, نعمت فل بشمسسء ناصر 0889 “بررسى نظام ملديريت ارتياطات و مبادلات بين المللى علمئ و انشگاهی ‎el‏ و غرب ". پژوهش و برنامه ریزی در أموزش ‎je le‏ جلد 10. شماره 33. ‎ ‏فركوسن» جارلز. (171/8). نظريه اقتصاد خرد. ويرايش دوم. ترجمه محمود روزيهان. تهران: مركز نشر دانشكاهى. ‎ ‎ANE) age dine‏ «اتحقق نقشه جامع علمى كشور يا توسعه متوازث علم و فناورى». خب ركزارىي مهرء. ‎٠١‏ بهمن. ‎Card, S.K, Mackinlay, J.D. and Shneiderman, B. (1999). Readings in information visualization: using vision to think. Morgan Kaufmann Publishers. ‎Inc., San Francisco, CA, USA, 1999.King, D.A. (2004). "The science impact of nations: What difference countries get for their research spending". Nature. No. 430.(july 15th). P. 311-315. ‎May, R. M. (1997). The Scientific Wealth of Nations. Science, Vol. 275, 7 FEB: p. 793. ‎Thomson Reuters (2012). ScholarOne Manuscripts report, Global Publishing: Changes in submission trends and the impact on scholarly publishers. Available at: ea legalcurrent.com/wp-content/itploads}2612/06/SSR-Global-Sub-infographic-Color.pdf

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان