علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

سوگ و راهکارهای بازگشت به زندگی ( غم از دست دادن عزیز)

sog

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سوگ و راهکارهای بازگشت به زندگی ( غم از دست دادن عزیز)”

سوگ و راهکارهای بازگشت به زندگی ( غم از دست دادن عزیز)

اسلاید 1: غم از دست دادن عزیزان (سوگ)

اسلاید 2: سوگ (فقدان) غم واژه‌ای است که ازآن برای توصیف احساسات و واکنش‌هایی استفاده می‌کنیم که هنگام از دست دادن یک عزیز یا چیزی ارزشمند، گریبان گیر ما می‌شوند. همه افراد غم را تجربه می‌کنند، زیرا غم واکنشی جهانی نسبت به فقدان است. این احساس دردناک، استرس زا و درعین حال طبیعی، معمول و ضروری است.

اسلاید 3: خلاصه‌ای از معمول‌ترین احساساتی است که در پی از دست دادن یک فرد با آنها روبرو می شویم.

اسلاید 4: - بهت زدگی و ناباوری: قبول خبر درگذشت یک شخص به زمان نیاز دارد. فرد داغدیده نمی‌خواهد این خبر را باور کند، درحقیقت، ابتدا نمی‌تواند آن را باور کند. - فقدان: فرد داغدیده احساس می‌کند که چیزهای زیادی را ازدست داده است، یک شخص را، عشق او را، دوستی و همراهی او را، فرصت‌ها، امیدها و.... این فقدان می‌تواند احساس عمیقی از غم به همراه داشته باشد. - گناه و احساس پشیمانی: یکی دیگر ازاحساساتی که گریبان گیر فرد داغدیده می‌شود احساس گناه است؛ مثلاً، ممکن است از اینکه هفته گذشته کار اشتباهی در قبال فرد فوت شده انجام داده یا به قولی که داده بود عمل نکرده است، احساس پشیمانی کند یا حتی از اینکه زمانی نسبت به او خشمگین شده احساس بدی داشته باشد. در برخی دیگر از افراد نیز احساس گناهی شدید از اینکه خود زنده مانده‌اند و دیگری از دنیا رفته است، بوجود می‌آید. - احساس بی عدالتی: شخصی که این احساس را دارد، اغلب از این قبیل عبارات استفاده می‌کند: چرا او باید در سن جوانی از این دنیا می‌رفت؟ چرا این اتفاق باید برای من روی می‌داد؟ این عادلانه نیست! - حسادت: ممکن است شخص داغدیده نسبت به آنچه دیگران دارند اما وی در نتیجه این فقدان از آنها محروم شده است، حسادت کند. حتی ممکن است این حس نسبت به زندگی به ظاهر آسوده دیگران نیز شکل بگیرد. - خشم: فرد ممکن است نسبت به جهان و حتی سایر افراد خشمگین باشد چرا که تصور می‌کند آنها نه تنها عامل این جدایی و فقدان اند، بلکه قادر به درمان بیماری‌ها نیستند؛ احساسات وی را درک نمی‌کنند؛ بدون فکر حرف می‌زنند و به زندگی خود با لذت و شادی ادامه می‌دهند. - این شخص حتی ممکن است نسبت به خود و به خاطر کرده‌ها و نکرده های خویش خشمگین باشد. دشوارتر از همه آنکه ممکن است حتی نسبت به شخص فوت شده نیز احساس خشم کند و تصور کند که این فقدان وی را گرفتار درد و غمی بزرگ کرده است. - احساس تنهایی: یکی دیگر از حالاتی که در فرد داغدیده شکل می‌گیرد احساس تنهایی است. وی ممکن است تصور کند که شرایط پیش آمده برای وی، برای دیگران مهم نیست. او تصور می‌کند که کسی را از دست داده که بیشترین نقش را در زندگی او ایفا می کرده ا ست. - احساس آسودگی خاطر: اما اگر دلیل مرگ بیماری طولانی مدت یا کهولت سن باشد، شخص داغدیده نوعی احساس آسودگی خیال می‌کند زیرا تصور می‌کند که فرد ازسختی هایی که گرفتار آنها بود، رها شده است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: راهکارهای بازگشت به زندگی از سوگ از دست دادن عزیزان

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید