علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ۲

sisathaye_kolie_nezame_edari_eblaghi_az_sooye_rahbar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ۲”

سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ۲

اسلاید 1: سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري

اسلاید 2: 1- نهادينه سازي فرهنگ سازماني مبتني بر ارزش هاي اسلامي و كرامت انساني و ارج نهادن به سرمايه هاي انساني و اجتماعي2- عدالت محوري در جذب، تداوم خدمت و ارتقاي منابع انساني 3- بهبود معيارها و روزآمدي روش‌هاي گزينش منابع انساني به منظور جذب نيروي انساني توانمند، متعهد و شايسته و پرهيز از تنگ نظري‌ها و نگرشهاي سليقه‌اي و غيرحرفه‌اي4- دانش گرايي و شايسته سالاري مبتني بر اخلاق اسلامي در نصب و ارتقاي مديران5- ايجاد زمينه رشد معنوي منابع انساني و بهسازي و ارتقاي سطح دانش، تخصص و مهارتهاي آنان6- رعايت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأكيد بر عملكرد، توانمندي، جايگاه و ويژگيهاي شغل و شاغل و تأمين حداقل معيشت با توجه به شرايط اقتصادي و اجتماعي

اسلاید 3: 7- زمينه سازي جذب و نگهداري نيروهاي متخصص در استانهاي كمتر توسعه يافته و مناطق محروم8- حفظ كرامت و عزت و تأمين معيشت بازنشستگان و مستمري بگيران و بهره‌گيري از نظرات و تجارب مفيد آنها 9- توجه به استحكام خانواده و ايجاد تعادل بين كار و زندگي افراد در نظام اداري10- چابك سازي، متناسب سازي و منطقي ساختن تشكيلات نظام اداري در جهت تحقق اهداف چشم انداز11- انعطاف پذيري و عدم تمركز اداري و سازماني با رويكرد افزايش اثربخشي، سرعت و كيفيت خدمات كشوري12- توجه به اثربخشي و كارآيي در فرآيندها و روشهاي اداري به منظور تسريع و تسهيل در ارائه خدمات كشوري13- عدالت محوري، شفافيت و روزآمدي در تنظيم و تنقيح قوانين و مقررات اداري

اسلاید 4: 14- كل نگري، همسوسازي، هماهنگي و تعامل اثربخش دستگاه هاي اداري به منظور تحقق اهداف فرابخشي و چشم انداز 15- توسعه نظام اداري الكترونيك و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومي 16- دانش بنيان كردن نظام اداري از طريق بكارگيري اصول مديريت دانش و يكپارچه سازي اطلاعات، با ابتنا بر ارزشهاي اسلامي17- خدمات رساني برتر، نوين و كيفي به منظور ارتقاي سطح رضايتمندي و اعتماد مردم 18- شفاف سازي و آگاهي بخشي نسبت به حقوق و تكاليف متقابل مردم و نظام اداري با تأكيد بر دسترسي آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحيح 19- زمينه سازي براي جذب و استفاده از ظرفيت هاي مردمي در نظام اداري20-قانونگرايي، اشاعه فرهنگ مسؤوليت پذيري اداري و اجتماعي، پاسخگويي و تكريم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سليقه اي و فردي در كليه فعاليت‌ها

اسلاید 5: 21- نهادينه سازي وجدان كاري، انضباط اجتماعي، فرهنگ خودكنترلي، امانت داري، صرفه جويي، ساده زيستي و حفظ بيت المال22- تنظيم روابط و مناسبات اداري براساس امنيت رواني، اجتماعي، اقتصادي، بهداشتي، فرهنگي و نيز رفاه نسبي آحاد جامعه 23- حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهاي وارده براشخاص حقيقي و حقوقي دراثر قصور يا تقصير در تصميمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداري24- ارتقاي سلامت نظام اداري و رشد ارزش هاي اخلاقي در آن از طرق اصلاح فرآيندهاي قانوني و اداري، بهره گيري از امكانات فرهنگي و بكارگيري نظام مؤثر پيشگيري و برخورد با تخلفات25- كارآمدسازي و هماهنگي ساختارها و شيوه هاي نظارت و كنترل در نظام اداري و يكپارچه سازي اطلاعات 26- حمايت از روحيه نوآوري و ابتكار و اشاعه فرهنگ بهبود مستمر به منظور پويايي نظام اداري

اسلاید 6:

اسلاید 7: دسته بندي سياست‌هاي كلي نظام اداري سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبري را مي‌توان براساس محورهاي اساسي نظام مديريت و سرمايه انساني دولت و قانون مديريت خدمات كشوري در موضوعات ذيل دسته بندي نمود. به عبارت ديگر مقام معظم رهبري در هريك از محورهاي زير رهنمودهايي را در قالب سياست‌هاي كلي نظام اداري ارائه فرموده‌اند:

اسلاید 8: دسته بندي سياست‌هاي كلي نظام اداري توانمندسازي كارمندان و مديران(سرمايه انساني) (4،1، 5 و 21) ورود به خدمت و استخدام (3،2و 7) حقوق و مزايا (6، 7 و 8)تامين اجتماعي (8 و 9) ساختار نظام اداري (10، 11 و 12) فناوري انجام وظايف،نوآوري و خلاقيت (15،12و 17) قوانين و مقررات (13و 20) نگرش راهبردي و سيستمي در نظام اداري (14) مشاركت مردم (19) تكريم ارباب رجوع (13و 18) سلامت اداري (21و 24) نظارت و كنترل نوآوري و خلاقيت (25و 26)موضوعاتسياستها

اسلاید 9: 1- راهبردهاي انجام وظايف دولت (واگذاري‌ها)2-استقرار دولت الكترونيك3- ساماندهي نيروي انساني دولت4- توسعه منابع انساني5- بهبود روشها و ساختارها6- آمار و اطلاعات اداري7-ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي8- بهبود مديريت نظام ساختار و تشكيلات كلان دولتنظام ارزيابي عملكردنظام سلامت ادارينظام جبران خدمتنظام انتصاب و ارتقاءنظام آموزش و توانمندسازينظام ورود به خدمت و استخدام و جابجايينظام هاي مديريتي و منابع انساني دولت در ارتباط بامحورها و اولويت‌هاي توسعه نظام اداري محورها و اولويت‌هاي اصلي توسعه نظام ادارينظام آمار و اطلاعاتنظام فناوري اداري

اسلاید 10: راهبردها و فنآوري انجام وظايف دولت واگذاري تصدي هاي اجتماعي، فرهنگي و خدماتي شيوه هاي واگذاري: - حمايت از بخش تعاوني، خصوصي و نهادهاي عمومي - خريد خدمات از بخش تعاوني و خصوصي و نهادها- مشاركت با بخش تعاوني - واگذاري مديريت واحدهاي دولتيماده 13:

اسلاید 11: راهبردها و فنآوري انجام وظايف دولت افزايش بهره وري و استقرار نظام كنترل نتيجه و محصول وظايف دستگاه هاي اجرايي: تعيين قيمت تمام شده فعاليت ها، خدمات و محصولات تعيين شاخص هاي هدفمند و نتيجه گرا و استانداردهاي كيفي خدمات انعقاد تفاهم نامه با مديران واحدها براساس حجم فعاليت و خدمات اعطاء امتيازات براي پيشنهاد جابه جايي فصول و برنامه هاي اعتباري جلوگيري از تمركز تصميم گيري و اعطاء امتيازات به مديرانماده 16:

اسلاید 12: راهبردها و فنآوري انجام وظايف دولت وظايف دستگاه هاي اجرايي درخصوص ماده 13 و 16الف: احصاء وظايف قابل واگذاري ب: واگذاري وظايف احصاء شده به ميزان 20% در هر برنامه ج: كاهش 2% درصد مجوزهاي استخدام در امور غيرحاكميتي به طور سالانه د: جذب نيروي انساني حداكثر معادل يك سوم خروجي نيروي انساني به طرق مختلف ماده 24:

اسلاید 13: استقرار دولت الكترونيك بهبود كيفيت و كميت خدمات دولتي به روش الكترونيكي اطلاع رساني الكترونيكي درخصوص شيوه ارائه خدمات ارائه فرم هاي عملياتي خدمات به روش الكترونيكي ارائه خدمات به شهروندان به صورت الكترونيكي ايجاد واحدهاي خدمات رساني الكترونيكي در شهرستانها از طريق بخش غيردولتي و دولتيماده 37 و 38

اسلاید 14: استقرار دولت الكترونيك ايجاد زيرساخت اطلاعاتي و تمركز امور مربوط به فنآوري اطلاعات ايجاد پايگاه اطلاعات ايرانيان ماده 40:طراحي و استقرار پورتال مردم (اطلاع رساني و خدمات رساني)

اسلاید 15: ساماندهي نيروي انساني دولت نحوه مديريت نيروي انساني (كارمندان رسمي يا ثابت) دستگاه هاي اجرايي واگذار شده انتقال به ساير واحدهاي دستگاه يا ديگر دستگاهها بازخريدی سنوات خدمت موافقت با مرخصي بدون حقوق براي 3 تا 5 سال انتقال به بخش غيردولتي مجري وظايف واگذار شده انجام وظيفه در بخش غيردولتي به شكل مأمور و پرداخت حقوق و مزايا متوسط بخش غيردولتي ماده 21

اسلاید 16: تبصره ها: اعمال قانون و مقررات كار بر كارمندان شركت واگذار شده (در صورت تمايل كارمند، تابع صندوق بازنشستگي) مجازبودن مأموريت كارمندان به بخش غيردولتي انتخاب سه روش از روش هاي پنجگانه به ترتيب اولويت توسط كارمند ساماندهي نيروي انساني دولت

اسلاید 17: ساماندهي نيروي انساني دولت آيين نامه اجرايي نحوه انتقال و مأموريت كارمندان به ساير دستگاه هاي اجرايي مرخصي بدون حقوق (نحوه احتساب سنوات خدمت و نحوه پرداخت حقوق و مزايا و ارتباطات سازماني آنها) ماده 121آیین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاههای اجرایی متقاضی انتقال از شهر تهران

اسلاید 18: آموزش وتوانمندسازی کارمندان ومديرانطراحي سامانه و برنامه اجرايي آموزش مديران انتصاب مديران منوط به طي دوره هاي آموزشي آموزش و توسعه مديران با دو رويكرد: موضوع محور- سياست هاي اصل 44 چشم انداز و برنامه هاي توسعه قانون مديريت خدمات كشوري هدفمندكردن يارانه ها شايستگي محور شايستگي شغلي شايستگي تخصصي- مديريتي ماده 56:

اسلاید 19: نظام آموزش كارمندان و مديران كاربرد رويكرد راهبردي در آموزش و توانمندسازي افزايش دانش، مهارت و نگرش معنوي كارمندان تعامل با ديگر نظام هاي منابع انساني افزايش انگيزش دروني رعايت استانداردهاي آموزش ارزشيابي اثربخش برنامه هاي آموزش ماده 58:آموزش وتوانمندسازی کارمندان ومديران

اسلاید 20: الگوها و شيوه هاي افزايش توان و توان سنجي مداوم كارمندان جانشين پروري كار تيمي و گروهي تفويض اختيار به افراد و زيردستان چرخش شغلي مربيگري و توسعه فردي ماده 62:آموزش وتوانمندسازی کارمندان ومديران

اسلاید 21: رويكردها و راهكارهاي قانون مديريت خدمات كشوري در راستاي عملياتي كردن برخي از سياست‌هاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: پايان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید