صفحه 1:
(Cl EAR Why erp eure (le eaneen)

صفحه 2:
داده و اطلاعات #برای فهم واقعی معنی اطلاعات وعدم اختلاط ن باداده ها ماابتدا تعریفی ازاین دو را ارائه می نماییم:داده ها شامل واقعیتها واشکالی هستند که برای کاربر بی‌معنی می باشند. وقتی که این داده ها پردازش شدند تبدیل به اطلاعات می شوند. پس اطلاعات. داده های پردازش شده یا داده هایی با معنی می باشند. تبدیل داده ها به اطلاعات توسط یک پردازنده اطلاعات انجام می شود. پردازنده اطلاعات یکی از عناصر کلیدی سیستم ادراکی است. پردازنده اطلاعات می تولند شامل عناصر رایانه‌ای, عناصر نه‌ای یا ترکیبی ازآن دوباشد #نحوه ارائه داده ها به کاربران مختلف بستگی مستقیم به نیازهای خاص آنان دارد. وجود حجم زیادی از داده های اضافی بیانگر ضعف سیستم می باشد که هزینه پردازش داده را افزایش و کیفیت تصمیم گیری را کاهش می دهد.

صفحه 3:
ابعاد اطلاعات : ید بعد زمان - دسترسی به اطلاعات زمانی که به آن نیاز است(به هنگام بودن) - برخورداری از اطلاعاتی که زمان خاصی را تشریح می نمایند #بعد مکان - دسترسی آسان به اطلاعات #بعد شکل - استفاده آسان کاربر از اطلاعات(شکل, متن, گرافیک) - اطلاعات بايد فاقد خطا باشد

صفحه 4:
ابعاد کیفی اطلاعات ® کیفیت داده های اولیه پردازشی ال داده ها نحوه ارائه داده ها وسیله ارتباطی #ارزش اطلاعات

صفحه 5:

صفحه 6:
اهمیت اطلاعات: #هرچه فضای اطلاعاتی یک سازمان. دقیقتر, شفافتره منسجمتر و سیستماتیک تر باشد. سازمان بهتر میتواند به اهدافش نایل آید. وجود فضای اطلاعاتی نادقيقءكدرء آشفته. ضء ناساختمند از مهمترین عوامل عدم پیشرفت در مديريت سازمانها است.

صفحه 7:
مدیریت منابع اطلاعاتی: فعالیتی است که باید از سوی مدیران در کلیه سطوح و با هدف کسب و اداره منابع اطلاعاتی مورد نیاز و در جهت تامین به موقع اطلاعات مورد نی پذیرد. سازمان صورت

صفحه 8:
شرایط خاص برای مدیربت اطلاعات - درک این حقیقت که برتری رقابتی از طریق منابع اطلاعاتی برتر حاصل ميشود. این برتری رقابتی از طریق مدیریت صحیح اطلاعات حاصل ميشود. - درک این موضوع که مدیریت اطلاعات از اساسی ترین زمینه های کسب و کار است. - درک این واقعیت که مدیر بخش اطلاعات نیز یکی از مدیران ارشد سازمانی است. - ملحوظ نمودن منابع اطلاعاتی در طرح ریزی راهبردی سازمان - وجود طرح راهبردی منابع اطلاعاتی - وجود راهبردی به انگیزش و مدیریت کاربر نهایی

صفحه 9:
دلایل توجه مدیران به مدیریت اطلاعات: افزایش پیچیدگی امور #اثرات اقتصاد جهانی #رقابت جهانی #افزایش پیچیدگی تکنولوژی #شکستن چارچوبهای زمانی #محدویتهای اجتماعی

صفحه 10:
دلایل افزایش تقاضا برای اطلاعات ۱- پیشرفت در فناوری پردازش ۲ شرفت و توسعه فناوری مخایراتی و ارتباطات ۳-پیشرفت در فناوری اطلاعات که موجب بهبود ارتباط بین فناوری و کاربران گردیده است. ۴- افزایش پیچیدگی محیط سازمان ۵- پیچیدگی محیط داخلی سازمان ۶- فعالیت سازمانها در محیط چند ملیتی ۷فزايش دانش. تحصیلات و آموزش تصمیم گیران و کاربران اطلاعاتی ۸-افزایش تقاضا برای اطلاعات بیشتر برای نهادهای قانونی و موسسات دیگر

صفحه 11:
جایگاه اطلاعات در سازمان: -اطلاعات به عنوان مواد خام -اطلاعات به عنوان دارایی -اطلاعات به عنوان منبع ارزش افزوده -اطلاعات به عنوان منبع استراتژیک -اطلاعات به عنوان یک منبع مهم تاکتیکی اطلاعات به عنوان یک منبع مهم تاکتیکی: اطلاعات همیشه در محیط كسب و كار به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح بوده است. مثلا اگر شرکتی اطلاعات دقیقی از قیمتهای کالا و خدمات رقبا داشته باشد خیلی سریع میتواند نسبت به تغییر قیمتهای خود تصمیم بگیرد.

صفحه 12:
اطلاعات به عنوان منبع استراتژیک: سازمان از نظر استراتژیک باید در یک نگاه جامع نسبت به آینده بازار و برنامهریزی خود در یک چارچوب زمانی ۵ تا ۷ ساله داشته باشد. اطلاعات به عنوان دارايى: اطلاعاتى كه جهت توليد كالا يا خدمات به كار كرفته ميشود نيز از داراييهاى سازمان است. اطلاعات بازارء رقباء مشتريان, امكانات توليد و ... همگی دارايى سازمان را از جنبه اطلاعات تشكيل ميدهند. اطلاعات به عنوان منبع ارزش افزوده: سازمانها بايد منابعى را كه به عنوان ارزش تلقى ميشود شناسايى نمايد و در جستجوى راههايى براى افزودن به ارزش نهايى كالا يا خدمات باشد و در حالى كه همجنان سود سازمان نيز تضمين شود. اطلاعات به عنوان مواد خام: امروزه محصولاتى كه اطلاعات زيادى را به همراه داشته باشند مانند تر » تاريخ تولید تولید کننده» میزان مصرف قي و-. به احتمال زیاد پذیرش بیشتری نسبت به کالاهایی دارند که اطلاعات در مورد آنها ارائه نميشود.

صفحه 13:
00 END

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان