صفحه 1:
صفحه 2:
A
Cy
سباي اوشمد حمل و لفل [(15]
۳
صفحه 3:
صفحه 4:
با SS
کار پر دهای ATS
روان سازی ترافیک - شامل ابزارهای مدیریت ترافیکک برای تأمین حداکثر کارایی معابر و
ابزارهای کنترل دسترسی و اعمال قانون
کمک يه يهيود شرايط زیست محیطی - تشخیص و پیش بینی آلودگی هوا؛ اعمال
استراتژی های کاهش عوامل مخرب کیفیت هوا
ارتقاء ایمنی - شامل ابزارهای ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه علائم پویای اعلان هشدار سیستم
های مدیریت رویهٌ مسیر سیستم های مدیریت شرایط اضطراری
جذاب تر ساختن حمل و نقل عمومی - سیستم های مدیریت ناو گان؛ سیستم های اعطای
حق تقدم حرکت به ناوگان حمل و نقل عمومی؛ سیستمهای پرداخت الکترنیکی کرایه
صفحه 5:
معماری سیستم جامع ATC
یر ار تایه
J
we
صفحه 6:
8 دی ثم 3
جسم انداز سهر نهر ان
تهران؛ شهرى با اصالت و هويت ايرانى اسلامى (شهرى كه براى رشد و تعالى انسان و حيات
طيبه» سامان مى يابد)
تهران؛ شهری دانش el هوشمند و جهانی
های عمومی متنوع و گستر
تهران؛ شهری امن و مقاوم در برابر انواع آسیبها و مقاوم در برابر مخاطرات و سوانج
تهران؛ شهری سرسبز و زیباه شاداب و سرزنده
تهران؛ شهری پایدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت؛ فعالیت و فراغت
تهران؛ شهری روان با رفاه عمومی و زیرساختهای مناسب. همراه با تعدیل نابرابریها و تأمین
عادلانه کلیه حقوق شهروندی
تهران؛ کلانشهری با عملکردهای ملی و جهانی و با اقتصادی مدرن و مرکزیت امور فرهنگی
پژوهشی و سیاسی در سطح کشور و حداقل یکی از سه شهر مهم و برتر منطقه آسیای جنوب
غربی
صفحه 7:
چشم انداز حمل و نقل و ترافیک شهر تهران
صفحه 8:
a
چارچوب برنامه های گلان توس زیرساختهای ۲۳۵ شهر
تهران
|
* توسعة سیستم های هوشمند مدیریت و نظارت بر ترافيكك
* توسعة سيستم هاى هوشمند يايش و اطلاع رسانى وضع هوا
** توسعة مديريت هوشمند ايمنى ترافيكك
* توسعة سيستم هاى هوشمند مديريت حمل و نقل عمومى
صفحه 9:
playa dea هاي هرشملد
مدبريث و نطارث بر ثرافيك
صفحه 10:
يريت لحة
مديريت لحظه اى نرافيك
اق رافيك
9
a
دورب
رین های نظارت 7
تصویری
صفحه 11:
با SS
استقرار مدیریت» نگهداری و به روز رسانی موگز کنترل ترافیک
مرکز کنترل ترافیک تهرانبه عنوان بزرگترین و قدیمی ترین مرکز کنترل ترافیک
خاورمیان از سال ۷۱ تأسیس و در سال ۷۶ به محل فعلی منتقل شد
مرکز کنترل ترافیک تهران.به عنوان مرکز فرماندهی شهر تهران, ارگان هماهنگ
كنندة 78 نهاد و سازمان درگیر در حوزه ترافیک و خدمات شهری است.
* ایجاد ییک ساختار مدیریتی نظام مند با قابلیت توسعة مراکز کنترل محلی و
یکپارچه سازی آنها با ساختار مرکز کنترل ترافیک تهران
یکپارچه شدن مرکز کنترل ترافیک تهران در ساختار شرکت کنترل ترافیک و
تکمیل زنجيرة طراحی. پیاده سازی, نصب و راه اندازی بهره برداری و نگهداری از
سیستم های و تجهیزات هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک
صفحه 12:
a با
استقرار مراکز کنترل ترافیک محلی
zB ;
را
5: if
۰ ۱ ¥
۳
7
صفحه 13:
3
*
]۲۲۲۲۲۲ !
استقرار مراکز کنترل ترافیک محلی
ایجاد مراکز کنترل ترافیک محلی در دروازه های عمدة ورودی و خروجی شهر تهران در اضلاع شرقی» غربی»
جنوب غربی و جنوب شرقی و نیز در شمال شهر تهران جهت مدیریت لحظه ای ترافیک در شرایط نامساعد جوی
در قاالب یک طرح ۲ ساله
اعمال تدابير مديريتى به صورت یکپارچه و غیر متم رکز و تخصصی بر اساس مقتضیات محلی و منطقه ای (م رکز
کنترل ترافیکک تهران, مراکز کنترل ترافیک منطقه ای و مراکز مدیریت و کنترل حطوط اتوبوسرانی تندروه و
تونلهای شهری)
کوچک سازی و تبدیل ساختار مرکز کنترل ترانیک تهران به یکک م رکز راهبری و تعریف راهبردهای مدیریت
ترافیک شهر تهران
ایجاد سالن مدیریت و کنترل هوشمند بز ركراهى در محل مركز كنترل ترافيكك تهران و طراحی و استقرار م رکز
کنترل؛ ثبت و صدور جرائم سیستم کنترل مکانیزة محدودة طرح ترافیک و سیستم خود کار
بزرگراهها
تخلف سرعت در
صفحه 14:
* نصب وراه اندازی و بهره پرداری از ۴۳۰ دستگاه دور:
ااااا a
سیستم های هوشمنه مدیریت و نظارت بر ترافیک
نظارت تصویری
تجهیز ۲۶۰ تقاطع شهر تهران بهمیستم کتترل هوشمند و مت رکز (GOWPE)
تجهیز ۳بز رگراه به ۲۳ دستگاه دوریین هوشمند ثبت تخلف سرعت و استقرار مركز مكانيزة ثبت و
صدور جرائم در مركز كنترل ترافيكك تهران
مطالعه. طراحى و اجرای پروژ: کنترل مکانیزة محدودة طرح ترافيكك شهر تهران
طراحى و پیاده سازی سامانه های هوشمند تأسیساتی و ترافیکی و اتاق کنترل محلی تونلهای شهری
مطالعه و بررسی برنامه ریزی جهت اجرای پایلوت سیستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز
صفحه 15:
ای ۲
leila y} dad ارنباطي
صفحه 16:
با SS
توسعة زیرساخت مخابراتی شهر تهران
ایجاد شبکة فیبر نوری اختصاصی شهر تهران به طول ۴۰۰ کیلومتر
* برقراری ارتباط ساختمانهای شهرداریهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و ساختمانهای
ستادی و سازمانها و شرکتهای تابعة شهرداری تهران با شبکة فیبر نوری سراسری
استفاده از فن اوری های مکمل مانند -:0) و 0868) برای تکمیل پوشش
ارتباطی شهر تهران
استفاده از روشهای نوین اجرای عملیات عمرانی توسعة شبکة فیبر نوری با سرعت
بالا و کمترین میزان تخریب زیرساختهای جاده ای
صفحه 17:
توسعة سپستم هاي هوشمند
مديريث ايمني ثرافيك
صفحه 18:
اطلاع رسانی حین سفر
* نصب وراه اندازی ۳۵ دستگاه تابلوی متفیر خبری و نمایشگر چند منظوره
* طراحی و اجرای پایلوت سیستم اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی از طریق تلفن همراه
* نصب وراه اندازی تابلوهاى تطبیق پذیر اعلام سرعت مجاز (/69()) در بزرگراههای مجهز به
میت حودکار فت
2 اطلاع رسانی بلادرنگ وضعیت ترافیک از طریق رادیو پیام و استودیو صدای شهر
اطلاع رسانى بيش از سفر
* اطلاع رسانى وضعيت لحظه اى ترافيكك از طريق برنامة سيماى ترافيكك
e
اطلاع رسانی وضعیت لحظه ای ترافیکک از طریق وب سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
SS
ارتقاء ایمنی
ایمن سازی تقاطعات
5%
ز ناو گان و تقاطعات هوشمند به سیستم تخصیص اولویت حرکت به خودروهای امدادی (06)
*
تجهیز تقاطعات به پوش باتن های صوتی bi عبور ایمن خردسالان و ناینایان از تقاطعها و کانالهای عابر پیاده
* تجهیز کانالهای عابر پیاده به چراغهای چشمکزن هشدار دهند؛ سولار
مهیزیت شرایط اططراری از طزیق مر کز کنترل ترافیک تهزان:
** ارزیابی صحنة حوادث از طریق دوربین های نظارت تصویری
* هماهنگی مرکز بیسیم با نهادهای مسئول انجام عملیات واکتش به حادثه
* 3
مدیریت تقاطعات هوشمند و ایجاد کریدورهای دسترسی سريع نيروهاى امدادى به صحنة حادثه
صفحه 22:
ای ۲
ثم هأي هرشملد
Fayed
و ih أطلاع رسلي 7
صفحه 23:
a
گمگ به پوبود شرایط زیست محیطی
پایش و سنجش آلود گی هوا و صدا
*_نصب وراه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران
*_نصب وراه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی صدا
* نصبو راه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی مراکز صنعتی
اطلاع رسانی وضعیت آلودگی هوا و صدا
* نمایش وضعیت آلودگی هوا بر روی تابلوهای نمایش پارامترهای آلودگی هوا
* نمایش نقشة وضعیت الودگی هوای شهر تهران بر روی اینترنت
اطلاع رسانی وضعیت آلودگی هوا از طریق رسانه های صوتی و تصویری و اعلام پیامهای هشدار
٠
صفحه 24:
daa gh Cy pe
عمرمي By Jen gl play
صفحه 25:
005 در خدماتهعملو نغلعمیمی
5
=
صفحه 26:
a
مهمأ وشن
ملپریت نآرگان و
اطلاع رساني مسافران
تجربة خطوط اتوبوسراني تنلرو
صفحه 27:
SS
ساختار سیستم های هوشمند مدیریت خطوط اتوبوسرانی تندرو
تجهیز خطوط او آو ۳ اتوبوسرانی تندرو به سیستم های هوشمند مدیریت و کنترل ناوگان
۴ سیستم های هوشمند وی سیر
O سیستم نظارت تصویری با پوشش کامل مسیر ویژه
7" سیستم مدیریت هوشمند تقاطعات با قابلیت تخصیص اولویت حرکت به اتوبوس
* سیستم های هوشمند داخل ناوگان
ل سیستم اطلاع رسانی صوتی داخل اتوبوس
سیستم ردیابی و مدیریت ناوگان
* سیستم های هوشمند داخل استگاه
لآ سیستم نظارت تصویری داخل ایستگاه
7 سیستم بلیت الکتروتیک
لأ سيستم مديريت سر فاصله (ببوسسفهبلا»)
" مركز مديريت و كنترل خطوط اتوبوسرانى تندرو
6
صفحه 28:
* نظارت تصویری طول مسير
شناسایی وقایع ترافیکی
كنترل و مديريت خط و ناوكان متحركك توسط دوربين و بيسيم
(7 هماهنكى اتوبوسرانى با مركز بيسيم م ركز كنترل ترافيكك تهران (جهت واكنش تندرو و
ايجاد هماهنكى هاى لازم ميان سازمانها و اركانهاى مرتبط مانند اورژانس ,آتش نشانی و...)
لل اعلام خراییهای تجهیزات ترافیکی مسیر برای رسید گی و تعمیر سریع
& نظارت تصویری داخل ایستگاه
( تشخیص ازدحام مسافران در ایستگاه جهت اعزام سریعتر ناوگان
ارتقاء امنیت مسافران
صفحه 29:
صفحه 30:
a
سامانة اعلام صوتی داخل ایستگاه
کار کردها:
اعلام پیام هشدار به مسافران پیش از بسته شدن دربها و a
آمادگی اتوبوس برای حرکت در زمان حضور اتوبوس
در ایستگاه
2 اعلام فرمان توقف - آماذ کی - حر کت به راننده از
طریق چراغ راهنمایی نصب شده در کنار ایستگاه
gat سظنور وب علم سشور زوین در ایسگاه
ل اعلام موقعیت به مركز كنترل خط 101 از طریق شبکذ
در صورت عدم حضور اتوبوس در ایستگاه برای چند
مقطع زمانی متوالی
صفحه 31:
همسطح
ل هوشمند سازى تقاطعات همسطح و تجهيز آنها به
BL beter Gta pene
تخصیص اولویت
حرکت به ناو گان حمل و نقل عمومی
صفحه 32:
a —
ردیابی موفعیت جغرافیایی ناوگان
راهکار
لا ى
Q
تجهیز م رکز به سیستم های نرم افزاری مدیریت ناوگان و مدیریت لحظه ای اتوبوس ها
اتوبوسها به Cady SLL یاب جهانی (4)3۳ به منظور کاربرد در مدیریت
ناوگان و سامانة اطلاع رسانی صوتی داخل اتوبوس
سیستم اطلاع رسانی صوتی داخل اتوبوس
ل اطلاع رسانی موقعیت هر ایستگاه به مسافران قبل از رسیدن به ایستگاه مربوطه برای تسریع در
پیاده شدن مسافران
ل اطلاع رسانی در خصوص ایستگاههای ویژه که تسهیلات حمل و نقل عمومی برای تغیبر مسیر
مسافران وجود دارد
لا و ازی مختصات جغرافیایی و زمانی و سرعت اتوبوس و امکان کنترل لحظه ای ناوگان به
صورت 02-11126 (از طريق 78195 6©)
صفحه 33:
| کرک cab
iy |
لكررنيك لربرسراني رمطرر
صفحه 34:
a
ا لل ا
سيستم جامع بليت الكترونيك ناوكان حمل و نقل عمومى
* یکپارچه سازی سیستم پرداخت الکترونیک خدمات حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی
(عمومی و خصوصی) و مترو با افق پوشش ۱۰ میلیون مسافر روزانه
* تجهیز ناوگان اتوبوسرانی عمومی و خصوصی به دستگاه های کارتخوان
تجهیز کلیهٌ ایستگاه های موجود و در حال توسعُ خطوط اتوبوسرانی تندرو به دستگاه
های کارتخوان
* ایجاد ۱۰۰۰ نقطه جهت شارژ کارت های اعتباری بلیت الکترونیک شهروندان
۳ استقرار یک نرم افزار جامع مدیریت اطلاعات و ترا کنشهای عملیاتی و مالی سیستم
* اتمام فاز پایلوت پروژه با تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در ۴ خط
* استقرار ۵ محل شارژ کارت اعتباری بلیت الكتر,
* برنامه ریزی برای تکمیل تجهیز کل ناوگان تا پایان مهر ماه ۸۸
صفحه 35:
"۳۲۲۲۲۲ !
پيشینة مطالعاتی پروژه
۴ سل برس توسعة بيصم بلك الكرونيك ويد خطوط تدرو در سال هدر جوزءبعاونت حل و
نقل و تراییک
پیاده سازی سیستم یکپارچة بلیت الکترونیک مترو و اتوبوسرانی تندرو همزمان با بهره برداری از نخستین
خط اتوبوسرانی تندرو در سال ۸۶ و دومین خط اتوبوسرانی تندرو در سال ۸۷
** تهیا طرح جامع سیستم یکپارچذ پرداخت الکترونیک خدمات حمل و نقل عمومی و واكذارى توسعة آن
به سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران در سال ۸۷
توسعة مدل اقتصادی توسعة سیستم و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت توسعدٌ
در سال ۸۷
آغاز فاز نخست پروژة پایلوت در بهمن ماه ۸۷ و برنامه ریزی برای بهره برداری از فاز يايلوت در تير ماه
۸و تکمیل استقرار سامانه در کل شبکه تا مهرماه ۸۸
صفحه 36:
اقا معماری سیستم بلیت الکترونیک
صفحه 37:
کارتخوان درب وسط کارت. با قابلیت
قرائت کارت کسر کرایه و ارسال داده
ها به کارتخوان درب جلو
امکان صدور بلیت موردی توسط راننده
و ارائة رسيد به مسافر از طریق کارتخوان
درب جلو
دستگاه های کارتخوان نصب شده در
ایستگاه های خطوط اتوبوسرانی تندرو
صفحه 38:
دستاوردهای پروژه
افزایش جذاییت حمل و نقل عمومی
صرفه جویی قابل ملاحظه اقتصادی از طریق برطرف نمودن نیازبه چاپ بیش از ۷/۲ میلیون قطعه بلیت.
کاغذی در روز
امکان اعمال مدیریت بهینه بر ناو گان و استفاد؛ حداکثری از طرفیت ناو گان با توجه به امکان آماربرداری
دقیق و بر آورد تقاضا از طریق سیستم بلیت الکترونیکی
صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان تلف شده برای خرید بلیت. در طول روز و تسریع سرویس دهی به
شهروندان از طریق یکپارچگی بلیت الکترونیکی اتوببوس و مترو
حذف پول خرد از چرخه و کمک به ارتقاء بهداشت و نیز جل وگیری از فرسودگی اسکناس و نیا به
جایگزینی
صفحه 39:
a
چارچوب مدیریت یکپارچة حمل و نقل عمومی
هوشمند سازی حمل و نقل عمومی
دستاوردها
اطلاع رسانی
قبل و حین سفر
پرنامه ریزی بهره برداری
از ناوگان
I حمل و نقل
|
اعمال سیاستهای تشویقی
| 7
راهبردهای مدیریتی
تفکیک کامل فعالیتهای
حاکمیتی و تصدی ULE
در حوز؛ حمل و نقل عمومی
صفحه 40:
صفحه 41:
با تشکر