تکنولوژی

پاورپوینت آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
” امروزه اکتر توسعه دهندگان و برامه‌نویسان بر روی پلیکیشن‌های موبليل ويا برنامدهاى وب كار مىكتند در بايتون قابليت توسعه و ساخت ابليكيشن با بستههاى مخلف مانند8[700, 7[7الك1 يا حتى كتابخانه 866318731 10603 وجود دار ۲ کار کردن با فریمورک161717 مزایای فرالنیدارد ازجمله اينكه ايليكيشن شما در همه سيستمعاملها يكسان خواهد بود و بعد از هر تغيير, نيازى به كامبايل كد. نخواهید داشت. لين فریم‌ورک چند پلتفرمی را می‌توان در سيستمعاملهاى ويندوزه مكه لينوكس و »( ‎a Ay‏ رزبری پای اجرا کرد. % این فریم ورک تکامل یافته ۳371۲۳ ‎Project‏ می‌باشد و برای استفاده در ‎ ‏پروژه‌های جدید مناسب است. ‎

صفحه 5:
فریم ورک کیوی 161۷7 چیست! كيوى یک فريم ورك رايكان و متن باز برلى زبان بايتون مى باشد كه براى توسعه سريعتر ابليكيشن مورد استفاده قرار م كيرد. فریم ورک کیوی اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. از أن جلیی كه لين فريم ورک از مجوز 337 استفاده مىكند بنابرلين مىتوانيد از لين كتايخانه براى نرم افزارهای رایگان و تجاری استفاده کنید. سیم رک ند از همه لزا کیب ه صوون._فلیشی‌شده ستفاده. ند لین دلنمعن‌لستک ه بسرنامه هاولا 1 در همه سیستم‌عاماها یبکسازبه نظر مییسند بالین‌ها ل‌ظاهر و لحساسبرنامه شما با بسرنامههای رلیج کایبر شما متفایتلست این تفاوت بسته به مخاطب شما می‌تولند یک. مایت یا یک اشکال باشد. بطور کلی می‌توان كفت كيوى تمام ابزارهای ساخت اپلیکیشن موبیل با یتون را درد لین کتابخلنه با سخت افزارهای دستگاه‌های مختلف نیز ارتباط برقرار کند.

صفحه 6:
پروژه‌های فریم ورک کیوی در پایتون * فریم ورک کیوی برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه و دیگر نرم‌افزارهای کاربردی چندمنظور با رلبط کاربری طبیعی ‎cul (NUT)‏ * همانطور که در اسلاید قبلی گفتیم لین فریم ورک بر روی پایتون نصب می‌شود و دارای پرویُه هایی برای پلتفرم‌های مختلف از جمله پایتون برای اندروید پروژه کیوی 1605 و چندین کتابخانه دیگر است. * فریم ورک کیوی چندپلتفرمی ‎25b.¢ (cross platform)‏ * _پایتون برای اندروید ۳ 55 ل * بروزه كبرى 105 = * يروزه كيوى “1065161261 طراحى ‎UL‏ * بروزه 3101115 برای دسترسی پویا به ۸7 های جاوا یا اندروید * _پروژه 3۷015 برای دسترسی ‎by‏ به ۸۳ های 105 * _پروژه 1211110026۲ برای بسته بندی عمومی پایتون برای ۸0۲00 و ‎TOS‏ پروژه 151171۳101 موتوربازی سازی کیوی

صفحه 7:
نصب فریم ورک کیوی براى نصب فريم ورک کیوی بر روی سیستم ‎gl tl png Jule‏ نسخه ۲۷یا بلتر را نصب داشته باشید. بهتر است کیوی را در یک محیط مجازی پیتون نصب کنید ۱ * می‌توانید از کنابخانه ۷612۷ داخلی پایتون یا بسته ۷1۳/11۵161۷ استفاده کنید. برای این کار 6100 را باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید. ” با لين كار فليل اجرابى 21761201 شما در بوشداى به ‎us My_Kivy_projectel‏ می‌شود و چند زیر پوشه دیگر نیز به آن فهرست اضافه می‌شود * برای استفاده از محیط مجازی بايتون: بايد آن را فعال کنید.

صفحه 8:
فعال سازی محیط مجازی پایتون *_برای فعال سازی محیط مجازی پایتون در سیستم‌عامل ویندوز: محل فعال‌سازی اسکریپت داخل پوشه کتاأم5۲ است. برای فعال‌سازبید به دایرکتوری 57105 بروید و دستور زیر را اجرا کنید. ۴ اکنون که محیط مجازی پایتون فعال شده است. می‌توانید 030 را برای نصب 131717 اجرا کنید. د: کنید 037 * پس از نصب ‎C:\Users\Pc\my_kivy_project\Lib\site-packages .. 4 ,fluseS‏ بروید خواهید دید بسته‌های 1611737 نصب شدهان. اگر هم پروژه خاصی روی سیستم انجام نمی‌دهید می‌توانید روی پایتون نصب شده بدون محیط مجازی؛ 1611737 را نصب کنید.

صفحه 9:
اجرای اولین برنامه برایاينکه بتانید از فریم ورک کیوی استفاده کنید نیز دارید کمی با کلاس, تلبع و درکل با رامهنویسی شیءگراآشنا شويد معرفى لين اصطلاحات به تنهايى نيازمند باوريوينت جداكانداى م باشد و امكان توضيح دادن در لين ارائه وجود ندارد. ما فرض را بر اين می‌گيريم که شما با این اصطلاحات أشنا هستيد. پنویسید: ۷ حال نوبت نوشتن برنامه است. می‌خواهیم یک 216 ایجاد کنیم و متن ‎Hello‏ ‏7 2۳010 را در داخل ليبل بتويسيم. برای اين کار کدهای زیر را بنویسید: برای اجرای اولین برنامه خود ابندا بلید چند کتابخلنه به برنامه خود اضافه کنید. بدین منظور کدهای زیر را در 1121۳ خود Tua ara import Label Breen te ae Poaceae ‏ع 1عمق1‎ 861)“ ‏126و‎ 0 ee نا ((ك. :الا عععمعع' رك pos_hint={"center_x': ‏ار‎ rae app = MainApp() app. run() cor

صفحه 10:
اجرای اولین برنامه (ادامه) Tue eases ‏ل‎ ian cae ‏ممة) ممفمذها! دكقاء‎ Carat ler ies eae ines ‏نا‎ a cha ae ize hint=(.5, pos hint={'center » 1 ‏معبععم‎ 136 1 ‏ات‎ 210 app = MainApp() app. run() #* هر برنامه 163077 نيازبه زير كلاس 41910 و تلبع سازنده 113310 دارد. در لين قسمت مىتوانيد 1:11 خود را طراحى كنيد يا توابع خود را قرار دهيد. ** در كد بالاء يك ويجت181©1 ايجاد شده « ‎cul 033 aj gi pos_hint , size_hint. text‏

صفحه 11:
نمایش خروجی برنامه hint ٠ int, عرض كنترل]3 ‎belly Jas el‏ وم به / وم به ار

صفحه 12:
اضافه كردن تصوير به برنامه دو روش برلى اضافه كردن تصوير به برنامه در كيوى وجود دارد ار 6وقصز لا و دیگری اضافه کردن تصویر از درس اینرتی با اتفاده از ‎Asynclmage‏ یک روش اضافه کردن تصویر از حافظه سیستم با استفاد لین قسمت از 10080 بای اشافه کردن تصویر از حافظه سیستم استفاده شده است. کدهای شود را بدین صورت بنویسید و خروجی را مشاهده کنید: ممم غعممه1 ممة. لابلا ممع ا : (ممة) ممقمذها! ودقاء Coated 19 از ار ‎Be Ce‏ ,(5. ,10/1 26و pos _hint={'center_x':.5, ‘center_y':.5}) ‏وت‎ cram app = MainApp() app.run() Ul ‏کلاس 15006 پارامترهای متفایتی درد‎ 50) kivy.uix.imagesns 531], ype aS od Wy ‏بارامترى که می خواهید از آن استفادهکنید یک منبع يا 5011۳00 است. لین کدبه کیوی می‌گوید که کدام تصویر‎ ‏پارگتاری,کند‎

صفحه 13:
Ul ‏چیدمان‎ هر فريمورك كه از رلبط کاربری گرافیکی استفاده مىكند روشى براى مرقب سازى ابزاركها دارد. در تالكا از 1237011155 براى جيدمان و مرتب سازى استفاده خواهيد كرد. جندين نوع مختلف طرح بندى وجود دارد كه مى توانيد از آنها استفاده كتيد 2 برخى از مهم ترين 123016 ها ذكر شده است: ‎BoxLayout +‏ ‎FloatLayout +‏ ‎GridLayout ۰‏ خ 021817012 را بالینکد امتطنک نید ۵۷۷ 1000۲۲ ا ee aan ‎iea ac)‏ تا ‎UMA ee esse ease a‏ ‎red‏ ‎90 ‎rates ‏> ون ‎Class HBoxLayoutExample(App) : ‎def build(self) ‏(300189-10م) غناملاقاءا80 ع رن ۱۳ ات ‎Coe‏ یر ‎ec‏ تست لت یت تن ((60۵1۵)601۵۲5 6۵10۳۲۵۴۵۵۴۰ ۳۵۵0۵ 0369 ‎layout.add widget (btn)‏ ‎stamens‏ ‎cree ۳ app = HBoxLayoutExample() app. run() ‎

صفحه 14:
جيدمان 171 (ادامه) ‎gl g 02,5 o,5 |, Kivy-uix.boxlayout ;) BoxLayouts es 9 af oss » %‏ را نمونه سازی می‌کنيم. سپس لیستی از رنگ ها یجاد می کنیم. که از رنگ های قرمزءآبی و ‎Sts (RGB) ji‏ شده استه. در نهلیت» در محدوده یک حلقه.012 برای هر تکرار ایجاد می شود. پس زمینه 0101010 را روی یک رنگ تصادفی تنظیم کرده سپس دکمه را با ‎see ails! og 7b 4 layout.add_ widget (btn)‏ ‎ ‏** هنكام اجراى برنامه خروجی به صورت مقابل خواهد بود: ‎

صفحه 15:
اضافه كردن رویداد ‎(Event)‏ سا همانند بسیاری از ابزارهای کیوی. ‎GUI‏ کیوی نیز مبتنی بر رویداد است. این فریم‌ورک به فشرده شدن کلیدهای کاربر رویدادهای ماوس و رویدادهای لمسی پاسخ می‌دهد. 117777 همچنین دارای مفهوم خواص یا ۳006۲165 است که با ۳۷6۵150۵6۲ کار می کند. ‎a‏ Sale ge button. bind jo jsut ‏رویدد بسازید و در آن تبع دیگری را صد بزنید. اگر همه‎ ‏چیز درست باشد تصوير زیر را در خروجی خواهید دید:‎ خواص به شما کمک می کند تا بررسی اعتبار را انجام دهید و در هر زمان اندازه یا موقعیت ویجت خود را تغییر دهید. 1 ‎acum gaa)‏ ای با ی : (10)5615ناط غ0 “« ) 805800 ع ممعغباط 0 ‎Peele cuca a‏ ((5. :لا ععغمععء' دی ممع عباط ‎oy)‏ وی ترا ‎ae gee Tee eee‏ ‎eae eee ee as)‏ 16 _ 6 ۱ app inApp() app.run() o from Kivy', elf.on_press_butto

صفحه 16:
و ی تا ۱ ص۲۵ )موم کنممته؟ سشن. دسلا «مز؟ ‏ (ممة) ممفمتةه! دكقء. (10)5611كناط كعق Perea ۳ 0 self.last_button = None Cem eNT Sea oes Cae is CC igs tena) self.solution = TextInput( eee see Ne ee font_size=55) Oe Se Ome C eat eee rotis td) 145685 - ] ار ‎ar fcc]‏ بت را ‏| عو را ‏ار ی و ‎۱ ‎۱ ‎۳ ‎ase seat ‎Peme ores cae ‎Pe em tye aro ae ore ‏ا‎ ee oe) ‎PERS Cue ete Sees) ‎PCA MCSE mst tte Ly] ‎ ‏ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی

صفحه 17:
ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه) 01 ‎Eatery‏ تاد ‎Pater‏ ‎wars ‏6 سم ‎button_t‏ ‏| ‏یز ‏ون ای ۵۱۲ ‎1 (self. solution. text: 7 ‎۳ ‎ee) ‎rae ‎۳ ‎anys ‎ot) ‎1 eeas ‏ی ‎return main Layout‏ ‏+م_ومغناه_مه 3.067 ‎= self. solution. text ‏روغ ممع علاط‎ - 04 ‎1000 ۵ ‏غفوفله ممتغنامد 556 مما 1# - غ56 .50108300 15611 ‎an ‎0 Cee ‏ا‎ ‎10 ‎

صفحه 18:
ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه) > نحوه کار کد ماشین حساب به عنوان مثال از ساخت اپلیکیشن موبایل با ن بصورت زیر توضیح داده می شود. 04 sbyllast_button ,last_was_operator .,liis sup gla Sle) cud VEY bobs * ‏از آنها استفاده خواهد شد.‎ Lan ‏که‎ * خطوط ۱۰ تا ۱۳: یک طرح بندی سطح بالا 18370121 10811 ایجاد می‌کند و يك ‎TextInput coy,‏ فقط خواندنی را به آن اضافه می کند. *_ خطوط >۱ تا ۱۸: يك ليست تو در تو ايجاد مى كند که حاوی بیشتر دکمه ها برای ماشین حساب است. * خط ۱۹ روی این دکمه ها حلقه 80۲ را اعمال می کند. برای هر لیست تو در تو موارد زیر را انجام می دهد: * خط ۲۰: یک ]021817012 با جهت افقی ایجاد می کند. ۰ خط ۲۱: حلقه ديكرى را براى موارد موجود در ليست تو در تو اعمال می کند. * خطوط ۲۲ ا ۳۲: دکمه های ردیف را ایجاد می‌کند و به یک کنترل کننده رویداد متصل می‌کند و دکمه ها را به خط افقى 8017618370116 از خط ‎7١‏ اضافه مى كند. * خط ۲۷: اين طرح را به 1۵370101 10817 اضافه می کند. * خطوط ۲۸ ما ۳۱: دکمه 60111815 (-) را ایجاد می کند. آن رابه یک کنترل کننده رویداد متصل می کند ون را به 1181718570121 اضافه می کند. اخط ۳۳: آرگومان نمونه را مى كيرد تا بتاند به در ویجت به نام تابع دسترسی پیدا کند. خطوط ۳6 و ۵ : مقدار جواب و متن دکمه را استخراج و ذخیره می کند

صفحه 19:
ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه) * خطوط ۳۰ تا ۳۸: بررسی می‌کند که کدام دکمه فشار داده شده است. اگر کاربر 2) را فشار داده است. جواب را پاک می کند. در غیر این صورت. به دستور 6156 می رود. * خط +6 بررسى مى كند كه آيا جواب ارزش قبلی درد ا خیر چنین بوده جواب به *_ خطوط 6۱ تا ۶۳: بررسی می‌کند که یا آخرین دکمه فشرده دکمه اپراتوربوده است یا خیر نمی شود. إين كارء به منظور جلوكيرى از داشتن دو ابراتور يشت سر هم در كارير است. *_ خطوط 66 تا "6 بررسى مى كند كه آيا كاراكتر اول ابراتور ست يا خير. اكر جنين است» يس جواب به روز نمى شود زيرا اولين مقدار نمى تواند يكت مقدار عملكر باشد * خطوط 617 ا 44: در بند ©156© قرار مى ككيرد. اگر هیچ يك از شرليط قبلى برأورده نشود . جوا * خط ۵۰: 1886۲02660 راروی برچسب آخرین دکمه فشرده شده تنظیم می ‎AS‏ را به روز می کند. ‎last_was_operatorie\ hs +‏ را بسته به إينكه آيا کراکتربوه ان روی 11006 یا ۳۵180 تتظیم ‏می‌کند. ‎

صفحه 20:
بسته بندی برنامه برای اندروید * کد برنامه خود رابه پیان رساندید. می توانید آن ربا دیگران به اشتراک بكناريد يك روش خوب يراى انجام لين كارء اين است که کد خود را به برنامه ای تبدیل کنید که بتواند بر روی موبایل‌های 27207010 شما اجرا شود. برای انجام این کارء ابتدا بايد يسته اى به نام 01610260 با 172 را نصب سپس, یک پوشه جدیدایجاد کرده و در ترمينال خود به آن برويد. هنكامى كه در دايركتورى مور نظر هستيدء بايد دستور زير را اجرا کید 03 Python / Kivy on Android ب و 2 ** اين دستور يك ‎buildozer.specy.8‏ ايجاد می‌کند که از آنبرای پیکربندی ساخت اپلیکیشن موبلیل با پایتون استفاده خواهید کرد. ‎wet‏ وه ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی.

صفحه 21:
بسته بندی برنامه برای اندروید (ادامه) “3 دراين مرخلهء شما تقريباً آماده ساختن برنامه خود هستید ما ابا بید ابستگی های1211610267 را نصب كنيد بس از نصبه برنامه ماشين حساب خود را در يوشه جديد خود كبى كرده و نام آن را به 1128110.13[7 تغیبر دهید. این کار برای ‎buildozer‏ مورد نیاز است. اگر فایل خود را به درستی نامگناری نکرده باشید. در این صورت ساخت اپلیکیشن موبايل با يايتون با شكست مواجه مى شود. < حالا می توانید دستور مقابل را اجرا کنید: 2 مرحله ساخت زمان زیادی طول فی کشد بستهنبه سخت Python —— Android افزار شماء ممكن است اين زمان بيشتر يا كمتر ‎SDK Androiduts » Buildozeru,‏ را که در مراحل ساخت نیاز دارد بارگذاری خواهد کرد. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رفت. یک فایل با ‎bin «sy» kveale-0.1-debug.apk,‏ خود خواهید داشت. ةرمق ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی.

صفحه 22:
حال موبايل اندرويدى خود به كاميبيوتر وصل کنید و فایل 8016 را در آن ری تین * در هنگام نصب اپلیکیشن بر روی موبایل احتمالا یک درخواست اجازه نصب از منلبع ناشناخته از شما خواسته می‌شود: که لازم است: دسترننی را بدهید. يس از اجرای برنامه خروجى به صورت مقابل خواهد بود: بسته بندى برنامه براى اندرويد (ادامه)

صفحه 23:
بسته بندی برنامه برای 105 +3 دستوراسمل های ساخت برنامه بری 1605 کمی پیچیده ترازل۸0003 است. قبل از اينکه بواند بنامه خود را برای 1005 در 1۷106 خود بسته بتدی ی016201106 ۳۵ کنید بیددستورت زیر را اجر كنيدة Buea men en ren $ brew Link libtool ۱3 1ae St) Sons ‏ار‎ هنگامی که همه آن‌ها با موفقیت نصب شدند بايد توزیع را با ستفاده از دستورات زیر کامپایل کنید: Perea eta en eee eae -105 ‏و‎ ۵ ۵۷-۵ 01 ‏را‎ Aen mS) >61 يا خطاهای ‎OPENSSL gla ol, Vasa! sd gy) SSL‏ پایتون | ‎ays‏ دستور زیر این مشکل را رفع خواهد کرد

صفحه 24:
بسته بندی برنامه برای 105 (ادامه) لا آیا تمام دستورات قبلی را با موفقیت اجرا کردید . می توائید پروژه 260006 خود را با استفاده از اسکرییت 32 ۲0010 ایجاد کنید. قبل از ایجاد پرویه 260006 دایرکتوری ورود برنامه اصلی شما باید/1081.07 نامگذاری شود. در اینجا فرمان اجرا شده وجود داردة /toolchain ‎O‏ باید یک دایرکتوری به نام۷118 با برویه 20006 شما در آن وجود داشته باشد. حالا می توانید لن پروژه را در ©2600 باز كنيد واز آنجا روى آن كار كنيد توجه داشته باشيد كه اكر مى خواهيد برنامه خود را به 50016 ۸100 ارسال کنید بايد يك حساب توسعه دهنده ‎developer.apple.com,s‏ إيجاد كرده و هزيته سالانه آنها را بيردازيد ‎ ‎

صفحه 25:
بسته بندی برنامه برای ‎Windows‏ همجنين مى توانيد برنامه 117 خود را ‎Windows oy‏ اسفدهاز1۳(7110512116۳ بسته بندی کنی. می‌توانید 2101805681161 را با استفاده از ایزار 030 نصب کنید: 077۳1:002۳ ۴ دستور زیر برنامه شما را برای ویندوز بسته بندی می کند: ۳2۳72۳۰۰۹7 * این دستور یک فایل اجرایی ویندوز (666) و چندین فایل دیگر ایجاد می کند. استدلال - ۷۷ به 37112518116۳ می‌گوید که لین یک برنامه ویندوزی است نه یک برنامه خط فرمان. اگر ترجیح می دهید۳71151]8116۳ یک فایل اجرایی واحد ایجاد کنده می توانید علاوه بر -1۷ در آرگومان 0۳6۴116 نیز وارد کنید. ات هجو ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی.

صفحه 26:
بسته بندی برنامه برای 05 1۷۲20 مى ‎Sy ab! gly PyInstallery) astys‏ سيستم عامل اجرایی 186 درست مانند ویندوز استفاده کنید.تنها شرط اين است كه اين دستور را در © 1/13 اجرا كنيد: مذقه 105+31166, * اين دستور يك فايل اجرايى واحد در بوشه 035 ايجاد مى كند. فايل اجرايى همان نام فايل بايتون است كه به 271115681161 منتقل كرده ايد. اكر می خواهید حجم فلیل اجرلیی را کاهش دهید یا ا1681061] 35) در برنامه خود استفاده کنید

صفحه 27:
جمع بندی * دانستیم که زبان بايتون يك زبان قدرتمند است که می‌توان با استفده از آن نه تنهااپلیکیشن ویندوزی بلکه می‌توان اپلیکیشن های موبايل نيز ساخت. *** ويزكى مثب زبان برنامه نويسى در اين است كه لين برنامه کدنویسی برای پلتفرم هاى مختلف خروجى كرفت. 5 زبان برنامه نویسی پایتون دارای چندین فریم ورک می‌باشد که در لين پاورپوینت به معرفی فریم ورک كيوى (/[/0635) پرداختیم. بلتفرصى بوده و می‌توان با استفاده از تنها يكبار يك برنامه ماشين حساب با استفاده از فریم ورک کیوی طراحی کردیم و در ۱ ۴ نهايت براى جهار يلتفرم اندرويده ‎TOS‏ © "۱ ویندوز و مک خروجی گرفتیم. ** اميدواريم از لين باوريوينت أموزشى تهايت ‎PyQt‏ ‏استفاده را كرده باشید. هوجو ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی

صفحه 28:
ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Kivy ‏Company ‏LOGO Company فهرست مطالب مقدمه --11مقدمه چیست؟ ‏Kivyچیست؟ کیویKivy ورککیوی فریمورک ––22فریم پایتون درپایتون کیویدر ورککیوی فریمورک ‌هایفریم پروژهه‌های ––33پروژ کیوی ورککیوی فریمورک نصبفریم --44نصب پایتون مجازیپایتون محیطمجازی سازیمحیط فعالسازی ––55فعال برنامه اولینبرنامه اجرایاولین --66اجرای برنامه خروجیبرنامه نمایشخروجی ––77نمایش برنامه تصویربهبهبرنامه کردنتصویر اضافهکردن --88اضافه ‏UI چیدمانUI ––99چیدمان 27 / 1 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی ‏LOGO Company فهرست مطالب ))Event رویداد((Event کردنرویداد اضافهکردن ––10اضافه 10 پایتون حسابباباپایتون ماشینحساب یکماشین ساختیک ––11ساخت 11 اندروید برایاندروید برنامهبرای بندیبرنامه بستهبندی ––12بسته 12 ‏IOS برایIOS برنامهبرای بندیبرنامه بستهبندی --13بسته 13 ‏Windows برایWindows برنامهبرای بندیبرنامه بستهبندی ––14بسته 14 ‏Mac ‏Mac OS برایOS برنامهبرای بندیبرنامه بستهبندی --15بسته 15 27 / 2 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی ‏LOGO Company ‏LOGO مقدمه امروزه اکثر توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان بر روی اپلیکیشن‌های موبایل و یا برنامه‌های وب کار می‌کنند .در پایتون قابلیت توسعه و ساخت اپلیکیشن با بسته‌های مخلف مانند Kivy ،PyQtیا حتی کتابخانه Toga Beewareوجود دارد. کار کردن با فریم‌ورک kivyمزایای فراوانی دارد ازجمله اینکه اپلیکیشن شما در همه سیستم‌عامل‌ها یکسان خواهد بود و بعد از هر تغییر ،نیازی به کامپایل کد ،نخواهید داشت. این فریم‌ورک چند پلتفرمی را می‌توان در سیستم‌عامل‌های ویندوز ،مک ،لینوکس و رزبری پای اجرا کرد. ای ن فری م ورک تکام ل یافته PyMT Projectمی‌باشد و برای استفاده در پروژه‌های جدید مناسب است. 27 / 3 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی فریم ورک کیوی Kivyچیست؟ ‏Company ‏LOGO • کیوی یک فریم ورک رایگان و متن باز برای زبان پایتون می‌باشد که برای توسعه سریعتر اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. • فریم ورک کیوی اولین بار در سال 2011منتشر شد .از آن جایی که این فریم ورک از مجوز MITاستفاده می‌کند بنابراین می‌توانید از این کتابخانه برای نرم افزارهای رایگان و تجاری استفاده کنید. ‌هایآنب ه ص ورتس فارشیش ده اس تفاده ک ند .اینب دانم عنیاس تک ه ب رنامه ‌ک ند از همه ابزارک • Kivyس عیم ی ‌رس ند .ب ا اینحا ،لظ اهر و اح ساسب رنام ه ش ما ب ا ب رنامه‌های ‌ها ی کسانب ه ن ظر م ی های Kivyدر همه س یستم‌عامل است رایج ک اربر ش ما م تفاوت . • این تفاوت بسته به مخاطب شما می‌تواند یک مزیت یا یک اشکال باشد .بطور کل ی می‌توان گفت کیوی تمام ابزارهای ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون را دارد. • این کتابخانه با سخت افزارهای دستگاه‌های مختلف نیز ارتباط برقرار کند. 27 / 4 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company پروژه‌های فریم ورک کیوی در پایتون ‏LOGO • فریم ورک کیوی برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه و دیگر نرم‌افزارهای کاربردی چندمنظور با رابط کاربری طبیعی ( )NUIاست. • همانطور که در اسالید قبلی گفتیم این فریم ورک بر روی پایتون نصب می‌شود و دارای پروژه هایی برای پلتفرم‌های مختلف از جمله پایتون برای اندروید ،پروژه کیوی IOSو چندین کتابخانه دیگر است. • فریم ورک کیوی چند پلتفرمی ( )cross platformمی‌باشد. • پایتون برای اندروید • پروژه کیوی IOS • پروژه کیوی Designerطراحی UI • پروژه Pyjniusبرای دسترسی پویا به APIهای جاوا یا اندروید • پروژه Pyobjusبرای دسترسی پویا به APIهای IOS • پروژه Buildozerبرای بسته بندی عمومی پایتون برای Androidو IOS • پروژه KivEntموتور بازی سازی کیوی 27 / 5 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ‏LOGO نصب فریم ورک کیوی • برای نصب فریم ورک کیوی بر روی سیستم عامل ویندوز باید پایتون نسخه 3.7یا باالتر را نصب داشته باشید .بهتر است کیوی را در یک محیط مجازی پایتون نصب کنید. • می‌توانید از کتابخانه venvداخلی پایتون یا بسته virtualenvاستفاده کنید .برای این کار cmdرا باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید. ‏python -m venv my_kivy_project با این کار فایل اجرایی Pythonشما در پوشه‌ای به نام my_kivy_projectکپی می‌شود و چند زیر پوشه دیگر نیز به آن فهرست اضافه می‌شود. برای استفاده از محیط مجازی پایتون ،باید آن را فعال کنید. 27 / 6 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company فعال سازی محیط مجازی پایتون ‏LOGO برای فعال سازی محیط مجازی پایتون در سیستم‌عامل ویندوز ،محل فعال‌سازی اسکریپت داخل پوشه Scripts است .برای فعال‌ساز باید به دایرکتوری Scriptsبروید و دستور زیر را اجرا کنید. ‏activate my_kivy_project اکنون که محیط مجازی پایتون فعال شده است ،می‌توانید pipرا برای نصب Kivyاجرا کنید .دستور زیر را تایپ کنید: ‏pip install kivy پس از نصب کیوی ،اگر به مسیرC:\Users\Pc\my_kivy_project\Lib\site-packages بروید خواهید دید بسته‌های kivyنصب شده‌اند .اگر هم پروژه خاصی روی سیستم انجام نمی‌دهید می‌توانید روی پایتون نصب شده بدون محیط مجازی kivy ،را نصب کنید. 27 / 7 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ‏LOGO اجرای اولین برنامه برای اینکه بتوانید از فریم ورک کیوی استفاده کنید نیاز دارید کمی با کالس ،تابع و درکل با برنامه نویسی شیءگرا آشنا شوید .معرفی این اصطالحات به تنهایی نیازمند پاورپوینت جداگانه‌ای می‌باشد و امکان توضیح دادن در این ارائه وجود ندارد .ما فرض را بر این می‌گیریم که شما با این اصطالحات آشنا هستید. برای اجرای اولین برنامه خود ابتدا باید چند کتابخانه به برنامه خود اضافه کنید .بدین منظور کدهای زیر را در IDEخود بنویسید: ‏from kivy.app import App ‏from kivy.uix.label import Label حال نوب ت نوشت ن برنام ه اس ت .می‌خواهیم یک Lableایجاد کنیم و متن Hello from Kivyرا در داخل لیبل بنویسیم. برای این کار کدهای زیر را بنویسید: 27 / 8 ‏class MainApp(App): ‏def build(self): ‏label = Label(text='Hello from Kivy', ‏size_hint=(.5, .5), )}pos_hint={'center_x': .5, 'center_y': .5 ‏return label ‏if __name__ == '__main__': )(app = MainApp )(app.run ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company LOGO )اجرای اولین برنامه (ادامه from kivy.app import App from kivy.uix.label import Label class MainApp(App): def build(self): label = Label(text='Hello from Kivy', size_hint=(.5, .5), pos_hint={'center_x': .5, 'center_y': .5}) return label if __name__ == '__main__': app = MainApp() app.run() : کد پایانی به صورت مقابل خواهد بود خود را طراحی کنیدUI در این قسمت می‌توانید. داردbuild و تابع سازندهApp نیاز به زیر کالسKivy هر برنامه .یا توابع خود را قرار دهید . آن وارد شده استpos_hint وsize_hint، text ایجاد شده کهLabel یک ویجت، در کد باال ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی 27 / 9 Company ‏LOGO نمایش خروجی برنامه ‌ک نید .ب رای ‌ده د ک ه هنگام ایجاد ویج تاز آ ن استفاده م ی ‌هایی را انتس ابم ی • size_hintب ه ک یوین س بت ت نظیم size_hintدو عدد ال زم دارید: اولین عدد به عرض کنترل xاشاره دارد. عدد دوم به ارتفاع کنترل yاشاره دارد. • هر دوی این اعداد می‌توانند بین 0تا 1باشند .مقدار پیش‌فرض برای هر دو نقطه 1است. • از pos_hintبرای قرار دادن مکان ویجت اس تفاده می‌کنند .در کدی ک ه در اس الید قبلی گذاشتی م ،ب ه کیوی می‌گویی د ک ه ویجت را روی محورهای xو yقرار دهد. • دو خط پایانی برای اجرای برنامه الزم است .ابتدا یک نمونه از کالس MainAppرا می‌سازید و سپس آن را runمی کنید .حاال اگر برنامه را اجرا کنید خروجی مقابل را خواهید دید. 27 / 10 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ‏LOGO اضافه کردن تصویر به برنامه دو روش برای اضافه کردن تصویر به برنامه در کیوی وجود دارد. یک روش اضافه کردن تصویر از حافظه سیستم با استفاده از Image و دیگری اضافه کردن تصویر از آدرس اینترنتی با استفاده از AsyncImage • در این قسمت از Imageبرای اضافه کردن تصویر از حافظه سیستم استفاده شده است .کدهای خود را بدین صورت بنویسید و خروجی را مشاهده کنید: ‏from kivy.app import App ‏from kivy.uix.image import Image ‏class MainApp(App): ‏def build(self): = img ‏Image(source='/Images/Programstore.png', ‏size_hint=(1, .5), )}pos_hint={'center_x':.5, 'center_y':.5 ‏return img ‏if __name__ == '__main__': )(app = MainApp )(app.run در این کد ،تصویر را از زیر بسته kivy.uix.imageوارد می‌کنید .کالس Imageپارامترهای متفاوتی دارد ،اما پارامتری که می خواهید از آن استفاده کنید یک منبع یا Sourceاست .این کد به کیوی می‌گوید که کدام تصویر را بارگذاری کند. 27 / 11 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company UI چیدمان LOGO import kivy import random from kivy.app import App from kivy.uix.button import Button from kivy.uix.boxlayout import BoxLayout red = [1,0,0,1] green = [0,1,0,1] blue = [0,0,1,1] purple = [1,0,1,1] class HBoxLayoutExample(App): def build(self): layout = BoxLayout(padding=10) colors = [red, green, blue, purple] for i in range(5): btn = Button(text="Button #%s" % (i+1), background_color=random.choice(colors)) layout.add_widget(btn) return layout if __name__ == "__main__": app = HBoxLayoutExample() app.run() هر فریم‌ورک که از رابط کاربری گرافیکی استفاده در.می‌کند روشی برای مرتب سازی ابزارک‌ها دارد برای چیدمان و مرتبLayouts از،Kivy چندین نوع مختلف طرح.سازی استفاده خواهید کرد .بندی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید : ها ذکر شده استLayout برخی از مهم ترین BoxLayout FloatLayout GridLayout  • • • : را ب ا اینک د امتحانک نیدBoxLayout  ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی 27 / 12 Company چیدمان ( UIادامه) ‏LOGO در کدی که ذکر کردیم ،یک BoxLayoutاز kivy.uix.boxlayoutرا وارد کرده و آن را نمونه سازی می‌کنیم .سپس لیستی از رنگ ها ایجاد می کنیم ،که از رنگ های قرمز ،آبی و سبز ( )RGBتشکیل شده است. در نهایت ،در محدوده یک حلقه btn،برای هر تکرار ایجاد می شود .پس زمینه buttonرا روی یک رنگ تصادفی تنظیم کرده ،سپس دکمه را با ) layout.add_widget (btnبه طرح خود اضافه کنیم. هنگام اجرای برنامه خروجی به صورت مقابل خواهد بود: 27 / 13 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company اضافه کردن رویداد ()Event ‏LOGO همانند بسیاری از ابزارهای کیوی GUI ،کیوی نیز مبتنی بر رویداد است .این فریم‌ورک به فشرده شدن کلیدهای کاربر، رویدادهای ماوس و رویدادهای لمسی پاسخ می‌دهد Kivy .همچنین دارای مفهوم خواص یا Propertiesاست که با EventDispatcherکار می کند. خواص به شما کمک می کند تا بررسی اعتبار را انجام دهید و در هر زمان اندازه یا موقعیت ویجت خود را تغییر دهید. با استفاده از دستور button.bindمی توانید یک رویداد بسازید و در آن تابع دیگری را صدا بزنید .اگر همه چیز درست باشد تصویر زیر را در خروجی خواهید دید: 27 / 14 ‏from kivy.app import App ‏from kivy.uix.button import Button ‏class MainApp(App): ‏def build(self): ‏button = Button(text='Hello from Kivy', ‏size_hint=(.5, .5), ‏pos_hint={'center_x': .5, )}'center_y': .5 ‏button.bind(on_press=self.on_press_butto )n ‏return button ‏def on_press_button(self, instance): )'!print('You pressed the button ‏if __name__ == '__main__': )(app = MainApp )(app.run ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company LOGO ساخت یک ماشین حساب در پایتون 1. from kivy.app import App 2. from kivy.uix.boxlayout import BoxLayout 3. from kivy.uix.button import Button 4. from kivy.uix.textinput import TextInput 5. class MainApp(App): 6. def build(self): 7. self.operators = ["/", "*", "+", "-"] 8. self.last_was_operator = None 9. self.last_button = None 10.main_layout = BoxLayout(orientation="vertical") 11.self.solution = TextInput( 12.multiline=False, readonly=True, halign="right", font_size=55) 13.main_layout.add_widget(self.solution) 14.buttons = [ 15.["7", "8", "9", "/"], 16.["4", "5", "6", "*"], 17.["1", "2", "3", "-"], 18.[".", "0", "C", "+"],] 19.for row in buttons: 20.h_layout = BoxLayout() 21.for label in row: 22.button = Button( 23.text=label, 24.pos_hint={"center_x": 0.5, "center_y": 0.5},) 25.button.bind(on_press=self.on_button_press) 26.h_layout.add_widget(button) ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی برای ایجاد یک ماشین حساب کدهای زی ر را در برنامه خود توضیحات مربوطه در.بنویسید اس الیدهای بعدی داده خواهد :شد 27 / 15 Company LOGO )ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه 27.main_layout.add_widget(h_layout) 28.equals_button = Button( 29.text="=", pos_hint={"center_x": 0.5, "center_y": 0.5}) 30.equals_button.bind(on_press=self.on_sol ution) 31.main_layout.add_widget(equals_button) 32.return main_layout 33.def on_button_press(self, instance): 34.current = self.solution.text 35.button_text = instance.text 36.if button_text == "C": 37.# Clear the solution widget 38.self.solution.text = "" 39.else: 40.if current and ( 41.self.last_was_operator and button_text in self.operators): ادامه 42.# Don't add two operators right after each other 43.return 44.elif current == "" and button_text in self.operators: 45.# First character cannot be an operator 46.return 47.else: 48.new_text = current + button_text 49.self.solution.text = new_text 50.self.last_button = button_text 51.self.last_was_operator = self.last_button in self.operators 52.def on_solution(self, instance): 53.text = self.solution.text 54.if text: 55.solution = str(eval(self.solution.text)) 56.self.solution.text = solution 57.if __name__ == "__main__": 58.app = MainApp() 59.app.run() ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی 27 / 16 Company ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه) ‏LOGO نحوه کار کد ماشین حساب به عنوان مثال از ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون بصورت زیر توضیح داده می شود. • • • • • • • • • • • خطوط 7ت$ا :9لیستی از عملگرها و چند مقدار last_was_operator ،و last_buttonایجاد شده که بعداً از آن‌ها استفاده خواهد شد. خطوط 10ت$ا :13ی ک طرح بندی س طح باال main_layoutایجاد می‌کن د و ی ک ویجت TextInput فقط خواندنی را به آن اضافه می کند. خطوط 14تا :18یک لیست تو در تو ایجاد می کند که حاوی بیشتر دکمه ها برای ماشین حساب است. خط :19روی این دکمه ها حلقه forرا اعمال می کند .برای هر لیست تو در تو موارد زیر را انجام می دهد: خط :20یک BoxLayoutبا جهت افقی ایجاد می کند. خط :21حلقه دیگری را برای موارد موجود در لیست تو در تو اعمال می کند. خطوط 22ت$ا :32دکمه های ردیف را ایجاد می‌کند و به ی ک کنترل کننده رویداد متصل می‌کند و دکمه ها را به خط افقی BoxLayoutاز خط 23اضافه می کند. خط :27این طرح را به main_layoutاضافه می کند. خطوط 28ت$ا :31دکمه )=( equalsرا ایجاد می کند ،آن را به یک کنترل کننده رویداد متصل می کند و آن را به main_layoutاضافه می کند. خط :33آرگومان نمونه را می گیرد تا بتواند به در ویجت به نام تابع دسترسی پیدا کند. خطوط 34و :35مقدار جواب و متن دکمه را استخراج و ذخیره می کند. 27 / 17 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ساخت یک ماشین حساب در پایتون (ادامه) ‏LOGO • خطوط 36ت$ا :38بررسی می‌کند که کدام دکمه فشار داده شده است .اگر کاربر Cرا فشار داده است ،جواب را پاک می کند .در غیر این صورت ،به دستور elseمی رود. • خط :40بررسی می کند که آیا جواب ارزش قبلی دارد یا خیر. • خطوط 41ت$ا :43بررسی می‌کند که آیا آخرین دکمه فشرده دکمه اپراتور بوده است یا خیر .اگر چنین بود ،جواب به روز نمی شود .این کار ،به منظور جلوگیری از داشتن دو اپراتور پشت سر هم در کاربر است. • خطوط 44تا :46بررسی می کند که آیا کاراکتر اول اپراتور است یا خیر .اگر چنین است ،پس جواب به روز نمی شود، زیرا اولین مقدار نمی تواند یک مقدار عملگر باشد. • خطوط 47ت$ا :49در بند elseقرار می گیرد .اگر هیچ یک از شرایط قبلی برآورده نشود ،جواب را به روز می کند. • خط last_button :50را روی برچسب آخرین دکمه فشرده شده تنظیم می کند. • خ$ط last_was_operator:51را بسته به اینکه آیا کاراکتر بوده یا نه ،روی Trueیا Falseتنظیم می‌کند. 27 / 18 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company بسته بندی برنامه برای اندروید ‏LOGO کد برنامه خود را به پایان رساندید ،می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید .یک روش خوب برای انجام این کار ،این است که کد خود را به برنامه ای تبدیل کنید که بتواند بر روی موبایل‌های Androidشما اجرا شود .برای انجام این کار، ابتدا باید بسته ای به نام buildozerبا pipرا نصب کنید: ‏pip install buildozer سپس ،یک پوشه جدید ایجاد کرده و در ترمینال خود به آن بروید .هنگامی که در دایرکتوری مورد نظر هستید ،باید دستور زیر را اجرا کنید: ‏buildozer init ای ن دس تور یک فایل buildozer.specایجاد می‌کند که از آن برای پیکربندی ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون استفاده خواهید کرد. 27 / 19 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company بسته بندی برنامه برای اندروید (ادامه) ‏LOGO در این مرحله ،شما تقریب ًا آماده ساختن برنامه خود هستید ،اما ابتدا باید وابستگی های buildozerرا نصب کنید .پس از نصب ،برنامه ماشین حساب خود را در پوشه جدید خود کپی کرده و نام آن را به main.pyتغییر دهید .این کار برای buildozerمورد نیاز است .اگر فایل خود را به درستی نامگذاری نکرده باشید ،در این صورت ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون با شکست مواجه می شود. حاال می توانید دستور مقابل را اجرا کنید: ‏buildozer -v android debug مرحله ساخت زمان زیادی طول می کشد .بسته به سخت افزار شم ا ،ممک ن اس ت ای ن زمان بیشت ر ی ا کمتر باشد Buildozer،هر قطعهSDK Android را که در مراحل ساخت نیاز دارد بارگذاری خواهد کرد .اگر هم ه چی ز مطاب ق برنام ه پی ش رف ت ،ی ک فای ل با نام kvcalc-0.1-debug.apkدر پوشه bin خود خواهید داشت. 27 / 20 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company بسته بندی برنامه برای اندروید (ادامه) • حال موبایل اندرویدی خود به کامپییوتر وص ل کنی د و فای ل apkرا در آن کپی کنید. • در هنگام نص ب اپلیکیشن بر روی موبای ل احتماال ی ک درخواست اجازه نصب از منابع ناشناخته از شما خواسته می‌شود ک ه الزم اس ت دسترسی را بدهید. • پس از اجرای برنامه خروجی به صورت مقابل خواهد بود: 27 / 21 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی ‏LOGO Company بسته بندی برنامه برای IOS ‏LOGO دستورالعمل های ساخت برنامه برای iOSکمی پیچیده تر از Androidاست .قبل از اینکه بتوانید برنامه خود را برای iOSدر Macخود بسته بندی یا Packagingکنید ،باید دستورات زیر را اجرا کنید: ‏install autoconf automake libtool pkglink libtool ‏easy_install pip ‏pip install Cython==0.29.10 $ brew ‏config $ brew $ sudo $ sudo هنگامی که همه آن‌ها با موفقیت نصب شدند ،باید توزیع را با استفاده از دستورات زیر کامپایل کنید: $ git clone git://github.com/kivy/kivy-ios $ cd kivy-ios $ ./toolchain.py build python3 kivy اگر با خطاهای SSLروبرو شدید ،احتما ًال راه اندازی OpenSSLپایتون را ندارید .دستور زیر این مشکل را رفع خواهد کرد: $ cd /Applications/Python\ 3.7/ $ ./Install\ Certificates.command 27 / 22 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی بسته بندی برنامه برای ( IOSادامه) ‏Company ‏LOGO آی ا تمام دس تورات قبل ی را ب ا موفقی ت اجرا کردی د ،م ی توانی د پروژه Xcodeخود را ب ا اس تفاده از اسکریپت toolchainایجاد کنید .قب ل از ایجاد پروژ ه ،Xcodeدایرکتوری ورود برنام ه اص لی شما بایدmain.py نامگذاری شود .در اینجا فرمان اجرا شده وجود دارد: >./toolchain.py create <title> <app_directory بای د ی ک دایرکتوری ب ه نام titleب ا پروژ ه Xcodeشم ا در آ ن وجود داشت ه باشد .حاال م ی توانی د آ ن پروژه را در Xcodeباز کنید و از آنجا روی آن کار کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید برنامه خود را به App Storeارسال کنید ،باید یک حساب توسعه دهنده در developer.apple.comایجاد کرده و هزینه ساالنه آنها را بپردازید. 27 / 23 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company بسته بندی برنامه برای Windows ‏LOGO همچنین می توانید برنامه Kivyخود را برای Windowsبا استفاده از PyInstallerبسته بندی کنید .می‌توانید PyInstallerرا با استفاده از ابزار pipنصب کنید: $ pip install pyinstaller دستور زیر برنامه شما را برای ویندوز بسته بندی می کند: $ pyinstaller main.py -w این دستور یک فایل اجرایی ویندوز ( )exeو چندین فایل دیگر ایجاد می کند. استدالل – wبه PyInstallerمی‌گوید که این یک برنامه ویندوزی است نه یک برنامه خط فرمان .اگر ترجیح می دهید PyInstallerیک فایل اجرایی واحد ایجاد کند ،می توانید عالوه بر – wدر آرگومان – onefileنیز وارد کنید. 27 / 24 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company بسته بندی برنامه برای Mac OS ‏LOGO می توانید از PyInstallerبرای ایجاد یک سیستم عامل اجرایی Macدرست مانند ویندوز استفاده کنید .تنها شرط این است که این دستور را در Macاجرا کنید: $ pyinstaller main.py -w --onefile این دستور ی ک فای ل اجرایی واح د در پوشه distایجاد می کند .فای ل اجرای ی همان نام فای ل پایتون است که به PyInstallerمنتقل کرده اید .اگر می خواهید حجم فایل اجرایی را کاهش دهید یا از GStreamerدر برنامه خود استفاده کنید. 27 / 25 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ‏LOGO جمع بندی دانستیم که زبان پایتون یک زبان قدرتمند است که می‌توان با استفاده از آن نه تنها اپلیکیشن ویندوزی بلکه می‌توان اپلیکیشن های موبایل نیز ساخت. ویژگی مثبت این زبان برنامه نویسی در این است که این برنامه چند پلتفرمی بوده و می‌توان با استفاده از تنها یکبار کدنویسی برای پلتفرم های مختلف خروجی گرفت. زبان برنامه نویسی پایتون دارای چندین فریم ورک می‌باشد که در این پاورپوینت به معرفی فریم ورک کیوی ()Kivy پرداختیم. ی ک برنام ه ماشی ن حس اب ب ا استفاده از فری م ورک کیوی طراح ی کردیم و در نهایت برای چهار پلتفرم اندروید،IOS ، ویندوز و مک خروجی گرفتیم. امیدواریم از این پاورپوینت آموزشی نهایت استفاده را کرده باشید. 27 / 26 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی Company ‏LOGO با تشکر از همراهی شما عزیزان 27 / 27 ساخت برنامه موبایل با فریم ورک کیوی

39,000 تومان