سیستم ارتباط با مشتری Consumer relationship system
اسلاید 1: سیستم ارتباط با مشتریConsumer relationship system
اسلاید 2: عنوانسیستم ارتباط با مشترینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعزنجیره تامینسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود. اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند.مجموعه کاملی از فرآیندها و تکنولوژیها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان.مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و همچنین فروش در دراز مدت است. مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه میسازد.مدیریت ارتباط با مشتری یک نظام اطلاعاتی یک پارچه است که برای برنامه ریزی، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی چون وب سایت، تلفن و غیره به کار میرود.پیش شرطهای لازم برای اجرای سیستم CRM در یک شرکتبا پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ارتباطات آنلاین، شرکتهای بزرگ همگی در حال استفاده از سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM هستند، قبل از اجرای یک سیستم CRM یکسری پیش نیاز است که باید کمپانی مورد نظر آنها را در نظر بگیرد. این پیش شرطها عبارتند از:
اسلاید 4: 1.مشخص کنید که به دنبال اجرای سیستم CRM چه مشکلاتی در شرکت مورد بررسی قرار میگیرد، چه بهبودها یا تغییراتی باید به دنبال نصب چنین سیستمی وارد فرایند تجاری یک سازمان شود.2.مسئول و مدیر پروژه را به درستی انتخاب کنید. به طور معمول بخش IT درگیر این کار میشود، گرچه به همراه این بخش باید بخش خدمات مشتری یا فروش و نیروهای بخش بازاریابی نیز درگیر شوند چون تأثیر این پروژه بیشتر بر فعالیتهای تجاری شرکت خواهد بود.3.به اعضای تیم قدرت اجرایی لازم را بدهید تا بتوانند وظایف خود را به طور کامل انجام دهند.4.شرکت اجرای سیستم را به درستی انتخاب کنید، چنین شرکتی باید در رابطه با امور تجاری و همچنین مسائل فنی تخصص لازم را داشته باشد.5.از یک روش مرحله به مرحله استفاده کنید. سعی کنید ابتدا اجرای سیستم را کمکم پیش ببرید و سپس به مرور زمان به سمت اهداف بلند مدت تجاری شرکت پیش بروید.6.شاخصهای کلیدی عملکرد معینی را برای ارزیابی میزان موفقیت پروژه تعیین کنید.
اسلاید 5: ● این رویداد چگونه اتفاق خواهد افتاد؟ مزایایی که برای CRM برشمردیم تنها با خرید و نصب یک نرم افزار CRM محقق نخواهد شد. برای آنکه یک سیستم CRM عملاً اثربخش باشد، سازمان باید پیشتر تصمیم گرفته باشد که به دنبال کدام یک از اطلاعات مشتری است و نیز از جمع آوری این اطلاعات چه چیزی را دنبال می کند. به عنوان مثال بسیاری از موسسات مالی شرایط زندگی مشتریان خود را به دقت پیگیری می کنند تا بتوانند خدمات بانکی مناسبی نظیر رهن یا اجاره را در مواقع مناسبی به آنها ارائه کنند تا نیازهای آنها را به بهترین شکل پاسخ دهند. در گام بعدی، سازمان باید به منابع مختلفی که از طریق آنها اطلاعات مشتریان وارد سازمان می شود توجه داشته باشد و مشخص کند که در حال حاضر این داده ها در کجا و به چه شکل ذخیره شده و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال یک سازمان ممکن است از راههای بسیار متعددی با مشتریان خود تعامل داشته باشد مانند نامه نگاری، وب سایت، انبارهای فیزیکی، مراکز تلفنی ارتباط با مشتری، تیمهای سیار فروش و بازاریابی و نیز تبلیغات. سیستمهای CRM بسیار مطمئن قادراند این نقاط را به یکدیگر متصل کنند. اطلاعات جمع آوری شده بین سیستمهای عملیاتی (مانند فروش و انبار) و سیستمهای تحلیل کننده اطلاعات، رد و بدل شده و می توانند قالبهای موجود در آنها را استخراج و مرتب کنند. تحلیلگران سازمان سپس از طریق همین اطلاعات قادر خواهند بود تا تصویر جامعی از هر مشتری و حوزه هایی که به خدمات بهتری نیاز دارند، به دست آوردند. به عنوان مثال، در صورتی که فردی از خدمات رهن املاک، وام تجاری، حساب ذخیره بازنشستگی و یک حساب جاری یک بانک استفاده کند، برای بانک کاملاً مقرون به صرفه است که با چنین شخصی به محض تماس به بهترین وجه رفتار کند. ● چه چیزی باعث شکست پروژه های CRM می شود؟در واقع بسیاری از عوامل . نخست نبود ارتباط بین افراد در زنجیره ارتباط با مشتری که ممکن است به ایجاد تصویری ناقص از مشتری منجر شود. ارتباطات ضعیف در این قسمت منجر به پیاده سازی تکنولوژی در سازمان اما بدون پشتیبانیهای لازم از کاربر می شود. به عنوان مثال در صورتی که منافع پرسنل فروش به شکل کامل با سیستم همراستا نباشد، ممکن است اطلاعات جمعیت مشخصی که موفقیت سیستم را سبب می شود، به سیستم وارد نکنند. ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا به دلیل مقاومت پرسنل فروش در برابر تلاشهای پیشین برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتریان، تا چهار مرتبه مجبور به تلاش برای پیاده سازی سیستم CRM خود شده اند.
اسلاید 6: ابزارهای مرتبطسوالات اولیه مشتری Customer First Questions ( CFQ)مدیریت ارتباط با مشتری Customer Relationship Management (CRM)مزایابسیاری از سیستمهای امروزی به منظور به حداقل رسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارها ایجاد شدهاند. یک سیستم ارتباط با مشتری هم اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب CRM میتواند به معنای فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روزافزون مشتریان به آن شرکت باشد؛ ولی جدا از این موارد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری منافعی با خود به همراه میآورد که گاهی اوقات دیده نمیشوند ولی آنها نیز مهم هستند. این منافع عبارتند از:• صرفه جویی در زمانیکی از واقعیتهای ناخوشایند بخش فروش این است که حجم کاری بسیار زیاد است. بخش فروش شما و نیروی آنها زمان زیادی را صرف کاغذ بازی میکنند به جای اینکه مشغول به انجام فعالیتهای مربوط به فروش باشند. CRM نمیتواند شلوغی کار را از بین ببرد ولی میتواند قسمتی از آن را به حالت خودکار درآورده و سرعت انجام کارها را بیشتر کند. این به معنای صرفه جویی بیشتر در کار و همچنین سود و کمیسیون بیشتر است.•سازماندهیاستفاده ازسیستم CRM باعث میشود که بتوانید با سهولت بیشتری کار خود را سازماندهی کنید. همچنین این سیستم باعث میشود که بتوانید چیزهای مختلف را به راحتی دستهبندی کنید تا پیدا کردن آنها آسان تر شود و همچنین چیزی از قلم نیافتد. اگر شما به یک مشتری بگویید که پنجشنبه با او تماس میگیرید اگر در سیستم CRM چنین چیزی ثبت شود احتمال فراموشی آن کمتر وجود دارد. سیستم نه تنها میتواند تماس را به شما یادآوری کند بلکه اطلاعاتی هم که به مشتری قول دادهاید در اختیار شما قرار دهد.
اسلاید 7: مزایا• ارتباط برقرار کردنفروش یک بازی تعاملی به شمار میرود و حتی اگر عضو تیم فروش نیستید باید با سایر اعضای تیم فروش در تماس باشید و اطلاعات مختلف را با هم به اشتراک بگذارید از جمله روند پیشرفت سرنخ فروش در قیف فروش. CRM میتواند اکثر این ارتباطات را به صورت خودکار انجام دهد و اطلاعات مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین میتواند به اعضای تیم فروش کمک کند برای ایمیلهای عمومی و تماسهای تلفن کلی تمپلیت یا اسکریپتهای مختلف داشته باشند.• ایجاد سریع تر سرنخ فروشزمانی که در رابطه با محصول خود اطلاعات دارید میتوانید با سرعت بیشتری سرنخهای فروش ایجاد کنید و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را برای شما آسان تر میکند و شما بهتر میتوانید سوالات مشتریان بالقوه را پاسخ دهید و در وقت برای پیدا کردن اطلاعات صرفه جویی کنید.• برقراری نظمسیستم CRM به شما کمک میکند در طبقهبندی کردن اطلاعات مشتری و تماسها و تمامی موارد مشابه نظم داشته باشید. با آنکه حافظه بعضی از افراد بسیار قوی است ولی باز هم کسی نمیتواند همه اطلاعات را به یاد داشته باشد.• مدیریت تلاشهایی که در بخش فروش صورت میگیردتنها این امر برای مدیران فروش نیست بلکه تمامی اعضای تیم فروش باید در رابطه با عملکردشان رکوردی در اختیار داشته باشند و عملکرد خود را در ماههای بعدی پیش بینی کنند. CRM میتواند اطلاعات لازم برای پیگیری عملکرد شما را در اختیارتان قرار دهد و با گزارشهای دقیق در رابطه با عملکردهای روزانه و ماهانه شما اطلاعات خوبی فراهم کند.• مدیریت خدماتبا استفاده از سیستم CRM میتوان تمامی موارد مربوط به سفارش خدمات را در سازمان پشتیبانی کرد از مواردی نظیر قیمت دهی به مشتری وپردازش آن گرفته تا گرفتن سفارش و مشخص سازی بهترین فرد برای برخورد با مشتری.• برنامه ریزی امور فروشتیم فروش میتوانند با آنالیز دادههای CRM امکان پیش بینی میزان فروش و درآمد تخمینی کلی را در اختیار داشته باشند.• شناسایی نیاز های مشتریاناستفاده از CRM باعث می شود نیاز های مشتریان شناسایی شده و پاسخ مناسب برای نیازهای فعلی و آینده مشتریان در نظر گرفته شود.
اسلاید 8: کاربردهاهدف از CRM چیست؟ایده اصلی CRMکمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای تجاری و ارزشی است که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند. در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود: ▪ خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد ▪ بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد ▪ ارائه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود ▪ کارمندان فروش را در عقد سریعتر قراردادهای فروش یاری دهد ▪ فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند ▪ مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند ▪ گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد معایبعلی رغم مزایای زیادی که استفاده از CRM به همراه دارد، استفاده از آن می تواند معایبی نیز داشته باشد:اولا انتخاب نامناسب و اشتباه یک ابزار می تواند کار را پیچیده تر کند.به همین خاطر باید به طور دقیقی نیازهای خود را بررسی کنید و ابزاری را متناسب با ساختارهای خود انتخاب نمایید.به کارگیری CRM زیاد هم اسان نیست. توجه کافی بر روی انتخاب ابزارها باید معطوف گردد.
اسلاید 9: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 10: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.