صفحه 1:
یسم الثه الرحمن الرحیم
سیستم تهویه معلیوع
تهيه و تنظيم:
استاد مربوط
دانشگاه/دانشکده:
بهار 9
صفحه 2:
فهرست
۲ مدار چرخش مبرد در سیستم کولر
۷ نمودار حرارتی
7 کمپرسور
۲ کندانسور
رملوبت گیر
اواپراتور
av
یر انبسامطا
صفحه 3:
سیستم تهویه معطبوع
مدار چرخش مبرد
وزن گاز خودروی پراید ۷۰۰ گرم
صفحه 4:
عملکرد قسعتهای مختلف سیستم کولر
مقدار روغن 265 00
کمپرسور
سوپاپ خروجی مدار قوی
۱ )0 7 سویاپ خروجی مدار قوی
سوپاپ ورودی مدار ضعی وال وروت دقاف
صفحه 5:
كميرسور
0 ری
و 0 ey
Discharge
صفحه 6:
کندانسور
وزن گاز خودروی p2SXBOTMIB OOO
صفحه 7:
رطوبت كير
مقدار روغن 00 499 6۶0/۳۹۵
صفحه 8:
صفحه 9:
شیر انیساما
چم
ورودی
قتر قشاری
صفحه 10:
شير انبساما و اواپراتور
لوله يونين ل دیافر کم
wiles Son te قار تحار
Fees eat set
Po= sla فشار کازداخل لوله
قتر فشاری
مبرد ورودی
oll SS
OnP 15 اواپراتور
صفحه 11:
شیر انبساما . اواپراتور. کمپرسور
صفحه 12:
سیستم تهویه مطبوع پیشرفته در خودرو زانتیا
عمده ترین تفاوت سیستمهای نو با سیستمهای قدیمی در بخش کنترل سیستم می باشد . بدیهی
است که در سیستم جدید مطلوبیت بیشتری برای سرنشینان فراهم آمده است .
در بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع پیشرفته یک لأن)-] (واحد کنترل الکترونیکی ) بنج
سنسور وچندین عملگر تعبیه شده است.
قطعات مزبور مجموعا موجب :
۱- ارسال اطلاعات دما به bt ECU محتلف سالن
۲- کنترل روی مجموعه اواپراتور و بخاری می شوندکه برایند پروسه فوق باعث ایجاد شرایط
مطلوبتری جهت سر: می گردد .
صفحه 13:
سیستم تهویه مطبوع پیشرفته در خودرو زانتیا
مزیت دیگر این سیستم پیشرفت آنن در بخش کنترل و تبادل اطلاعات به صورت مستقیم و
الکترونیکی می باشد.بدین صورت که قطعات وابسته ای همچون , رله هاء کمتر استفاده شده
اند.
از اين رو احتمال يديد آمدن عيوب كاهش يافته است.
صفحه 14:
معرفی بخشهای پیشرفته سیستم
-١ سنسورها
- سنسور دريجه خروجى زير يا
- سنسور دريجه ورودى هواى بيرونى
- سنسور دريجه مخلوط هوا
- سنسور اوايراتور
- سنسور هواى سالن همراه با مكنده
سنسور ها اطلاعات مربوط به دماى هواى محل قرار كيرى خود رابه ل01)ع ار سال مى
نماید.
نوع اين سنسورها از نوع 11100 یا ضریب حرارتی منفی می باشد.
صفحه 15:
معرفی بخشهای پیشرفته سیستم
۲- عملگرها
- فن دمنده
فن دمنده در اين سیستم به طور مستقیم توسط 2060) کنترل می شود. این فن در سرعت
آرام .متوسط و سریع و در وضعیت اتوماتیک کنترل می شود.
سرعت فن دمنده در حالت اتوماتیک به دو عامل دمای سالن و دمای انتخاب شده توسط
سرنشین بستگی دارد. در این حالت 60060. با آنالیز اين دو گزینه سرعت فن را انتخاب می
کند.
محدوده سرعت فن در اين وضعيت از حالت کند تا بیشینه سرعت متغیر است.
صفحه 16:
معرفی بخشهای پیشرفته سیستم
۲- عملگرها
- موتور دریچه مخلوط هوا
وظیفه این موتور حرکت دادن باله موجود در دریچه مخلوط هوا می باشد.
به واسطه حرکت این باله, lym Glod ECU دریچه خروجی را کنترل می کند.
از آنجا که مرکز باله متصل به چرخ دنده موتور می باشد, مراحل انجام این فرایند بدین صورت
است که باله بین دریچه هوای سرد و گرم قرار گرفته و لان)] با توجه به اطلاعاتی که از
سنسور دمای اواپراتور و بخاری دریافت می کند. بوسیله موتور باله را در زاویه محاسبه شده
قرار می دهد تا دمای هوای خروجی از دریچه اصلی به دمای انتخابی برسد.
صفحه 17:
معرفی بخشهای پیشرفته سیستم
۳- کنترل کننده ها
- کلید ۵
کلید فرمان قطع و وصل کمپرسور می باشد که با لان)ع] در ارتباط است.
- صفحه کنترل فن دمنده
این کلید سرعت فن دمنده را به وسیله لان)۴] در سه سرعت آرام . متوسط , سریع و وضعیت
اتوماتیک قرار می دهد.
- کلید انتخاب دما
این کلید امکان انتخاب دمای سالن را برای سرنشین فراهم می نماید.
صفحه 18:
ارتباما سیستم تهویه مصلبوع با 5۱۲۴۵۲۷
-BITRON
در تبادل اطلاعات ین لا سیستم تهویه مطبوع با 81۲00۷ (واحد کنترل الکترونیکی -۱
سیستم خنک کننده موتور) هنگامی که کمپرسور توسط ل] فعال می شود. پیامی به
ارسال مى كردد و 81118010 فنهای سیستم خنک کننده موتور را با دور آرام 81118010
راه اندازی می کند.
به ل»] اطلاع BITRON, ۲-هنگامی که دمای آب رادیاتور از ۱۱۲ درجه سانتیگراد گذشت
می دهد تا کمپرسور قطع شود
صفحه 19:
ارتباما سیستم تهویه مسلبوع با 8۱۲۲
صفحه 20:
ارتباط سیستم تهویه مصبوع با PERSSURE
SWITCH
(PERSSURE SWITCH) ¢ سویچ فشار
لین سویچ اطلاعات مربوط به فشار گاز موجود در مدار گاز رابه 3S igo lus ECU سویچ فشار
شکن در اين سیستم دو وظیفه را انجام می دهد:
-۱ در صورتی که فشار گاز در حد نرمال نباشد. پیامی رابه (1) ارسال می کند و در این
صورت . (01. کمپرسور را فعال نمی كتد.
-۲ در صورتی که فشار گاز بر اثر حرارت بالا رود . به 81114010 اطلاع داده و 8170۸1 با
بالا بردن سرعت فن های رادیاتور باعث کاهش فشار گاز می گردد.
بدین ترتیب کمپرسور به کار خود ادامه می دهد.
صفحه 21:
ارتباط سیستم تهویه مصبوع با PERSSURE
SWITCH
صفحه 22:
ارتبامط سیستم تهویه مطلیوع با ECU ENGINE
ECU ENGINE -
این تبادل اطلاعات به صورت مستقیم بین هر دو لا۴ می باشد.
-۱ هنگامی که ۴۱۷6181۴ (ا8 . جهت افزایش قدرت موتور. دستور 668301 [19 یا پاشش را
به انژکتور ها می دهد. پیامی ECU 4s سیستم تهویه مطبوع ارسال می کند تا فعالیت کمپرسور
موقتا قطع شده و موتور با افزایش قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
-۲ هنگامی که کمپرسور توسط لا سیستم تهویه مطبوع فعال می شود. پیامی به لا انج
ارسال میکند تا دور موتور افزایش یابد.
صفحه 23:
ارتباصا سیستم تهویه مصلبوع با ECU ENGINE
صفحه 24:
ارتباما سیستم تهویه مصلبوع با آلتر ناتور
- آلترناتور
تا هنگامی که جریان حاصل از شارژ آلترناتور به 600) نرسد . کمپرسور فعال نمی شود.
این عمل به منظور جلوگیری از اتلاف انرژیی باطری در زمان غیر فعال بودن آلتر ناتور انجام
میپذیرد.
صفحه 25:
ارتباما سیستم تهویه مصلیوع با آلتر ناتور
صفحه 26:
برای در خواست و سفارش پروژه و مقاله های دیگر دانشجویی دانشگاهی و حقیقی و حقوقی با ایدی تلگرامی زیر در
ارتباط باشيد.
@PrwkP99