کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم های اطلاعاتی استراتژیک

Systemhaye_etela`ati_strategic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های اطلاعاتی استراتژیک”

سیستم های اطلاعاتی استراتژیک

اسلاید 1: Chapter 4 Strategic use of information resourcesدرس سیستمهای اطلاعاتی استراتژیکنام استاد: دکتر فتاح میکاییلیارائه کننده: حسنعلی رزمی

اسلاید 2: Case study: Dell corporationشرکت Dell در سال 1994 فروش PC را در فروشگاههای خرده فروشی به دلایل زیر متوقف کرد:هزینه بالازمان بر بودنعدم تناسب با چشم انداز شرکت برای استفاده از مدل کسب و کار مستقیم (direct business model)

اسلاید 3: Case study: Dell corporationشرکت برای حرکت در جهت چشم انداز خود ، اینترنت را با زیر ساختهای سیستمهای اطلاعاتی(IS infrastructure) خود ادغام کرد که نتایج زیر را در بر داشت:فراهم آمدن امکان ارتباط الکترونیکی مشتریان با شرکت و طراحی PC برای نیازهای خاص خود.ادغام سیستم سفارشات شرکت با سیستم تولید آن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با تامین کنندگان قطعاتکاهش هزینه های مشتریانتمرکز بر تولید محصولات رایجترتبدیل این سیستم اطلاعاتی به ابزاری برای رهبری استراتژیک ، بعلت تغیرات سریع در صنعت کامپیوتردستیابی مدیران به یک مزیت رقابتی از طریق:کاهش زمان پاسخگوییتولید کامپیوترهای سفارشیکاهش داراییهایی که قبل از فروش منسوخ می شوند.

اسلاید 4: آنچه در این بخش می خوانیمچگونگی استفاده استراتژیک از منابع اطلاعاتیچگونگی بکارگیری منابع اطلاعاتی سازمان برای پشتیبانی اهداف استراتژیک

اسلاید 5: سیر تکامل منابع اطلاعاتی

اسلاید 6: سیر تکامل منابع اطلاعاتی از دهه 60 تا 90 استراتژی IS با نیازهای درون سازمانی تعیین می شد:کاهش هزینه های مبادلات موجود(existing transaction cost)پشتیبانی مدیران از طریق جمع آوری و توزیع اطلاعاتطراحی مجدد فرایندهای کسب و کار(redesign business process)اما از اواخر دهه 90 با توجه به روابط میان 3 استراتژی زیر سازمانها در تعیین استراتژی IS متوجه محیط بیرون سازمان شدند استراتژی سازمان استراتژی IS استراتژی کسب و کار

اسلاید 7: منابع اطلاعاتی بعنوان ابزاری استراتژیکبرخی از منابع اطلاعاتی یک سازمان عبارتند از:زیر ساختهای IS ( سخت افزار، نرم افزار ، شبکه و داده )اطلاعات و دانشتکنولوژی اختصاصی(proprietary technology) مهارتهای فنی کارکنان بخش ITکاربران نهایی IS ارتباطات میان مدیران کسب و کار و مدیران ITفرایندهای کسب و کار

اسلاید 8: منابع اطلاعاتی بعنوان ابزاری استراتژیکبرای درک مزیت رقابتی که توسط هر یک از منابع اطلاعاتی ایجاد می شود باید سوالات زیر را مطرح نمود:چه چیزی منبع اطلاعاتی را ارزشمند می کند؟کمیابیقابلیت کپی برداری توسط رقباوجود تقاضانیاز سازمان2. آیا منابع اطلاعاتی بصورت مساوی در تمام شرکت توزیع شده است؟3. سیالیت منابع اطلاعاتی در چه حدی است؟4. منابع اطلاعاتی با چه سرعتی مستهلک می شوند؟

اسلاید 9: چگونگی استفاده از منابع اطلاعاتی بصورت استراتژیکقرار دادن استراتژی IS در جهت استراتژی کسب و کار:مدل 5 نیروی رقابتی پرتر: استفاده از منابع اطلاعاتی جهت اعمال بیشترین تاثیر در محیط رقابتیاستفاده از مدل زنجیره ارزش پرتر: استفاده از منابع اطلاعاتی برای ارزیابی عملیات درونی سازماناستفاده از تئوری رانش (فشار) استراتژیک(strategic thrusts) وایزمن: استفاده از منابع اطلاعاتی برای انتخاب روش مناسب جهت رقابت در بازارهای خاص

اسلاید 10: استفاده از منابع اطلاعاتی برای تاثیر گذاری بر نیروهای رقابتی

اسلاید 11: استفاده از منابع اطلاعاتی برای اصلاح زنجیره ارزشبر اساس چارچوب زنجیره ارزش رقابت از 2 چیز حاصل می شود:کاهش هزینه انجام فعالیتها: تنها زمانی مزیت رقابتی ایجاد می کند که شرکت اطلاعات صحیح در مورد ساختار هزینه رقبا را در دست داشته باشد.افزایش ارزش کالاها یا خدمات: تنها زمانی می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند که شرکت اطلاعات صحیح را در مورد مشتریانش دارا باشد.

اسلاید 12: استفاده از منابع اطلاعاتی برای اصلاح زنجیره ارزش

اسلاید 13: استفاده از منابع اطلاعاتی برای پشتیبانی رانش استراتژیک شرکتوایزمن بر اساس مفاهیم پرتر و چندلر 5 فعالیت اصلی را که سازمان می تواند برای کسب مزیت رقابتی دنبال کند را بیان می کند:رانش تمایز(differentiation thrusts): منابع را به سمت شکافهای کالاها و خدماتی متمرکز می کند که توسط رقبا پر نشده اند.رانش هزینه(cost trusts): منابع را بر کاهش هزینه هایی متمرکز می کند که توسط تامین کننده و مشتری بالا رفته است و یا موجب بالا رفتن هزینه های رقبا می گردد.رانش نوآوری(innovative thrusts): منابع را بر تولید کالا یا خدمات جدید ، ایجاد فرایندهای جدید یا ایجاد روشهای توزیع جدید متمرکز می کند.رانش رشد(growth thrusts): منابع را بر توسعه کمی و کیفی محصولات متمرکز می کند که باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره ارزش می گردد.رانش اتحاد(alliance thrusts): منابع را بر ادغام گروهها از طریق تملک(acquisition) ، توافقنامه یا joint venture متمرکز می کند.

اسلاید 14: استفاده از منابع اطلاعاتی برای پشتیبانی رانش استراتژیک شرکتوایزمن برای بیان مقاصد استراتژیک سازمان از رانشها ، سه سوال را مطرح می کند:اسلوب رانش چیست؟تهاجمی(offensive): برای بهبود مزیت رقابتیتدافعی(defensive): برای کاهش فرصتهای موجود برای رقبا2. پیشبرنده رانش چیست؟سیستمهای اطلاعاتی موجودایجاد یک سیستم جدید برای هدف تعین شده3. هدف(target) استراتژیک رانش چیست؟ تامین کنندگان مشتریانرقبا

اسلاید 15: استفاده از منابع اطلاعاتی برای پشتیبانی رانش استراتژیک شرکتWhat is strategic thrust?What is strategic thrust?What is strategic thrust?What is strategic thrust?DifferentiationInnovation GrowthAlliance What is the direction?What is the direction?UseProvideWhat is the mode?What is the mode?Offensive Defensive

اسلاید 16: مزیت رقابتی زمان محور(time-based)اساس مزیت رقابتی در دیدگاه سنتیمزیت رقابتی در عصر اینترنتتغیر انتظارات از آیندهجریان سریع اطلاعات میان سازمان و...خودشذینفعانمحیطرقباتغیر فعالیتهاایجاد نیاز به پاسخ برای سازماناستفاده از منابع اطلاعاتیTime-based competitive advantageرقبا چه فعالیتهایی را در نظر دارند؟چگونه آنها را انجام می دهند؟تا چه زمانی آنها را انجام می دهند؟اجرای استراتژیایجاد استراتژیمزیت رقابتیزمانبر

اسلاید 17: سوالاتچگونه اطلاعات می تواند برای سازمان ایجاد مزیت رقابتی کند؟یکی از نیروهای پنجگانه پرتر را که در این بخش بیان گردید در نظر گرفته و بیان کنید که چگونه استفاده از تکنولوژی اطلاعات در ارتباط با آن می تواند برای هر یک از کسب و کارهای زیر یک موقعیت برتر را ایجاد کند؟یک هواپیمایی جهانییک خشک شویی محلییک فروشگاه زنجیره اییک بانک.3 چگونه 5 رانش استراتژیک وایزمن بر روشی که سازمان برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات جهت کسب مزیت رقابتی اخذ کرده است ، تاثیر می گذارد؟.4 گفته می شود که سازمان نمی تواند از طریق IT به یک مزیت رقابتی پایدار دست یابد. نظر شما چیست ؟ توضیح دهید.

اسلاید 18: با تشکر از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید