کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع

system-khrid4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع”

سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع

اسلاید 1: پروژه زنجیره تامین استاد: دکتر مسلم شیروانی ناغانی پژوهشگر:فاطمه دهقانی

اسلاید 2: مقدمه تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغییر است ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها وشرکتهای تولیدی ـ صنعتی را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آنها با محیط نامطمئن خارجی پای می فشارد و سازمانهای امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره گیری از الگوی مناسب همچون مدیریت زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مشتریان در سازمانهای امروزی در تولید کالا و ارائه خدمت، رویه های انجام امور و فرایند ها، توسعه دانش و توان رقابتی همراه و همگام اعضای سازمان می باشد. مدیریت موثر زنجیره تامین از عوامل اصلی بقا می باشد ضمن آنکه استفاده از فناوری اطلاعات در فعالیتهای زنجیره تامین پتانسیل ایجاد ارزش را در زنجیره افزایش داده است. به طور کلی مدیریت زنجیره تامین بر افزایش انطباق پذیری و انعطاف پذیری شرکتها تاکید دارد و دارای قابلیت واکنش و پاسخ سریع و اثر بخش به تغییرات بازار است.در دنیای تجاری امروز، عوامل مختلفی همچون فزونی عرضه بر تقاضا و تنوع آنها، پیچیدگی بازار، کاهش دوره عمر محصول و فناوری ها، افزایش تنوع سلایق و خواسته های مشتریان و انتظارات آنها، اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان، توسعه مزیت های رقابتی )قیمت، کیفیت، زمان تحویل، مکان تحویل، میزان دسترسی، شکل و بسته بندی، خدمات پس از فروش ، نحوۀ سفارش دهی و ...( بیش از پیش سازمانهای تجاری را به سوی مشتری مداری سوق داده است، به طوری که سازمانها در صدد جلب رضایت مشتریان خود بوده و در تلاش برای حفظ بازار و بقای خود می باشند. امروزه شیوه های مدیریت تولیدگذشته،كه یكپارچگی كمتری رادرفرایندهایشان دنبال میكردندكارایی خودراازدست داده اند و زنجیره تأمین به عنوان یك رویكرد یكپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد، كالا، اطلاعات و مالی، توانایی پاسخگویی به شرایط را دارا می باشد.

اسلاید 3: در دنیای تجاری امروز، عوامل مختلفی همچون فزونی عرضه بر تقاضا و تنوع آنها، پیچیدگی بازار، کاهش دوره عمر محصول و فناوری ها، افزایش تنوع سلایق و خواسته های مشتریان و انتظارات آنها، اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان، توسعه مزیت های رقابتی )قیمت، کیفیت، زمان تحویل، مکان تحویل، میزان دسترسی، شکل و بسته بندی، خدمات پس از فروش ، نحوۀ سفارش دهی و ...( بیش از پیش سازمانهای تجاری را به سوی مشتری مداری سوق داده است، به طوری که سازمانها در صدد جلب رضایت مشتریان خود بوده و در تلاش برای حفظ بازار و بقای خود می باشند. امروزه شیوه های مدیریت تولیدگذشته،كه یكپارچگی كمتری رادرفرایندهایشان دنبال میكردندكارایی خودراازدست داده اند و زنجیره تأمین به عنوان یك رویكرد یكپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد، كالا، اطلاعات و مالی، توانایی پاسخگویی به شرایط را دارا می باشد.

اسلاید 4: از دیدگاه رقابتی نیز باید گفت، در محیط به شدت رقابتی امروز، که با حاشیه ی سود اندک، انتظارات بالای مشتری برای محصولات با کیفیت، و زمانهای انتظار کوتاه شناخته می شود، شرکت ها مجبور به کسب مزیت از تمامی فرصت ها برای بهینه کردن فرآیندهای کسب و کارشان هستند. برای دستیابی به این هدف، دانشگاهیان و افراد اجرایی به یک نتیجه مشابه دست یافته اند. برای اینکه یک شرکت رقابتی بماند، باید با شرکای زنجیره تأمینش به منظور بهبود عملکرد کلی زنجیره کار کند. تأمین کنندگان کالا به عنوان یکی از اجزای مهم این زنجیره شناخته می شوند که وظیفه تأمین کالا و مواد خام و اولیه شرکت را برعهده دارند. هدف کلیدی واحد خرید، خرید کالا منطبق بر کیفیت خواسته شده، به مقدار خواسته شده و از منبع درست و مورد اطمینان و در زمان مناسب می باشد. به دلیل اهمیت این فاکتورها در کیفیت نهایی محصولات و خدمات ارائه شده، انتخاب و ارزیابی تأمین کنندگان جزء اهداف اصلی مدیریت زنجیره تامین می باشد.درراستای پیاده سازی این فلسفه، ابزارها و تكنیكهای قدیمی وجدید مانند برنامه ریزی ریاضی، شبیه سازی، روشهای متاهی ورستیكو...یاری كننده هستند. ارتباط نزدیك بین طراحی و مدیریت جریانهای زنجیره تأمین)مواد، اطلاعات، مالی( وموفقیت زنجیره وجوددارد. به طوری كه غالب شكستهای تجارت الكترونیك را میتوان به مشكلات ناشی از طراحی ومدیریت جریانهای زنجیرة تأمین نسبت داد. در واقع مدیریت زنجیرۀ تأمین 4 یكی از مهم ترین نظریه هایی است كه مدیران و محققان حوزه صنعت و تجارت در مواجهه با شرایط محیطی و رقابتی كنونی به آن گرایش یافته اند. در دهه های اخیر، مدیریت زنجیرۀ تأمین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جهانی شدن تجارت، افزایش رقابت، نزدیکتر شدن محصولات از نظر کیفیت به یکدیگر و ... مسائلی هستند که صنایع و پژوهشکده ها را به مطالعات بیشتری در زمینه مدیریت کاراتر و مؤثرتر عملیات وادار ساخته است.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید