آموزشپزشکی و سلامتپرستاری و پیراپزشکیسایر

سیستم های طبقه بندی پرستاری

ارائه کامل در مورد سیستم های طبقه بندی پرستاری ۶۶ اسلاید با بیش از ۶ منبع

کیمیا

صفحه 1:
—S wT ‏بف‎ سیستم های طبقه بندی پرستاری گودآورنده: کیمیا تعداد اسلاید: 17 منابع: ۲ منبع اصلی . مقاله استفاده شده دارای ۲ منبع میباشد. a

صفحه 2:

صفحه 3:
* طبقه بندی های فرایندهای مراقبت بهداشتی, ابزاری برای گردآوری اطلاعات و پردازش داده های د لتنار مس زیند و طبقه پندی پدیده های پرستاری بر زیان ‎a cee‏ بين رشته ی پرستاری فراهم می کند. با توجه به این که داده های مربوط به پرستاری برای گسترش دلنش, ارزشیلبی کیفیت و تاثیر مراقبت پرستاری و پشتیبلنی از برنامه ریزی منلبع انسانی ضروری هستند؛ بنابراین وجود یک سیستم متمرکز و هماهنگ برای جمع آوری» ذخیره و بازیابی این داده ها ضروری می باشد. 5 مت کیت

صفحه 4:
دحج شب 7 * از الزامات سیستم اطلاعات پرستاری سیستم های طبقه بندی پرستاری هستند که عمدتاً فعالیتههای پرستاری را در سه حیطه تشخیص اقدام و پیامد آنها دسته بندی میکنند. * اما تبیین نحوه استفاده از این طبقه بندی ها در سیستم های اطلاعاتی پرستاری مهم است. * پرستاران به عنوان یکی از بزرگترین گروه های ارائه دهنده خدمت در سیستم بهداشت و درمان؛ جهت انجام فعالیت های خود در حیطه های مختلف درملنی و مدیریتی به شدت وابسته به اطلاعات . در پاسخ به این نیازهای اطلاعاتی. سیستم های اطلاعات پرستاری ایجاد شده و توسعه بيدا كردند.

صفحه 5:
* یکی از اجزای مهم سیستم اطلاعات پرستاری» سیستم های طبقه بندی هستند که چنانچه به صورت نرم افزاری باشند. به عنوان سیستم های کدگذاری کامپیوتری شناخته میشوند . در حلل حاضرء حدود ۷ سیستم طبقه بندی در حوزه پرستاری وجود دارد ( جدول ) . اولیین سیستم طبقه بندی با عنوان انجمن تشخیص پرستلری آمریکای شمللی در سال ۱۹۷۳ در آمریکا ایجاد شد که هدف از ایجادآن طبقه بندی تشخیص های پرستلری در راستای استانداردسازی محتوایی فرآیندهای پرستاری بود : سیستم های دیگر جهت برآوردن نیازهای خاص شکل گرفتند متعاقبا استفاده از هر یک از لین سیستم های طبقه بندی بستگی به نیاز گروههای پرستاری و قابلیت سازگاری آنها با سیستم اطلاعات موجود دارد که با توجه به یکبارچه شدن سیستم های اطلاعاتبا یکدیگر. تمایل روزافزونی به استفاده از سیستم های طبقه بندی چند محوری ایجاد شده است.

صفحه 6:
4 SS J * در لين راستاء در سالهای اخیر اغلب کشورها از قبیل کانادا . آمریکا . تایلند , آفریقای جنوبی » ترکیه و اسپانیا توجه خود رابه توسعه طبقه بندی بین المللی فعالیتهای پرستاری به عنوان یک سیستم طبقه بندی جامع و مرجع جهت استفاده در سیستم های الکترونیکی اطلاعات پرستاری معطوف کرده اند. * فعالیتهای پرستاری را در سیستم های طبقه بندی پرستاری عمدتا سه حیطه تشخیص, اقدام و پیامد اقدامات پرستاری دسته بندی میکنند .

صفحه 7:
4 nN J * پورسلا سیستم های طبقه بندی پرستاری را از الزامات سیستم اطلاعات جهت توصیف صحیح و پوشث کامل مراقبتهای پرستاری قلمداد میکند. همچنین, کلارک یکی از معیارهای سیستم های طبقه بندی را امکان استفاده و کاربردن در کلیه مراکز پرستاری؛ فرهنگها و جوامع بیان میکند . در ولقع با بهره گیری روز افزون تکنولوژٍی اطلاعات. پرستاران در ایفای نقشه های مختلف در حوزه های متفاوت حرفهای ملزم به استفاده ان میباشند. حال بلید بررسی شود که ایجاد سیستم های اطلاعلتی چه کاربردهلیی در حوزه های مختلف پرستاری دارد. لذا با توجه به اهمیت وجود سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری و کاربردهای فراوان آنهء مطالعه حاضر با هدف تعیین این کاربردها انجام گرفت.

صفحه 8:
هدف * در مطالعه حاضو ‎IF‏ بتم های طبقه بند: های اطلاعا ستا ۲ ربرد سیستم های طبقه بندی در سیستم 1 5 تاری مو ‎a ene‏ د ای در 3 تی پرستاری مورد بررسی

صفحه 9:
يافتهدها

صفحه 10:
4 SS J * با در نظر گرفتن انواع سیستم های طبقه بندی موجود کاربردهای مختلفی برای آنها در سیستم ب های اطلاعات پرستاری مطرح است (جدول۲) . مهم ترین کاربرد سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری» دسته بندی های مربوط به تشخیص ها اقدامات و پیامد آنها میباشد . بکارگیری این دسته بندی امکان تحلیل, بازیابی و استفاده آسان از اطلاعات پرستاری را فراهم میکند .با دسته بندی داده های پرستاری» امکان استفاده از آنها برای تصمیم گیری های مبتنی بر شواهد و اطلاعات برای پرستاران ایجاد ميشود و میتولند نقش پرستاران را در تصمیم گیری ها در کنار سایر ارائه دهندگان خدمات به ویٍه پزشکان پر رنگتر نماید. یکی دیگر از کاربردهای مهم سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری, تحلیل الگوهای حاکم بر مراقبتههای پرستاری و تعبین روند مراقبت های ارلئه شده و پیامد آنها میباشد که در برنامه ریزی ها از اهمیت YY زیادی بر خوردار میباشد .

صفحه 11:
* سیستم های طبقه بندی پرستاری یک بدنه تئوریک از تشخیصهاء اقدامات و پیامد آنها ایجاد میکنند که میتولند پاسخگوی نیازهای دانشی پرستاران در لین زمینه باشد و پر بر اساس ‎ob‏ ‏میتوانند توصیف دقیقی از وضعیت هر بیمار ارلئه داده و در فرآیند کاری خود بین تشخیص اقدام و پیامد اقدامات ارتباط برقرار کنند. علاوه بر موارد مذ کون سیستم های طبقه بندی با توصیف جامع و یک شکل فرآیندهای پرستاری موجب برقراری ارتباط مّثر پرستاران با یکدیگر و نیز تعامل مؤثر شوند . از کاربردهای دیگر سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری با توجه به توصیف استاندارد فرآیندهای پرستاری, امکان مقایسه فعالیت های پرستاری و مشخص نمودن بهترین فعالیت است که میتوان از بهترین فعالیت به عنوان الكو جهت

صفحه 12:
۳ ۰ مش ۰ لین سیستم ها بر اساس قللب استندردبه سازمانهی داده های پرستاری و تبدیل آنهابه سطوح رن بالاتر یعنی اطلاعات و دنش همچنین, به توسعه دلنش پرستاری و ایجاد تثوری ها و رویکردهای مراقبتی جدید کمک میکنند. و نمودن داده های با کیفیبت جهت انجام پژوهش و آموزش پرستاران نیز از دیگر کاربردهای سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری میباشد. از کاربردهای دیگر سیستم های طبقه بندی در جنبه های مدیریتی بخش پرستاری میباشد. بدین گونه که میتوان آمار انواع فرآیندهای پرستاری را به تفکبک تشخیص ها اقدامات؛ و پیامد آنها جهت تصمیم گیری های مدیریتی ارانه نمود. همچنین ارزیابی کار پرستاران . تحلیل الگوی فعالیتهای پرستاری با میزان بهره وری از مناببع . تعیین بار کاری بخش پرستاری جهت تخصیص منابیع؛ تأمین کادر پرستاری مورد نیاز و کنترل هزینه ها ء و امور بازپرداخت هزینه ها از دیگر کاربردهای ل سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری میباشد. لت ۸ \= يخبي

صفحه 13:
جدولا. انواع سیستم‌های طبقه‌بندی پرستاری, گروه‌های هدف و محنوا سیستم طبقه بندی ۱ انجمن تشخیص های پرستاری آمریکای شمالی (۵7۸۵1۲۸) ۲. طبقه‌بندی اقدامات پرستاری ‎(NIC: Nursing Intervention Classification)‏ ۲ طبقه بندی پیامدهای پرستاری ‎(NOC: Nursing Outcome Classification)‏ ۴ طبقه بندی مراقبت های درمانی ‎(CCC: Clinical Care Classification)‏ ۵ طبقه بندی بین المللی فعالیت های پرستاری ‎(ICNP: International Classification of Nursing Practice)‏ ۶ سیستم اوماها ‎(Omaha System)‏ سازمان یا گروه‌های هدف کلیه مراکز بهداشتی کلیه مراکز بهداشتی کلیه مراکز بهداشتی سازمان های ارائه دهنده مراقبت در منزل کلیه مراکز بهداشتی مراکز پزشکی جامعه نگر محتوا تشخیص‌های پرستاری اقدامات پرستاری پیامد اقدامات تشخیص اقدام پيامد تشخیصی اقدام پيامد تشخیص, اقدام. پیامد

صفحه 14:
* سیستم های طبقه بندی, کاربردهای مختلفی در سیستم اطلاعات پرستاری داشته وبه عنوان عاملی جهت افزلیش کارلئی لین سیستم ها شناخته میشوند.به طور کلی وجود سیستم های طبقه بندی‌به عنوان یک ضرورت برای سیستم اطلاعات پرستاری محسوب میشود در ارتباط با دسته بندی ماهیت های مرتبط با تشخیص ها اقدامات و پیامد اقدامات پرستاری توسط سیستم های طبقه بندی» انجمن پرستاری کانادا بیان میکند که طبقه بندی های پرستاری در حقیقت ماهیت های پرستاری را بر اساس ویژگی های مشابه آنها در یک گروه دسته بندی میکنند .

صفحه 15:
۳ ۰ مش * در واقع؛ لين سیستم هابه دسته بندی مهم ترین مراحل فرآیند پرستاری به صورت جداگلنه وی لا ترکیبی میپردازند. در چند سال اخیر در راستای دستیابی به یک سیستم طبقه بندی مرجع که بتوان كن را در اغلب سیستم های اطلاعات پرستاری مورد استفاده قرار داد. استفاده از سیستم طبقه بندی بین المللی فعالیت های پرستاری مورد توجه قرار گرفته است. از جمله دلایل انتخاب لین سیستم به عنوان سیستم مرجع میتوان به نتلیج مطالعات هیون و کوئنن اشاره نمود كه بيانكر جامع بودن لين سیستم از نقطه نظر چند محوری بودن (دارا بودن هر سه ماهیت تشخیص اقدام و پیامد) و همچنین دارا بودن بیشتر مفاهیم موجود در حوزه پرستاری میباشد . این طبقه بندی ها امکان تحلیل» بازیابی و استفاده آسان از اطلاعات پرستاری را فراهم میکنند. YY

صفحه 16:
4 SS YY * در تأیید نقش اطلاعات در تصمیم گیری پرستاران فلورین در مطالعه خود در زمینه تشخیص دهی صحیح بر اساس سیستم طبقه بندی انجمن تشخیص های پرستاری آمریکای شمللی بیان میکند که به دلیل وابسته بودن تشخیص دهی دقیق بر داده هایی همچون علایم بیمار مشکلات بیمار. و علل و فاکتورهای خطر, اين اطلاعات بايد بر اساس یک استاندارد برای هر تشخیص دسته بندی شده و در موقع نیاز در دسترس پرستاران قرار بگیرد- نتایج مطالعه پانز . میزان این تأثیر را کم گزارش میکند که دلیل احتمللی لین امر را آشنا نبودن جامعه مورد مطالعه از چگونگی استفاده از لین سیستم طبقه بندی میداند .

صفحه 17:
4 SS J * داکترمن با تحلیل داده های ثبت شده در زمینه اقدامات پرستاری با استفاده از سبستم طبقه بندی اقدامات پرستاری, در پرونده الکترونیک بیماران بستری توانست الگوی ارائه خدمات را برای هر یک از بیماران نشان دهد؛ بدین صورت که با دسته بندی داده ها بر اساس لین سیستم مشخص نمود که برای هر گروه از بیماران چه اقداملتی انجام گرفته است . بنابرلین سیستم های طبقه بندی با توجه به ماهیت دسته بندی شده توسط آنها میتوانند در تعیین نوع خدمات برای گروه های مختلف بیماران و برنامه ریزی های مرتبط مورد استفاده قرار گیرند.

صفحه 18:
4 nN J * در مطالعه کروگ » استفاده از ترکیب سه سیستم طبقه بندی تشخیص های پرستاری, اقدامات و پیامدها در سیستم اطلاعات ؛ منجر به ایجاد یک بدنه جامع برای توصیف فرآیندهای پرستاری گردید. لين امربه بیان مولر استاب . زمینه را برای توصیف دقیق تر وضعیت بیماران فراهم مینملید . البته یک سیستم طبقه بندی جامع علاوه بر پوشش دادن کلیه فعالیت های پرستاری باید قابلیت پوشش کلیه گروه های خدمت گیرنده اعم از افراد بیمار و سالم کلیه گروه هاى سنىء و خانواده ها و جوامع را داشته باشد.

صفحه 19:
4 SS J * سیستم های طبقه بندی پرستاری میتوانند با توصیف فرآیندهای پرستاری به صورت جامح و استاندارد باعث برقراری ارتباط مؤثر بين پرستاران و تعاملات موثر آنها با سیستم های اطلاعاتی شوند. در لین زمینه جورول و هاردیکر بیان میکنند که پیدلیش سیستم های اطلاعات الکترونیکی و پرونده الکترونیک بیماران موجب تسریع نیاز به ایجاد این سیستم ها با قالب نظام مند جهت توصیف فعالیت های پرستاری شده است . بنابرلین» سیستم های طبقه بندی‌با مشخص کردن کلیه مواردى كه براى ثبت يك فرآيند لازم است؛ لين امکان را فراهم میسازند که داده های پرستاری به صورت کامل و قابل فهم برای پرستاران و سیستم های اطلاعات باشد.

صفحه 20:
4 SS * در زمینه فراهم شدن امکان مقایسه خدمات و داده های پرستاری در اثر استفاده از سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری نتلیج مطالعه مولر استاب نیز بیانگر و مؤيد لين موضوع میباشد. وی همچنین بیان میکند که در برخی کشورهاء کیفیت خدمات ارلئه شده توسط پرستاران» بخشی به وسیله چگونگی ثبت داده ها توسط آنها تعیین میشود . یکی از دلایل احتمالی لن است که داده های ثبت شده از آنجلیی که نمایانگر فعالیت های انجام شده میباشند. اگر.به صورت استاندارد دسته بندی شوند. موجب میشهند فعالیت های پرستاران قلبل اندازه گیری و در نتیجه قلبل مقایسه شوند و بدین طریق زمینه را برای ارتقای خدمات پرستاری فراهم مینمایند. جورول, داده های پرستاری رابه عنوان منبع مهمی قلمداد میکند که بر اساس آنها میتوان دلنش پرستاری را توسعه إن بخشید و زمینه را برای مطرح نمودن تئوری ها و رویکردهای مراقبتی جدید فراهم نمود . لت ۸ \= يخبي

صفحه 21:
4 SS J * موس نیز بیان میکند که با ثبت و دسته بندی داده ها با استفاده از سیستم های استاندارد ؛ ميتوان تب پایگاه های داده ای با ساختار داده ای الگوهای حاکم بر آنها را جهت توسعه دلنش پرستاری استخراج نمود . داکترمن, وجود پایگاه غنی از داده های استاندارد پرستاری را زمینه ای برای طرح سوالات پژوهشی و انجام آنها میداند . همچنین کروگ بیان میکند که با اهمیت پیدا کردن داده های پرستاری» زمینه استفاده از سیستم پرونده الکترونیک بیماران ایجاد گردید که میتوان از آنها در امور آموزشی و پژوهشی پرستاران استفاده کرد . گنجاندن آموزش استفاده از سیستم های طبقه بندی در برنامه های درسی دانشجویان پرستاری و برگزاری دوره های آموزشی حین خدمت؛ یک ضرورت محسوب میشود و پرستاران باید در زمینه استفاده از ین سیستم هاء آموزش های لازم را دریافت کنند. شابه ایجاد کرد و با روش هایی, روابط بین داده ها و های طبقه بندی برای دسته بندی آنها در

صفحه 22:
* در زمینه کاربرد سیستم های طبقه بندی در جنبه های مدیریتی بخش پرستاری, داکترمن در مطالعه خود توانست با استفاده از سیستم طبقه بندی اقدامات پرستاری, انواع اقدامات انجام گرفته برای سه گروه از بیماران را مشخص نموده و بر اساس آنهاء نیازهای بخش مورد مطالعه خود را تعیین نماید . بنابرلین با دسته بندی فرآیند های کاری بر اساس سیستم های طبقه بندی و ارلثه آمارهای مورد نيازء مدیران پرستاری میتوانند انواع و تعداد هر یک از فرآیند های کاری را مشخص نموده و بر اساس آنها برنامه ریزی نمایند.

صفحه 23:
ردیف جدول ۲. کاربردهای سیستم‌های طبقه‌بندی در سیستم اطلاعات پرستاری کاربرد دسته بندی ماهیت‌های مربوط به فعالیت‌های فراهم نمودن امکان تصمیم گیری‌های مبتنیِ بر شواهد تحلیل الگوهای حاکم بر مراقبت‌های پرستاری و تعیین فرایند مراقبت‌های ارائه شده و پیامد آتها تشخیص‌ها اقدامات و پیامد اقدامات پرستاری پرقراری ارتباط موثر پرستاران با یکدیگر و تعامل موثر با سیستم‌های اطلاعات شرح امكان تحليل و بازيابى اطلاعات يرستارى اتخاذ تصميمات متقن و بررنك تر تموذن جايكاه يرستارى در ارائه مراقيت استخراج روشهاى بكار رفته جهت اتجام فرآيندهاى يرستارى و برنامه ريزى براى دستيابى به پیامدهای مثبت پاسخگوی تیازهای دانشی پرستاران. و وضعیت هر بیمار و برقراری ارتیاط بين مده اقدام و پیامد توصیف جامع و یک شکل فرآیندهای پرستاری مأخذ Canadian Nursing Association [CNA] (2003); Jette (2007) Krogh (2005): Dochterman (2005), Canadian Nursing Association [CNA] (2003): Muller Staub (2006) Throddsen (2005), Muller Staub (2006); Bjorvell (2002); Andison (2007) Muller Staub (2006); Andison (2007) Canadian Nursing Association [CNA] (2003); Bjorvell (2002)

صفحه 24:
امکان مقایسه فعالیت‌های پرستاری سازماندهی داده‌های پرستاری و تبدیل آنها به سطوح بالاتر (اطلاعات و دانش) فراهم نمودن داده‌های با کیفیت جهت انجام پژوهش و آموزش پرستاران مدیربت پرستاری توصیف استاندارد فرآیندهای پرستاری. معخص نمودن بهترین فعالیت به عنوان الگو جهت توسعه فعالیت‌های پرستاری و ارتقای خدمات پرستاران توسعه دانش پرستاری و ایجاد تشوری ها و رویکردهای مراقبتی جدید منبع سازمان یافته از داده ها جهت انجام انواع پژومش‌ها و آموزش پرستاران تصمیم گیری‌های مدیریتی بر اساس ‏ ارزیایی کار پرستاران. تحلیل الگوی فعالیت‌های پرستاری با میزان بهردورى از متايعء تعيين بار كارى بخش پرستاری: تخصیص منابعء تأمين كادر يرستارى مورد نیز کنترل هزینه هاء آمور بازپرداخت هزینه ها Canadian Nursing Association [CNA] (2003); Muller Staub (2006) ‘Throddsen (2005); Moss (2005) Krogh (2005), Dochterman (2005); Canadian Nursing Association [CNA] (2003) Dochterman (2005); Throddsen (2005); Canadian Nursing Association [CNA] (2003); Muiller Staub (2006); Sawada (2006)

صفحه 25:
eS nS ‏زا‎ * - مختصرى درباره سيستم هاى طبقه بندى يرستارى ١0

صفحه 26:
م شب آشنایی با سیستم طبقه‌بندی اوماها ( ۵)5) * سیستم طبقه‌بندی اوماها 0)5) ) نوعی طبقه بندی استاندارد . جامع و پژوهش محور برای تقویت عملکرد پرستاران بهداشت جامعه, نظام ثبت و كزارش دهى و نهايتاً مدیریست اطلاعات در پرستاری و بهداشت جامعه است که در حال حاضر در ایالات متحده » اروپا و برخی کشورهای دیگرهم‌به صورت دست نوبس و هم به صورت کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد. لين سیستم براى اولين بار در سال +191 توسط انجمن پرستاران بهداشتی بازدیدکننده دانشگاه 010۸۳۱۸ تدوين شد و هم اكنون يس از جند ويرايش به عنوان زبان مشترك يرستاران بهداشت و راهنمای عملی فراگیران و مشاغل مرتبط با سلامت مورد استفاده قرار مى كيرد.(مارتين وشیت ۲۰۰۵/۱۹۹۲). این سیستم از سال ۱۹۹۰ توسط انجمن پرستاری آمریکا به رسمیت شناخته شد و تاکنون به چند زبان متعدد ترحمه شده و توسط بیش از ۱۰۰ موسسه مورد استفاده مت قرار گرفته است. ۸ \= اف

صفحه 27:
* در حال حاضر سیستم 01/۵۳۱۸ شامل> جزء است: * ۱) طرح طبقه بندی مشکل * ۲) مقیاس درجه بندی مشکل برای برآیند نتایج ۰ ۲ طرح طبقه بندی مداخلات * ع) ابزار نظارت بر بازدیدهای مشترک

صفحه 28:
4 SS J * اجزاء فوق به ترتیب در بررسی مشکلات مددجو ارزشیابی برآیند مداخلات» طبقه بندی مداخلات پرستاری و نظارت بر کادر بهداشتی و در مجموع در اجرای مراحل فرآیند پرستاری(بررسی و شناخت +تشخیص‌های پرستاری طرح مداخلات و ارزشیلبی) کاربرد دارد. آنچه که لین سیستم رابه عنوان ابزاری جهت تسهیل امور مدیریتی و کاربردهای پژوهشی متمایز می‌نماید. کد بندی زیر گروه‌های و اجزاء فرعی نظام مراقبت پرستاری در بهداشت است که کار مدیران و پژوهشگران را آسان تر می‌کند.

صفحه 29:
ب كه -“طرح طبقه بندى مشكل ٠اين‏ بخش در ارئه فهرست -كد مشكلات و علائم و نشانههاى مربوطه براى كمكابه نگارش تشخیص‌های پرستاری بهداشتى استاندارد كاربرد دارد و در مقایسه با تشخیص‌های استاندارد انجمن پرستاران آمریکای شمالی (۱1۵۱۱0۸) كه برای افراد و در مرحله مراقبت حاد کاربرد دارد- بیشتر در سطح جامعه و بر مشکلات بهداشتی جوامع. خانواده ها و افراد تأکید دارد. * فهرست تشخیص‌های ‎OMAHA‏ باءء مشکل( کدهای دو رقمی اول) در چهار حوزهُ محیطی» روانی اجتماعی» فیزیولوژیک و نهایتاً رفتارهای مرتبط با سلامتی باعث سهولت . سرعت و ن) انعطاف پذیری دراستخراج تشخیص مناسب می‌شود و به علت وجود > کد اضافه " سایر موارد " در انتهای هر کدام از حوزه ها » تشخیص‌های مناسبتری برای بهداشت خانواده ارائه می نماید. 1 ‎oe‏ اف

صفحه 30:
4 SS J 9 * بر اساس جزء اول 005 در نگارش تشخیص‌های پرستاری استاندارد اماها علاوه بر ذکر مشکلات و علائم مربوطه (از فهرست کد علانم و نشانه ها)؛ ساختار تشخیص پرستاری را ذکر ۲ متغیر دیگر نیز تشکیل می‌دهد که ‎Le‏ تند از: ۱) عضو درگیر مسئله شامل فرد. گروه یا خانواده و ۲)نوع تشخیص شامل مشکل موجود(واقصی)؛ احتمالی ( بالقوه یا در معرض خطر) و ارتقاء سلامت(توسعه تندرستی). * در تشخیص‌های واقعی همانند تشخیص‌های استاندارد ۷۵۱۱]۸» باید علت مشکل و تظاهرات مربوط به آن با عبارت کامل شدةْ: مشکل... مربوط به .... با علامت / به شکل..... ) نوشته شود. 9 قي ‎wZw =i‏

صفحه 31:
مقیاس درجه بندی مشکل برای برآیند نتایج : * طبق اين الكو در فواصل زملنی ابتد؛ اواسط و انتهای برنامه» ارزشیلبی برای درجه‌بندی مشکلات در ۳ زمينة دانش » رفتار و موقعیت از ۱ - بدترین تا ۵ < بهترین حالت انجام مى شود .

صفحه 32:
‎a‏ ۰ الى ‎eu : ‏طبقه بندی مداخلات‎ cb ‏نأ ‏* شامل 4 دسته مداخلة كلى با كد هاى ‎)١‏ آموزش بهداشت مشاوره وراهنمایی ۲)مراقبتهای مستقیم درملنی و پروسیجر ها۲) مدیریت موردى و 4)نظارت و مراقبت كه در 17" حيطه هدف برای در مداخلات ‎ ‎ ‏اجرا است.

صفحه 33:
باج 4 "ابزار نظارت بر بازدیدهای مشترک: * این جزء که از سال ۲۰۰۵ برای ارزشیابی و نظارت نهایی پرستاران بهداشت جامعه در داخل موٌسسات مراقبت بهداشتی و بازدید منزل به سیستم اضافه شد.

صفحه 34:
م تب >“آشنايى با سيستم طبقه بندى ناندا (1248للهل8 ) 3 * ناندا (به انگلیسی ‎NORTH AMERICAN NURSING pbyw j! : NANDA)‏ ‎DIAGNOSIS ASSOCIATION‏ به‌معنی انحمن تشخیص‌های پرستاری آمریکای شمالی" یک تشکل حرفه‌ای از دانش‌نامه استاندارد شده پرستاری است که رسماً در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد. وظیفه ناندا توسعه. پژوهش. پالایش و انتشار واژگان استاندارد و تعریف ضوابط و طبقه‌بندی در تشخیص‌های پرستاری است. * در سال ۲۰۰۲ عنوان ناندا در پاسخ به دامنه گسترده اعضا به ناندا بین‌المللی تغییر نام داد و 7 باانتشار فصلنامه تشخیص پرستاری با نام مجله بین‌المللی واژگان پرسناری و طبقه‌بندی‌ها در 2 همان سال شروع به چاپ شد. ۸ \= اف

صفحه 35:
4 SS ب‌پیدایش * در سال ۱۹۷۳ اولین کنفرلنس ملی طبقه‌بندی تشخیص‌های پرستاری در میسوری با هدف ایجاد نیروی کاری ضربتی در استانداردسازی اصطلاحات پرستاری" برگزار شد. در سال ۱۹۸۲ ناندا (۱۱۵۱۱۸) توسط اعضلیی از ایالات متحده و کانادا تشکیل شد. ناندا" با گسترش یک طبقه‌بندی پرستاری " تشخیص‌های پرستاری را به دسته‌های مختلف سازماندهی کرد. ۰ شرچند دراین رده‌بندی فهرست واژگان تشخبص پرستاری بهبود بافت پلی در سال ۱۳۰۶ کاستی‌هایی در آن آشکار شد که منجر به رده‌بندی شماره‌دو در سال ۲۰۰۲ طبق نسخه اصلاح شده الگوهای سللامت گوردون گردید. در همین سال " ناندا در پاسخ‌به در خواست روبه رشد خود به ناندا نا بین‌الملل تغییرنام داد و تا سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۳۲ کشور جهان عضو آن شده‌اند. لت ‎=i 1‏ يخبي

صفحه 36:
ست سيستم طبقه بندی مراقبت های بالینی (60) * سپستم طبقه بندی مراقبت های بالینی ( ) که قبلابه طبقه بندی مراقبت های بهداشتی در منازل معروف بود. در ابتدا برای مستند سازی مراقبت های پرستاری در مراکز مراقبت های سیار و مراقبت در منز طراحی گردید . لين سیستم در سال ۱۹۹۱ توسط دکتر ویرجینیا سابا در دانشکده پرستاری دانشگاه جرچ. تاون برای ارلیه سیستم ارزیلبی و طبقه بندی بیماران در منزل ایجاد شد تا نیازهای مراقبتی بیماران را تشخیص داده و پیامد های مداخلات پرستاران را پیش بینی کند. همچنین. یک چارچوب کاری استاندارد برای مستند سازی, کدگذاری و دسته بندی مراقبت های پرستاری بالینی ارایه می کند.

صفحه 37:
4 SS J * اين سیستم به عنوان یک طبقه بندی استاندارد برای پرستاری و تمام ارایه دهندگان خدمات سلامت در تمام زمینه ها و موقعیت هلیی که در آنها مراقبت از بیمار مطرح است مورد استفاده قرار می گیرد و می تولند مراقبت از بیمار را ارزیلبی مستند. کد گذاری» طبقه بندی» بررسی و پیگیری کند. * از طرف ديكربه نظر مى رسد كه سيستم طبقه بندى مراقبت بالينى» توانايى اندازه كيرى اثر بخشى مراقبت هاى انجام شده براى بيماران را دارا می باشد و علاوه برآن. چگونگی جمع آوری داده ها توسط پرستاران را ارزیلبی کرده وبا حمليت از عملكرد بين سیستمی» کیفیت مراقبت از بيمار را نشان میدهد.

صفحه 38:
* سیستم طبقه بندی مراقبت های بالینی امکان ثبت» کدگذاری و دسته بندی مداخلات و تشخیص های پرستاری را دارد و نشان می دهد که اجزای مراقبت نه تنها ارتباط قلبل توجه منطقی و بالینی دارند, بلکه قابل اندازه گیری بوده و می توان از آنها برای پیش بینی منابع لازم استفاده کرد. * به طور کلی سیستم طبقه بندی مراقبت های بالینی در پرستاری بالینی» مدیریت پرستاری؛ آموزش پرستاری و پژوهش های پرستاری کاربرد دارد.

صفحه 39:
4 SS J * استفاده از لين سيستم, فرآیند مستند سازی الکترونیکی را در مکلنی که مراقبت از بيمار انجام مى شود تسهیل می کند وبه لین ترتیب امکان تحلیل و ارزیلبی کیفیت خدمات پرستاری و سایر موارد مربوط به آن فراهم می شود. * مفاهیم مربوط به پرستاری تعریف. استاندارد و دسته بندی می شهند و امکان ارتباط دادن جوانب مختلف فرآیند پرستاری به یکدیگر فراهم می شود.

صفحه 40:
۳ ۰ مش * سیستم طبقه بندی مراقبت های بالینی توسط دپارتمان سلامت و خدمات انسانی امریکا به عنوان ت اولین سیستم کدگذاری و طبقه بندی استاندارد در لیست استاندارد های تکنولوژی اطلاعات مراقبت های سلامت ثبت شده و قابلیت استفاده از آن در پرونده های الکترونیک سلامت به اثبات رسیده است. YY * سیستم )) توسط انجمن پرستاران امریکابه رسمیت شناخته شده وبا استاندارد های ‎ICD-‏ ‏۳7 ۱50-18104 منطبق می باشد. * مفاهیم کد گذاری شده درلین سیستم. طراحی پروتکل هاء روش ها و سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری هاى رايلنه اى را تسهيل مى كند. هم جنين؛ اين سيستم امکان ارزیلبی فرآیند يرستارىء عملکرد مبتنی برشواهد و پیشرفت کلی علم پرستاری را فراهم مى كند. لت ‎=i 1‏ يخبي

صفحه 41:
۳ ۰ مش * سیستم طبقه بندی مراقبت های بالینی می تولند کیفیت خدمات پرستاری را ارنقا داده امنیت بیمار ‏ ۷ را تضمین ‏ پیامد ها را ارزیلبی و دستیابی به اطلاعات را جهت اقدامات مدیریتی تسهیل کند. هم چنین استفاده از ت2)26) برای ارایه اطلاعات‌به منظور برآورد هزینه های مراقبت های پرستاری مفید بوده و می تواند برای برآورد هزینه های مراقبت های پرستاری استفاده شود. YY * دومین نسخه سیستم )در نوامبر سال ۲۰۰۶ منتشر شده و تاکنون به زبان های آلمانی» چینی. پرتقالی. اسپانیولی» فلاندی, هلندی» کره ای.نروژی و ترکی ترجمه شده است.

صفحه 42:
4 SS J * این سیستم بر اساس ارزبابی نشانه های بررسی شدهء تشخیص های پرستاری را معرفی می کند و ‎de‏ دنبا انتخاب تشخیص پرستاری توسط پرستار.به معرفی مداخلات پرسناری مرتبط با تشخیص پرستاری انتخاب شده می پردازد و در نهلیت هم پیامد مداخله را ارزیلبی میکند؛ به عبارت دیکر با ایجاد ار تباط میان تشخیص, مداخله و ارزیابی پیامدها براساس فرایند پرستاری کار می کند. * لين سيستم ‎ald‏ ۱۷۲ تشخیص پرستاری» ۸۰۶ مداخله پرستاری و ‎٩۲۸‏ پیامد مداخلات پرستاری است که به صورت منطقی به هم مرتبط شده اند.

صفحه 43:
۳ ۰ مش * لین سیستم» چارچوب استاندارد جدید و ساخنار کدگذاری منحصربه فردی برای ارزیلبی» مستند سازی و طبقه بندی مراقبت های پرستاری ارایه نموده است. * از لین سیستم برای یکپارچه کردن مراقبت بیمار و مستند کردن فرایند مراقبت های پرستاری در پرونده الکترونیک سلامت استفاده می شود. لین سیستم اطلاعات و مفاهیم را طوری ذخیره می ‎BS‏ ‏که قابل بازیابی بوده و بعدها می توان به منظور تحلیل و بررسی و انتقال اطلاعات به ُن ها دسترسی پیدا کرد.

صفحه 44:
4 SS J * اجزای این سیستم با اهداف دسته بندی فرآیندهای مراقبتی در زمان های بیماری, پیگیری و ارزیابی مراقبت های قبلی انجام شده در طول زمان» تسهیل پردازش های رایلنه ای و تحلیل های آماری طراحی شده انب * سیستم طبقه بندی مراقبت های بالینی06) ) بر اساس مطالعات دقیق وبا استفاده از همه مراحل چارچوب فرآیند پرستاری طراحی شده و قابلیت اتصا به سایر سیستم های کد گراری و پرونده الکترونیک سلامت دارد

صفحه 45:
4 SS J * لین سیستم با ارزیلبی چگونگی جمع آوری داده ها توسط پرستاران, امکان ارزیلبی کیفیت مراقبت های پرستاری و عملکرد پرستاران, توانلیی بررسی هزینه ها و تاثیر اقتصادی روش های مراقبتی پرستاری بر پیامدهای مرتبط با بیمار را دارد؛ هم چنین به هدایت عملکرد پرستار در بالین بر اساس فرآیند پرستاری و اندازه گیری حجم کاری پرستاران کمک خواهد کرد. 4

صفحه 46:
* طبقه بندی مراقبت های بالینی. سیستمی است که به عنوان یک زبان استاندارد برای پرستاران و سایر ارلیه دهندگان خدمات سلامت در تمام زمینه ها و مو هلیی که در آنها مراقبت از ‎glow‏ ‏مطرح است . مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع لین سیستم یک سیستم کدگذاری و طبقه بندی استاندارد پرستاری است که برای کدگذاری عناصر ناپیوسته عملکرد پرستاری در یک پرونده الکترونیک طراحی شده است.با استفاده از لین سیستم مراکز مراقبت های بالینی قادر به کدگذاری. مستند سازی» پیگیری و تحلیل عملکرد های بالینی پرستاران می باشند.

صفحه 47:
* سازمان هلیی که خدمات فنآوری اطلاعات ارلیه میدهند از لین سیستم برای یکپارچه كردن مراقبت از بیمار و ثبت داده های پرستاری در پرونده الکترونیک سلامت استفاده میکنند. از طرف دیگر این سیستم با هدف عملکرد بین سیستمی در پرونده الکترونیک سلامت می تواند تأثیر فرایند پرستاری بر پیامد بیماری را در یک شبکه مورد محاسبه قرار دهد؛ بنابراین اين سیستم می تواند به عنوان پایه ای برای طراحی سیستم های کد گذاری مورد توجه قرار گیرد.

صفحه 48:
ست 0 ICNP ‏سیستم‎ * طبقه بندی بین المللی فعالیت های پرستاری (5۱۴۱۵۵۲۱۵وه ۱۱۲۴۶۳۱۱۵۸۲۱0۱۸۱ 11©8عههم :۱۷۱۱85۱۱1۵ ۳۵۴ )۰ محصولی از انجم بین المللی پرستارها (۱6(۷) » یک مجموعه اصطلاحات قرار دادی و رسمی است. * این مجموعه یک لغت نامه از اصطلاحات و روابط پرمعنا است که پرستاران به وسیله آن میتوانند به شرح و گزارش فعالیت های خود به صورت سیستماتیک بپردازند.

صفحه 49:
تب * اطلاعات به دست آمده به صورت قلبل اطمینلنی (موثق) برای پشتیبلنی مراقبت و تصمیم گیری اثرگذار » اطلاع دادن و آگاه سازی درباره آموزش پرستاری, تحقیق و اداره و تعیین سیاست های سلامت استفاده میشوند ‎ICNP ۰‏ برلیلستفاددی پرستارلردر نسظر گرفته شدهلستلیرمجموعه کمنبع غنیو جامع لستکه پسرستارلنمیتولنندبالستفادد از آریسه شرح و گارش‌جقیقدربایه ی چیزهایی‌که میسنجند و ارشیابی‌میکنند ( تشخیص‌ها ملنند تسهوع) و چیزهلیی‌که فولهممیکنند ( مداخلات ملنند مشاویه) » بسپردازند ‏* مزایای بالقوه ی یک روش استوار برای گرفتن داده های پرستاری گسترده هستند. 9 ‏4 ‏۸ \= اف

صفحه 50:
J جشم انداز ب ۰ ۷۳ ی کب خش‌جدلییناپذیر از زیرسا ختلطلاعات‌جهانیلطاق رسلنی‌عملبه مولقبتهای بسپدلشتیو سیاستی لیب هتر شدمولقببیمار در سولسر جهارراست

صفحه 51:
اهداف بلند مدت (استراتژیک) * خدمت به عنوان یک نیروی عمده برای بیان سهم پرستاری برای سلامت و مراقبت جهانی سلامت. * ترویج هماهنگ سازی‌با سایر طبقه بندی هلیی که به طور گسترده استفاده میشوند و کار استاندارد سازی گروه های سلامت و پرستاری.

صفحه 52:
مزايا * يك استاندارد بين المللى براى تسهيل توضيحات و مقايسه فعاليت يرستارى: * خدمت به عنوان یک سيستم زبان مشترك و واحد يرستارى براى يرستارى بين المللى براساس بهترين و مدرن ترين استانداردهاى اصطلاحات : * نشان دهنده مفاهیم پرستاری مورد استفاده محلی» منطقه ای, ملی و بين المللى فعاليت» در سراسر تخصص هاء زبان ها و فرهنگ هاز * تولید و ایجاد اطلاعات درباره فعالیت پرستاری که میتولند بر تصمیم گیری» آموزش و سیاست در نا مناطق نيازهاى بيمارء مداخلات پرستاری, نتایج سلامت. و استفاده منابع موثر باشدز SS “JZ ‏وب‎ oe

صفحه 53:
4 SS J * تسهیل توسعه داده های پرستاری در تحقیقات برای سیاست مستقيم به وسيله توصيف و مقايسه مراقبت پرستاری افراد. خانواده هاء واجتماعات جهانی : * بهبود ارتباطات در حدود نظم و انضباط پرستاری و در سراسر سایر نظم و انضباط هاز * تشویق پرستاران به تامل در عمل خود و نفوذ بهبود در کیفیت مراقبتز

صفحه 54:
سازمان با فد یجاد کننده سال شروع توسعه سال يهرهيردارى يا ايجاد Als ai chee bar جدول ۱« مقایسه‌ی سازمان مسوول. سال توسعه و ساختار ردهبتدی سیستم‌های عبقه‌بندی پرستاری مورد مطالعه NANDA Donen jae ۰۵ تشخيص) NIC سفن مداخ داتشكاه ايو آمريكا 4 Omaha cecs مب ۳ ‎var aR‏ يكار دوبار 7080506 ou ua Available) 7 wise جدااه ولی ICNP vas ندل ۷ستوری ‎PNDS‏ وه ‏مرک زشکی ‏مریکا ‏مه ‎var‏ ‏0025 مر جهار يار ‎NA‏ ‎ ‎ ‎oe ‏(مشکلات. اعدا‎ 5 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 55:
سیستم‌های طبقه‌بندی ‎NANDA‏ NIC NOC HHCC cccs ICNP PNDS PCDS جدول 7 مقايسهى لهداف ليجاد سپستم‌های طبقهبندی پرستاری مورد مطالعه هدف اصلی ایجاد انعکاس كار منحصر به فرد برستار توصيف درمال‌هایی که پرستاران انجام می‌دهند. ارزيابى تأثير مراقبت يرستارى تداركث روشى براى ييشبينى نيازهاى مراقبت منزل و اندازهكيرى بيامدهاى يمار جهث استفاده در بردازش كامييوترى و سيستمهاى مبنتى بر كليوتر تقويت عملكرد برستاران: ثبت و كزارش دهى: مديريت اطلاعات در برستارى و بهداشت جامعه تطیل و گزارش داده‌ما؛ ساخت‌مند و مفید بودن از لحاظ آماری و راءاندازی یک ساختار واحد در جهان تدار ک اصطلاحاتی جهت توصیف نوع نیج و الگوهای پرستاری. توانبی دریافت؛ ذخیره دادن کارهای مربوط به عمل جراحی پیمار از زمان قبل از پذیرش تا زمان ترخیص ان دادن و گرد آوری داده‌های بای جهت قرار گرفتن در سیستم‌های اطلاعاتی مرافیت بیمار به کار رفتن به علوان مجموعه‌ای از واژه‌هاي استاندارد براي نشاز

صفحه 56:
اقبتی مورد استفاده‌ی سبستم‌های طبقه‌بندی پوستاری PCDS PNDS ICNP Omaha CCCS HHCC NOC أت لل ‎YY‏ ‎Sup‏ 0# ## الس الس لع الس ات ناس ا ثم 555 # لا یی # £ © لا = . ‎clade‏ برستارى - - 7 - - ِ 7 = 3 ‎NA. vo ov 2. 2 4 vO ln lly Sip‏ مارا موی ۲ قلا ‎ee BO Re Os leas‏ 2 7 7 مراكز جراخى ۳ ۳ 9 ۳ 1 7

صفحه 57:
ست نتيجه كيرى 3 * به طور كلىء استفاده از سيستم هاى طبقه بندى در سيستم اطلاعات يرستارى يك امر ضرورى است واين سيستم ها به عنوان بازوى توانمند سيستم هاى اطلاعات محسوب ميشوند. با اين وجود» استفاده از هر يك از لين سيستم هابا توجهبه تفاوت هاى ساختارى و محتوليى آنهاء شرليط خاص خود را ميطلبد. در اين زمينه بايد به نياز كروه هاى يرستارى به هر يك از اين سيستم ها و ميزان سازكارى آنها با سيستم هاى اطلاعات يرستارى توجه كرد هر جند كه استفاده از يى سيستم طبقه بندى مرجع مانند سيستم طبقه بندى بين المللى فعاليت هاى يرستارى ميتولند براى اغلب سيستم هاى اطلاعات به دليل جامعيت بالاى آن مفيد باشد.

صفحه 58:
َ ب منابع مقاله کاربرد سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری : مطالعه : گردآورندگان: اعظم السادات ا سبج طاق طبقة بندی در سیستم پرستاری مروری اور ی حسینی» رضا ربیعی» حميد مقدسىء زهرا مستانه : منابع اين مقاله : 1. KROGH GV, DALE C, NADEN D. A FRAMEWORK FOR INTEGRATING NANDA, NIC, AND NOC TERMINOLOGY IN ELECTRONIC PATIENT.RECORDS. JOURNAL OF NURSING SCHOLARSHIP 2005; 37(3), 275-281 2. MARIN HF, RODRIGUES Rj, DELANEY C, NIELSEN GH, YAN J. BUILDING STANDARD- BASED NURSING INFORMATION SYSTEMS. USA: PAN.AMERICAN HEALTH ORGANIZATION, WORLD HEALTH ORGANIZATION. 2000 3. RODRIGUES FJ. THE COMPLEXITY OF DEVELOPING A NURSING INFORMATION SYSTEM: A BRAZILIAN EXPERIENCE. JOURNAL OF COMPUTERS.IN NURSING 2001; 19(3): 98-104 _) YW Ly 59

صفحه 59:
<7 1 © باج 4 . JUNG KI, LEE BS. DEVELOPMENT OF THE NURSING INFORMATION SYSTEM BASED ON THE STANDARDIZED NURSING LANGUAGE SYSTEM FOR.GASTRIC CANCER PATIENTS. KOREA: IOS PRESS. 2006, 109-111 DOCHTERMAN J, TITLER M, WANG J, REED D, PETTIT D, MATHEW-WILSON M, ET AL. DESCRIBING USE OF NURSING INTERVENTION FOR THREE.GROUPS OF PATIENTS. JOURNAL OF NURSING SCHOLARSHIP 2005; 37(1): 57-66 . THORODDSEN A. APPLICABILITY OF THE NURSING INTERVENTIONS CLASSIFICATION TO DESCRIBE NURSING. SCANDINAVIAN JOURNAL OF.CARING SCIENCES 2005; 19(2): 128-139 CANADIAN NURSES ASSOCIATION (CNA). INTERNATIONAL CLASSIFICATION FOR NURSING PRACTICE: DOCUMENTING NURSING CARE AND CLIENT .OUTCOME. CAN: NURSING NOW 2003; 14: 1-4 SN Ly 539

صفحه 60:
۳ ۰ ري نأ 8. WESTRA BL, DELANEY CW, KONICEK D, KEENAN G. NURSING STANDARDS TO SUPPORT THE ELECTRONIC HEALTH RECORD. NURSING.OUTLOOK 2008; 56: 258-266 9. HARDIKER NR, HOY D, CASEY A. STANDARDS FOR NURSING TERMINOLOGY. JOURNAL OF THE AMERICAN MEDICAL INFORMATICS ASSOCIATION.2000; 7(6): 523-528 10. HANNAH KJ, WHITE PA, NAGLE LM, PRINGLE DM. STANDARDIZING NURSING INFORMATION IN CANADA FOR INCLUSION IN ELECTRONIC.HEALTH RECORDS: C-HOBIC. JOURNAL OF AMERICAN MEDICAL INFORMATICS ASSOCIATION 2009; 16: 524-530 11. COENEN A. THE INTERNATIONAL CLASSIFICATION FOR NURSING PRACTICE (ICNP®) PROGRAMME: ADVANCING A UNIFYING FRAMEWORK.FOR Ly NURSING. THE ONLINE JOURNAL OF ISSUESIN NURSING 2003; 2-9 3 ‏زر‎ ‏لها‎ = AN

صفحه 61:
12. VOLRATHONGCHAI K, DELANEY CW, PHUPHAIBUL R. NURSING MINIMUM DATA SET DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION IN THAILAND.JOURNAL OF ADVANCED NURSING 2003; 43(6): 588-594 13. COLER MS. BUILDING AN INTERCULTURAL NURSING TERMINOLOGY BANK FOR THE PHENOMENON, VIOLENCE, OF THE INTERNATIONAL.C 14, PORCELLA A. NARRATIVE NOTES IN A NURSING INFORMATION SYSTEM (NIS). AMERICAN MEDICAL INFORMATICS ASSOCIATION.SYMPOSIUM 2001: 538- 542 15. CLARK J. THE INTERNATIONAL CLASSIFICATION FOR NURSING PRACTICE PROJECT. ONLINE JOURNAL OF ISSUES IN NURSING 1998; 3)2( AVAILABLE FROM: HTTP://WWW.NURSINGWORD.ORG/OJIN/TPC7_3.HTM/ SN Ly 539

صفحه 62:
‎Ss‏ سا ‎wy °‏ ‎\ 16.JETTE S. NURSING CLASSIFICATIONS AND COMPUTERIZED NURSING INFORMATION SYSTEMS (CNIS): SITUATION AND ISSUES. PERSPECTIVE.INFIRMIERS 2007; 4(4): 24-8 ‎17. MULLER - STAUB M. EVALUATION OF THE IMPLEMENTATION OF NURSING DIAGNOSTICS: A STUDY ON THE USE OF NURSING DIAGNOSES.INTERVENTIONS AND OUTCOMES IN NURSING DOCUMENTATION, SWITZERLAND: PONSEN & LOOJEN, BV, WAGENINGEN. 2006 ‎. BIORVELL C. NURSING DOCUMENTATION IN CLINICAL PRACTICE. STOCKHOLM: REPROPRINT AB. 2002 ‎19. ANDISON M, MOSS J. WHAT NURSES DO: USE OF THE ISO REFERENCE TERMINOLOGY MODEL FOR NURSING ACTION AS A FRAMEWORK FOR .ANALYZING MICU NURSING PRACTICE PATTERNS. AMERICAN MEDICAL INFORMATICS ASSOCIATION SYMPOSIUM 2007: 21-25 ‎6 ‎1 ‎YW Ly 59

صفحه 63:
۳ ۰ ري ~ 20. MOSS J, DAMRONGSAK M, GALLICHIO K. REPRESENTING CRITICAL CARE DATA USING THE CLINICAL CARE CLASSIFICATION. AMERICAN .MEDICAL INFORMATICS ASSOCIATION SYMPOSIUM 2005: 545-549 21. SAWADA A, PORTER SE, KAYAMA M, SETOYA N, MIYAMOTO Y. NURSING CARE DELIVERY IN JAPANESE PSYCHIATRIC UNITS. BRITISH .JOURNAL OF NURSING 2006; 15(17): 920- 925 22. HYUN S, PARK H. CROSS- MAPPING THE ICNP WITH NANDA, HHCC, OMAHA SYSTEM AND NIC FOR UNIFIED NURSING LANGUAGE.SYSTEM DEVELOPMENT. INTERNATIONAL NURSING REVIEW 2002; 49: 99-110 23. FLORIN JF, EHRENBERG A, EHNFORS M. QUALITY OF NURSING DIAGNOSES: EVALUATION OF AN EDUCATIONAL INTERVENTION. INTERNATIONAL .JOURNAL OF NURSING TERMINOLOGIES AND CLASSIFICATIONS 2005; 16: 33-43 نأ 539 الا ل

صفحه 64:
24. PAANS W, SERMEUS W, NIEWEG R, SCHANS CVD. DETERMINANTS OF THE ACCURACY OF NURSING DIAGNOSES: INFLUENCE OF READY KNOWLEDGE, KNOWLEDGE SOURCES, DISPOSITION TOWARDS CRITICAL THINKING, AND REASONING SKILLS. JOURNAL OF PROFESSIONAL NURSING .2010; 26(4): 232-24

صفحه 65:
مد اسه / ما ۲ سایت انجمن بین المللی پرستارها - سیستم ۱0۱۱۴ - ترجمه : کیمیا هوشیدری ” مقلله مقایسه سیستم های طبقه بندی مربوط به داده های پرستاری : گردآورندگان: مریم احمدی ‏ فروغ رفیعی, فاطمه حسینی, مههدی حبیبی کولائی ” ويكى يديا ¥ CLINICAL CARE CLASSIFICATION (CCC) SYSTEM ; VERSION 2.5 TERMINOLOGIES: CCC OF NURSING DIAGNOSES & OUTCOMES & CCC OF NURSING INTERVENTIONS & ACTIONS ; PREPARED BY VIRGINIA K. SABA. EDD, RN, FAAN. FACMI

صفحه 66:
پرولنه خراسانی » فصل ۰۵ فرایند پرستاری حل مسئله در ۲ درسنامه پرستاری بهداشت جامعه ۱ بهداشت جامعه و آشنایی با سیستم اوماها: - COMMUNITY AND PUBLIC HEALTH NURSING : MARCIA STANHOPE, JEANETTE LANCASTER ; MOSBY, 2004 - MEDICAL - COMMUNITY HEALTH NURSING : JUDITH ANN ALLENDER, BARBARA WALTON SPRADLEY ; LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS, 2005 - COMMUNITY HEALTH NURSING

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
24,000 تومان