ورزشی

سیــستم های انرژی در فوتــسال

energhi_dar_fotsal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیــستم های انرژی در فوتــسال”

سیــستم های انرژی در فوتــسال

اسلاید 1: عـــــنـــــوانسیــستم های انرژی درفوتــسال

اسلاید 2: سیستم های انرژی فعالیت های ورزشی با توجه به شدت فعالیت و مدت آن از طریق سه مسیر سوخت و سازی، نیازهای انرژیکی خود را تامین می کنند. روش تولید و ذخیره سازی ATP در هر سه سیستم یکسان است. این سیستم ها یا دستگاه های انرژی در دو دسته کلی بی هوازی و هوازی قرار می گیرند.

اسلاید 3: مصرف انرژی در بدن انرژی آزاد شده در اثر شکسته شدن مواد غذایی مستقیماً برای سلول های عضلانی قابل استفاده نمی باشد، بلکه این نوع انرژی دارای ترکیب شیمیایی خاصی به نام  آدنوزین تری فسفات است و مخفف آن ATP می باشد که در عضلات مورد استفاده قرار می گیرند.ATP در تمام سلول های عضلانی و کبد ذخیره می گردد و به هنگام احتیاج سلول عضلانی به انرژی، تجزیه می شود و انرژی ذخیره شده در آن آزاد شده صرف انقباض عضلانی می گردد.

اسلاید 4: مصرف انرژی در بدن به بیان دیگر شکسته شدن ATP در واقع منبع فوری انرژی برای فرآیند انقباض تارهای عضلانی به حساب می آید.( فرآیند انقباض عضلانی عبارت است از در هم لغزیدن رشته های پروتئینی آکتین و میوزین در تارچه های عضلانی) ATP دارای سه گروه فسفات با انرژی بالا می باشد. در ضمن شکسته شدن ATP، یکی از پیوندهای فسفات از بقیه ملکول جدا می گردد و تقریباً ۸۰۰۰ کالری ( ۸ کیلو کالری ) انرژی آزاد شده و فسفات آزاد و آدنوزین دی فسفات ( ADP ) تشکیل می گردد.

اسلاید 5: دسـتگاه هاي انـرژي در فوتسـال فوتسال جزء رشته هايي است که براي کسب انرژي از تداخل هرسه دستگاه کمک مي گيرد. فسفاژن : در اين رشته ورزشي دستگاه فسفاژن در برخي از مهارت ها براي کسب انرژي ايفاي نقش مي کند. همان طور که مي دانيم دستگاه هاي هوازي فسفاژن به علت عدم پيچيدگي و دسترسي آسان اولينسيستم انرژي است که در فعاليت هاي کوتاه مدت چند ثانيه يي (1 تا 6 ) وارد عمل مي شود.علت محدوديت زماني اين دستگاه محدوديت فسفوکراتين در عضله است. مهارت هايي نظير شوتناگهاني و يا رفلکس هاي دروازبان و يا جهيدن و پرش براي ضربه سر مي تواند مثال هايي باشد کهدر طي بازي يک فوتساليست با آن مواجه است.

اسلاید 6: فسفاژندر تمام اين مثال ها نهايت زمان اجرا حرکت حدود 5 الي 6 ثانيه است و چون بسيار سريع اتفاق مي افتد اين دستگاه انرژي فسـفاژن است که ايفاي نقش مي کند. بنابراين مي توان بطور خلاصه چنين بيان کرد که بدون اين دستگاه حرکات سريع و قدرتي انجام نمي گيرد. زيرا اين فعاليت ها بجاي مقدار زياد انرژي نياز به ذخيرهسريع انرژي ATP دارند . دستگاه فسفاژن نماينده سريع ترين و در دسترس ترين منبع ATP عضلاني است. زيرا PC به شکل آماده درعضلات وجود دارد و براي انجام واکنـش احتياج به انتقـال O2 نمي باشد و مسير واکنش آن بسيار کوتاه است.

1,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید