علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

سی نکته کنکوری و کلیدی نظریه فردنگر آدلر

30nokte_dar_mored_nazariye_adler

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سی نکته کنکوری و کلیدی نظریه فردنگر آدلر”

سی نکته کنکوری و کلیدی نظریه فردنگر آدلر

اسلاید 1: 30 نکته کلیدی نظریه آدلر

اسلاید 2: In the name of ALLAHنظریه های شخصیت

اسلاید 3: آدلر نمونه ای از فردی است که به جای اینکه سرنوشت زندگی وی را تعیین کند،خودش آن را شکل داد.پیشگام روش تدریس به متخصصان از طریق نمایش های زنده همراه با والدین و فرزندان در حضور تماشاچیان بود که اکنون گردهمایی آزاد نامیده می شود.آدلر همچنین پیشگام رویکرد ذهنی به روان شناسی بود که بر عوامل تعیین کننده درونی رفتار مانند ارزش ها،عقاید ،نگرش هاو برداشت فرد از واقعیت تمرکز می کند.آدلر پیشگام رویکردی بود کل نگر،اجتماعی و هدف گرا،فراگیر و انسان گرا.آدلر اولین درمانگر سیستمیک نیز بود.

اسلاید 4: از نظر آدلر: انسان ها را فقط می توان به صورت موجوادت یکپارچه شناخت.مفهوم کل نگر(Holistic concept)،اشاره دارد به اینکه ما نمی توانیم به صورت اجزاء شناخته شویم،بلکه تمام جنبه های ماباید در رابطه با یکدیگر درک شوند.در واقع شخصیت انسان از طریق تعیین کردن هدف زندگی یکپارچه می شود.در رویکرد آدلر بر روابط میان فردی بیشتر از پویش های روانی درونی فرد تاکید شده است.ماهیت هدفمند رفتار ،شاید شالوده نظریه آدلر باشد.

اسلاید 5: در این دیدگاه شخصیت یکپارچه و منسجم است.رویکرد آدلر روانشناسی فردنگر است یعنی هرکسی منحصر به فرد و تقسیم نشدنی است و وی از کاهش گرایی اجتناب می کرد و در واقع بر وحدت شخصیت و این عقیده که رفتار گسیخته وجود ندارد تاکید می کرد.فرد کامل به چند طریق وحدت و انسجام نشان می دهد:1-زبان بدن organ dialect :عضو ناقص بدن،مسیر هدف فرد را بیان می کند.اندام های بدن از طریق زبان بدن به زبانی که معمولا بیانگرتر است و عقیده شخص را واضح تر از کلمات افشا می کند،صحبت می کنند.2-هشیار و ناهشیار:افکار هشیار آنهایی هستند که فرد درک می کند و برای رسیدن به موفقیت مفید میداند.افکار ناهشیار آن هایی هستند که مفید نیستند.

اسلاید 6: اینکه آیا رفتارهای افراد به سبک زندگی سالم یا ناسالم منجر شوند، به علاقه اجتماعی که درطول سال های کودکی پرورش داده اند بستگی دارد.علاقه اجتماعی:نگرش ارتباط داشتن با کل بشریت + همدلی با هر عضوی از جامعه انسان می باشد.علاقه اجتماعی برای تداوم بخشیدن به گونه انسان،ضروری است.علاقه اجتماعی تنها ملاک ارزش های انسان است و تنها مقیاسی است که می توان برای قضاوت درباره ارزش یک نفر به کار برد. درواقع هرچه علاقه اجتماعی بیشتر باشد موجب میشود فرد از لحاظ روانی پخته تر شود. این مفهوم مترادف خیرات و ازخودگذشتگی نیست.منشا علاقه اجتماعی: در هر کسی وجود دارد،اما قبل از اینکه بتواند به سبک زندگی مفید کمک کند باید پرورش یابد و از رابطه والد-فرزند در ماه های اولیه نوباوگی سرچشمه می گیرد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید