صفحه 1:
صفحه 2:
معاونت فرهنكى اجتماعى سياه انصار ا لحسين (عليه السلام)
مدیریت امور اجتماعی - ۱۳۹۲
2| www.313135.con
صفحه 3:
۰ 9
بشقاب بر |
Ss
eos
صفحه 4:
چاقویی که مشغول بربدن
دست و پا و سر است
صفحه 5:
*م یگویند ماهوارمیک وسیلهای است که هم میتوان از
كن استفاده درست كرد وهم نادرست؛ اكر بر فرض هم
بتوان از ماهواره در عللم امكان استفاده خوبى هم كرد
يلى كن جيزى كه در عللم ولقع در حال تحقق لسته غير از
لين است و مانند جاقويى است كه فعلا در حال بريدن
دست ويا و سر است.
لكر الان ماهواره راییک عنصر دو منظوره حساب کنیم به
ننگر صی رسد مقداری نگاه ساده اندیشلنه به ماهواره
داشتهایم
صفحه 6:
مخاطبان حایا در دام ماهواره گرفتار هستند که قطعا آگاهی لازم
است اما آنها که گرفتار نیستند باید به دلایل زیر اگاه شوند.
الف ) اول لن كه ما هيج كاه نبايد از ناحية دشمن احساس
امنيت کنیم و خیالمان آسوده باشد و فکر نکنیم که دشمن »
دور ما را یک خط قرمز کشیده است و کاری به ما ندارد
ب) نکته دوم آن است که ما الان در جنگ نرم هستیم.
مشغول مبارزه در جبهه تهاجم فرهنگی هستیم. ما به عنوان
کسانی که درد دین داریم و دل در گرو دین داریم به عنوان
يكك سرباز در جبهة فرهنگی باید با دامها و دسیسههای
دشمن آشنا باشیم.
صفحه 7:
دلایل گرایش مردم به ماهواره
اولین دلیل ناآگاهی است.
Pee
a
© ©
© a
۳
صفحه 8:
متولیان شبکههای ماهوارهای جه کسانی هستند؟
در حال حاضر بیشترین شبکههای ماهوارهای دنیا از
کشور آمریکا مدیربت میشوند. ٩۰ درصد
رسافههای آمریکایی هم دست صهیونیستها است و
اغلب برنامههای ملهوارهای در شبکههای فارسی
توت ميونت ا اداره میشود.
كرايش خاوادکی تاره که یج شب بای
فیلم وسربال پخش میکند باید ما را به هوش آورد
که جه اتفاقی دارد میافتد.
_
صفحه 9:
شبکه فارسی وان با مدیریت
.چنین فردی پا به عرصه نماد
رابرت مرداک: سرمایه دار یهودی لاصل آمریکلیی-
استرالیایی :متولد ۱٩۲۱ در ملبورن استرالیا است پدرش:س رکیت
مرداک ناشر یک روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدوکس
بود.مرداک در طول دوران فعالیت خود تا کنون توانسته است
امپراتوری رسانه ای تشکیل دهد : حداقل ۶۰ شبکه تلویزیهنی به
۳ زبان مختلف از جمله موسسه تلویزیونی فاکس و شبکه
معروف فاکس نیوز» مللک ۱۳۰ روزنامه و مجله معتبر مانند دیلی
اف وال اس شك فورتان ای وروی Oe = Ge
0
ن مجله انگلستان که یک مجله و مملو
رپس رب
که هه
صفحه 10:
شبکه زمزمه: مهمترین فرد تصمیم گیر سعد محسنی همراه خواهر و برادرانش
هستند. وی شریک تجاری شرکت استار که یکی از زبرمجموعه هاى نيوز
کارپوریشن به مالکیت رابرت مرداک است» می باشد. بعضی او را "رابرت
مرداک افغانستان" لقب داده اند. مجله تایمز اسامی ۱۰۰ شخصیت برتر و
پرنفوذ سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد. در میان آنان» سعد محسنی» ۳۵ امین نفر
پرنفوذ جهان شناخته شده است. رابرت مرداک برای سعد محسنی که یکی از
۰۰ جهره ی با نفوذ مجله تایم شناخته شده» نوشته است: "من با سعد محسنی
۴ ساله (تاجر جوان قندهاری) از طریق یک دوست مشترک آشنا شدم و من
به سرعت دریافتم که او ارزش این را دارد که به او توجه شود. به نظر من» او
مطلع ترین فرد در جهان در مورد افغانستان است. برای همین است که ما با هم
تجارت می کنیم."
۳
FAN FAVORITE
صفحه 11:
در تمام لحظات این شبکه یک خبر مثبت از ایران» لبنان» سوریه»
مصر و فلسطین و عراق وجود ندارد؛ اما در عوض اکثر اخبار
درباره بریتانیا؛ ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به صورت زنده
به نمایش در آمده و همه اخبار هم مثبت است!
بیبیسی» تنها شبکهای است که از غریزهُ جمعگرایی تودهها»
استفاده می کند. همچنین این شبکه» تنها شبکه سیاسی است که از
تصویر اعتماد به نفس» استفاده کرده است که باز هم ببانگر استناد
به تمابلات رفتاری تودهها است؛ این شبکه ۸۵ از کادر خودرا از
بين روزنامه نگاران روزنامه های موسوم به اصلاحات انتخاب کرده
است» همان کسانی که در b> Wol 0499 sla DBO
شدند.
صفحه 12:
تعدادی از خبرنگاران و نوبسندگان این شبکه عبارتند از
بز رگمهر شرفالسین: سردبیر سابق هفته نامه زرد چلچراغ
که چند سالی است به بهانه تحصیل از ایران خارج است و در
شبکه بی بی سی به فعالیت می پردازد. هفته نامه چلچراغ از
زمان آغاز به کار سعی کرده است خحط شاخه جوانان حزب
منحله مشارکت را ادامه دهد. وى در شبكمى بى بى سى به
تهيه كزارش و مستندهاى ضعيف مىيردازد.
فرناز قاضى زاده: سالها در روزنامههاى داخل ايران از
جمله نشاط جامعه رون عصر آزاد گان» اخبار اقتصاد..
آفتاب امروزه هم میهن فعالیت کردهاست. در فوریه ۸۲۰۰۵
فرناز قاضی زاده به عنوان تهیه کننده رادیو به استخدام
بیبیسی فارسی درآمد و علاوه بر تهیه گزارش, به عنوان
مجری برنامههای رادیویی: جام جهاننما چشمانداز
بامدادی» روز هفتم و صدای شما کار کرد تا اينکه در سال
٩ به عنوان مجری تلویزیون فارسی بیبیسی کاب
را آغاز کرد.
صفحه 13:
سیما علینژاد: در سال ۱۹۹۰ با نوث
رن ی
ايران آغاز كرد. وى در سال 1947 يس از تركك
ايران بهعنوان خبرنكار و مجرى در راديو
سن فارسى كار كود راءاغان کرد عل نزاد
در رادیو بیبیسی سمت سردبیری را کسب كرد
و در برنامههای مستند و زنده سوژههای مختلفی را
تهیه کرد.
نفیسه کوهنورد: خبرنگار بیبیسی فارسی در
استانبول او در روزنامههای شرق. همشهری» ایران و
Ges tog Sa
اشته و از سوی روزنامه همشهری دوران اصلاحات
به عنوان خبرنگار اعزامی به تركيه سفر كرد و بس
از مدتى به عنوان مسئول صفحه سياست خارجى
.همشهرى دوران اصلاحات منصوب شد
صفحه 14:
درسه) Farsi
:)
:
اين شبكه يكى ار ضدها شبكه ماهوازه أى راررت مرداك»غول رسانه لى كنيا و میلفاردر اسرلی
است. اين شبكه جهار سال است که تشکیل شده است. دوبله فیلم ها و سریال هایی از
کشورهای, آمریکای جنوبی؛ترکیه. کره جنوبی و ایالات متحده می باشد . اين شبکه که بسیار
مورد استقبال زنان فارسی زبان قرار گرفته » سمی مهلک در جامعه ایرانی ماست
ده سریال دیگر شبکه فارسی| که از تلویزیون ترکیه» سینمای
هاليوود و از شبکه های برزیل همجون ۳۵,۸00000»
و دیگر شبکه های آمریکایی پخش می شود حول چهار محور
زیر عمل می کنند» و موضوعات آنها عبارتند از:
۱- مدل زندگی غربی
۲- خیانتهای جنسی
۳- عشق های منلئی
۴- رابطه ضعیف بین پدر و مادر با فرزندان 0
صفحه 15:
صفحه 16:
شبکه های سلطنتی
012۵006 OOE , )
PBROTO
6010 10۰
:) 103090 8 .
این چهار شبکه » معروف به شبکه های سلطنت طلب هستند که هر
یک acl انقلاب و حکومت داری دارند. هرکدام مطابق با زمان و
تاریخ برای خود میتینگ های چند نفری برگزار مى کنند! امثال
هخاهاءهمایون ها و تیمسار رحمانی ها از مدیران این شبکه ها
شبکه ها همواره یکدیگر را
هستند.نکته حائز اهمیت اینجاست که این
به استهزاء مى كيرند.
صفحه 17:
zemzemeh
:(زمزمه) تحت
این شبکه خواهر خوانده شبکه 1 Gul farsi ولی تمرکز بیشتر اين
شبکه بر روی زنان و سکس مخفی آنها و همجنس بازی زنان است که
به صورت مخفی در حال جریان است.
کافه پرنس:
داستان زندگی گو پون چان است که
برای گذران زندگیش دست به هر
کاری می زند.
صفحه 18:
شکرد های تبلیغی هنری برای نفوذ:
۱- خبر و گزارش
۲- برنامه های ورزشی يا نمایشی
۳- میزگردها و بمباران
۴- فیلم ها و مجموعه های تلوزیونی
_
صفحه 19:
اهداف شبکههای ماهوارهای با گرایش خانواده چیست ٩
۱- ابجاد خانوادههای بیقید در برابر خانوادههای سنتی
اگر غرب بتواند در محیط خانه تعریف خودساختهای از عفاف ارائه
دهدوسد عفاف را در محیط جامعه هم به راحتی بشکند می تواند رابطه
نزديكى را بين محارم در خانواده تولید کند که نتیجه آن در بیرون
خانواده مشخص می شود. یعنی غرب توانسته با رسانه مادر و خواهر را
در خانواده زمینه تحریک پذیری پسر خانواده قرار دهد.
در خانوادههای سنتی جایگاه وی پدر و مادر به صورت طبیعی مانع
بسیاری از انحرافات است. اما در شبکههای ماهوارهای یکی از
اصلی ترین کارها خارج کردن پدر و مادر از محوری
آنها در اندازهُ زمینهساز تولد است
خانواده یم
صفحه 20:
۲. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به بکدیگر
یکی از اصلی ترین شگردها و دسیسههای آنها برای به هم
ریختن خانواده سنتی ترویج خیانت زن و شوهر به هم دیگر و
عادی جلوه دادن اينها به ویژه خیانت زن به شوهر؛ مخصوصا
اگر زن متوجه شد شوهرش به او خيانت کرده است یک حق
مسلم و طبیعی اوست که او هم به شوهر خیانت کرده و انتقام
بگیرد و اين يكك حق طبيعى است.
صفحه 21:
۳- عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن
یکی از کارهای آنها این است که بتوانند خانوادههای موجودرا به
هم بزنند و اجازه ایجاد خانوادههای سنتی و پایبند و مذهبی را ندهند.
دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد و این ارتباط برایش
cole شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست چقدر پایبند باشد.
- دغدغه دیگر دختران باردارى استء كه اين را هم با ترويج سقط
جنين به شدت. قبحش را میشکنند.
صفحه 22:
هویت زدایی از مفهوم خانواده
الان در غرب تعداد زندگیهای غیر
رسمی که تحت عنوان ازدواج نبوده
است به شلات روبهافرایفن است,
دونفرباهم زندگی می کنند بدون
اينكه تعهدات قانونی در برایر
یکدیگر داشته باشند.
در برخحی از کشورهای اروپایی اين
مساله ۳۳ - ۳۴ درصد است. یعنی از
هر سه فرزند یکی نامشروع است.
چرا که در غرب مفهوم خانواده در
حال از دست دادن معنای خود است.
صفحه 23:
ه. ارزشزدایی از مفهوم فیرت
غیرت در آن حد و اندازهای که دین مشخص کرده آست یک وبزگی در
مردان است که به جرأت میتوان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل
مصونیت از عفاف است. ناموس یکی از واژههای آشنا در فرهنگ ما است.
کلمه مقدسی در ادبیات ملی ماست.
گر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس خود از دست داده خود
میتواند زمینهساز انحرافاتی در خانواده شود.
چرا هم اکنون برخی از مردان ما هیچ حساسیتی در قبال آرایش کردن و
پوششهای زننده همسران, دختران و نوامیس خود ندارندآیا هی شود در
این موضوع تردید کرد که یکک نفر مرد باشد» احساس به جنس مخالف
هم داشته باشد ولی ندانده وقتی یک زن با پوشش زننده و محرک وارد
جامعه می شود مردانی که از چشمان خود مرافبت ثمی کنند و نگاه رهایی
دارند.چگوئه به این زن نگاه مى کنند؟
صفحه 24:
9 ترویج فیمینیسم و ابجاد حس رقابت در میان زنان و مردان
در شبکههای ماهوارهای به شدت روی این مسأله تکیه میشود که زن و مرد
رفیق هم نیستند؛ بلکه رقیب یکدیگرند که اگر زن اند کی غافل شده یا کوتاه
بیاید» عقب میافتد و قافیه را میبازد. در برخی از برنامهها مرد را تتها دز
اندازة موجودی که پاسخ گوی نیاز جنسی زن است. پایین می کشند و این
رقابت رابه اندازهای تقویت کردهاند که توقع چندهمسری برای زنان را حقی
۳1
— f
معقول و عادلانه به شمار می آورند.
۳
صفحه 25:
۲ ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب نوجه مردان
این نکته به وضوح در شبکههای ماهوارهای به خصوص در فیلمهای سیتمایی و
بالااخص در سریالها خانواد گی قابل مشاهده است. در تفکر رسانهای غرب
كه در شبكدهاى ماهوارهاى نمود يافته تأهل و ازدواج کردن مانعی برای
هوس رانى نيست واي ين نكته را به صراحت اعلام کردند که چشم و چراغ ما در
اين موضوع زنان و دختران هستند و ابزار اصلى كردانندكان اين رقابت هم
خودآرايى است. خودآرايى در خانوادهاى كه غرب به دنبال آن است یک
ضرورت است. اين خودآرايى هم بايد بر محور تحریک امیال جنسى مردان
باشد. اینکه در شبکههای ماهوارهای آموزش آرایش به انحاء و انواع مختلف و
به وفور نمایش داده میشود. از لحاظ روان شناسی یک محور و یک نقطه
ثقل دارد که آن هم تحریک امیال جنسی است.
صفحه 26:
۸ ابجاد بلوغ زودرس جنسی
جامعة ایده آنل جامعهای است که پسرها و دخترها در سنینی با مفهوم غريزة
جنسی آشنا شوند که اند کی پس از آنن ازدواج می کنند. جامعهای را تصور
کنید که پسرها و دخترها زودتر از موعد طبیعی با غریزة جنسی آشنا میشوند و
سالها بعد زمينة ازدواج برای آنان فراهم میشود. در حال حاضر پسرانی که در
سن ۱۲ سالگی و دخترانی که در ٩ سالگی به بلوغ جنسی رسیدهاند کم نیستند.
ee aS ee ee د
یعنی بيش از ۱۳ سال دست و پنجه نرم کردن با این غریزه. نوجوانی wae
۲ سالگی به سن بلوغ میرسد؛ بسیاری از oie at ee oh ی
در زندگی وجود داشته باشد تا این غریزه را کنترل کند ندارد . بدون تردید
تماشای صحنههای مستهجن یکی از اصلی ترین عوامل بلوغ زودرس است.
پسر بچههای زیر ۱۰ سال که دچار بیماری خود ارضایی شدهاند» وقتی از
خانواده آنها پرسوجو شده مشخص گردیده که در خانه ماهواره داین
صفحه 27:
٩ ایجاد روحیة تنوع طلبی جنسی
وقتی یک مرد و زن دائم با انواع و اقسام مردها و زنها و روابط میان آنها آشنا
شده و نگاه می کننده بدون این که بخواهند و انتخاب کننده دجار روحية تنوع
ی لا جسی یو
در ماهوارهها تبلیغ میشود اين است كه اين تنوع طلبى يكك حق است و نباید آن
را زشت شمرد. دو مسئله مانع این تنوع طلبی میشود: ۱- حسادت زنانه 7۲
غيرت مردانه. كه به تعبيرآنها بايد فرهنكك مردم بالا رود و روشن فكرى مردم
ارتقا پیدا کند.از نگاه روانشناسی؛ سیری ناپذیر کردن مخاطب نسبت به مسائل
غریزی است. مردی که مشتری این صحنهها شده از همسر خود همان توقعی را
دارد که در این فیلمها دیده به طور حتم همسر او نمیتواند پاسخ گوی این
توقعات باشد
صفحه 28:
سوّال: برخی معتقدند که لگر ماهواره در خلنه بلشد» بجمها از همان
ابتداجة كن عادت كرده و وقنى بزرى شدند ديكر حرص و ولعى
نسبتببه كن نخواهند داشت؛ لما اكر آنها را منع كنيم: نسبتيبه
ماهواره حريص شده و در اولين فرصتى كدبه كن دست ياقتند»
بیمهابا و بدون رعایت حد اعتدال به آن هجوم خواهند برد.
این حرف از آن حرفهای زشت تزئین شده است؛ آنها برای اثبات نظریه خود
مثال زدهاند به قنادهایی که به شاگردان تازه کار خود نمی گویند شیرینی نخور»
بلکه او را آزاد می گذارد تا هرچه قدر میخواهد بخورد تا از آنن دلزده شود.
شاید وقتی در مقابل اد ين شاكرد اسم شیرینی هم بيايد» حالش هم بد شود. اين
فراد م ی گویند که مسئله جنسی هم همین گونه است. که این مطلب بسیار
سادهاندیشانه و نشان از ناآشنایی با مقوله جنسی است. مگر غریزه جنسی رامی
شود با میل به شیرینی خوردن مقایسه کرد؟! »7
صفحه 29:
اكر بنا بود كه مسائل جنسى برای کسی که از کودکیبه
تماشاى آن برداخته عادى شودء حال و روز غرب اين نبود.
مگر در کشوری مثل آمریکا محدودیت خاصی برای نمایش این مسائل وجود
دارد؟ آیا هم اکنون برای آن دسته از جوانان آمریکایی که از کود کی پای این
فیلمها نشستهانده این مسائل عادی شده؟ اگر عادی شده چرا این همه ناامنی
جنسی در آمریکا وجود دارد؟
نیل پُستمن (00517113]0 |[۲۱6) استاد دانشگاه نیویو رک جامعه شناس و
پدوهشگر مسائل ارتباط جمعی درآمریکاء در کتاب «زوال دوران کود کی»
نظریهای را ارائه میدهد که بر مبنای آبن رسانههای غربی در حال از بین بردن
دوران کودکی و فاصلهٌ میان کودکک:و بز گکسال است. او می گوید:
صفحه 30:
امروزه تلویزیونهای ایالات متحده کار را به جایی رساندهاند که تعیین حد و
مرز برای سبکسی (مستهجن بودن) چندان ساده به نظر نمی آید. در اغلسب
بيامهاى بازركانى دختران دوازده یا سیزده ساله را میبینیم که آنن چنان با
خب ركى و كار كشتكئ از جهان سكس (مسائل جنسى) خبر مى دهنلا كه حيرت
3 آدمی را برمیانگیزد. همه به یاد داریم که تا چند سال پیش اگر دختر پانزده
شانزده سالهای در مدارس» رفتار و حرکتنی که نشانهای از مقولة سکس
(مقولات جنسی) داشت. از خود بروز میداد به عنوان یک معضل روانی و
تربیتسی در جلسس اولیاء مدارس و پدران و مادران طرح میشد. هر گسز
نمیخواهم ادعا کنم که در آنن زمان احساس نیاز جنسی در دختر یا پسر
مشاهده نمیشد اما آنچی مهم است این است که در همان موقع؛ شرم و حبا
مانع از آنن میشد که این احساس را بروز دهد» یا لااقل از جر گة همسن و
سالان خود فراتر رود. تمامی این قباحتها | شتیها و ناپسندیها را
تلویزیون کمرنگ ساخته و این گونه وانمود می کند که این مسائل نا
عنوان یک مشکل قلمداد شود « زوال دوران کود:
صفحه 31:
علل گرایش مردم به ماهواره
۱- جوزدگی
یکی از عوامل گرایش مردم به ماهواره جوزدگی است؛ باید پذیرفت
که برخی از مردم در زندگی خویش فکر مستقلی ندارند و در اصل
جو جامعة اطراف آنها است که برایشان تصمیم می گیرد. در نگاه این
دسته اصالت با همرنگ جماعت شدن است. اگر جماعت اطراف
چنین فردی ماهواره را جزوی از زندگی بدانند؛ او هم به دنبال این
حر رسو ماهوارها روهشل
صفحه 32:
چه باید کرد با کسانی که شخصیت اجتماعی خود را در خرید
ماهواره میبینند؟
ما پر اساس حرف کدام مردم به سراغ ماهواره رفتیم؟ چه کسانی بودند که ما را
به جهت ماهواره نداشتن تحقیر کردند؟ کسانی که برای دیتشان برای ناموسشان
برای خانوادهشان برای عفاف و غیرتشان ارزش آن چنانی قائل نیستند. پدری که
پس از خریدن ماهواره میبیند چگونه دخترش از حجاب فاصله گرفته و همسرش
با مردهای غریبه چقدر راحت شده و وقتی به خودش بازمی گردد میبیند که
دیگر مثل گذشته روی ناموسش حساس نیست» آیا عاقلانه است که با حرف
چنین فردی من زندگی خودم را مدیریت کنم؟
pal lo bead! HE bs & من سول الا كانوا به يَسْتَمْزوُنَ؛ دربغا
بر این بندگان! هیچ فرستادهای بر آنان نیامد مگر آنکه او را مسخره
میکردند.
صفحه 33:
۲- نقش فنی صدا و سیما در گرایش مردم به ماهواره
بسیاری از مردم اعلام کردهاند که پایین بودن کیفیت دریافت شبکههای ملی
یکی از عوامل گرایش آنها به ماهواره است.
۳- بیکاری وتنهایی
۴- توجیحات سطحی مثل تماشای برنامه های علمی » اخبارویا استفاده از
برنامه های مذهبی مثل نماز مسجدالحرام و...
پدر و مادر عزیزی که برای دیدن برنامههای معنوی ماهواره به سراغ این وسیله رفته و
آن را تهیه کردهاید آیا میتوانید ضمانت کنید که فرزندانتان از این وسیله هم استفادة
صحیح خواهند کرد؟ آیا تعداد شبکههای ماهوارهای مبتذل و گمراهکننده با حجم
شبکههای خوب قابل قیاس است؟! ۱
صفحه 34:
۵- اخبار سیاسی
یکی از دلایل دیگر برخی از مردم برای گرلیش به ماهواره اخبار سیاسی
است. این عده معتقدند برای اطلاع از اوضاع دنیا و حتی ایران نمیتوان
به اخبار رسانة ملی بسنده کرد.
ah دید آیا آن سودی که شما از اخبار ماهوارهای به دست میآورید با
آن ضرر و خطری که متوجه خانوادهتان میکنید» قلبل مقایسه است؟
یک عقل سلیم لين حكم را میکند که این "دزد ناموس" را داخل خانه
کند برای اينکه با اخبار سیاسی روز دنیا آشنا شود. معروفترین شبکه
خبری در ماهواره شبکه بی بی سی فارسی باشد.
مجری لین برنامه جولنی است که ژست روشنفکری گرفته و هر از گاهی
هم حرف مذهبی هم میزند. در یکی از برنامههای نوبت شما او لین گونه
آغاز میکند: ۲
صفحه 35:
البه نام خدا؛ خدای بخشنده؛ خدای مهربان خدایی که میبخشه و میآمرزه؛ اما
در عین حال اگه ببینه که شما نمیبینید كه جه خدای خوبیه شاید مجازات
سختی رو هم در این دنیا و هم در اون یکی براتون در نظر بگیره؛ پس خدا
میتونه هم چهرهُ خندان داشته باشه و هم چهرهای دلخور و هم چهرهای
دل گیر» مجری این بحث را بعد از سلام و علیکش مطرح کرد: «داشتن دو یا
چند تا از یه اون قدرها هم بد نیست. بالاخره هر گلی یه بویی ea a
دیگه دردسر نیست بیشتر لذته لذتی که شوهرم دوست داره فکر کنه توام با
مایت زنه: زاجم hl SaaS JS aes pam gy با Apr
نمیده حتی به شرط عدالت» چرا وقتی میگن چند همسری هیچ کی فکر
نمی کنه که منظور چند شوهریه؟». بعد از اين حرفها يكك خانم يشت خط
میآید و رشتة سخن را به دست می گیرد و ابتدا تا انتها عالم و آدم را زیر
سوال میبرد که چرا شما این حق طبیعی چند شوهری را از زن سلب می کنید.
صفحه 36:
" مجری میپرسد که این یک نظریه است و تو هم یکک نظریه داری» کدامشان
درست است. اين خانم با کمال وقاحت می گوید "من مثال نقض قضیه و خیلی
زنهای دیگر هم مثال نقض قضیه. این لزوما هوا و هوس نیست... به صورت
le cai ep tea fas alae figs
حق را به شوهرم بدهم که او هم با زنان دیگری ارتباط داشته باشد."
مجری وقتی سخن او را میشنود اینطور کلام را تمام می کند: "این جوری خیلی
از آدمهای روشنفکرند که میتوانند با این قضیه کنار بیایند " یعنی آنها که کنار
نمی آیند آدمهای متحجر و عقبماندهاند.
ای خانوادهها به هیچ وجه ماهواره را به خانه خود.راه ندهید حتی,برای دیدن
اخبار سیاسی و برنامههای خوب. ماهواره را برای خانواده خودتان حرام کنید و
مطمتن باشید سودی که شما از شبکههای ماهوارهای خوب و اخبار سیاسی میبرید
اصلا قابل مقاینه با خطری که این شبکهها دارند» قأبل قباس نیست. خنثی کردن
این بمب به بیرون کردن آن در خانه است.
صفحه 37:
۶- لذت کرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی
"لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی" یکی از دلایل اصلی
برای گرایش به ماهواره است. اینها به جهت ضعف شدید در مسائل معنوی»
لذت گرای مادی شده و لذت را هم تنها در همین لذایذ مادی محدود
کردهاند. از نگاه اینها مهم نیست که متولیان شبکههای ماهوارهای با پخش
این برنامهها چه اهدافی را دنبال می کنند» آنچه اهمیت دارد. لذت بردن من
است که آن هم فراهم است.
ری ی ای as erie
مانع از این میشود که دیگر منطقی فکر کنند. این یک واقعیتی غیر قابل
آنکار است: |
صفحه 38:
جوان حرفش لین است"توبه من میگویی اینها را رها کن و به سراغ امور
معنوی برو یلیعن لین لذتها رلبه صورت نقد چشیدمبهمن نگفتند این
فیلم رلیبین و فردا لذتش رلببرسنه همان لحظه لنتش را بردم یبه خاطر
سلّن دوباره ادلمه دادم. حالا میشودبهمن بگهیی که چه کاری انجام دهم
که لذتبا خدا بودن را بچشم؟ شما میگویید لذت معنویت بسیار بیشتر از
لذت گناه است» حالا چه کار کنم که به آن لذت معنوی برسم؟
بلید متولیان فرهنگیبه لین سوال پاسخ دهند که چه
کنیم و از چه شیوههلیی برای تبلیغ دین استناده کنیم
که مخاطب ما مزه با خدا بودن را بجشد؟
صفحه 39:
امام سجاد حی فرملید:"الهی هن ذا الذی ذاق حلاوه محبتک
فرام منک بدلاء "معا دنیلیی از استراتژی تربیتی میتوانیم از این
جمله بیرون بکشیم. خدلیا چه کسی است که شیرینی مجبت تو را
بچشد و باز تو را رها کند و جای دیگری برود.
دین در روابات ابنجنین معرفی شده است: "السین هو الحب و
الحب هو الدین " دین همان محبت است و محبت همان دین. در
مناجات شعبلنیه آوردملند: " الهی لَم نی حول فأنتقل به عن
مغصیتک الافی وفت نی لمخبتک! ' خدلیاهن هیچ قدرتی
ندارم برای اینکه از وادی معصبتتو منتقل شوم الا در زملنی که
قوهن رابا محبت خودت بیدار کنی. لین یک قاعده است. ما
برای این موضوع وقتها و برنامهها اختصاص دهیم.
_
صفحه 40:
اثرات ماهواره :
الف ) اعتقادی: با القاء شبهات زیبا اعنقادات افراد حامعه را هدف
گرفته و سعی در از بين بردن اساس مکتب شیعه دارند.
ب) فرهنگی و اخللقی : هییت انسان-به فرهنگ او برمی گردد و
انسانی که دارای فرهنگ و تمدن نبلشد دچار بحران هویت گشته
و ازاییک موجود کاملا وابسته و متکیعی سازدبا همین نیت با
پخش فیلمها و تصاویر سکس و رواچبی بندوباریسعی در از بين
بردن فرهنگ کهن ایرانی دارد.
ج) سیاسی : >
صفحه 41:
آسیبهای شبکه های ماهواره ای:
| - ترویج خشونت
۲- سست شدن بنباد خانواده
۳- زیاد شدن آمار دختران فراری
۴- اختلافات خانوادگی و شکستن حریمهای خانواده
۵- بد حجابی و زنان خیابانی
۶- تبلیغ تنوع طلبی و هوس بازی
۷- افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی »
فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی
لوکس و اشرافی ۱
صفحه 42:
۸- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی
-٩ نهادینه کردن بی غیرتی
۰- بلوغ زودرس
۱- اعتباد به ماهواره
17 افزايش جرايم
۳- ازبین رفتن قبح روابط غبر اخلاقی در بین مردم
۴- ترویج مد گرایی و ارائه مد های آرایشی و پوشش زننده
۵ - پایین آمدن سطح رضایت مندی همسران
۶- رفتار نامطلوب کودکان و نوجوانان
۷ - افزایش طلاق
صفحه 43:
نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع درمورد استفاده از ماهواره:
دستگاه آنتن ماهوارهای از این جهت که صرفا وسیلهای برای
دریافت برنامههای تلویزیونی است که هم برنامههای حلال دارد و
هم برنامههای حرام» حکم آلات مشتر ک را دارد . لذا خرید و
فروش و نگهداری آن برای استفاده در امور حرام ؛ حرام است و
برای استفادههای حلال جایز است. ولی چون این وسیله برای کسی
که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامههای حرام را کاملا
فراهم میکند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز در بر
دارد. خرید و نگهداری آن جایز نیست مگر برای کسی که به
خودش مطمتن است که استفاده حرام از آن نمیکند و بر تهیه و
نگهداری آن در خانهاش مفسدهای هم مترتّب نمیشود.. لکن ۱
قانونی در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات>
صفحه 44:
حضرت آیت الله شیخ pol مکارم شیرازی:
با
توج
۵ به این که غالب برنامه های آن فاسد است. و اثرات متفی در پی دار و در هر
خانه ای وارد فنود غالبا از آن بنوء استفاده خواهد فد استفاده از آن جایز نیست:
حضرت آیت الله سید عبدالکريم موسوی اردبیلی:
به طور کلی خرید استفاده ونگهداری آلات مشترکه, به قصد استفاده حلال از
آنها چنانجه خوف وقوع:در حرام نداشته باشد اشکال ندارد» البته چنانجه قوائین
ومقرراتی در موردی, وجود داشته باشد مراعات شود.
حضرت آیت اله سید محمدعلی علوی گرگانی:
چنانچه از این دستگاه برای گرفتن کانالهای مچازی که اشکال شرعی ندارند.
استفاده شود خرید و نگهداری و استفاده از آن نیز مانعی ندارد.
حضرت آيت الله شيخ حسين مظاهری:
جایز نیست.
صفحه 45:
حضرت آیت الله شیخ pol مکارم شیرازی:
با
توج
۵ به این که غالب برنامه های آن فاسد است. و اثرات متفی در پی دار و در هر
خانه ای وارد فنود غالبا از آن بنوء استفاده خواهد فد استفاده از آن جایز نیست:
حضرت آیت الله سید عبدالکريم موسوی اردبیلی:
به طور کلی خرید استفاده ونگهداری آلات مشترکه, به قصد استفاده حلال از
آنها چنانجه خوف وقوع:در حرام نداشته باشد اشکال ندارد» البته چنانجه قوائین
ومقرراتی در موردی, وجود داشته باشد مراعات شود.
حضرت آیت اله سید محمدعلی علوی گرگانی:
چنانچه از این دستگاه برای گرفتن کانالهای مچازی که اشکال شرعی ندارند.
استفاده شود خرید و نگهداری و استفاده از آن نیز مانعی ندارد.
حضرت آيت الله شيخ حسين مظاهری:
جایز نیست.
صفحه 46:
86 www.313135.con