علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

شبکه های ماهواره ای و آسیب شناسی آن ها

mahvare

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شبکه های ماهواره ای و آسیب شناسی آن ها”

شبکه های ماهواره ای و آسیب شناسی آن ها

اسلاید 1: معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین ( علیه السلام )مدیریت امور اجتماعی - 1392www.313135.com

اسلاید 2: ماجراهای دوست خائن و دزد ناموس

اسلاید 3: چاقويي كه مشغول بريدن دست و پا و سر است

اسلاید 4: مي‌گويند ماهواره يك وسيله‌اي است كه هم مي‌توان از آن استفاده درست كرد و هم نادرست؛ اگر بر فرض هم بتوان از ماهواره در عالم امكان استفاده خوبي هم كرد ولي آن چيزي كه در عالم واقع در حال تحقق است، غير از اين است و مانند چاقويي است كه فعلا در حال بريدن دست و پا و سر  است.اگر الان ماهواره را يك عنصر دو منظوره حساب كنيم به نظر مي رسد مقداري نگاه ساده ‌انديشانه به ماهواره داشته‌ايم www.313135.com

اسلاید 5: مخاطبان ما يا در دام ماهواره گرفتار هستند که قطعا آگاهی لازم است اما آنها که گرفتار نیستند باید به دلایل زیر اگاه شوند.الف ) اول آن که ما هیچ گاه نباید از ناحیۀ دشمن احساس امنیت کنیم و خیالمان آسوده باشد و فكر نكنيم كه دشمن ، دور ما را يك خط قرمز كشيده است و كاري به ما نداردب) نكته دوم آن است كه ما الان در جنگ نرم هستیم. مشغول مبارزه در جبهه تهاجم فرهنگي هستيم. ما به عنوان کسانی که درد دين داريم و دل در گرو دین داریم، به عنوان يك سرباز در جبهۀ فرهنگی بايد با دام‌ها و دسيسه‌هاي دشمن آشنا باشيم.www.313135.com

اسلاید 6: دلایل گرایش مردم به ماهواره اولين دليل ناآگاهي است. آگاهی بخشیمتولیاناهدافشیوه ها www.313135.com

اسلاید 7: متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای چه کسانی هستند؟در حال حاضر بیشترین شبکه‌های ماهواره‌ای دنیا از کشور آمریکا مدیریت می‌شوند. 90 درصد رسانه‌هاي آمريكايي هم دست صهيونيست‌ها است و اغلب برنامه‌هاي ماهواره‌اي در شبكه‌هاي فارسي توسط صهيونيست‌ها اداره مي‌‌شود.اينكه صهيونيست براي ما شبكه فارسي زبان با گرايش خانوادگي مي‌سازد كه صبح تا شب براي ما فيلم وسريال پخش مي‌كند بايد ما را به هوش آورد كه چه اتفاقي دارد مي‌افتد.www.313135.com

اسلاید 8: رابرت مرداک: سرمایه دار یهودی الاصل آمریکایی-استرالیایی، متولد 1931 در ملبورن استرالیا است.پدرش سرکیث مرداک ناشر یک روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدوکس بود.مرداک در طول دوران فعالیت خود تا کنون توانسته است امپراتوری رسانه ای تشکیل دهد : حداقل 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان مختلف از جمله موسسه تلویزیونی فاکس و شبکه معروف فاکس نیوز، مالک 130 روزنامه و مجله معتبر مانند دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال ، تایمز، نیویورک پست و ..، صاحب پر تیتراژترین مجله انگلستان که یک مجله جنسی و مملو از تصاویر زنان برهنه ، عمده ترین سهامدار کمپانی عظیم نیوزکورپریشن و ... شبکه فارسی وان با مدیریت چنین فردی پا به عرصه نهاد. www.313135.com

اسلاید 9: شبکه زمزمه: مهمترين فرد تصميم گير سعد محسنی همراه خواهر و برادرانش هستند. وی شریک تجاری شرکت استار که یکی از زیرمجموعه های نیوز کارپوریشن به مالکیت رابرت مرداک است، می باشد. بعضی او را رابرت مرداک افغانستان لقب داده اند. مجله تایمز اسامی 100 شخصیت برتر و پرنفوذ سال 2011 را اعلام کرد. در میان آنان، سعد محسنی، 35 امين نفر پرنفوذ جهان شناخته شده است. رابرت مرداک برای سعد محسنی که یکی از 100 چهره ی با نفوذ مجله تایم شناخته شده، نوشته است: من با سعد محسنی 44 ساله (تاجر جوان قندهاری) از طریق یک دوست مشترک آشنا شدم و من به سرعت دریافتم که او ارزش این را دارد که به او توجه شود. به نظر من، او مطلع ترین فرد در جهان در مورد افغانستان است. برای همین است که ما با هم تجارت می کنیم.“www.313135.com

اسلاید 10: bbc Persian -1 (شبکه بی بی سی فارسی):در تمام لحظات این شبکه یک خبر مثبت از ایران، لبنان، سوریه، مصر و فلسطین و عراق وجود ندارد؛ اما در عوض اکثر اخبار درباره بریتانیا، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به صورت زنده به نمایش در آمده و همه اخبار هم مثبت است! بی‌بی‌سی، تنها شبکه‌ای است که از غریزۀ جمع‌گرایی توده‌ها، استفاده می کند. همچنین این شبکه، تنها شبکه سیاسی است که از ‌تصویر اعتماد ‌به ‌نفس، استفاده کرده است که باز هم بیانگر استناد به تمایلات رفتاری توده‌ها است؛ این شبکه 85% از کادر خودرا از بین روزنامه نگاران روزنامه های موسوم به اصلاحات انتخاب کرده است، همان کسانی که در NGO های دوره اصلاحات تربیت شدند. www.313135.com

اسلاید 11: بزرگمهر شرف‌الدین: سردبیر سابق هفته نامه زرد چلچراغ که چند سالی است به بهانه تحصیل از ایران خارج است و در شبکه بی بی سی به فعالیت‌ می پردازد. هفته نامه چلچراغ از زمان آغاز به کار سعی کرده است خط شاخه جوانان حزب منحله مشارکت را ادامه دهد. وی در شبکه‌ی بی بی سی به تهیه گزارش و مستندهای ضعیف می‌پردازد. فرناز قاضی‌زاده: سال‌ها در روزنامه‌های داخل ایران از جمله نشاط، جامعه روز، عصر آزادگان، اخبار اقتصاد، آفتاب امروز، هم میهن فعالیت کرده‌است. در فوریه ۲۰۰۵، فرناز قاضی زاده به عنوان تهیه‌کننده رادیو، به استخدام بی‌بی‌سی فارسی درآمد و علاوه بر تهیه گزارش، به عنوان مجری برنامه‌های رادیویی، جام جهان‌نما، چشم‌انداز بامدادی، روز هفتم و صدای شما کار کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ به عنوان مجری تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی کار خود را آغاز کرد.تعدادی از خبرنگاران و نویسندگان این شبکه عبارتند از:www.313135.com

اسلاید 12: سیما علی‌نژاد: در سال ۱۹۹۰ با نوشتن چند مقاله برای مجله‌های ایرانی، کار خبرنگاری را در ایران آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۳ پس از ترک ایران به‌عنوان خبرنگار و مجری در رادیو بی‌بی‌سی فارسی کار خود را آغاز کرد. علی‌نژاد در رادیو بی‌بی‌سی سمت سردبیری را کسب کرد و در برنامه‌های مستند و زنده سوژه‌های مختلفی را تهیه کرد.نفیسه کوهنورد: خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در استانبول او در روزنامه‌های شرق، همشهری، ایران و شبکه سی‌ان‌ان ترک در تهران سابقه خبرنگاری اشته و از سوی روزنامه همشهری دوران اصلاحات به عنوان خبرنگار اعزامی به ترکیه سفر کرد و پس از مدتی به عنوان مسئول صفحه سیاست خارجی همشهری دوران اصلاحات منصوب شد. www.313135.com

اسلاید 13: farsi1(فارسی1): این شبکه یکی از صدها شبکه ماهواره ای رابرت مرداک، غول رسانه ای دنیا و میلیاردر اسرائیلی است. این شبکه چهار سال است که تشکیل شده است. دوبله فیلم ها و سریال هایی از کشورهای، آمریکای جنوبی،ترکیه، کره جنوبی و ایالات متحده می باشد . این شبکه که بسیار مورد استقبال زنان فارسی زبان قرار گرفته ، سمی مهلک در جامعه ایرانی ماستده سریال دیگر شبکه فارسی1 که از تلویزیون ترکیه، سینمای هالیوود و از شبکه های  برزیل همچون TELLMONDOW و دیگر شبکه های آمریکایی پخش می شود حول چهار محور زیر عمل می کنند، و موضوعات آنها عبارتند از:1- مدل زندگی غربی2- خیانتهای جنسی3- عشق های مثلثی4- رابطه ضعیف بین پدر و مادر با فرزندانwww.313135.com

اسلاید 14: www.313135.com

اسلاید 15: شبکه های سلطنتی ( CHANNEL ONE , PARSTV,TASVIR IRAN , IRAN ARIAEE ): این چهار شبکه ، معروف به شبکه های سلطنت طلب هستند که هر یک داعیه انقلاب و حکومت داری دارند، هرکدام مطابق با زمان و تاریخ برای خود میتینگ های چند نفری برگزار می کنند! امثال هخاها،همایون ها و تیمسار رحمانی ها از مدیران این شبکه ها هستند.نکته حائز اهمیت اینجاست که این شبکه ها همواره یکدیگر را به استهزاء می گیرند.www.313135.com

اسلاید 16: zemzemeh (زمزمه):این شبکه خواهر خوانده شبکه farsi 1  است ولی تمرکز بیشتر این شبکه بر روی زنان و سکس مخفی آنها و همجنس بازی زنان است که به صورت مخفی در حال جریان است. کافه پرنس:داستان زندگي گو يون چان است که براي گذران زندگيش دست به هر کاري مي زند. www.313135.com

اسلاید 17: شگرد های تبلیغی هنری برای نفوذ:1- خبر و گزارش2- برنامه های ورزشی یا نمایشی3- میزگردها و بمباران4- فیلم ها و مجموعه های تلوزیونیwww.313135.com

اسلاید 18: اهداف شبكه‌هاي ماهواره‌اي با گرايش خانواده چیست ؟ 1- ايجاد خانواده‌های بی‌قید در برابر خانواده‌های سنتی اگر غرب بتواند در محیط خانه تعریف خودساخته‌ای از عفاف ارائه دهدوسد عفاف را در محیط جامعه هم به راحتی بشکند می تواند رابطه نزديكي را بين محارم در خانواده توليد كند كه نتيجه آن در بيرون خانواده مشخص مي شود. يعني غرب توانسته با رسانه مادر و خواهر را در خانواده زمينه تحريك پذيري پسر خانواده قرار دهد. در خانواده‌های سنتی جایگاه ویژۀ پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آن‌ها در اندازۀ زمینه‌ساز تولد استwww.313135.com

اسلاید 19: 2. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر يكي از اصلي ترين شگردها و دسيسه‌هاي آنها براي به هم ريختن خانواده سنتي ترويج خيانت زن و شوهر به هم ديگر و عادي جلوه دادن اينها به ويژه خيانت زن به شوهر؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خيانت كرده است يك حق مسلم و طبيعي اوست كه او هم به شوهر خيانت كرده و انتقام بگيرد و اين يك حق طبیعي است. www.313135.com

اسلاید 20: 3- عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدنيكي از كارهاي آنها اين است كه بتوانند خانواده‌هاي موجود را به هم بزنند و اجازه ايجاد خانواده‌هاي سنتي و پايبند و مذهبي را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار كرد و اين ارتباط برايش عادي شد بعد از ازدواج هم معلوم نيست چقدر پايبند باشد. دغدغه ديگر دختران بارداري است،‌ كه اين را هم با ترويج سقط جنين به شدت قبحش را مي‌شكنند. www.313135.com

اسلاید 21: 4. هویت زدایی از مفهوم خانوادهالان در غرب تعداد زندگي‌هاي غير رسمي كه تحت عنوان ازدواج نبوده است به شدت رو به افزايش است. دونفرباهم زندگي مي‌كنند بدون اينكه تعهدات قانوني در برابر يكديگر داشته باشند.در برخي از كشورهاي اروپايي این مساله33 – 34 درصد است. يعني از هر سه فرزند يكي نامشروع است. چرا كه در غرب مفهوم خانواده در حال از دست دادن معناي خود است. www.313135.com

اسلاید 22: 5. ارزش‌زدایی از مفهوم غیرتغيرت در آن حد و اندازه‌اي كه دين مشخص كرده است يك ويژگي در مردان است كه به جرأت مي‌توان گفت كه يكي از اصلي ترين عوامل مصونيت از عفاف است. ناموس یکی از واژه‌های آشنا در فرهنگ ما است. كلمه مقدسي در ادبيات ملي ماست.اگر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس خود از دست داد، خود مي‌تواند زمینه‌ساز انحرافاتی در خانواده شود.چرا هم‌ اکنون برخی از مردان ما هیچ حساسیتی در قبال آرایش کردن و پوشش‌هاي زنندۀ همسران، دختران و نواميس خود ندارندآيا مي شود در اين موضوع ترديد كرد كه يك نفر مرد باشد، احساس به جنس مخالف هم داشته باشد ولي نداند، وقتي يك زن با پوشش زننده و محرك وارد جامعه مي شود، مرداني كه از چشمان خود مراقبت نمي‌كنند و نگاه رهايي دارند،‌چگونه به اين زن نگاه مي‌كنند؟ www.313135.com

اسلاید 23: 6. ترویج فیمینیسم و ایجاد حس رقابت در میان زنان و مرداندر شبکه‌های ماهواره‌ای به شدت روی این مسأله تکیه می‌شود که زن و مرد رفیق هم نیستند؛ بلکه رقیب یکدیگرند که اگر زن اندکی غافل شده یا کوتاه بیاید، عقب می‌افتد و قافیه را می‌بازد. در برخی از برنامه‌ها مرد را تنها در اندازۀ موجودی که پاسخ‌گوی نیاز جنسی زن است، پایین می‌کشند و این رقابت را به اندازه‌ای تقویت کرده‌اند که توقع چندهمسری برای زنان را حقی معقول و عادلانه به شمار می‌آورند.www.313135.com

اسلاید 24: 7. ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه مرداناين نكته به وضوح در شبكه‌هاي ماهواره‌اي به خصوص در فيلم‌هاي سينمايي و بالاخص در سريال‌ها خانوادگي قابل مشاهده است. در تفکر رسانه‌ای غرب که در شبکه‌های ماهواره‌ای نمود یافته، تأهل و ازدواج كردن مانعی برای هوس‌‌رانی نیست واين نكته را به صراحت اعلام كردند كه چشم و چراغ ما در اين موضوع زنان و دختران هستند و ابزار اصلی گردانندگان این رقابت هم خودآرایی است. خودآرایی در خانواده‌ای که غرب به دنبال آن است یک ضرورت است. این خودآرایی هم باید بر محور تحریک امیال جنسی مردان باشد. اينكه در شبكه‌هاي ماهواره‌اي آموزش آرايش به انحاء و انواع مختلف و به وفور نمايش داده مي‌شود، از لحاظ روان شناسي يك محور و يك نقطه ثقل دارد كه آن هم تحريك اميال جنسي است.www.313135.com

اسلاید 25: 8. ایجاد بلوغ زودرس جنسیجامعۀ ایده‌آل، جامعه‌ای است که پسرها و دخترها در سنینی با مفهوم غریزۀ جنسی آشنا شوند که اندکی پس از آن ازدواج می‌کنند. جامعه‌ای را تصور کنید که پسرها و دخترها زودتر از موعد طبیعی با غریزۀ جنسی آشنا می‌شوند و سال‌ها بعد زمینۀ ازدواج برای آنان فراهم می‌شود. در حال حاضر پسرانی که در سن 12 سالگی و دختراني كه در 9 سالگي به بلوغ جنسی رسيده‌اند کم نیستند. و این پسرها و دخترها هم در سنی بالای بیست و پنج سال ازدواج می‌کنند؛ یعنی بیش از 13 سال دست و پنجه نرم کردن با این غریزه. نوجوانی که در سن 12 سالگی به سن بلوغ می‌رسد؛ بسياري از  آن مديريت‌هاي عاقلانه‌اي كه بايد در زندگي وجود داشته باشد تا اين غريزه را كنترل كند، ندارد . بدون ترديد تماشاي صحنه‌هاي مستهجن يكي از اصلي ترين عوامل بلوغ زودرس است. پسر بچه‌هاي زير 10 سال که دچار بيماري‌ خود ارضايي شده‌اند، وقتي از خانواده آنها پرس‌وجو شده، مشخص گردیده كه در خانه‌ ماهواره دارند.www.313135.com

اسلاید 26: 9. ایجاد روحیۀ تنوع طلبی جنسیوقتی یک مرد و زن دائم با انواع و اقسام مردها و زن‌ها و روابط میان آن‌ها آشنا شده و نگاه می‌کنند، بدون این که بخواهند و انتخاب کنند، دچار روحیۀ تنوع طلبی در امور جنسی می‌شوند. در ماهواره‌ها تبليغ مي‌شود اين است كه اين تنوع‌طلبي يك حق است و نبايد آن را زشت شمرد. دو مسئله مانع اين تنوع طلبي مي‌شود: 1- حسادت زنانه 2- غيرت مردانه. كه به تعبيرآنها بايد فرهنگ مردم بالا رود و روشن‌فكري مردم ارتقا پيدا كند.از نگاه روان‌شناسی، سیری ناپذیر کردن مخاطب نسبت به مسائل غریزی است. مردی که مشتری این صحنه‌ها شده از همسر خود همان توقعی را دارد که در این فیلم‌ها دیده، به طور حتم همسر او نمی‌تواند پاسخ‌گوی این توقعات باشدwww.313135.com

اسلاید 27: سؤال: برخی معتقدند که اگر ماهواره در خانه باشد، بچه‌ها از همان ابتدا به آن عادت کرده و وقتی بزرگ شدند دیگر حرص و ولعی نسبت به آن نخواهند داشت؛ اما اگر آن‌ها را منع کنیم، نسبت به ماهواره حریص شده و در اولین فرصتی که به آن دست یافتند، بی‌مهابا و بدون رعایت حد اعتدال به آن هجوم خواهند برد.این حرف‌ از آن حرف‌های زشت تزئین شده است؛ آنها براي اثبات نظريه خود  مثال زده‌اند به قنادهايي كه به شاگردان تازه كار خود نمي‌گويند شيريني نخور، بلكه او را آزاد مي‌گذارد تا هرچه قدر مي‌خواهد بخورد تا از آن دل‌زده شود. شايد وقتي در مقابل اين شاگرد اسم شيريني هم بيايد، حالش هم بد شود. اين افراد مي‌گويند كه مسئله جنسي هم همين‌گونه است. كه اين مطلب بسيار ساده‌انديشانه و نشان از ناآشنايي با مقوله جنسي است. مگر غريزه جنسي را مي شود با ميل به شيریني خوردن مقايسه كرد؟!www.313135.com

اسلاید 28: مگر در کشوری مثل آمریکا محدودیت خاصی برای نمایش این مسائل وجود دارد؟ آیا هم اکنون برای آن دسته از جوانان آمریکایی که از کودکی پای این فیلم‌ها نشسته‌‌اند، این مسائل عادی شده؟ اگر عادی شده، چرا این همه ناامنی جنسی در آمریکا وجود دارد؟ نیل پُستمن (neil postman) استاد دانشگاه نیویورک، جامعه شناس و پژوهشگر مسائل ارتباط جمعی درآمریکا، در کتاب «زوال دوران کودکی» نظریه‌ای را ارائه می‌دهد که بر مبنای آن رسانه‌های غربی در حال از بین بردن دوران کودکی و فاصلۀ میان کودک و بزرگ‌سال است. او می گوید:اگر بنا بود که مسائل جنسی برای کسی که از کودکی به تماشای آن پرداخته عادی شود، حال و روز غرب این نبود.www.313135.com

اسلاید 29: امروزه تلویزیون‌های ایالات متحده کار را به جایی رسانده‌اند که تعیین حد و مرز برای سکسی(مستهجن بودن) چندان ساده به نظر نمی‌آید. در اغلب پیام‌های بازرگانی دختران دوازده یا سیزده ساله را می‌بینیم که آن چنان با خُبرگی و کارکشتگی از جهان سکس (مسائل جنسی) خبر می‌دهند که حیرت آدمی را برمی‌انگیزد. همه به یاد داریم که تا چند سال پیش، اگر دختر پانزده شانزده ساله‌ای در مدارس، رفتار و حرکتی که نشانه‌ای از مقولۀ سکس (مقولات جنسی) داشت، از خود بروز می‌داد به عنوان یک معضل روانی و تربیتی در جلسۀ اولیاء مدارس و پدران و مادران طرح می‌شد. هرگز نمی‌خواهم ادعا کنم که در آن زمان احساس نیاز جنسی در دختر یا پسر مشاهده نمی‌شد، اما آنچه مهم است این است که در همان موقع، شرم و حیا مانع از آن می‌شد که این احساس را بروز دهد، یا لااقل از جرگۀ هم‌سن و سالان خود فراتر رود. تمامی این قباحت‌ها، این زشتی‌ها و ناپسندی‌ها را تلویزیون کم‌رنگ ساخته و این گونه وانمود می‌کند که این مسائل نباید به عنوان یک مشکل قلمداد شود « زوال دوران کودکی، ص175»www.313135.com

اسلاید 30: علل گرایش مردم به ماهواره1- جوّزدگیيكي از عوامل گرايش مردم به ماهواره جوزدگي است؛ باید پذیرفت که برخی از مردم در زندگی خویش فکر مستقلی ندارند و در اصل جوّ جامعۀ اطراف آن‌ها است که برایشان تصمیم می‌گیرد. در نگاه این دسته اصالت با هم‌رنگ جماعت شدن است. اگر جماعت اطراف چنین فردی، ماهواره را جزوی از زندگی بدانند، او هم به دنبال این جو رفته و ماهواره‌ای خواهد شد. www.313135.com

اسلاید 31: چه باید کرد با کسانی که شخصیت اجتماعی خود را در خرید ماهواره می‌بینند؟ما بر اساس حرف کدام مردم، به سراغ ماهواره رفتیم؟ چه کسانی بودند که ما را به جهت ماهواره نداشتن تحقیر کردند؟ کسانی که برای دینشان برای ناموسشان برای خانواده‌شان برای عفاف و غیرتشان ارزش آن چنانی قائل نیستند. پدری که پس از خریدن ماهواره می‌بیند چگونه دخترش از حجاب فاصله گرفته و همسرش با مردهای غریبه چقدر راحت شده و وقتی به خودش بازمی‌گردد می‌بیند که دیگر مثل گذشته روی ناموسش حساس نیست، آیا عاقلانه است که با حرف چنین فردی من زندگی خودم را مدیریت کنم؟يا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ ما يَأْتيهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ؛ دريغا بر اين بندگان! هيچ فرستاده‏اى بر آنان نيامد مگر آنكه او را مسخره مى‏كردند.www.313135.com

اسلاید 32: 2- نقش فني صدا و سيما در گرايش مردم به ماهوارهبسياري از مردم اعلام كرده‌اند كه پايين بودن كيفيت دريافت شبكه‌هاي ملي يكي از عوامل گرايش آنها به ماهواره است.3- بیکاری وتنهایی4- توجیحات سطحی مثل تماشای برنامه های علمی ، اخبارویا استفاده از برنامه های مذهبی مثل نماز مسجدالحرام و...پدر و مادر عزیزی که برای دیدن برنامه‌های معنوی ماهواره، به سراغ این وسیله رفته و آن را تهیه کرده‌اید آیا می‌توانید ضمانت کنید که فرزندانتان از این وسیله هم استفادۀ صحیح خواهند کرد؟ آیا تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای مبتذل و گمراه‌کننده با حجم شبکه‌های خوب قابل قیاس است؟! www.313135.com

اسلاید 33: 5- اخبار سیاسییکی از دلایل دیگر برخی از مردم برای گرایش به ماهواره اخبار سیاسی است. این عده معتقدند برای اطلاع از اوضاع دنیا و حتی ایران نمی‌توان به اخبار رسانۀ ملی بسنده کرد. باید دید آیا آن سودی که شما از اخبار ماهواره‌ای به دست می‌آورید با آن ضرر و خطری که متوجه خانواده‌تان می‌کنید، قابل مقایسه است؟ يك عقل سليم اين حكم را مي‌كند كه اين دزد ناموس را داخل خانه كند براي اينكه با اخبار سياسي روز دنيا آشنا شود. معروفترين شبكه خبري در ماهواره شبكه بي بي سي فارسي باشد.مجری این برنامه جوانی است که ژست روشنفكري گرفته و هر از گاهي هم حرف مذهبی هم مي‌زند. در یکی از برنامه‌های نوبت شما او این گونه آغاز می‌کند:www.313135.com

اسلاید 34:  «به نام خدا؛ خدای بخشنده؛ خدای مهربان خدایی که می‌بخشه و می‌آمرزه؛ اما در عین حال اگه ببینه که شما نمی‌بینید که چه خدای خوبیه شاید مجازات سختی رو هم در این دنیا و هم در اون یکی براتون در نظر بگیره؛ پس خدا می‌تونه هم چهرۀ خندان داشته باشه و هم چهره‌ای دل‌خور و هم چهره‌ای دل‌گیر» مجري اين بحث را بعد از سلام و عليكش مطرح كرد: «داشتن دو یا چند تا از یه چیز اون قدرها هم بد نیست. بالاخره هر گلی یه بویی داره پس دیگه دردسر نیست، بیشتر لذته، لذتی که شوهرم دوست داره فکر کنه توام با حمایت زنه. راجع به چند همسری چی فکر می‌کنید؟ ایدۀ خوبیه یا جواب نمی‌ده حتی به شرط عدالت، چرا وقتی می‌گن چند همسری هیچ کی فکر نمی‌کنه که منظور چند شوهریه؟». بعد از این حرف‌ها یک خانم پشت خط می‌آید و رشتۀ سخن را به دست می‌گیرد و ابتدا تا انتها عالم و آدم را زير سوال مي‌برد كه چرا شما اين حق طبيعي چند شوهري را از زن سلب مي‌كنيد.www.313135.com

اسلاید 35: مجري مي‌پرسد كه اين يك نظريه است و تو هم يك نظريه داري، كدامشان درست است. اين خانم با كمال وقاحت مي‌گويد من مثال نقض قضیه و خیلی زن‌های دیگر هم مثال نقض قضیه. این لزوما هوا و هوس نیست... به صورت طبیعی من اگر طرفدار این هستم که با مردان دیگری رابطه داشته باشم باید این حق را به شوهرم بدهم که او هم با زنان دیگری ارتباط داشته باشد.”مجري وقتي سخن او را مي‌شنود اينطور كلام را تمام مي‌كند: این جوری خیلی از آدم‌های روشن‌فکرند كه می‌توانند با این قضیه کنار بیایند يعني آنها كه كنار نمي‌آيند آدم‌هاي متحجر و عقب‌مانده‌اند.ای خانواده‌ها به هيچ وجه ماهواره را به خانه خود راه ندهيد حتي براي ديدن اخبار سياسي و برنامه‌هاي خوب. ماهواره را براي خانواده خودتان حرام كنيد و مطمئن باشيد سودي كه شما از شبكه‌هاي ماهواره‌اي خوب و اخبار سياسي مي‎بريد اصلا قابل مقايسه با خطري كه اين شبكه‎ها دارند، قابل قياس نيست. خنثي كردن اين بمب به بيرون كردن آن در خانه است.www.313135.com

اسلاید 36: 6- لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنویلذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی  يكي از دلايل اصلي براي گرايش به ماهواره است. این‌ها به جهت ضعف شدید در مسائل معنوی، لذت‌گراي مادي شده و لذت را هم تنها در همین لذایذ مادی محدود کرده‌اند. از نگاه این‌ها مهم نیست که متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش این برنامه‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند، آنچه اهمیت دارد، لذت بردن من است که آن هم فراهم است.و لذت غريزي كه از ديدن فيلم‌ها و سريال‌هاي مبتذل و مستهجن برده‌اند، مانع از اين مي‌شود كه ديگر منطقي فكر كنند. اين يك واقعيتي غير قابل انكار است.www.313135.com

اسلاید 37: جوان حرفش این است: تو به من مي‌گويي اينها را رها كن و به سراغ امور معنوي برو ولي من اين لذت‌ها را به صورت نقد چشيدم به من نگفتند اين فيلم را ببين و فردا لذتش را ببر. نه همان لحظه لذتش را بردم و به خاطر آن دوباره ادامه دادم. حالا مي‌شود به من بگويي كه چه كاري انجام دهم كه لذت با خدا بودن را بچشم؟ شما مي‌گوييد لذت معنويت بسيار بيشتر از لذت گناه است، حالا چه كار كنم كه به آن لذت معنوي برسم؟ بايد متوليان فرهنگي به اين سوال پاسخ دهند كه چه كنيم و از چه شيوه‌هايي براي تبليغ دين استفاده كنيم كه مخاطب ما مزه با خدا بودن را بچشد؟www.313135.com

اسلاید 38: امام سجاد می فرماید:الهی من ذا الذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا. ما دنيايي از استراتژي تربيتي مي‌توانيم از اين جمله بيرون بكشيم. خدايا چه كسي است كه شيريني محبت تو را بچشد و باز تو را رها كند و جاي ديگري برود.دين در روايات اينچنين معرفي شده است: الدين هو الحب و الحب هو الدين دين همان محبت است و محبت همان دين. در مناجات شعبانيه آورده‌اند: الَهِي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِيَتِكَ إِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ خدايا من هيچ قدرتي ندارم براي اينكه از وادي معصيت تو منتقل شوم الا در زماني كه تو من را با محبت خودت بيدار كني. اين يك قاعده است. ما براي اين موضوع وقت‌ها و برنامه‌ها اختصاص دهيم.www.313135.com

اسلاید 39: اثرات ماهواره :الف ) اعتقادی: با القاء شبهات زیبا اعتقادات افراد جامعه را هدف گرفته و سعی در از بین بردن اساس مکتب شیعه دارند.ب) فرهنگی و اخلاقی : هویت انسان به فرهنگ او برمی گردد و انسانی که دارای فرهنگ و تمدن نباشد دچار بحران هویت گشته و ازاو یک موجود کاملاً وابسته و متکی می سازد با همین نیت با پخش فیلمها و تصاویر سکس و رواج بی بندوباری سعی در از بین بردن فرهنگ کهن ایرانی دارد.ج) سیاسی : www.313135.com

اسلاید 40: آسیبهای شبکه های ماهواره ای:1- ترویج خشونت 2- سست شدن بنیاد خانواده3- زیاد شدن آمار دختران فراری4- اختلافات خانوادگی و شکستن حریمهای خانواده5- بد حجابی و زنان خیابانی6- تبلیغ تنوع طلبی و هوس بازی7- افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی ، فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی لوکس و اشرافیwww.313135.com

اسلاید 41: 8- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی 9- نهادینه کردن بی غیرتی10- بلوغ زودرس 11- اعتیاد به ماهواره12- افزایش جرایم13- ازبین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم14- ترویج مد گرایی و ارائه مد های آرایشی و پوشش زننده 15 - پایین آمدن سطح رضایت مندی همسران 16- رفتار نامطلوب کودکان و نوجوانان 17 - افزایش طلاقwww.313135.com

اسلاید 42: نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع درمورد استفاده از ماهواره: دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد . لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام ، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود . لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.www.313135.com

اسلاید 43: حضرت آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی: با توجّه به این که غالب برنامه هاى آن فاسد است، و اثرات منفى در پى دارد، و در هر خانه اى وارد شود غالباً از آن سوء استفاده خواهد شد، استفاده از آن جایز نیست.حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی: به طور کلی خرید، استفاده ونگهداری آلات مشترکه، به قصد استفاده حلال از آنها چنانچه خوف وقوع در حرام نداشته باشد اشکال ندارد، البته چنانچه قوانین ومقرراتی در موردی وجود داشته باشد مراعات شود.حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی: چنانچه از این دستگاه برای گرفتن کانالهای مجازِی که اشکال شرعی ندارند، استفاده شود خرید و نگهداری و استفاده از آن نیز مانعی ندارد.حضرت آیت الله شیخ حسین مظاهری: جایز نیست.www.313135.com

اسلاید 44: حضرت آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی: با توجّه به این که غالب برنامه هاى آن فاسد است، و اثرات منفى در پى دارد، و در هر خانه اى وارد شود غالباً از آن سوء استفاده خواهد شد، استفاده از آن جایز نیست.حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی: به طور کلی خرید، استفاده ونگهداری آلات مشترکه، به قصد استفاده حلال از آنها چنانچه خوف وقوع در حرام نداشته باشد اشکال ندارد، البته چنانچه قوانین ومقرراتی در موردی وجود داشته باشد مراعات شود.حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی: چنانچه از این دستگاه برای گرفتن کانالهای مجازِی که اشکال شرعی ندارند، استفاده شود خرید و نگهداری و استفاده از آن نیز مانعی ندارد.حضرت آیت الله شیخ حسین مظاهری: جایز نیست.www.313135.com

اسلاید 45: از توجه شما سپاسگزارمwww.313135.com

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید