صفحه 1:
صفحه 2:
هنگامی که میخواهیم با یک آیین و دین آشنا شویم
میبایست با شریعت و اهکام ان دين نيز اشنايى بيدا
ess
شریعت و احکام ادیان عبارتند از
مناسک عبادی مثل نماز. روزه » QS . و..
رفتار های اجتماعی مانند ازدواج و طلاق
محرمات و گناهان مانند دزدی ۰ ربا , غیبت
صفحه 3:
شریعت کتاب مقدس چیست؟
کتاب مقدس مسیمیان مجموعه ای از عهد عتیق و عهد جدید است دستور العمل
های بسیار فراوانی و سفت و پیچیده ای در عهد عتیق ومود دارد که در یک دسته
بندی کلی به ۱۳ دستور واجب یا هرام تقسیم میگردد
این امکام عبارتند از امکام کاهنان . امکام خوردنی ها و نخوردنی ها امکام قربانی
امکام نماز و روزه اهکام نذر و قربانی . اهکام جنگ اهکام بردگان و..
صفحه 4:
* به عنوان نمونه بنا به فرامین عهد عتيق مومنين بايد
روزانه در سه نوبت ۱- شخریت (صبم) ۲- مینما
(بعدازضهر) ۳- غرویت (شامگاه) نماز بگذارند و در ایام
سال روز های مخصوصی روزه بگیرند که از آن جمله روزه
یوم کیپور (۲۵ ساعته از غروب تا غروب) و روزه روز استر
(یوم پوریم) است و همچنین محرمات خاصی دارند که
بايد از آنها اجتناب کنند مثْلا در روز سبت (شنبه) باید از کار
کردن خود داری ورزند
صفحه 5:
کتاب مقدس تاکید زیادی بر انمام شریعت و پایبندی به آن دارد. عهد قدیم به روشنی فرورت
و اهمیت آن را تببین می کند.
«ملعون باد کسی که کلمات اين شريعت را اثبات ننمايد تا آنها را به جا فياورد» (تثنيه
(ev
در برفی از موارد نیز بر دائمی و ابدی بودن شریعت تأکید شده است. از جمله
«هر روز سّت آن را همیشه به حضور خداوند بیاراید از جانب بنی اسرائیل عهد ابدی
خواهد بود» (لاویان ۸۰:۷۴)
صفحه 6:
مسیح با شریعت موسی چه کرد ؟
* عیسی مسیح در این باره فرمود :
٠ " گمان مبرید که آمدهام نا توراتیا ضحف انبیا را باطل
سازم؛ نیامدهابتا باطل نمایم» بلکستا تمام کنم. زیراحر آینه
به شما میگویم تا آسمان و زمین زایل نشود» همزه یا (
نقطهای از تورات هر گز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.
صفحه 7:
همچنین تهدید کرد :
٠ پس هر که یکی از اين احکام کوچکترین را بشکند و به
مردم چنین تعلیم دهد در ملکوت آسمان کمترین شمرده
شود؛ اما هر که بهعمل آورد و تعلیم نماید» او در ملکوت
آسمان بزرگ خوانده خواهد شد. زیرا به شما میگویم تا
عدالت شما بر عدالت کاتبان و فریسیان افزون نشود؛ به
ملکوت آسمان هرگز داخل نخواهید شد. متی ۵: 1۹-۱۷
صفحه 8:
أو به مردم توصیه میکرد که :
علمای مذهسبی و فریسسیان بر
کرسی موسی نشسته اند و
احکام او را تفسیر مسی کنند.
پس آنچه به شما تعلیم ی
دهندر بجا آورید, اما هیچگاه
از اعمالشان سرمشق نگیریدر
زیرا هرگزبه تعالیمی که می
دهندر خودشان عمل نمی کنند
متی ۲۳ : ۳-۱
صفحه 9:
مسیح خود به شریعت پایبند بود
آداب فتنه را به جا آورده (لوقا ۲ : ۲۳-۲۱)
و مراسم تطهیر و قربانی را به جا آوردند
مسيع به نماز اهتمام خاصى داشت (انجيل
مرقس ۱۶:۱)
به انجام روزه مقید بود (انجیل متی۴: او ۲)
مالیات هیکل را می پرداخت (متی ۱۷: ۲۴)
صفحه 10:
داستان نسخ شریعت
* اما مسيحيت بعد از مسيم سير ديكرى بيدا كرد و كويى مسيم نيز
بيش بينى ميكرد كه يس از وى جه اتفاقاتى رخ خواهد داد و لذا فرمود:
* يس هر كه يكى از اين احكام كومكترين را بشكند و به مردم جنين.
تعلیم دهد در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود
۰ و همینگونه هم شد و پس از مسیح پولس که یک نو مسیمی با
سابقه یهودی بود و در ازار آذیت مسیمیان دست داشت طی یک
مکاشفه ادعای مسیمی شدن نمود و کم کم به عنوان یکی از رسولان
مسیمی شنافته شد او بدعت های [یادی در مسیمیت ایجاد کرد و در
اولین قدم اقدام به نسخ شریعت نمود و این کار در سه مرمله صورت
گرفت
صفحه 11:
پولس و نسخ شریعت
گام اول : حذف حکم ختنه برای نو مسیحیان غیر بهودی
در جریان فعالیتهای تبشیری پولس, تعدادی ا[ د«کان»
پرستان, به مسیع ایمان آوردند. آینان هیچکدام, فتنه
شده نبودند و این هکم مانع عمده ای برای مسیمی
شدنشان ممسوب می شد
برفی از رسولان گفتند: اگر کسی به آداب و رسوم قدیمی
یهود وفادار نماند و ختنه نشود, محال است بتواند نجات
بيدا كند
صفحه 12:
* اما يولس معتقد بود كه عمل به شريعت لزمی ندارد
و انهه مهم است تنها ایمان به عیسی مسیح است .
۰ بین رسولان افتلاف افتاد در اورشلیم شورایی تشکیل.
دادند و مصوب شد که انجام برخی از امکام مثل ختنه
برای نو مسیمیان غیر یهودی لزومی ندارد .
صفحه 13:
گام دوم: حذف کل شریعت
a
يولس كم كم تفكراتش را كسترش داد و كفت: "به وبين مى داليم كه السان با أمراى امكام شريصت, هركز در 83 پاک
و بى كناه به مساب لفواهد آم بلكه خقط با ايمان به عيس مسيم, ياك و بى كلاه محسوب خباهد شد.
ougan al * كفت
+ شویعت لاایها شدتالبه مسیح برسانستا از یمان عدل شمرده شویم. ۲۵ لیکن چون ایمان i 99 aT دست لال
نیستیم.. ین 00:۳
صفحه 14:
گام سوم: لعنت بر شریعت مداران
۱
عمونيه كفت
کر مور ی كنيد كه باختنه شدن و انجام احكام مذحبى مى نوايد مفبول خدا كردي در آن صورت ميج دی می اند شا رستکر از"
یه
د
را
صفحه 15:
f 5 ۲ 5
پولس برای اثبات نظریه نسخ شریعتش دکترین خدا را پایه گذاری کرد ۲
بشريت ميراث بركناه آدم شدند و در نتيجه همه كناهكار محسوب شدند و كوبا در زندان قهر
0300000
[0 e reer Te Sel Te ne ees
داشته باشند
ROCCE errs rs)
eared
صفحه 16:
نزاع های حواریون و پولس
بين حواريون و بولس در اين مساله نزاعی در كرفت
+ نظريه جنام موافق شریعت
2 پس میبینید که انسان از اعمال عادل شمرده میشود نه از ایه
... چنانکه بدن بدون روح مرده است همچنین ایمان بدون
نيز مرده است ۰ (یعقوب ۲۶-۲/۱۸)
صفحه 17:
۰ نظریه منام مخالف شریعت
شنیده ام شیاطینی آمده لند و شما را
وسوسه میکنند» لگر خواستار نجات هستید پس
طبق ايمان عمل كنيد و شريعت را به كنارى
نهيد شريعت مال دوران قهر اس ت(يولس)
صفحه 18:
سرزنش پطرس توسط پولس به خاطر تاکید بر شریعت
از فلال نامه های پولس چنین به دست می اید که
وی با پطرس شهریار مواریون و جانشنی عیسی مسیح
نزاع پیهیده ای در موضوع شریعت داشته و او پطرس
را رياكار میخواند زیرا غیر یهودیان را مجیور میساخت
مانند یهودیان به شریعت عمل کنند ۱
صفحه 19:
اما وقتی پطرس به انطاکیه آمد» روبهرو با او
مخالفت کردم؛ زیرا کاملا مقصر بود؛ از آن رو که
پیش از رسیدن عدهای از طرف یعقوب او با
غیربهودیان غذا میخورد» اما با رسیدن آنها خود را
کنار کشید و دیگر نمیخواست با غیریمودیان غذا
بخورد» مبادا اهل فتنه را برنجاند. سایر مسیحیان
بهودینژاد از رباکاری او تقلید کردند» بهطوری که
حتی برنابا نیز تحت تأثیر دو رویی آنها قرار گرفت.
صفحه 20:
اما وقتی دیدم رفتار آنان با حقیقت انجیل ساز گار
نیست در حضور همه به بطرس خطاب کرده» گفتم:
«اگر تو با اینکه بهودی هستی» مانند غیریهودیان
زندگی میکنی و نه مانند بهودیان» چطور میتوانی
غیر بهودیان را مجبور سازی که مانند یمودیان
زندکی کنند؟»
صفحه 21:
۰ ما که بهودی مادرزاد هستیم و نه غیربهودیی
كناهكار ... خوب مىدانيم كه هيج كس با اجرای
مقررات شريعت در حضور خدا کاملا نیک محسوب
نمیشود» بلکه فقط بر اثر ايمان به عیسی مسیح نیک
محسوب میگردد. ما خود نیز به عیسیمسیح ایمان
آوردیم تا بوسیله ایمان و نه با اجرای شریعت» نیک
شمرده شویم؛ نه فقط ماء بلکه هیچ بشری از راه
انجام احکام شریعت نمیتواند نیک محسوب شود
رساله پولس به غلاطیان» ۲: ۰۱۶-۱۱
صفحه 22:
نتیجه نزاع
۰ نتیجه نزاع به پیروزی پولس و انزای پطرس انجامید؛ پیروزی و
شکستی که بهتدریج صورت گرفت. جو ان گریدی میگوید:
* يولس رسول را غالبا دومين مؤسس مسيحيت لقب دادهاند و
مسلما او در اين راه جهاد بسيار كرده. فرقه طرفداران اصول و
شرایع موسوی را مغلوب ساخت. بهطوری که آنها اهمیت.
مجقع و مقام خود را بر اثر فعالیت های پولس از کف دادند.
مسیمیت و بدعتهاء ص GEV
صفحه 23:
دیگری میگوید: i
پولس بهفاطر توسعه یافتن افکارش , مخصوصا توسط
عدهای از نویسندگان در پایان قرن اخیر متهم شده
است . كه آنقدر )| تغییر داده که گویی
مؤسس دوم آن است.(تاريخ جامع اديان. ص ۱۷.)
صفحه 24:
* ویل دورانت میگوید:
* يولس به انديشههاى اديان شرك آلود, لباسى مسيحى
پوشانید. و بنابراین مسیمیت در واقع شرک را از بین
ays بلکه آن ر1 در خود
* .. تاریخ تمدن. چا ص ۸۹ و ٩
صفحه 25:
شریعت گرایانی که باقی ماندند
° همه مسیمیان از پولس پیرهی نکردند و بسیاری از انها با
پیروی از پطرس و یعقوب به شریعت پایبند بودند که از میان
انها فرقه ابيونى ها شاخص تر بود
* ابيونى ها کسانی بودند که اعتقاد به تثلیث و الوهيت
مسیح را رد میکردند. و به شریعت کتاب مقدس نيز عمل
میکردند .
صفحه 26:
* ابیونی ها به شدت پایبند به مبانی شریعت یهود بودندوشریعت
بهود را والاترین مظهر اراد خدا میدانستندومعتقد بودند که اجرای
آن همواره ضروری است. آنان به خصوص به مسأله
«فتنه»9«تعطیلی شنبه»اهمیت ویژه ای میدادند ولی در مقابل با
انجام قرباتی درهيكل مخالف بودندالبته اين به آن معنا نيست
آیین قربانی درمعبد را نمیپذیرفتند بلکه درانتظار بودند که
اين آيين عبادی در یک معبد پاک وغیرآلوده انجام شود.آنهانیز
مانند استی ها غسل روزانه را اجب میدانستندو مانند مسیحیان
برای تشرف به دین مراسم غسل تعمید داشتند «غذای مقدس
آنان عبارت بود ازنان خطیروآب.از ميان آيين هاء عشای ربانی ر
اجرا می کردند اما به جای شراب از آب استفاده می نمودند زیرادر
دیانت آنها شراب هرام بوده است. ) کرنز ارل ای؛ سرگذشت
مسیمیت در طول تاریخ؛ آرمان رشدی, انتشارات ایلام.ج .9۹
صفحه 27:
۶ ابیونی ها عاقبت تا قرن چهارم به هیات خود ادامه دادند
اما يس از ظهور کنستانتین و حاکمیت کلیسای پولسی
به شدت منزهی شدند و تحت فشار و ازار و اذیت قرار
گرفتند کتاب هایشان سبزانده شد و خود به تبعید
فرستاده شدند البته تا قرن شش میلادی خبر هایی از
حضور و یا حتی حكومت انها در برخى نواحى اوريا وجود
دارد اما يس از ظهور اسلام که گویی با گرویدن انها به
اسلام همراه شد دیگر نشانی از انها یافت نشد
صفحه 28:
و در قرن پنجم میلادی پلاکیوس برنقش عمل در نجات
تاکید داشت و میگفت ایمان مسیمی با عمل توام
کردد اما آگوستین معتقد بود تنها به ایمان برای نجمات
کافی است و ما به فیض نجات می یابیم نه عمل. وارد
عمل شد و نزاع سفتی بین آگوستین وبلاگیوس در
كرفت و اكوستين موضع گیری های سفتی به طرفداری
از عقیده ایمان اتخاذ نمود و بالافره در سال ۳۱ م در
شورای افسس نظرات پلاگیوس محکوم شد
صفحه 29:
کلیسای اتیوپی
امروزه کلیسای اتیوپی که جمعیتی بالای ۰ نیلیون نفر نیز دارد بر عمل به
شریعت اصرار میورزد بسیاری از قوانین مربوط به طهارت و خوراکیها در عهد عتیق
۱ مراعات میکنند.
آنان همانند یهودیان معتقد به حرمت كار كردن در روز شنبه هستند و اين روز را za
(به همراه روز یکشنبه) مقدس میشمارند. استنکاف از خوردن و روزههای سخت و =
طاقتفرسا نیز در اين کلیسا معمول است. ار
آنها همچنین فتن» پسران (! که یک سنت یهودی بوده حفظ کردهاند و کودکانشان ,=
را قبل از تعمید فتنه میکنند. در مورد تعدد زمجات نیز آنها همان دیدگاه عهد ۰ ۰ 7
عتیق را اغذ کرده و آن را جایز میشمارند. برفی دیگر از شبامت ها میتوان به =
اهکام ذبم یهود . ممنوعیت گوشت خوک . گوشت و لبنات را با هم نمیخورند در ©
این کلیسا ob} در طول مدت قاعدكى به كليسا نميروند و ورود زنان به کلیسا با ۰
سر پوشیده میسر است همچنین زنان و مردان جدا از هم ! ۷
صفحه 30:
egw) هفتگانه
کویی شریعت با روم دین عجین میباشد و داشتن دینی بدون
شريعت و رسوم رفتارى غير ممكن مينمايد به اين ميت
مسیمیان وقتی شریعت کتاب مقدس (ا به كنارى نهادند
مجبور شدند با تاویلاتی از آیات عهد جدید دستور العمل هایی
(فتاری برای خود بیابند که از انها با عنوان رسوم هفتگانه یاد
میکنند
صفحه 31:
* مسیحیان با وجود اینکه شریعت را نفی میکنند ولی چند عمل
هست که به عنوان اسرار کلیسایی پذیرفته اند و به آن عمل
میکنند که این اعمال بیشتر حالت سمبلیک دارند
۶ به عقیده مسیمیان. مسیح که از مردگان برخاست. در جامعه
مسیمی زیست میکند و همراه آن است. همچنین وی پیوسته
همان کارهای نیکی را انجام میدهد که در Job هیات خود در
فلسطین انجام میداد. کارهای غیرآشکار مسیم در زندگی
کلیسایی به وسیله آیینها آشکار میشود؛ به دیگر سفن.
هنگامی که یک مسیمی در مراسم مریوط به یکی از آیینها
شرکت میکند. ایمان دارد که با این عمل به ملاقات مسیم که
از مرگ برفاسته و VAIS خدای نجاتبخش را به وی بخشيده
است. میرود.
صفحه 32:
تعمید( ما
نفستین و اصلیترین آیین که برای هر مسیحی ضرورت دارد. تعمید
است. انسان با تعمید به جامعه مسیمیت وارد میشود هر مسیمی
فقط يك بار. هنكام ورود به جامعه مسیمیت. تعمید میپذیرد.
تعمید (از ریشهای سامی به معنای «برپا داشتن» و «عمود کردن») ٠
اصولاً با كونداى شست وشو انجام مىكيرد. در برفی کلیساها رسم
است كه با ريختن آب بر سر شخص. وى را تعميد مىدهند. در
بعضى كليساهاى ديكر رسم است كه شخص براى تعميد به زير آب
مىرود و بيرون مىآيد. كليساهايى نيز تعميدشونده را به آبهاى
طبیعت. مانند loys و دریاچههاء میبرند. هنگام تعمید. کشیش
این عبارت را که از آفر انمیل متی اقتباس شده است. میخواند:
«تو را به تام پد و روجالقدس تعمید میدهم.» GAY)
کلیساهای پروتستان تنها به نام عیسی تعمید میدهند.
صفحه 33:
(OpcPieratiza) sa
* تایید یعنی پذیرفته شدن توسط روم القدس. در این مراسم که
معمولا هنگام بلوغ انمام می شود. کشیش داوطلب تایید را با
روغن مقدس همراه با عبارت "روم القدس را بپذیر تا بتوانی به
مسیح شهادت دهی " مسم می کند. -
صفحه 34:
ازدواج (بوسسه():
* - هرگاه زن و مردی بخواهند با یکدیگر پیوند زناشویی برقرار
کنند؛ کلیسا این پیوند را برقرار می سازد. در مسیحیت امکان
طلاق وجود ندارد مگر به سبب فحشا. در غیر این صورت اگر زن و
مرد از هم جدا شده و با شخص دیگری ازدواج کنند. زناکار به
شمار می روند. شایان ذکر است که در کلیسای کاتولیک
کشیشان و راهبه ها حق ازدواج ندارند.گر چه برفی از فرقه ها
اين مقررات را رعایت نمیکنند.
۶ در قدیم گاهی راهبان خجد را اخته میکردهاند. تجرد روحانیون
کاتولیک یکی از مشکلات آن کلیساست و این مسئله
رسواییهایی را نیز به بار آورده است.
صفحه 35:
Guoravedis of the service دست كذارى (خام
(cow wusiod
: در کلیسا سلسله مراتب و درجاتی وجود دارد . یک مسیمی برای
رسیدن به مقام روحانی باید توسط مقام روحانی بالاتر دست گذاری
بشود مراتب کلیسایی به دو بخش بالا و پایین تقسیم میشود درجات
پایین عبارت است از
دربان . خادم . قاری . جن گیر پس از اين مراحل مراتب نوبت به
درجات کلیسایی بالا میرسد که عبارت است از :
شماس: - به معنای خادم است و به کشیش در مراسم کلیسا کمک
می کند.
»کشیش: وی رهبری یک کلیسا را به عهده دارد.
»اسقف: - وی در قلمرو معینی رهبری کلیساها را به عهده دارد.
اسقف عادی معمولا در سطع يك شهر و کاردینال در سطع يك منطقه
بزرک جغرافیایی و پاپ در سطح جهان رهبری کلیسا را به عهده دارند.
صفحه 36:
اعتراف (عص>عحمة) خاه اسعصصه 3)):
می دهد و سيس
مقرر می کند.
۴ اعتراف.در قرون وسطی وسیله ای برای کسب در آمد کلیسا شده (
فروش برگه های غفران نامه به ثرمت انبوهی دست یافت
صفحه 37:
تدهين (عاء:8) عدا خأد عصنداص 3)):
* دراين مراسم بيمار مشرف به مرك توسط يك كشيش
با روغن مقدس تدهين (روغن مالى) مى شود. -
صفحه 38:
عشاء ربانی(احصعطاص):
۰ عشای ربانی یادبود بازسازی شام آخر عیسی با شاگردان دد شب قبل از مرگ اوه
* در این مراسم به یادیود شام آخر عیسی guns مقدار کمی نان فطیر توسط
در دهان مسیمیان گذاشته می شود و ايشان باید بدون دندان زدن آن را بخورذ
٠ به (غير اذ پروتستان) هنگامی که در این مراسم شرکت میکنند؛ باور دارند
حقیقتا به گوشت مسیح و شراب به خون مسیح تبدیل میشود و این نان
بدنشان دفع نمیشود.
* هر یک از کلیساهای مسیمی در شعائر و آیینهای برگزاری عشای ربانی ۱ب
پدید آورده است؛ ولی دو عنصر اساسی در همه مراسم ثابت است:
۰ خواندن دو یا سه مقطع از کتاب مقدس؛
۰ خوردن قربانی مقدس (عشای ربانی).
صفحه 39:
۰ تقریباً همه مسیمیان اتفاق نظر دارند که دو آیین اصلی
که عبارتند از تعمید و عشای ربانی.جزو SULT
کلیساست و مسیمیان کاتولیک و ارتدکس پنم ONT
دیگر بر اینها میاغزایند و مجموع آیینها را به هفت
میرسانند. فرقههای پروتستان در تعداد آیینها افتلاف
دارند. ولی اکثریت قاطع آنان ده آیین تعمید و عشای
ربانی را قیول دارند. برخی کلیساهای پروتستان. مانند
كويكرها و سياه نجات هیویک از WOT | نمیپذیرند
صفحه 40:
* به غير از ايین های رسمی کلیسا مراسم دیگری نیز وجود دارد
که گاها توسط ایمانداران مسيحى رعايت ميشود برخى از اين
ايين ها عبارت است از :
صفحه 41:
* در مسيحيت یادیودها و عیدهای فراوانی وجود دارد که به ب(فی
از آنها اشاره می شود:ء
* کریسمس(0۳۶) (جشن مسیح): این جشن به مناسبت
تولد آن حضرت در ۲۵ دسامبر برگزار می شود. هفت روز پس از
آن جشن اول سال میلادی در یک ژانویه برگزار می شود. البته
روز و تاریخ دقیق تولد حضرت عیسی مشخص نیست.
* عید پاک: مهم ترین جشن دینی مسیمیان است که به
مناسبت پیروزی عیسی بر مرگ و برخاستن وی از مردگان. در
سومین روز تصلیب او برگزار می شود. عید پاک پس از اعتدال
ربیعی و نفستین بدر شدن ماه برگزار می شود که حدودا
مطایق با ۲۷ مارس تا ۲۵ ۱وریل است.
صفحه 42:
نماز
* ذر مسيحيت نماز به شيوه خاصى كه در اسلام وجود دارد مطرح نیست؛
بلکه ایشان در برابر خدا دعاهای التجا آمیز بجا می آورند. مسيحيان
کاتولیک پیش از ورود به كليسا با آب مقدس خود را تطهیر می کنند.
به این صورت که دست خود را در آب فرو برده و صلیب می کشند.
* یکی از دعاهای مرسوم برای برگزاری نماز دعای زیر است:
* ای پدر ما که در آسمانی نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده
ينان 5 ٠ نكاد انلك نوزم ق
دی می کنن بنکشیم. ما را در آزمایش نياو
زیرا ملکوت. قمت و جلال از آن توست. ۰
* البته برفی از هرکتهای بدن مانند دست ها را رو به آسمان گر
خم کردن زانو در نماز مرسوم است.
صفحه 43:
(وزه
* متی در انمیلش روایتی را ذکر می کند مبنی بر اينكه عيسى مهل شبانه 7
روز روزه گرفت. او درباره روزه داران می فرمود: چون روزه می كيريد مون
ریاکاران ترش رو نباشید. متی,۱۶:۹
۶ با این حال روزه در مسیحیت در شمار امکام شرعی نیست و مسیهیا زا
آزادند در هر زمان به طور فردی یا گروهی روزه بگیرند. چگونگی روزه ,=
گرفتن در میان مسیمیان نیز بنا به وابستگی ایشان به فرقه خاص ۰ ۰ _
متفاوت است و از نخوردن گوشت. لبنیات. تخم مرغ روغن و مر
و اکتفا به غذاهای ساده تا پرهیز کامل از غذاها و اکتفا به مایعا
3
وجود دارد. Bi
صفحه 44:
زمان روزه گرفتن نیز به فرقه ای که از آن تبعیت می
کنند بستگی دارده ولی معمولا روزهایی چون چهارشنبه
خاکستر(روز دستگیری عیسی) و جمعه صلیب(روز به
صلیب کشیده شدن عیسی) و چهل روز پیش از عید پاک
و روزهایی از این دست را روزه می گیرند.
صفحه 45:
Qs
در کتاب مقدس تاکید زیادی بر لزوم آراستگی به هیا و كنار نهادن آرای
ظاهری شده است:
همچنین درباره پوشش سر آمده است:
هر زنى كه سر نيوشيده دعا يا نبوت كندسر خود را بى حرمت كرد
تصويرهايى كه از يوشاك مسيحيان و مردم ارويا از سال هاى اوليه م
قرون وسطى و عصر اصلاحات انتشار يافته . بروشنى نشان مى دهد كم
بين (نان (عايت مى شد.
صفحه 46: