کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

شرکت های لیزینگ(leasing)

leasing00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۱ اسلاید این پاورپوینت به تعریف لیزینگ، بررسی انواع لیزینگ و نیز جایگاه آن در اقتصاد ایران پرداخته است که می تواند برای آشنایی و هم چنین استفاده دانشجویان رشته های اقتصاد و مالی مفید واقع شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
877 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شرکت های لیزینگ(leasing)”

شرکت های لیزینگ(leasing)

اسلاید 1: شرکت های لیزینگتهیه، تنظیم و ارائه: عسکریپردیس فارابی دانشگاه تهران

اسلاید 2: تاریخچههر چند اطلاعات کافی از اولین معامله لیزینگ در دسترس نیست ولی اطلاعات موجود حاکی است که این امر ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مناطقی از سومر باستان به وقوع پیوسته است. در برخی از لوح‌های به دست آمده، اجاره دادن وسایل کشاورزی و واگذاری حق استفاده از زمین، آب، گاز و سایر دام‌ها ثبت شده است، در برخی از تمدن‌های باستانی دیگر مانند تمدن یونان، رم و نیز مصر، لیزینگ به عنوان یک روش تامین مالی مطلوب و گاه تنها روش مالی برای حل مشکلات اقتصادی مطرح بوده است. در بابل و بین‌النهرین بازرگانی رواج فراوان داشت. بانک‌هایی که برای توسعه تجارت و کشاورزی به مردم وام می‌دادند، تشکیل شده بود که معروف‌ترین آنها دو بانک برادران اگیبی و پسران موراشو در بابل بوده است. امیران و بزرگان و دستگاه‌‌های اداری و مذهبی، کارگرانی داشتند که آنان را «مانیا» می‌خواندند. بر اینان که بردگانی بیش نبودند داغ می‌‌نهادند و در امور ساختمانی و کشاورزی و صنعت از وجودشان استفاده می‌کردند. اینان از اسیران جنگی به شمار می‌رفتند و آنان را غالبا در روستاها سکونت می‌دادند.

اسلاید 3: لیزینگلیزینگ، توافقنامه‌ای است بین صاحب تجهیزات (موجر) و فردی که از تجهیزات استفاده می‌کند (مستاجر) که با شرایط معین برای مدت زمان معلوم و در ازای دریافت مبالغی مشخص (مال‌الاجاره‌های متناوب) تنظیم می‌شود.

اسلاید 4: این توافقنامه، قراردادی مکتوب است که بخش‌های مختلفی دارد و شرایط انجام عملیات لیزینگ مانند طول دوره قرارداد، مبلغ و سررسید پرداخت اقساط مال‌الاجاره، مشخصات تجهیزات مورد اجاره و در نهایت شرایط و تاریخ انقضای قرارداد خریدار را تشریح می‌کند. امروزه لیزینگ، راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات مالی موسسات مختلف در سراسر دنیا است، تقاضای روزافزون برای لیزینگ، موجب به وجود آمدن صنعتی با درآمد سالیانه بیش از ۵۰۰میلیارد دلار شده است. نفوذ صنعت لیزینگ به بازار، هر سال رشد اقتصادی بیشتری را نشان می‌دهد به طوری که در برخی اقتصادهای توسعه‌یافته، سهم آن بیش از ۴۰درصد کل ساختار سرمایه‌ است

اسلاید 5: انواع لیزینگ لیزینگ سرمایه ای (Financial or capital lease)لیزینگ اهرمی (Leveraged lease)لیزینگ عملیاتی (Operating Lease)لیزینگ کمک فروش (Sales aid lease) لیزینگ برون مرزی (Cross border lease)لیزینگ خرید و اجاره مجدد (Purchase and lease back)

اسلاید 6: ۱- لیزینگ عملیاتی (Operating Lease)لیزینگ عملیاتی، قدیمی ترین و ساده ترین نوع و روش عملیات لیزینگ است كه براسـاس آن قرارداد با مستــــاجر (متقاضی) صرفاً به قصد بهره برداری و برخورداری از حق انتفاع كالا (مورد اجاره)‌ منعقد می گردد و در پایان مدت قرارداد مورد اجاره عیناً به موجر مسترد می گردد. در این نوع لیزینگ معمولاً 100% بهای مورد اجاره توسط موجر تأمین می گردد. ۲- لیزینگ سرمایه ای (Financial or capital lease)لیزینگ سرمایه ای یا اجاره اعتباری كه مشابهت كامل با عقد اجاره به شرط تملیك مندرج در قانون عملیات بانكی بدون ربا دارد و تنها تفاوت آن شرط اختیار خرید در لیزینگ مالی یا اجاره اعتباری است. این نوع عملیات لیزینگ در نوع خود یكی از پیشرفته ترین شیوه های لیزینگ در جهان محسوب می شود كه امروزه بدلیل ماهیت آن از لحاظ پیش بینی امكان تملیك مورد اجاره توسط مستاجر (متقاضی) گستره وسیعی از مبادلات اعتباری را در بر گرفته است. انواع لیزینگ

اسلاید 7: روش های لیزینگ سرمایه ای روش لیزینگ یا اجاره اعتباری کمک فروش (Sales aid lease)  براساس این روش بین شركت لیزینگ (موجر) و شركت تولید كننده تفاهم می گردد كه براساس آن تولید كننده تمایل و موافقت خود را جهت واگذاری بخشی از كالاهای تولیدی خود بصورت نقد و اقساط اعلام وعرضه نماید و از این طریق چرخه تولید خود را بهبود و میزان فروش خود را افزایش می دهد. شركت لیزینگ نیز تولیدات مورد توافق مزبور را براساس تفاهم بعمل آمده در چهارچوب قراردادهای اجاره اعتباری به متقاضــــــیان واگذار می نماید. امروزه استفاده از این شیوه در كشورهای پیشرفته جهان از گستردگی قابل توجهی برخوردار است و با استفاده از این روش، تولید كنندگان به موفقیت های چشم گیری در بازاریابی و افزایش فروش محصولات تولیدی خود دست یافته اند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید