sherkhani_gel_va_gol

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شعر خوانی گل و گل”

شعر خوانی گل و گل

اسلاید 1: شعر خوانی گِل و گُل

اسلاید 2: ملک الشعرای بهارملک الشعرا بهار در سال 1۲۶۶ شمسی در مشهد به دنیا آمد و نزد پدرش، شعر و فنون ادب را آموخت. او شاعر، نویسنده و سیاستمدار بود. یکی از آثار مهم او «سبک شناسی» است.و کتاب تاریخ احزاب سیاسی از دیگر آثار او است.

اسلاید 3: شعر گِل و گُل قالب شعری:مُسَمَّطشبی در محفلی با آه و سوزی                شنیدستم که مرد پاره دوزیچنین می گفت با پیر عجوزی                  «گلی خوشبوی در حمام روزی                رسید از دست محبوبی به دستم»گرفتم آن گل و کردم خمیری                 خمیری نرم و نیکو چون حریریمعطر بود و خوب و دلپذیری                     «بدو گفتم که مشکی یا عبیری                   که از بوی دلاویز تو مستم»همه گل های عالم آزمودم                            ندیدم چون تو و عبرت نمودمچو گل بشنید این گفت و شنودم                  «بگفتا من گلی ناچیز بودم                     ولیکن مدتی با گل نشستم»گل اندر زیر پا گسترده پر کرد                    مرا با همنشینی مفتخر کردچو عمرم مدتی با گل گذر کرد                    «کمال همنشین در من اثر کرد                      وگرنه من همان خاکم که هستم»

اسلاید 4: دستور ادبی بند 1شبی در محفلی با آه و سوزی                شنیدستم که مرد پاره دوزی مجلس شنیده ام پینه دوزچنین می گفت با پیر عجوزی     «گلی خوشبوی در حمام روزی ترکیب وصفی|عجوزی : پیرزن ترکیب وصفی                رسید از دست محبوبی به دستم» دوست داشتنی

اسلاید 5: معنی بند 1 شبی در محفلی با آه و سوزی                شنیدستم که مرد پاره دوزیچنین می گفت با پیر عجوزی         «گلی خوشبوی در حمام روزی                رسید از دست محبوبی به دستم»شنیده ام که شبی در مجلسی،مرد پینه دوزی با آه و ناله به پیرزنی می گفت:روزی در حمام،دوستی گِل خوشبویی را به من داد.

اسلاید 6: دستور ادبی بند2گرفتم آن گل و کردم خمیری        خمیری نرم و نیک چون حریری نوعی پارچه ابریشمیمعطر بود و خوب و دلپذیری         «بدو گفتم که مشکی یا عبیری خوشبو مادۀ خوش‌بو و سیاه‌رنگی که در ناف آهوی تولید می‌شود. عطر                   که از بوی دلاویز تو مستم» مطلوب

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید