صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
ایجاد آرامش و ایجاد احساسات مثبتی که ۳ * eee امنيت خاطر حالش يك: مغز قديمى ما را برای رسیدن به آنچه ۰ مى خواهیم هدایت با انگیزه و تشویق می کند جسّتجوی خطر و ایجاد احساس اضطراب ذ: و تنفر آمیگدال و کورتیزول

صفحه 4:
سه نکته مهم: ‎-١‏ بسیاری از هیجانات منفی مثل اضطراب خشم» تنفر» غم و.. بخشی طبیعی ازخزانه ‏۲- سیستم هیجلنی ما ممکن است درست عمل کند ولی درون دادها مسأله ساز باشند. بنابر اين تغيير موقعیت لازم است تا تغییر هیجان. ‏۳- ما وقتی دچار استرس و پریشلنی می شویم که سیستم تهدید و دفاع و سیستم انگیزشی از تعادلی که سیستم امنیت و خرسندی ایجاد می کند خارج شوند.

صفحه 5:
چالش دو: مغز جدید و ذهن, جدید زبان تفکر, استدلال, تخیل» آرزو, ...مقايسه, قضاوت و

صفحه 6:
Mindful Brain 7 5 New Brain: Imagination, Planning, Rumination, Integration 1 ۱ Old Brain: Emotions, Motives, Relationship Semen] Compassion

صفحه 7:
حالش سه: خود آگاهی

صفحه 8:
چالش چهار:اهمیت مراقبت و عشق

صفحه 9:
چالش پنج: وابستگی و روابط متقابل

صفحه 10:
چالش شش : عدم شباهت. اهمیت تفاوت های فردی بين ما 12 att

صفحه 11:
چالش هفت: روابط درونی مان

صفحه 12:
چالش هشت: تراژدی های زندگی

صفحه 13:

صفحه 14:
چالش ده: مقاومت در برابر شفقت و شفقت با خود

صفحه 15:
مشاهداتی که منجر به درمان متمرکز بر شفقت شد: 1- افراد با سطوح بالای شرم و خود انتقادگری مشکلات زیادی به خود دارند. 0

صفحه 16:
2پيشینه های پژوهشی حاکی از آنند که مشکلات شرم و خود انتقادگری» ريشه در سوء استفاده» قربانی شدن, بروز بالای هیجان در خانواده. غفلت و يا فقدان عاطفه دارد. افرادی که تجارب اینچنینی دارند بسیار نسبت به تهدیدهای طرد یا انتقاد از سوی دیگران حساس می شوند و سریعا به خود حمله مى کنند: آنها دنیای درون و بیرون را خشونت آمیز تجربه می &‘ %

صفحه 17:
3- مطالعات گویای این موضوعند که کار روی شرم و خود انتقادگری مستلزم تمرکز درمانی بر خاطرات چنین تجارب اولیه ای هستند. این کار اساساً با مداخلات درمانی ایجاد شده برای تروما همپوشی دارد. & %

صفحه 18:
4- مراجعانی وجود دارند که در تکالیف شناختی و رفتاری یک درمان مشارکت می کنند و در تولید جایگزین هایی برای افکار و باورهای منفی شان ماهر می شوند. آما بازهم درمان نمی شوند. 82 %

صفحه 19:
اما مولفه اصلی درمان متمرکز بر شفقت مربوط به اين مشاهده است که افراد مستعد سطوح بالای شرم و خود انتقادگری ایجاد احساس امنیت. گرمی يا همکاری در روابط را بسیار دشوار می یابند. & %

صفحه 20:
در طول دهه اول قرن 21 کاربرد و تحقیق پیرامون مفهوم شفقت و شفقت با خود به عنوان فرایندی فعال در جریان روان درمانی رو به فزونی یافته است. شفقت برای حداقل 2600 سال. محور تمرینائی جهت شفای هیجلنی بوده است: همانطور که بوداء در آموزه های علمی خود ترویج و پرورش شفقت را عامل تغییر ذهن معرفی نموده است. علاوه بر اين» در بسیاری از مذاهب جهان عبادات خاصی وجود دارد که مبتنو. بر تجربه كردن شفقت به عنوان منبع تسلى هيجانى و رستكارى مى باشد. 2

صفحه 21:
در حیطه روان درملنی و با شروع فعالیت های کارل راجرز (1965) نیز به مدت 60 سال همدلی کلید اصلی در روان درملنی معرفی شده و چس از آن الگوهای درمانی مختلفی به بررسی ارزش ملاطفت و همدلی در جریان رابطه درمانی پرداختند (گیلبرت و لیهی. 2007؛ گرینبرگ و پایویو. 1997). با لین وجود. مفهوم شفقت خود به عنوان یک فرآیند. اخیرا در فعالیت های روان درمانی مورد توجه قرار گرفته است. ۳8 0 4

صفحه 22:
تعاریف شفقت ‎COMpassion ass‏ از ريشه لاتین 60۳۲-01 گرفته شده است که به معنای "رنج بردن به همراه شخص دیگر یا همدردی" می باشد. اما در مفهوم سازی های کنونی این واه تنها یک هیجان و یا فرآیند شناختی صرف محسوب در تعاریف ارائه شده از شفقت به چندین فرآیند اشاره شده است که عبارتند از: و توجه ذهن آگاهانه نسبت به رنج و آگاهی از آن ‎‘fap‏ بو 7 2 درک شناختی و هیجانی از رنج و دلایل آن

صفحه 23:
تعریف کریستین نف از شفقت با خود (2003) که برگفته از روانشناسی اجتماعی و سنن بودا می باشد. در حال حاضر رلیج ترین مدل ارلئه شده در روانشناسی محسوب هی شنود: در مدل نف و بر اساس روانشناسی بودا. شفقت شامل سه ساختار تجربی مهم می باشد: 5 ر0 2

صفحه 24:
ذهن آگاهی: آگاهی متمرکز و منعطف. پذیرش و نگاهی شفاف به ماهیت رنج (هات هان. 8 ویلسون و دافرن؛ 2009) ۵5>-]6۱ 9 توجه آميخته با ملطفتو مرلقبتن سبتبه شخصبه جاونتقاد و قضایت‌های‌گزندم حس ‎SSS Gul as gl coo (Common humanity) css!» Sad)‏ که همه انسان ها در گذر از زندگی با رنج و درد مواجه می شهند؛ همچنین لین حس اشتراک به فرد امکان می دهد بین تجربه شخصی خود با تجربه کل بشریت ارتباط برقرار کند. 8 0 2

صفحه 25:
تعریف شفقت در قالب درمان متمرکز بر شفقت (۲ ۳) پاول گیلبرت (2005) بر اساس روانشناسی رشد. علم عصب شناسی هيجانى. فلسفه كاربردى بودا و نظرييه ‎al‏ به توسعه شکل جامعی از رفتا ار درمانی تجربی تحت عنوان درمارد 3 شفقت ‎(CFT)‏ ‏پرهاگه انم ‎University of Derby‏ م 85 % ‎

صفحه 26:
تعریف شفقت در قالب درمان متمرکز بر شفقت (۴۲) به اعتقاد گیلبرت (2007) شفقت فرآیندی چند جانبه و چند بعدی است که برخاسته از ذهنیت حمایت گرایانه ای است که در نتیجه رفتارهای مراقبتی والدین پرورش می یابد. شفقت شامل مجموعه ای از عناصر هیجلنی. شناختی و انگیزشی است که در توانایی ایجاد فرصت هایی برای رشد و تغییر به همراه ملاطفت و مراقبت دخالت دارند (گیلبرت. 2007). گیلبرت اساس مفهوم شفقت را ملاطفت به همراه آگاهی عمیق از رنج افراد و سایر موجودات زنده و همچنین آرزو و يا تلاش برای رهایی از آن تلقی می کند. % 7 6 4

صفحه 27:
تعریف گیلبرت دو بعد مهم دارد: نخستین بعد که تحت عنوان 66۱980610610 شناخته می شود و اشاره به حساسیت و آگاهی از حضور رنج و دلایل آن دارد. و دومین بعد موسوم به 2۱۱6۷1810۳ و متشکل از انگیزه و تعهد نسبت به قدم برداشتن جهت کاهش رنجی است که با آن روبرو می شویم (گیلبرت و چوان» 2013). 8 0 4

صفحه 28:
ATTRIBUTES Sympathy Distress Tolerance

صفحه 29:
تعریف شفقت در 6۴۲ حساسیت به وجود ‎By‏ در خود و دیگران. همراه با تعهدی برای التیام و جلوگیری از چنین رنجی. ر0 2

صفحه 30:
این تعریف دو بعد دارد: مشارکت( 61۱61۱ 0209 6۲2): گشودگی نسبت به رنج و کار با آن (مراقبت از بهزیستی. حساسیت. همدردی» تحمل پریشانی» همدلی قضاوتی نبودن) ‎(alleviation) ol!‏ کار کردن برای ایجاد خرد و مهارت لازم برای التیام و جلوگیری از رنج و علل آن ( توجه شفقت آمیز. تصور شفقت آمیزء استدلال شفقت آمیز. رفتار شفقت آمیز تجربه و حسی شفقت آمیز. احساس شفقت آمیز) ۵ %

صفحه 31:
(engagement )es ,Lin (مراقبت از بهزیستی. حساسیت. همدردی» تحمل پریشانی. همدلی. قضاوتی نبودن)

صفحه 32:
1- انگیزه برای مراقبت از بهزیستی 0 4

صفحه 33:
1 2- = حساسیت ‎CFT 5.”‏ حساسیت اشاره دارد به اینکه چگونه ما به رنج توجه می کنیم» هم رنج خودمان و هم رنج دیگران: چگونه به آن توجه می کنیم و چگونه آن را در توجه مان نگه مى داریم ‎So) Ya‏ برگرداندن از آن يا حذف ان. این حساسییت شامل آگاهی لحظه ‏ به لحظه اى است که عمداً بر حضور رنج وقتی با آن در دیگران یا خودمان مواجه می شویم, متمرکز است.

صفحه 34:
39 0 3- همدردی ارتباط هیجانی بازتابی و واکنشی به رنج ذهن مهربان

صفحه 35:
‎‘Be,‏ 4- تحمل پریشانی با انگیزه بودن برای اشتیاق به رنج» س بودن به حضور رنخج و هم آهنگ بودن با رنج با همدردی, نيا زمند توانايى تحمل هیجانات» افكار و حس ه هاى بدنى دشوارى

صفحه 36:
2 5- همدلی درك رنج ديكرى _ ويا فرضيه داشتن در مورد أنجه در ذهن دیگری می گذرد.

صفحه 37:
‎‘ee,‏ 6- قضاوتی نبودن بوانایی برای اجازه دادن به خود برای تجربه یجانات و رویدادهای ذهنی معین بدون افتادن تحت کنترل سرزنش» قضاوت یا شرم خودمان و ‎oe,‏ کردن بدون سرزنش ‎rs‏

صفحه 38:
التیام ‎(alleviation)‏ ‏( توجه شفقت آمیز» تصور شفقت آمیزء استدلال شفقت آمیز رفتار شفقت آمیزء تجربه حسی شفقت آمیز. احساس شفقت آمیز)

صفحه 39:
1- توجه شفقت آمیز یکی از مهمترین مولفه های ۲ ۳-) آموزش توجه متمرکز. هدایت شده و تنظیم شده می باشد. بخش عمده ای از آموزش های مقدماتی توجه در ۲ ۳ن) به ذهن آگاهی اختصاص داده می شود چرا که توجه انعطاف پنیر فرصت گسلش از تجربیات و توانایی هدایت و تغییر مسیر آگاهی را فراهم می کند. به طور مثال: در تمرینی از افراد خواسته می شود در طول یک روز به افراد یاری رسان و حمایتگر توجه ذهن آگاهلنه داشته باشند یا شکل دیگری از این آموزش ها به تمرین های ذهن آگاهانه درباره قدردانی اختصاص دارد. )با استفاده از آموزش های ذهن آگاهلنه. توجه متمرکز و تنفس منسجم توانسته است به افراد در هدایت توجهشان به حوزه های هیجانی. جسمی و روانی یاری رساند.

صفحه 40:
در واقع توچه شفقت آمیز متمركز كردن توجه مان در مسيرى كة به ما کمک و ما را حمایت می مثلاً يادآورى زمان هايى كه با ديكران مهربان بوديم يا آنها با ما اكر با كسى در تعارضيم توجه به جيزهايى كه در مورد او دوست داريم. در ۳۲ درمانگر روی شناسایی نقاط قوت مرا جع» مهارت ها و نكرش ‎de Noe ale‏ و زگاری قبلی تمرکز دارد. به مراجعان آموزش داده می شود به ویژگی های مثبت شان توجچه کرده و آن ها را به خاطر اورند» با بازبینی خاطرات مثبت و کار روی آن جنبه ی مثبت خود.

صفحه 41:
تصویرسازی قدرت تحریک انواع سیستم های فیزیولوژیکی و تجربه های هیجانی را دارد. در رویکرد ۴۲ اين بینش به مراجعان داده می شود و به آنها ‎A‏ د فى شود كه ‎Se a‏ بو و وم ساب | توانایی را پرورش می دهد. انواعی از تمرین های تصویرسازی که در ۴۲ مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: شکل گیری خود مهربان» تصویرسازی مکان امن و مهربان و خلق تصویر ارمانی از یک همنشین مهربان

صفحه 42:
3- استدلال شفقت آمیز مهربانی در معنای واقعی خود مفهومی نابخردانه نیست, به همین خاطر توانایی رسیدن به دیدگاهی عاقلانه و متعادل درباره موقعیت یکی از مهارت های مهم در بعد التیام بخشی می باشد. هنگام درگیر شدن با مهربانی» آنچه که اهمیت دارد آن است که فرد بتواند به آزادانه ترین و شفاف ترین شکل بينديشدء چرا که تفکر درباره موقعیت های دشوار و به کار بردن استدلال سا زكارانه به مآ کمک می کند از رویکرد مهربانانه برای آنچه که درباره خود و دیگزان دوست نداریم» استفاده کنیم. ما حتی می توانیم درباره تفکرات خود ديدگاهي مهربانانه اتخاذ کرده و روش هایی که افکارمان ما را در الگوهای عمل ناکارآمد و قدیمی به دام می ندازد, 4 سیم .

صفحه 43:
رفتار شفقت آمیز در مدل ۲ ب)» رفتار مهربانانه به هرگونه رفتاری اشاره دارد که هدف از آن رسیدگی عمدی به رنج افراد و التيام بخشی و پیشگیری از آن است. رفتار در اين بعد به جاى تاكيد بر رفتارهای خصوصی که در ذهن اتفاق می افتد بر رفتارهای آشکاری متمرکز است که با دستها و پاهایمان انجام داده و نشان دهنده انگیزه و اراده ما برای مهربانی کردن است. اینگونه رفتارهاء خردورزانه و ماهرانه و نه بازتابی می باشد و نشان دهنده شجاعت ما در برقراری ارتباط با آگاهی از رنجمان است. به طور مثال برای فردی که ترس از مکان های باز (آگورا فوبیا) دارده مهربانی با خود به معنای ماندن در خانه و اجتناب از احساسات دشوار نیست بلکه مستلزم تمرین بیرون رفتن و مواجهه با اضطراب است. در واقع» منظور از رفتارهای مهربانانه درگیری متعهدانه و مشتاقانه با دلابل رنج م باشد.

صفحه 44:
5- تجربه حسی شفقت ‎pol‏ ‏از آنجا که قدرت تسکین دهندگی مهربانی. از طریق سیستم عصبی پاراسمپاتیک میسر می گردد. تجربه حسی کمک به مراجع جهت توسعه هر چه بیشتر سیستم عصبی پاراسمپاتیک می باشد. به طور مثال. هنگامی که مراجعان برای اولین بار می آموزند صدا و تصویر درونی از یک خود مهربان را پرورش دهند. درمانگران ۲ ۳:) از آنها می خواهند هنگام مواجهه با یک تظاهر چهره ای خنثی. توجه ذهن آگاهانه خود را به تجربه جسمانی لبخندر که در تضاد با چهره خنثی است) معطوف سازند. همچنین به آنها می آموزند در برخورد با صدای خنثی که از آنها خوشامد گوبی می کند. توجه خود را به شنیدن صدای صمیمی و گرمی که از آنها استقبال می کند( بر خلاف آنچه تجربه می شود)؛ هدایت کنند. حساسیت حسی به تجربه لحظه به لحظه مهربانی منجر شده و موجب برانگیختگی سیستم های هیجانی می شود که در تربیت ذهن مهربان نقش دارند.

صفحه 45:
1- احساس شفقت آمیز تجربه های عاطفی مهربانی با هیجاناتی همچون تعلق» ملایمت و ملاطفت ارتباط دارد زیرا این هیجانات از کیفیتی آرام بخش و مشارکتی برخوردار بوده و امنیت رضایت و پایگاهی امن برای عمل کردن را در اختیار فرد قرار می .دهد .همچنین» هیجانات مهربانانه شامل شجاعت و اشتباق نسبت به مواجه شدن با موقعیت های دشوار نیز می باشد از سوى ديكرء در برخی موقعیت ها احساس خشم یا ترس به برانگیختن مهربانی می انجامد. مانند زمانی که فرد از .دیدن بی تفاوتی نسبت به قحطی و گرسنگی دیگران خشمگین می شود همچنین ترس نیز می تواند احساسات و اعمال مهربانانه را برانگیزد مثل زمانی که فردی با دیدن کودکی که در بين .آتش گرفتار شده است. برای نجات او می شتابد در پرورش هیجانات مهربانانه بیش از كيفيت هيجان» کارکرد آن و ارتباطش با انگیزه التیام بخشی یا پیشگیری از «رنج اهمیت دارد

صفحه 46:
انعطاف پذیری مهربانانه انعطاف پذیری مهربنلنه نوع خاصی از انعطاف پذیری روانشناختی محسوب می شود. انعطاف پذیری مهربانلنه عبارتست از توانایی ارتباط کامل با زمان حال به عنوان انسانی هشیار و پاسخ دهنده هیجانی که از ویژگی های زیر برخوردار ! > حساسیت نسبت به حضور رنج در خود و دیگران - انگیزه التیام بخشیدن و پیشگیری از رنج انسانی در خود و دیگران < سازگاری مداوم با رقلبت ها و تغییراتی که در خواسته های محیطی. هیجلنی و انگیزشی اتفاق می افتد به همراه تعهد نسبت به معطوف ساختن توجه و منابع جهت التیام بخشیدن و پیشگیری از رنج خود و دیگران - توانایی تغییر انعطاف پذیر دیدگاه و دسترسی به احساس گسترش یافته از خود و دیگران» که شامل تجربه همدلی و همدردی می باشد. - توانایی رها ساختن فرد از تاثير افراطى افكار قضاوتى و ارزيابانه - اتخاذ رويكردى باز و بدون سرزنش نسبت به تجربه انسانى و در نتيجه اشتياق لازم و كافى نسبت به تحمل بريشانى هاى خود و ديكران

صفحه 47:
دلایل رنج در انسان از نگاه رویکرد متمرکز بر رویکرد ۲ ".) زمینه های وقوع رویدادهای ذهنی و رنج انسانی را در سه حوزه اصلی تقسیم بندی می کند: ‎cul hey go Lab, =‏ کهابه آسانی دعار آشیپ شدهه روزبه زوال قی روده بیمار عی شود ژاعی میرد: علاوه بر این» مغز ما به منظور تولید رفتارها و انگیزه های متناسب با گونه رشد یافته است مثل شکل گیری دلبستگی ‏نسبت به والدین» پیوستن به گروه. طلب شان و منزلت, انتخاب شریک جنسی و یا به عهده گرفتن نقش والد. ‏لين زمیته تحولی متجرنبه شکل گیری:مغری شده است که سرشاز از انگیره های:متمارفنء هیجانات و زوش های تفکر بوده ‏وبه همین خاطر از قدرت فراولنی برای تحمل رنج برخوردار است. بنابراین اگرچه ما می توانیم مهارت ها و روش های دمند خود را تقویت کنیم اما در وقوع بسیاری از رویدادهای ذهنی مقصر نیستیم. ‎

صفحه 48:
2- رنج در زمینه ای از تاریخچه یادگیری های فردی به وقوع می پیوندد. این تاریخچه یادگیری به چگونگی تاثیر تجربیات زندگی نه فقط در سطح زیست شناختی بلکه در سطح راهبردهای امنیتی. اهداف, ارزش ها و هویت باز می گردد. 3- رنج در زمینه هر شخص از زمان حال به وقع می پیوندد؛ عوامل متعددی که به تجربه لحظه به لحظه

صفحه 49:
Driven, excited, vital Content, safe, connected Incentive/ resource-focused Nonwanting/ Affiliative focused Wanting, pursuing, Safeness, kindness achieving, consuming Soothing Activating ۵ Threat-focused Protection and Safety seeking Activating/inhibiting Angry, anxious, disgusted

صفحه 50:
سیستم انگیزشی | متمرکز بر منابع اولین سیستم تنظیم هیجان می باشد که دربردارنده رفتارهایی است که در پیگیری و دستیابی به اهداف مشارکت دارند. یجانات لین سیستم شادی, رضلیت و برانگیختگی است که با دستیابی به اهداف. پیروزی و موفقیت ارتباط داشته و در خدمت انگیزه کسب منابع که زمینه ساز تولید مثل و بقا است. می باشد. یستم انگیزشی| متمرکز بر منابع بیش از سایر سیستم های تنظیم هیجا دوپامینرژیک) را تحریک می کند. لین سیستم هیجلنی به هنگام درگیری ما در پیگیری اهداف. هیجان خواهی و تلاش برای پیروزی و موفقیت فعال شده و در چگونگی عمل و واکنش ما به دنیای اطراف نقش کلیدی را بر عهده ' یستم پاداش مفز (سیستم ven ied, val Incentives. Nonwanting/ resource-focused ۱ ative focused Wanting, pursuing, + _safonoss, kindness achieving, consuming Soothing سیم ‎A‏ ‎See‏ ‏تسس ‏ع ‏و سوه مه ,روم

صفحه 51:
*سیستم متمرکز بر خطر دومین سیستم تنظیم هیجان در مدل سه حلقه ای سیستم بسیار حساس متمرکز بر خطر می باشد. اجداد ژنتیکی ما در نتیجه مواجهه مداوم با خطرلتی همچون حیوانات درنده. بیماری و وقلیع طبیعی یاد گرفته اند برای شناسایی سریع خطرات محیطی و واکنش سریع به آنها آماده بوده و به جای تاسف خوردن در جستجوی آمنیت و محافظت از خود باشند. سیستم متمرکز بر خطر برخی از ساختارهای قدیمی تر مفز که مسئول رفتارهای دفاعی جنگ و گریز یا درجا زدن هستند. مثل آمیگدال. دستگاه لیمبیک و سیستم سروتونرژیک را بسس سس فیخانات:د رگیودقر ان سيستم شامل خقم»اضطراب:و آنتخاردمی,باشک ۱ ریگ سس منونمم وا ‎sone, Sonsanig‏ وه 0 Protection and Safety seeking Acctivatingintibting مود موه ,روم

صفحه 52:
*سیستمهای مبتنی بر متمرکز بر پیوستگی سومین سیستم تنظیم هیجان سیستم متمرکز بر پیوستگی می باشد که تجربه رضایت و ارتباط را در بر مى كيرد. به دلیل تکامل. هیجانات هنگامی که حیوانات در معرض خطر یا در جستجوی برآورده سازی نیازهای بقا و تولید مثل نمی باشند خاموش شده و میات و آزامش را ويه سين قنقفد براى بسيارى از حيوانات آرميدكى به آسانى و با برطرف كردن خطرات حاصل مى شود. با اين حال در جریان تکامل دلبستگی در پستاندارن: سیستم "آرمیدگی" دستخوش تغییراتی گردید و تعلق و پیوستگی به آرمیدگی و احساس امنیت منجر شد. بنابرلین هنگامی که نوزاد پریشان و مضطرب می گردد. حضور والدین و تماس جسمی با آنها پردازش خطر رابه حداقل رسانده و منجر به آرامش او می شود. این موضوع در هیجانات و تجربه های مرتبط با پیوند و تعلق مثل مراقبت. اعتباربخشی و همدلی که سیستم اوکسی توسین و آرامش بخش مغزرا درگیرمی کنده انعکانن یافته أدج ‎Corte, ste, connected‏ نا ناه تاج ‎Norwantog!‏ ل ‎Incentive!‏ ‎resource oud ‘ive focused‏ ‎Wanting. pursuing. | ————+\_Setenoss,kindroes‏ یم ‎achieving, consuming‏ 72 ۳ ودام امم 8 ‎Protection and‏ ‎Sate seeking‏ ‏و ‎‘roy, asus, dusted

صفحه 53:
بدین ترتیب انسان ها ماهیتا برای پاسخ به مهربانی و صمیمیت از طریق تنظیم و .کاهش اضطراب و احساس آرامش رشد و تکامل يافته اند

صفحه 54:
هر یک از لین سیستم های هیجلنی هنگامی که با رویدادهای محیطی و ذهنی فعال گردد. به اعمال و رویدادهای ذهنی ما سازمان می بخشد. ما بر اساس آنچه محیط در سیستم هیجانی مان برمی انگیزاند. ممکن است برای فرار از خطر آماده شویم و یا برای پیروزی در یک مسابقه تلاش كنيم. مهربلنی در نتیجه تجربه احساس امنیت. رضلیت و قدرت درونی با روش هلیی که هميشه هم آشکار نیست. حاصل می شود و چنین تجربیاتی می تواند در فرآیندی طولانی مدت بر سایر تجارب غلبه یابد. گسترش ارادی آگاهی ذهن آگاهلنه و فعال سازی تجربه مهربانی ما را به ثبات و آمادگی برای حرکت به سوی زندگی معنادار می رساند.

صفحه 55:
هدف از درمان متمرکز بر مهربانی تحریک تدریجی سیستم هیجانی متمرکز بر پیوستگی به عنوان منبع ارجاع دهی درونی و ,فرایند سازمان دهنده می باشد

صفحه 56:
Interview CFT

صفحه 57:
1. Sensitivity How sensitive do you feel you are to your experience of distress as it occurs, in the present moment? Can you notice your experience of suffering as it arises in you? Please rate this on a scale of 0 to 6, where 0 means you aren't at all sensitive to your experience and 6 means you're highly sensitive to it. 6 Absent Very high What experiences and emotions might block or hinder your compassionate sensitivity to your own distress?

صفحه 58:
2. Motivation to care for well-being Using the same scale of 0 to 6, how motivated are you to take care of yourself and ensure your own well-being? To what degree are you motivated to alleviate or prevent the suffering you witness within yourself? 6 Absent Very high ° 03 دن > مه ‘What experiences and emotions might block or hinder your motivation to care for your well-being?

صفحه 59:
3. Sympathy Using the same scale of 0 to 6, how much can you extend sympathy toward yourself during difficult experiences? When you notice your own distress, to what degree do you feel spontaneously sympathetically moved? 0 1 2 3 4 5 6 Very high x | | What experiences and emotions might block or hinder your sympathy toward yourself?

صفحه 60:
4, Empathy Using the same scale of 0 to 6, to what degree do you feel able to reflect upon your own suffering and understand your experience? How much would you say you're able to look upon your own experience with the empathy you might feel toward another person in 6 Very high 5 | 5 ] distress? 0 Absent What experiences and emotions might block or hinder your empathy for yourself?

صفحه 61:
5. Nonjudgment Using the same scale of 0 to 6, how much do you belizve you're able to adopt a nonjudgmental stance toward your own suffering? To what extent do you feel you can unlock yourself from the influence of judgmental and condemning thoughts and attitudes? 6 Very high 3 Absent What experiences and emotions might block or hinder you in being nonjudgmental with yourself?

صفحه 62:
6. Distress tolerance Using the same scale of 0 to 6, to what extent do you think you can tolerate distress when you experience difficult emotions? How able are you to adopt an accepting and open attitude toward your distress? 6 Very high | 2| 5 | ٩ | | x 0 Absent What experiences and emotions might block or hinder you in tolerating your distress?

صفحه 63:
1. How would you rate your ability to engage in self-compassionate thinking or reasoning? 0 1 | 2 | 3 4 | 5 6 Absent Very high x | | |

صفحه 64:
2. How would you rate your ability to bring self-compassionate attention to your present-mome nt 6 Very high 0 Absent experience?

صفحه 65:
3. How would you rate your ability to use imagery that evokes warmth, wisdom, strength, and commitment to your well-being? 0 6 Absent Very high

صفحه 66:
4, How would you rate your ability to remain open to sensory experiences that are soothing to you? 0 3 4 5 6 Absent Very high X 03

صفحه 67:
5. How would you rate your ability to access or contact self-compassionate feelings, such as contentment, connectedness, and safeness? N we 3-5 ‌ 0 6 Absent Very high

صفحه 68:
6. How would you rate your ability to behave ina self-compassionate way that’s intended to care for and protect your well-being? 0 6 Absent Very high

صفحه 69:
Compassion-Focused Case Formulation 1. Presenting symptoms and problems

صفحه 70:
2. Current context of problems زمینه خانوادگی» شغلی» تحصیلی, اقتصادی؛ »فرهنگی, اجتماعی ...و فردی: شخصیتی, هوشی, بیماری و

صفحه 71:
3. Background and historical influences ‘What do you see as important background experiences to the struggles the elient is experiencing today? How did others show affection or caring? When the client was distressed, how did caregivers provide comfort or soothing?

صفحه 72:
How did caregivers and important others respond to the client’s achievements? Significant biological or developmental events: Significant emotional memories:

صفحه 73:
Questions for the client When you think about these events and memories, how do you fee! in your body? What emotions show up? Where is your attention drawn? What were your experiences of your emotions growing up?

صفحه 74:
|۱2 ‘What is your felt sense of yourself? What is your felt sense of others?

صفحه 75:
4. Key threats and resulting fears Juestions for the client What significant fears and concerns do you think these experiences influenced for you? ‘What significant fears do you have about what others might do or what might happen in your environment?

صفحه 76:
What significant fears or concerns do you have about what you might do? Are there particular themes or connections in these fears, such as rejection, abandonment, shame, or physical harm?

صفحه 77:
Therapist summarization of client’s external threats Therapist summarization of client’s internal threats

صفحه 78:
5. Safety strategies Questions for the client ‘What do you do to cope when faced with these threats and fears? Looking back, how do you think your mind bas tried to protect you from these threats and fears? How did your mind try to protect you from external threats, such as aggression from others? ovr did your mind try to protect you from intemal threats, such as the experience of intense emotions or physical sensations?

صفحه 79:
Therapist summarization of external safety behaviors Therapist summarization of internal safety behaviors

صفحه 80:
6. Unintended consequences Questions for the client What unintended costs or disadvantages have these strategies had? What do you think about yourself when these fears, behaviors, or consequences come up?

صفحه 81:
Therapist summarization of external consequences Therapist summarization of internal consequences

صفحه 82:
مفهوم سازی: در 11 فرایند های مفهوم سازی متفاوت و پیش رونده ای وجود دارد که در چند گام اجرا می شود: اولین مفهوم سازی: ارائه مشکلات و نشانه های فعلی اعتبار بخشی و درک مشکلات فعلی ایجاد رابطه درمانی- با توجه به مشکلات مراجع

صفحه 83:
دومین مفهوم سازی: داستان زندگی ‎melee‏ ‏مور خودش و دیگران( طرحواره های خود- دیگران)

صفحه 84:
سومین مفهوم سازی: مفهوم سازی رسمی چهار حوزه ای مراجع( اجتناب, نشخوار : فكرى» سوء مصرف موادء خود زنى و..

صفحه 85:
چهارمین مفهوم سازی: اه ی مق ‎ox sis coulhane 4am ot‏ تبیین سه حلقه- و مفهوم سازی مجدد با این

صفحه 86:
مغز آگاه 5 مغز جدید: تحلیل, برنامه ریزی, پیش ...بینی, مقایسه و مغز قدیم: هیجانات, انگیزه ها, ایجاد و جستجوی روابط \ 2

صفحه 87:
ایجاد آرامش و ایجاد احساسات مثبتی که امنیت خاطر ما را برای رسیدن به آنچه می خواهیم هدایت با انگیزه و تشویق می کند " جستجوی خطرو ایجاد احساس اضطراب ؛ خشم و تنفر آمیگدال و کورتیزول

صفحه 88:

صفحه 89:
پنجمین مفهوم سازی: فرمول سازی تکالیف درملنی, مثلاً نظارت فکر, آزمایش های رفتاری؛ ایجاد خود مهربان» تصویر سازی مهربانانه و نوشتن نامه مهربانانه بررسی موانع و دشواری ها

صفحه 90:
Go ‏مج‎ 450 0 +o خود وابسته( عاطفی) خر قربانی خود ناقص و شرمگین خود بدبین خود نزوی a 4 8 خود بى خود نااميد خود خودشیفت ایثارگر خود سخت ؟ و کمال گرا

صفحه 91:
(فکار : (مساسات : علايم بدلى: (ببارهای رفتاری :

صفحه 92:
افکار: خود قربانی احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 93:
افکار: خود ناقص احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 94:
افکار: خود بدبین احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 95:
افکار: خود منزوی احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 96:
افکار: احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 97:
افکار: خود ناامید احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 98:
افکار: احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 99:
افکار: خود ایثارگر احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 100:
افکار: احساسات: علايم بدنى: اجبارهاى رفتارى:

صفحه 101:
حساسیت به رنج خود و دیگران 29 همدردی همدلی بدون قضاوت انگیزه مراقبت از بهزیستی

صفحه 102:

صفحه 103:
as ‏خود مهربان را‎ ‏ا‎ ‏فعال‎

صفحه 104:
1- شناخت انواع خود ها در موقعیت های مختلف

صفحه 105:
خانواده 27 والد- فرزند اجتماع ذهن

صفحه 106:
2- 5 ای نو ۵ le ۱ ۰ 9

صفحه 107:
حوزه ارزش ها ارزش ها معنويت/مذهب كار دوستان خانواده روابط صميمانه والد- فرزند اجتماع سلامتى هنر تفريح

صفحه 108:
رفتار مهربانانه

صفحه 109:
موانع رفتار مهربانانه خودهای دیگر توجه مهربانانه تصور مهربانانه تجربه حسی مهربانانه

صفحه 110:
ششمین مفهوم سازی: بازبينى مفهوم ‎re‏ هاى قبلى در پرتو ‎Se de, eke 2 oer‏ ادامه کار با هم و بعد از درمان تمرين زند

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان