کسب و کار مدیریت و رهبری

شناخت و تقویت توانمندی های سازمان

shenakht_va_taghviate_tavan_mandihaye_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شناخت و تقویت توانمندی های سازمان”

شناخت و تقویت توانمندی های سازمان

اسلاید 1: jahani@rayvarzsystem.comTel:021-88078124مهدی جهانیعضو هیات علمی گروه آرسپیکو

اسلاید 2: عنوان دوره:شناخت و تقویت توانمندیهای سازمان

اسلاید 3: فهرست مطالبضرورتها و اهداف چکاپ سازمانتعاریفشاخص‌های ارزیابی سازمانمدل ارزیابی سازماننقش ویژه مدیران در ارتقاء توانمندیهای سازمان

اسلاید 4: مدير عامل کوکا کولااگر گمان می کنيد که می توانيد در ده سال آينده، شرکت خود را طوری اداره کنيد که در ده سال گذشته کرده ايد، سخت در اشتباه هستيد. برای توفيق در دهه آينده بايد وضع موجود را در هم بريزيد.تامل

اسلاید 5: نتيجه يک پژوهشدر حال حاضر احتمال برکناری مديران به سبب ضعف مديريت، ده بار بيشتر از بيست سال پيش شده است. برکناری مديران نه به آن دليل است که مديران امروز از مديران گذشته ضعيف تر شده اند، بلکه زمانه ای نو در رسيده است و آنان قادر نيستند تا دانسته های خود را به روز در آوردند و خود را با تحولات تطبيق دهند محکوم به فنا هستند.تامل

اسلاید 6: مهم تفوق شرکت ها بر شرکت های ديگر است، نه کشور بر کشورتويوتا در مدت 5 روز اتومبيل سفارشي را تحويل مي دهدIBM هر 6 ماه يک بار ساختار سازماني خود را تغيير مي دهدشرکت بوئينگ گروهي بنام چشمان دشمن دارد که نقش رقيب رابازی مي کنندتنها 29 شرکت در دنيا وجود دارند که بيش از صد سال از عمرشان مي گذرد. آنها توانسته اند خود را با محيط وفق بدهندميزان بهره وری يک شرکت ، ميزان پاسخگوئي به نياز مشتری استاز خروجي شروع کنيد ،نه از ورودیتامل

اسلاید 7: تغییر تنها جزء ثابت سیستم استرشد قدرت انتخاب متناسب با تنوع نیازهاجهانی شدن و آزادسازی اقتصادبازدارنده بودن فضای کسب و کار ایرانحرکت از بازار انحصاری به بازار رقابتی و تغییر معادلاتوضعیت نامناسب بهره وری در کشورویژگیهای عصر ما

اسلاید 8: عدم تعادل محيطيانكار و دليل تراشي افت عملكردپيامدها :كاهش تمركز بر مشتري افزايش هزينه كاهش سرعت نوآوري كمتر سندرم موفقيت تدوين ضوابط تمركز بر امور داخليتكبر و غرور آسودگي خيال و كوته بيني پيچيدگي و محافظه كاري ناتواني يادگيريپايبنــدي مستمــر به شيــوه ها و ضوابط پيشينكـسب موفقيتمارپيچ مرگدام موفقيت

اسلاید 9: رشد شاخصهاي بهره‌وري در سالهاي گذشته13811380137913781374137313711368135813571356 سال پايهواحدطرح3/888/857/839/810/809/794/801/687/799/87100درصدبهره‌وري نيروي كار7/720/744/758/724/901/941004/1010/702/79100درصدبهره‌وري سرمايه7/818/803/808/790/843/857/876/791/763/84100درصد بهره‌وري كل عوامل توليدگزارش ربع قرن عملكرد اقتصادي نظام جمهوري اسلامي ايران – سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشورتامل

اسلاید 10: تامل

اسلاید 11: تامل

اسلاید 12: تامل

اسلاید 13: تامل

اسلاید 14: درون سازمانهای ما چه اتفاقاتی در حال وقوع است؟؟؟

اسلاید 15: عملکرد موفق سازمانیسير قهقرايی عملکرد سازمانهيچ راهی وجود ندارداقدام سريعاقدام درستتجديد سازمان به گونه ای اثربخش1مرحله کوری2مرحله انکار واقعيت3مرحله اقدامات نادرست4مرحله بحران5مرحله انحلالعملکرد موفق سازمانیواکنش مناسب سازمانیسير قهقرايی عملکرد سازمان

اسلاید 16: چکاپ CHECK UPدانشی است که در آن بافت‌های بیمار (گیاه یا موجودات زنده) مطالعه و بررسی می‌شود.پیش فرض: سیستم ساختاری زیستی دارد.

اسلاید 17: کارکردهای چکاپ سازمانیتعیین فرصتهای ارتقاء بهره وری به صورت موزون شناخت توانمندیها و ضعف های سازمان شناسایی و اولویت گذاری فهرست مشکلات و موانع موجود در ارتقاء بهره وری تجزیه و تحلیل عوامل قیمت تمام شده و شناسایی اتلافها آموزش عملی مدیران و کارشناسان سازمان جهت آشنایی با تکنیک های مدیریت ارزش وهزینه و نحوه تحلیل عملکرد سازمان

اسلاید 18: چرایی چکاپ سازمانیتحولات شگرف محیطی تغییر نگرش در مدل‌های رقابتی سازمانالگوبرداری از شرکتهای معتبر خارجی

اسلاید 19: میزان سودآوری؟میزان تولید؟تعداد محصولات و خدمات جدید ارائه شده؟دستیابی به اهداف؟کیفیت ارائه محصولات و خدمات؟کاهش هزینه ها؟رضایت مشتریان؟میزان استفاده از منابع در دسترس؟....؟چگونه سازمان، گروه یا واحد خود را چکاپ کنیم؟کدامیک؟

اسلاید 20: کدامیک مهمترند؟اهمیت از چه منظر؟ارتباطات و همپوشانی‌ها؟؟؟؟

اسلاید 21: وقتي بهره‌وري ارتقاء پيدا كند، سازمان‌ها موفق خواهند شد. سازمان‌هاي موفق كشور را سعادتمند مي‌كنند و كشور سعادتمند مردم خوشبخت خواهد داشت، كه دائما لبخند مي‌زنند. تامل

اسلاید 22: Lion or gazelle? Every morning in Africa, a gazelle wakes up. It knows it must run faster than the fastest lion or it will be killed. Every morning a lion wakes up. It knows it must outrun the slowest gazelle or it will starve to death. It doesnt matter whether you are a lion or gazelle; when the sun comes up, youd better be running.تامل

اسلاید 23: بهره‌وریسودآوریاثربخشیکاراییمسئولیتاجتماعیکیفیت زندگی کاریکیفیتانعطاف‌پذیرینوآوریفرآیندهااهداف و استراتژیهاتکنولوژیسیستم‌ها و روشهاساختار سازمانیفضای عملیاتی و مدیریتیمحیطشماتیک مدلمحرکمتحرک

اسلاید 24: تحليل بهر‏ه‏وري نسبت ستانده ها به داده های سازمانبهره‏وري كل(TP) ارزش افزودهبهره وری عوامل کل (TFP) بهره وری نيروی انسانیرقابت پذيری نيروی انسانی بهره وری انرژیبهره وری سرمايهصفحه اصلی

اسلاید 25: تحليل اثربخشي ميزان تطابق خروجي‏ها با اهداف، برنامه‏ها و اصول نسبت خروجي به خروجي هدفگذاري شدهاثربخشي عملكرد سازمان در تحقق اهداف توليدياثربخشي عملكرد سازمان در تحقق اهداف درآمدیاثربخشي عملكرد سازمان در تحقق اهداف توسعه منابع انسانيصفحه اصلی

اسلاید 26: تحليل كارآييميزان توانايي سازمان در استفاده از منابع (ظرفيت)كارآيي سازمان در استفاده از توان توليديكارآيي سازمان در استفاده از پتانسيل درآمدينسبت منابع استفاده شده به پیش بینی هاصفحه اصلی

اسلاید 27: تحليل سودآوريسطح استفاده از منابع سازمان در راستاي كسب سودسود خالصحاشيه سود خالصنسبتهای مالیصفحه اصلی

اسلاید 28: نوآوريميزان محصولات جديد ارائه شده از سوي سازمانارائه محصولات جديدبهبود محصولات فعلي صفحه اصلی

اسلاید 29: قابليت انعطاف ميزان قابليت و توانايي سازمان در توليد محصوات با كميت، كيفيت و طراحي متفاوت قابليت انعطاف‎ ماشين‏آلات وتجهيزات توليديقابليت انعطاف در تامین مواد اوليهقابليت انعطاف در منابع انسانيصفحه اصلی

اسلاید 30: کیفیتکیفیت مواد و قطعات تامین شدهنحوه ارائه بازخورد به تامین کنندگان کیفیت محصولات درصد محصولات برگشت خورده نحوه اخذ بازخورد از مشتریان صفحه اصلی

اسلاید 31: کیفیت زندگی کاری دستاوردهاي سازمان در قبال كاركنانروحيه پرسنلتخصص پرسنلرضایت پرسنلصفحه اصلی

اسلاید 32: مسئولیت اجتماعینتايجي كه سازمان در تعامل با عناصر خارجي كسب نموده است.ارتباط با کارکنان وخانواده آنهاارتباط با تأمين‏كنندگانارتباط با مشتریان ارتباط با جامعه رضایت مشتریان نرخ وفاداری مشتریان اثرات زیست محیطیصفحه اصلی

اسلاید 33: مأموريت، چشم‏انداز، اهداف بلند مدت، استراتژي‏ها و سياست‏هاي شركتشناسايي موارد فوق و بررسي، تجزيه و تحليل آنها از نظر:تحليل محيطتعيين اهدافتعيين استراتژيتجزيه و تحليل بازخوردفراگيرينحوه بازنگري و به روزآوريصفحه اصلی

اسلاید 34: فرآيندها شناسايي فرآيندهاي جاري سازمان و بررسي، تجزيه و تحليل آنها از نظر:وروديهاپردازشخروجي‏هاتعامل بين فرآيندها و سيستم‏هاتطابق عملكردها با اهدافتعيين مسئوليت‎‏هاصفحه اصلی

اسلاید 35: ساختار سازماني بررسي، تجزيه و تحليل ساختار سازماني از نظر:نحوه ارتباطاتشفافيت ارتباطاتميزان تأثيرگذاري ارتباطاتميزان تطابق ساختار با تعاملاتتدوین شرح وظایف و شرایط احرازتطابق مشخصات افراد با شرایط احرازصفحه اصلی

اسلاید 36: سيستمها شناسايي سیستمهای جاري سازمان و بررسي، تجزيه و تحليل آنها از نظر:وروديهاپردازشخروجي‏هاتعامل بين فرآيندها و سيستم‏هاتطابق عملكردها با اهدافتعيين مسئوليت‎‏هاميزان اثربخشيصفحه اصلی

اسلاید 37: فضای عملیاتیبررسي، شناخت فرهنگ سازماني و تجزيه و تحليل:ارزش‏‎هاي حاكم بر سازمانروابط رسمي و غير رسمي سازماني احساس تعلق كاركنانجو مشاركتصفحه اصلی

اسلاید 38: تكنولوژي بررسي، تجزيه و تحليل فرآيند ساخت و توليد سازمان از نظر:وضعيت اتوماسيونفرسودگي روش‏هاي توليدمسائل كمي و كيفي تجهيزاتصفحه اصلی

اسلاید 39: محیط بیرونیبررسي و شناخت قلمرو فعاليت سازمان و شناخت نقاط قوت و ضعف فرصت‏ها و تهديدها در قالب:قلمرو فعالیت و بازار هدفمحصولات رقیبآینده صنعتصفحه اصلی

اسلاید 40: سطوح ریشه ای عللراهکارهای هر سطحناتوانی در بازپرداخت تعهداتعدم ایجاد تعهدات مالیوامآورده نقدی سهامدارفروش داراییهامشکلات نقدینگیعدم فروش اعتباریفروش نقدیفروش اعتباری و بالارفتن دوره وصول مطالباتطراحی و استقرار سیستم پیگیری مطالباتعدم وجود سیستم پیگیری مطالبات

اسلاید 41: نشانه ها(خروجی حوزه های نتایج)مسائل و مشکلات (عارضه ها)علل ریشه ایشناسایی راه حلها وارائه راهکار5 WHYCAUSE & EFFECT

اسلاید 42: 42متحرکمحرکمسئلهمشکلنتایج عملکردمعلولعلتتوقفاتکارایی پاییندرصد ماشین آلات دارای PMسودآوریدرصد اجرای برنامه ‌های PMسرانه آموزش

اسلاید 43: 435 Why

اسلاید 44: 44عدم استفادهکامل از ظرفیتتوقفات50ضايعات40دوباره كاري10عدم استقرارسيستم PM50فرسودگيماشين M10010تعويض مكررگريد40تعويض مكررگريد60خطاي اپراتوري40خطاي اپراتوري100برنامه ريزيناصحيح100نارضايتي پرسنلاز عدم ارزيابيعملكرد40عدم آگاهي60استقرارسيستم PMتعمير اساسي/ تعويضاستقرار سيستم مكانيزه برنامه ريزياستقرار سيستمارزيابي عملكردو پاداشافزايش سطحآموزش

اسلاید 45: 45مسئلهمسئلهعلت سطح اولعلت سطح چهارمعلت سطح سومعلت سطح دومراهکارعلل ریشه‌ای

اسلاید 46: 46عنوان مسئلهعنوان علت A1عنوان علت A3عنوان علت A2درصد تأثيرEB1درصد تأثيرEA3درصد تأثيرEA2عنوان علت B2عنوان علت B1درصد تأثيرEB2درصد تأثيرEA1عنوان علت B3درصد تأثيرEB3عنوان علت B4درصد تأثيرEB4عنوان علت B5درصد تأثيرEB5عنوان علت B6درصد تأثيرEB6راهكارراهكارراهكارراهكارراهكارراهكارEA1 + EA2 + EA3 = 100%EB1 + EB2 = 100%EB3 = 100%EB4 + EB5 + EB6 = 100%

اسلاید 47: آلبرت انيشتين بدون تغيير در الگوی انديشه قادر نخواهيم بود مسائلی را که با مسائل امروز خود ايجاد کرده ايم برطرف کنيم. اولین عامل موثر بر ارتقاء بهره وری نیروی انسانی و تغییر در نگرشها و پارادایمهای حاکم بر آن می باشد.

اسلاید 48: پذيرش تغيير و رابطه آن با مشاركت كم مقاومت زياد مشاركت كمزياد پذيرش كم تغيير پذيرش زياد تغيير

اسلاید 49: ISO 13485:2003 استاندارد صنایع پزشکی ( TPM )سیستم جامع نگهداری و تعمیرات (SPC)کنترل آماری فرآیند (APQP)طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول(DOE)طراحی آزمایشات شش سیگما(FMEA)تجزیه و تحلیل عوامل شکست(EFQM) مدل تعالی سازمانی (BSC)کارت امتیازی متوازن(MSA)تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری(QFD)توسعه خانه کیفیت OD & JAطراحی سازمان و تجزیه و تحلیل شغل برنامه ریزی تامین نیروی انسانی(R.E)مهندسی معکوس طراحی و استقرار سیستم برنامه ریزی،اجراء و ارزیابی آموزش(BPR) فرآیندهای کسب و کار ( D.W.R.S)طراحی نظام روابط کار(V.E)مهندسی ارزش(ERP)برنامه ریزی جامع منابعTaguchiتاگوچیطراحی نظام مدیریت مشارکتی(Bench Marking)الگو بردارینیاز سنجی آموزشی(SCM)مدیریت زنجیره تامین(5S)نظام آراستگی IT master planفناوری اطلاعات ( MIS )سیستم اطلاعات مدیریت ABCهزینه یابی بر مبنای فعالیت ( F.S )مطالعات امکان سنجی برای سرمایه گذاری مطالعات شناسایی و انتقال تکنولوژی ( APQP )برنامه ریزی ، پیشرفته کیفیت محصول (Business plan)طرح تجاری (TQM)مدیریت کیفیت جامع سیستم حقوق و دستمزد سیستم حسابداری انبار سیستم های بازاریابی (CRM)مدیریت ارتباط با مشتری ( SS )سیستم پیشنهاداتسیستم ارزیابی مشتری (E.P.A.S.D)طراحی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان پیمان مدیریت (R & D )مدیریت تحقیق و توسعه سیستم مدیریت و کنترل پروژه سیستم تدارکات (داخلی و خارجی) اتوماسیون اداری ( E. C )تجارت الکترونیک Joint Ventureهمکاری مشترک مشارکت درسرمایه گذاری سیستم جامع فروش و خدمات پس از فروش سیستم جامع برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی ( T.S )سیستم جامع مکانیزه زمان سنجی و ظرفیت سنجی سیستم حسابداری صنعتیکاهش ضایعات بودجه بندی کاهش مصرف انرژی قیمت گذاری بر مبنای هدف کاهش هزینه ها سیستم های مالی ( H.R.S. )سیستم اداری و پرسنلی ( M.R )مطالعات بازار6α (C.S.M)سیستم پایش و اندازه گیری رضایت مشتری( LP )تولید ناب( VM )مدیریت ارزش QCCدوایر کنترل کیفیتA.N.Dنمودار شبکه فعالیت MRPبرنامه ریزی تامین منابع ساخت( CBM )مدیریت مبنی بر شایستگیارزيابی عملکرد سازمانHACCPISO 14001EFQM

اسلاید 50: توسعه داستان های تاريخي (مسابقه خرگوش و لاک پشت)آهسته ولي مستمر باش تا برنده شویپرده اوللاک پشت برنده مي شودنتيجه

اسلاید 51: توسعه داستان های تاريخي (مسابقه خرگوش و لاک پشت)سريع و با پشتکار، هميشه آهسته و مستمر را شکست مي دهدپرده دومخرگوش به تحليل علت شکست مي پردازد. با کنار گذاشتن غرور برنده مي شود.نتيجه

اسلاید 52: توسعه داستان های تاريخي (مسابقه خرگوش و لاک پشت)ابتدا مزيت رقابتي خود را شناسائي کن ، سپس بر اساس آن نقشه بازی را تغيير بده!پرده سوملاک پشت پس از تحليل علت شکست ، تصميم مي گيرد مسير را عوض کند و خط پايان در آن سوی رودخانه تعيين شودنتيجه

اسلاید 53: توسعه داستان های تاريخي (مسابقه خرگوش و لاک پشت)تنها در صورت انجام کار به صورت تيمي و استفاده از مزيت های رقابتي يکديگر پيروز خواهيد بود پرده چهارمهر دو با يکديگر دوست شده وتصميم ميگيرند به صورت تيمي مسابقه دهند. در خشکي لاک پشت سوار بر پشت خرگوش مي شود و در آب به عکس عمل مي نمايند.نتيجه

اسلاید 54: توسعه داستان های تاريخي (مسابقه خرگوش و لاک پشت)زماني که رقابت درون گروهي را فراموش کنيم و همگي با ديگران رقابت کنيم مسلماً پيروز مي شويم. پرده پنجمهيچ يک از اين دو از شکست خود مأيوس نشدند و استراتژی های خود و شرايط محيطي مسابقه را تغييردادند. دادندنتيجه

اسلاید 55: سريع و با پشتکار برنده مي شود بر روی مزيت های رقابتي خود کار کنيداستفاده از منابع و کار تيمي هميشه منجر به پيروزی ميشودهرگز در مقابل شکست تسليم نشويدهميشه با محيط رقابت کنيد ، نه بر ضد حريفالگو برداری از داستان

اسلاید 56: خدا قوتاز اینکه با هم هستیم خرسندیم

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید