شیوههای اصلاح و تغییر رفتار کودکان
اسلاید 1: «بسم الله الرحمن الرحیم»1
اسلاید 2: نام درس : شیوه های اصلاح و تغییر رفتارنام کتاب : روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکانمولف : علی مصطفایی ، حسن امین پورشماره فصل : 5 (ایجاد رفتارهای تازه)دانشجو : فائزه شبانیان2
اسلاید 3: ایجاد رفتارهای تازهشکل دهیتقویت تفکیکیروش زنجیره کردنروش سرنخ دادنروش سرمشق دهی3
اسلاید 4: شکل دهیروش شکل دهی ، یکی از روش های ایجاد رفتارهای تازه می باشد.زمانی که رفتار مورد نظر در حال حاضر به هیچ وجه رخ نمی دهد ، از روش شکل دهی استفاده می گردد.روش شکل دادن که به روش تقریب های متوالی نیز مرسوم است ، اجزای قدم به قدم یک رفتار را تا رسیدن به رفتار نهایی تقویت می کند.از روش شکل دادن ، برای نمایش های سیرک و آموزش خواندن، نوشتن وسخن گفتن در مدارس کودکان عقب مانده استفاده می شود.4
اسلاید 5: نکات قابل توجه دراستفاده از روش شکل دادن: مهمترین کار، درست تقسیم کردن یک رفتار به اجزای تشکیل دهنده آن است. زیرا پشت سر هم شکل دادن مراحل، به صحیح بودن اجزای آن رفتار وابستگی کامل دارد. در روش شکل دادن، به هر مرحله ای که رسیدیم مرحله قبلی را تقویت نمی کنیم، زیرا با شکل گرفتن مرحله ای معین، باید مراحل قبلی از بین بروند. در هر مرحله نباید بیش از حد توقف کنیم. همه رفتار ها را نمیتوان به همه موجودات یاد داد و باید ژنتیکی موجود زنده را در نظر گرفت.5
اسلاید 6: تقویت تفکیکیدر روش تقویت تفکیکی، تغییر دهنده رفتار پیچیده به تقویت اجزایی از رفتار که مفید تشخیص می دهد می پردازد و اجزای نامربوط را با تقویت نکردن، به خاموشی می سپارد.مثال : تقویت تفکیکی صدا های کودک که به زبان مادری شباهت بیشتری دارد و تقویت نکردن، صداهایی که نامفهوم و نامربوط هستند.6
اسلاید 7: می توان اقدام به کار مطلوب را تقویت کردمی توان یادگیری هر بخش از یک مهارت پیچیده را تقویت کردمی توان افزایش دقت را تقویت کردروش های تقسیم یک مهارت پیچیده به اجزای آنگاهی پیشرفت در مهارتی خود تقویت کننده استدانستن معیار و شاخص درست7
اسلاید 8: 8
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.