آموزشسایرتحقیق و پژوهش

شیوه ارائه مطالب

صفحه 1:
کاب ری را ات توش رس ۱ زرا رد نع رل 2 ere

صفحه 2:
رئوس مطالب: مفهوم ارائه ۲ تعریف ارائه ” سيستم ارائه ” انواع ارائته از نظر نوع رسانه ” عوامل موثر در ارائه ‎RAT rey‏ 1 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 3:
مسا ار 0 - نشان دادن - نمايش دادن رس رت و انديشه ای يا احساسی 1 از ذهن و/یا احساس خود ل ار شیوه ارائه مطالب 13 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 4:
۲ هنگامیکه: * ارائه به درستى انجام شود ” در نتيجه: 0 * برقراری "ارتباط" ‎ee‏ را ‎RAT rey‏ 1-4 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 5:
افد لتم ته ارائه نظريه 51781001 : ا ل لك مدل رياضى عناصر بك سيستم ماشينى: ا ل 3 * مقصد یا گیرنده محهز به کانال * پیام و و2( * بارازيت ها شیوه ارائه مطالب 1-5 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 6:
ل 0 re : 5 ‏د‎ yo NEEL AS * اجزاي دیگر: ون هستند خاص خود را دارند

صفحه 7:
0 دو تفاوت ‎cou Lu]‏ در سيستم طبيعى * هر ذو عامل اصلي: ارائه کننده و مخاطب: انسان ‎Mee Reece ees ie‏ 0 * محيط ارائه 3 طبيعت و جامعه ‎lull‏ ‏در ا * گاه نه چندان شناخته شده ‎RAT rey‏ 17 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 8:
عناصر سیستم طبیعی: * ارائه كننده و كانال ارائه كننده * مخاطب و كانال مخاطب * ييام : نماد هاي كد شده و گفتاری, نوشتاری, تصویری, صوتی یا حرکتی * و قواعد ناظر به آنها * محيط ارائه : طبيعت و جامعه انسانى * بارازیتها راو باب رات رت ررت ار را ‎RAT rey‏ 1-8 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 9:
إعوامل با تأثير منفى روى عناصر سيستم أب see ينام : موضوع كد شده ۱ رسانه

صفحه 10:
۳ een تعریف کانال (ارائه کننده يا مخاطب) : ‎Holt reste ar ei‏ شخصى و شخصيتى انسان * در طيفى وسيع: أ "انتوق و ‎Del‏ ‏فرآیند ارائه: * يك فرايند مركب > تشکیل شده از چند فرآیند میوه ارانه: مطالب. مد دکتر مسعود رهگذر

صفحه 11:
فرآيند هاى ارائه ” فرايند هاى انجام شده توسط ارائه کننده: 0 * ييام سازى * ييام بيرابى * بيام فرستى ۲ فرایند های انجام شده توسط مخاطب: ‎eee‏ ‏*تجلیل (آنالیز) پیام ل ال ل ا را ‎Sar eee‏ 1-1 دکتر مسعود رهگذر:

صفحه 12:
all sl» xu1,9 ” بنابراين: در سيستم ارائه: ا نیست! ا ا بایدیه درستي حاعل کرو ‎ec‏ ۱9[ يعني ييام به درستي و به تمامي 00 2 OOP is میوه ارانه: مطالب. ‎ey‏ دکتر مسعود رهگذر

صفحه 13:
فرآيند هاى ارائه ۲ ارائه چیست؟ ا لت * هم يى "فن" و ‎Feat t ee‏ ‎pee] ote a) Ye) CS‏ میوه ارانه: مطالب. 3دد دکتر مسعود رهگذر

صفحه 14:
‎eer ee)‏ ا ‏برای یک ارائه مطلوب... * يعني: داشتن عناصر مهم 71 مجموعه فرهنگ بشری ” در عصر حاضر: ‏*يعني "عصر ارنباطات جهانی" ‎۱ res) aoe reece ee) ‏از جمله:‎ ۲ ‏* آماده سازی کانال ارتباطي خود را وبا مخاطب ‎RAT rey‏ 57 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 15:
رئوس مطالب: مفهوم ارائه ” تعريف ارائه ” سيستم ارائه ” انواع ارائه از نظر نوع رسانه ” عوامل موثر در ارائه میوه ارانه: مطالب. 1-15 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 16:
انواع ارائه (از نظر نوع رسانه ( ۱ نوع ارائه = گفتار شفاهى (كفتارى) سخترانى عمومى نوشتار کتبی (نوشتار) نامه داستان بب. ‎eu 7‏ سیتمای محض, نقاشی» ... عو صوتى موسيقى حرکت و اشاره حرکتی - اشاره يانتوميم ‎٠‏ زبان بدن . حركات موزون در يرخى از فرهنگها, اشارات ناشنوایان. ن اطاقی. لباس پوشیدن و شیء نمایشی ات دو یا بیش از دو رسانه تركيبى عنعن طلسي قمن سغيراني تفسسي مسيدنا پویاتمایش

صفحه 17:
فا دو جنبه اساسی انتقال اطلاعات هه مقدار اطلاعاتى كه به مخاطب منتقل مى شود. ‎Beer TAS FOS‏ ‎(ele sire 52) wil5‏ صورى (شكلى) سس ا ا * ارائع.را كنترل كيفى و كمى كند... شیوه ارائه مطالب 1-17 2120

صفحه 18:
عوامل موثر در ارائه ,۳۳۳۹۱ ۲ مخاطب ۳ موضوع ارائه 7 نوع رسانه ‎aly!‏ ‎ea is‏ 0 مکانات آماده سا ای ارائه 7 امکانات کمکی ‎a‏ اث ” مدت ارائه ” زمان و تاريخ ارائه ” مكان ارائه ‎Ay sss‏ ۲ زبان ارائه ¥ ار ۱ شیوه ارائه مطالب 1-18 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 19:
عوامل موثر در ارائه (...) “اين مواملة ۱ 7 تاثيرات بين عوامل ” بروز تاثيرات منفى هر عامل: * وقتيكه آن عامل ضعيف باشد... ‎pele eee eed‏ سر از ‎ples IG‏ 7 ere * بارازیتها... (در سيستمهاي ماشینی) ‎RAT rey‏ 5 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 20:
ار 4 ا ا م ” كانال آرائه كننده: تمام خصوصيت هاى شخصى و شخصتى او ” حاصل عملكرد كانال ارائه كنتنده: ا ا ا 000 ال كميت ييام... ‎rere)‏ ا 52570 1-20 Sar eee

صفحه 21:
ارائه ۳ ” برخى خصوصيات كانال ارائه كننده: *تسلط بر: تحار ی 'موضوعات همسايه با موضوع ارائه لح را ۳ باورهای فرهنگی سل ۱ ‎Copreerrree 9‏ 5 انگیزه و خواسته هاي مخاطب از ارائه... 2 1-21 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 22:
ارائه ۳ ‎leases eo yy”‏ ا ‎00 bias ‏د‎ ce ewes ee) ‏داشتن مهارت:‎ * ‏ار‎ JC IBy) ‏پیام اندیشی‎ * ‏پیام سازی‎ * ‏پیام پیرایی‎ * ‏*پیام فرستی‎ ... ‏انگیزه و هدف درست‎ * ‎1-22 Sar eee ‏دکتر مسعود ر

صفحه 23:
ارائه 0 ” برخى خصوصيات كانال ارائه كننده (...): * داشتن شناخت: از محيط طبيعي و اجتماعي ارائه ‎uonl °‏ ا 0 براي مخاطب ‎eis‏ ا ا ۱ ۱ * دقيق بودن ... شیوه ارائه مطالب 2 دکتر مسعود ر

صفحه 24:
ارائه كننده (...) ” اهميتث شناخت مخاطب: ‎preety] ey] el ee era‏ کنترل کمی 0 * وقتى هدف اصلى ارائه (يويزه): ‎oles‏ ری ار با آموزش مخاطب ‎RAT rey‏ 6 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 25:
ارائه کننده (...) ” اهميت شناخت مخاطب (...): * مخاطب جه مى داند؟ * جه مى خواهد بداند؟ ۱ ۳ ندارد؟ * چگونه مي خواهد بداند؟ * به جه ميزان مي خواهد بداند؟ 2 بداو كنت ار شیوه ارائه مطالب 1-25 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 26:
ارائه 0 ا ا 0ه * مثال : در یک ارائه فنی- مدیریتی, یا ردق لك لك ساد سولاك * موضوعات مورد اهمیت مخاطبین: کاهش هزینه بهبود کیفیت کاهش زمان اجرای پروژه افرایش کارایی بازار فروش رمیبه رقابت لا ‎Sar eee‏ 1-26 کنر مشتنوه رهگ

صفحه 27:
مخاطب ۲ مخاطب: * دومین عامل اصلی (در سیستم ارائه) ۲ کانال مخاطب: تا ا 0 ” حاصل عملكرد كانال مخاطب: 0 * تاثیر ‎ee euey‏ لك ‎rere‏ لا ‎RAT rey‏ 1-27 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 28:
مخاطب ۲ وظایف کانال مخاطب: ی ار ‎BY pt)‏ را پیام گیری. تحلیل پیام و 0 ۲ سطح دانش مخاطب: در مقايسه با ارائه كننده, ‎Paneer eee‏ ‎RAT rey‏ 6 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 29:
مخاطب ۲ برخی ملزومات شخصی - شخصیتی مخاطب : اه آمادگی روحی و جسمی حداقل دانش اوليه لازم * داشتن ملزومات: * يبام كبرى, * تحلیل پیام و * درک یا حس آن از طیف انديشه اي تا طیف فيزيکي شیوه ازانه مطالب. 1-29 دكثر مسعود رهكير

صفحه 30:
مخاطب ” برخى ملزومات شخصى - شخصيتى مخاطب (...) : ور ا * طبعا بطور نسبى * و غير مستقیم * درك اهميت مطلب * داشتن : انكيزه و هدف درست 1 تعصب بيجا میوه ارانه: مطالب. 1-30 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 31:
موضوع ارائه ۲ برخی خصوصیات موضوع اراثه : بویژه در مقولات علمی - فنی * اعتبار علمى - فنى 5 * سودمندی برای رفع یک نباز موجه ۶داشتن کنوان مشخص و روشن حیطه و حدود معلوم میوه ارانه: مطالب. ‎Seer‏ دکتر مسعود رهگذر

صفحه 32:
یرحی حصوصیات موضصوع ارانه (: * قابلیت احاطه و پرداختن * توسط ارائه کننده ۴ مورد علاقه ارائه كننده بودن ‎OPE bas‏ امکانات آماده سازو ههار * امكان يَذير بودن ارائه در یک 2 0 02000 میوه ارانه: مطالب. ‎Seer)‏ دکتر مسعود رهگذر

صفحه 33:
” اهميت نوع رسانه اصلى: 0 كميت و كيفيت ارائه موثر و مطلوب بودن ارائه ‎ec‏ زر ار ”نوات رت ار 2 * ارائه شفاهی ‎co) i‏ از راه دور كنقزانس مجازى يا تله كنفرانس 0 ‎RAT rey‏ 2 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 34:
” عوامل انتخاب نوع ارائه : ‎ie‏ ل لت * فرصت ارائه * مكان ارائه * وضع اجتماعى محيط ارائه و سازی محتواى ارائه * امكانات كمكى ارائه رت داب ‎Eup)! 2 2‏ ‎Bye DL cea‏ ‎RAT rey‏ 2 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 35:
ا ‎1S‏ ‏۳ ‏۲ مخاطب ۲ موضوع ارائه ا ا ‎eel Ine‏ ا ۲ امکانات آماده سازی محتوای ارائه ” امكانات كمكى ارائه ۲ مدت ارائه ” زمان و تاريخ ارائه ” مكان ارائه ار( زبان اراته رت اس سح لرار- ‎eee een‏ 1-35 دکتر مسعود رهگذر:

صفحه 36:
انگیزه و هدف از ارائه 2 انكيزه از هدف برخي مواقع * غير امكان يذير ا ا ا ‎eee‏ ‏روان شناختي ره ‎RAT rey‏ 1-36 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 37:
انگیزه و هدف از ارائه ری ی ار ات * انتقال دانش و فن 0 نشر و گسترش دانش و فن *اموزش .۰ 1 ‎eles 39> °‏ در معرض محك قرار دادن ‎Bre reo eyes) ne‏ تيار ذا سين ‎Dan‏ ‏شیوه ارائه مطالب 1-37 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 38:
Pe ee ee ee ek | PS SSeS ee * احساس وظيفه 1 Rtas Rover Cpe a) ‎oS‏ ارت *رقابت ‏ل 2000 * خدمت به نوع بشر ‏براي بهتر زیستن ‏بهتر اندیشیدن ‏شیوه ارائه مطالب ‎Beets)‏ دکتر مسعود رهگذر

صفحه 39:
انگیزه و هدف از ارائه ” برخى انكّيزه ها و اهداف (...) ا 0 در پژوهش *ارضاء بعضي خواسته هاي عیر مادي ارضاء حس كنجكاوي و ... * رفع نيازهاى مادى ‎٠»‏ تبليغات و فضل فروشی, تفاخر ‎RAT rey‏ 1-39 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 40:
امكانات آماده سازى محتواى ارائه ” منظور از امكانات: * منابع کسب اطلاعات و دانش * مطلب ۴ تصویر ادای حرکت 9 ‎RAT rey‏ 570 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 41:
امكانات آماده سازى محتواى ارائه ” منظور از اطلاعات: * محصول تفسير داده (مجرد) توس اسان ۲ منظور از دانش (شناخت): ‎Bree ey 5‏ تحليل اطلاعات * در مورد یک مساله خاص توسط انسان ‎RAT rey‏ 5 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 42:
اعکایات آهاده ساری محیوای ارانه () ” راههاى كسب اطلاعات ‎eet ree some genre amp)‏ * مطالعه * مشاهده ‎aurlac °‏ © ار * يرسشنامه میوه ارانه: مطالب. 2 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 43:
امكانات آماده سازى محتواى ارائه (...) ” راههاى كسب اطلاعات (...) = راه متداول ‎Peis‏ 2 جمع آوري داده ها تحليل و تفسير آنها ۲ کانال ارائه کننده هر چه قدر قوی و غنی * ضرورت امكانات آماده سازى محتوا | * ضرورت وسایل و ابزار کتابت, چاپ و نشر ‎RAT rey‏ 56 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 44:
امکانات کمکی ارائه ” صرورت تهيه و عرضه امكانات: * طراحی و ساخت سالن های خاص ارات تسیر با تا رت * طراحى و توليد ماشینهای کارآی چاب * نرم افزارهای الي ‎ee pans‏ 0 ارائه شفاهی ‎Sar eee‏ 5 دکتر مسعود رهگذر:

صفحه 45:
امکانات کهکی ارانه (۱ بآ * عملاً اجتناب ناپذیر * موثر در بهتر سازى ‎err any‏ م * تسریع و تسهیل ۲ ار Ere) 22 ‏تكته‎ ” ‏عدم تاثیر‎ * ‏در کشت محتوای‎ ‏عدم جایگزینی‎ * ‏نقش انسان در فرآيند ارائه‎ ‎RAT ery‏ 5 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 46:
عوامل موثر در ارائه ۳ ۲ مخاطب ۲ موضوع ارائه ” نوع رسانه ارائه ۲ انگیزه و هدف ۲ امکانات آماده سازی محتوای ارائه ” امكانات كمكى ارائه ” مدت ارائه ” زمان و تاريخ ارائه ۲ مکان ارائه 4 زبان ارائه ۳ وصع احتصاعی محیط ارانه ‎Re)‏ 1-46 کنر مشتنوه رهگ

صفحه 47:
‎tes Te‏ رم ‎Pea 7”‏ زمان آماده سازي محتواي ارائه زمان انجام فرایند ارائه * رابطه معکوس بین آنها ‏” ناثيرات زمان آماده سازي محتواي ارائه * مطلوبيت كمي و كيفي ارائه * مطلوبيت فرايندهاي ييام فرستي پیام گيري 2 0 ‎Sar eee‏ 7 دکتر مسعود رهگذر:

صفحه 48:
۳ زمان و تاريخ ارائه * منظور از زمان ارائه : ساعت در شبانه روز * منظور از تاريخ ارائه مقطع زماني روز - ماه - سال | * در تمام انواع ازائه كرد را مظلف ‎ete‏ 53000 ‎ESET ee y‏ 1-48 ۱ eee

صفحه 49:
عواصل موتر در اراانه (.) ۲ مکان ارائه - طصرزرت طراحئ. و ساحت * نیاز به معمارى و مهندسى خاص 7 جغرافياى ارائه * ضرورت توجه ارائه كننده به جغرافیایی ارائه و 7 وضع اجتماعى فرهنگی و تمدن مخاطب ‎Sar eee‏ 50 دکتر مسعود رهگذر:

صفحه 50:
عواصل موتر در اراانه (.) Eup) opine ‏متعارف آن‎ 500 a ylj° ۱ Puen til ip ere tree ۳ ‏ل‎ ‎Pact Rees Lap ebe etl ey we] Pas) ‏زبان فارسي‎ ” 0 ريشه هند اروپاده ۱۱ ۳ Heer میوه ارانه: مطالب. 1-50 دکتر مسعود رهگذر

صفحه 51:
عوامل موتر ‎Py‏ ارائه (...) ” وضع اجتماعى محيط ارائه * اهميت تاثير آن از نظر: اخلاقی, فرهنگی, سیاسی و اقتصادی بر رس بر رت لاله زرا 0 00 در برخى كشور ها ¥ ا ا ا 6ك 70 كلبه عوامل با جنبه هاى: * تاريخى - جغرافيايى - سياسى ارائه ‎Sar eee‏ 0 دکتر مسعود رهگذر:

كتاب شیوه ارائه مطالب نوشته سید محمد تقی روحانی رانکوهی فصل اول مفهوم ارائه دکتر مسعود رهگذر رئوس مطالب :مفهوم ارائه تعریف ارائه سیستم ارائه انواع ارائه از نظر نوع رسانه عوامل موثر در ارائه شیوه ارائه مطالب 1-2 دکتر مسعود رهگذر تعریف ارائه معنای ارائه: نمودن – نشان دادن – نمایش دادن مفهوم ارائه: انتقال موضوعی • اندیشه ای یا احساسی ‏ شامل مجموعه اي از اطالعات (آگاهی – خبر ) • از ذهن و/یا احساس خود ‏ شیوه ارائه مطالب به ذهن و/یا احساس دیگری. 1-3 دکتر مسعود رهگذر تعریف ارائه هنگاميكه: ارائه به درستی انجام شود در نتيجه: افزایش شناخت • گسترش "فضای شناخت" مخاطب برقراری "ارتباط" • با مخاطب در طول این فرآیند شیوه ارائه مطالب 1-4 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه نظريه : Shanon سیستم خاص ارائه • مدل ریاضی عناصر يك سیستم ماشینی: مبداء یا فرستنده مجهز به کانال مقصد یا گیرنده مجهز به کانال پیام رسانه انتقال محیط انتقال پارازیت ها شیوه ارائه مطالب 1-5 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه ماشینی در سیستم ماشینی : ‏ عناصر اصلی ماشين هستند • هم ارائه کننده و هم مخاطب اجزاي ديگر :سخت افزاری و نرم افزاری هستند • مدل ریاضی خاص خود را دارند شیوه ارائه مطالب 1-6 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه طبیعی دو تفاوت اساسی در سیستم طبیعی هر دو عامل اصلي: • ارائه کننده و مخاطب :انسان ‏ ظريف ترين پیچیده ترین و پر رمز ترين ماشین محیط ارائه :طبیعت و جامعه انسانی • ويژگيها و جنبه هاي گوناگون ‏ شیوه ارائه مطالب گاه نه چندان شناخته شده 1-7 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه طبیعی عناصر سیستم طبیعی: ‏ ارائه کننده و کانال ارائه کننده ‏ مخاطب و کانال مخاطب ‏ پیام :نماد هاي كد شده ‏ رسانه :مجموعه ای از نشانه های: • گفتاری ،نوشتاری ،تصویری ،صوتی یا حرکتی ‏ و قواعد ناظر به آنها محیط ارائه : • طبیعت و جامعه انسانی پارازیتها • عوامل با تاثیرات منفی روی عناصر باال شیوه ارائه مطالب 1-8 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه طبیعی عناصر سیستم طبیعی: شیوه ارائه مطالب 1-9 دکتر مسعود رهگذر سیستم ارائه طبیعی تعریف کانال (ارائه كننده يا مخاطب) : تمام خصوصیت های: • شخصی و شخصیتی انسان ‏ در طیفی وسیع: • از"اندیشه ای" • تا "فیزیکی” فرآیند ارائه: یک فرایند مرکب تشکیل شده از چند فرآیند شیوه ارائه مطالب 1-10 دکتر مسعود رهگذر فرآیند های ارائه فرایند های انجام شده توسط ارائه کننده: پیام اندیشی پیام سازی پیام پیرایی پیام فرستی فرایند های انجام شده توسط مخاطب: پیام گیری تحلیل (آنالیز) پیام درک (عقلی یا شهودی) و/یا احساس پیام شیوه ارائه مطالب 1-11 دکتر مسعود رهگذر فرآیند های ارائه بنابراين ،در سیستم ارائه: هدف صرفًا پبام فرستی نیست! ‏ تمام فرایند های فوق • باید به درستي کامل گردد... ‏ تا ارائه موفق باشد... • يعني پيام به درستي و به تمامي درک و/یا حس شود... شیوه ارائه مطالب 1-12 دکتر مسعود رهگذر فرآیند های ارائه ارائه چيست؟ ‏ هم یک "دانش" است ‏ هم یک "فن" و ‏ هم "هنر" ... که اینها از جمله عناصر: فرهنگ بشری هستند... شیوه ارائه مطالب 1-13 دکتر مسعود رهگذر فرآیند های ارائه بنابراين: لزوم فرهنگمندی ‏ • برای یک ارائه مطلوب... يعني :داشتن عناصر مهم از مجموعه فرهنگ بشري در عصر حاضر: يعني "عصر ارتباطات جهانی" • هر انسانی باید مهارت ارائه را کسب کند... از جمله: ‏ آماده سازی کانال ارتباطي خود • به عنوان ارائه کننده • و/يا مخاطب شیوه ارائه مطالب 1-14 دکتر مسعود رهگذر رئوس مطالب :مفهوم ارائه تعریف ارائه سیستم ارائه انواع ارائه از نظر نوع رسانه عوامل موثر در ارائه شیوه ارائه مطالب 1-15 دکتر مسعود رهگذر انواع ارائه (از نظر نوع رسانه ( رسانه در همه انواع ارائه: • همان زبان (در معنای عام) است... شیوه ارائه مطالب 1-16 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه دو جنبه اساسی انتقال اطالعات کمیت: • مقدار اطالعاتی که به مخاطب منتقل می شود. کیفیت: • زبانی (در معنای عام) • صوری (شکلی) • محتوایی ارائه کننده باید: ‏ ارائع را کنترل کیفی و کمی کند... شیوه ارائه مطالب 1-17 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ارائه کننده مخاطب موضوع ارائه نوع رسانه ارائه انگیزه و هدف امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه مدت ارائه زمان و تاریخ ارائه مکان ارائه جغرافیای ارائه زبان ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه شیوه ارائه مطالب 1-18 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... این عوامل: روی یکدیگر هم تاثیر متقابل دارند... • شبکه ای از تاثیرات بين عوامل بروز تاثیرات منفی هر عامل: ‏ وقتیکه آن عامل ضعیف باشد... • خواه از نظر خصوصیات • و خواه از نظر عملکرد... متناظر با: ‏ پارازیتها( ...در سيستمهاي ماشيني) شیوه ارائه مطالب 1-19 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ارائه کننده: يك عامل اصلی (در سیستم ارائه) کانال ارائه کننده: • تمام خصوصیت های شخصی و شخصیتی او حاصل عملکرد کانال ارائه کننده: آنچه که نهایتًا به مخاطب می رسد... تاثیر مستقیم بر: • کمیت پيام... • و کیفیت پيام... شیوه ارائه مطالب 1-20 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... برخی خصوصیات کانال ارائه کننده: تسلط بر: • موضوع ارائه آشنایی با: • موضوعات همسایه با موضوع ارائه شناخت از وضع مخاطب: • سن و ميزان دانسته ها • باورهای فرهنگی • وضع اقتصادی ،اجتماعي و سياسي • جنسیت و عالقه ها • انگيزه و خواسته هاي مخاطب از ارائه... شیوه ارائه مطالب 1-21 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... برخی خصوصیات کانال ارائه کننده (:)... داشتن مهارت: • در بکارگیری صحیح رسانه ارائه داشتن مهارت: • در انجام درست و کامل چهار فرآیند: ‏ پیام اندیشی ‏ پیام سازی ‏ پیام پیرایی ‏ پیام فرستی انگيزه و هدف درست ... شیوه ارائه مطالب 1-22 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... برخی خصوصیات کانال ارائه کننده (:)... داشتن شناخت: • از محيط طبيعي و اجتماعي ارائه اهميت قائل شدن: • براي مخاطب صادق و امين بودن در ارائه ... دقیق بودن ... نداشتن تعصب بيجا شیوه ارائه مطالب 1-23 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... اهمیت شناخت مخاطب: نقش بسیار اساسی در: • کنترل کمی • و کنترل کیفی... وقتی هدف اصلی ارائه (بویژه): • مجاب کردن مخاطب • یا آموزش مخاطب شیوه ارائه مطالب 1-24 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... اهمیت شناخت مخاطب (:)... مخاطب چه می داند؟ چه می خواهد بداند؟ چه نياز دارد؟ چه نياز ندارد؟ چگونه مي خواهد بداند؟ به چه ميزان مي خواهد بداند؟ از چه باید به او گفت؟ از چه نباید گفت؟ شیوه ارائه مطالب 1-25 دکتر مسعود رهگذر ارائه کننده ()... اهمیت شناخت مخاطب (:)... ‏ مثال :در یک ارائه فنی -مدیریتی، ‏ ‏ با موضوع اجراي يك پروژه توليد موضوعات مورد اهمیت مخاطبین: • کاهش هزینه • بهبود کیفیت • کاهش زمان اجرای پروژه • افزایش کارایی • بازار فروش • زمینه رقابت • صرفه اقتصادی شیوه ارائه مطالب 1-26 دکتر مسعود رهگذر مخاطب مخاطب: دومين عامل اصلی (در سیستم ارائه) کانال مخاطب: • تمام خصوصیت های شخصی و شخصیتی او حاصل عملکرد کانال مخاطب: آنچه که نهایتًا : • مخاطب دريافت می نمايد... تاثیر مستقيم در: • کمیت و کیفیت پیام دريافتي شیوه ارائه مطالب 1-27 دکتر مسعود رهگذر مخاطب وظايف کانال مخاطب: انجام فرآیند های: • پیام گیری، • تحلیل پیام و • درک یا حس پیام سطح دانش مخاطب: • در مقایسه با ارائه کننده، • در رابطه با موضوع ارائه كمتر ،يكسان ،بيشتر شیوه ارائه مطالب 1-28 دکتر مسعود رهگذر مخاطب برخی ملزومات شخصی – شخصیتی مخاطب : داشتن : • آمادگی روحی و جسمی • حداقل دانش اولیه الزم داشتن ملزومات: ‏ پیام گیری، ‏ تحلیل پیام و ‏ درک یا حس آن • از طيف انديشه اي • تا طيف فيزيكي شیوه ارائه مطالب 1-29 دکتر مسعود رهگذر مخاطب برخی ملزومات شخصی – شخصیتی مخاطب (: )... داشتن : • شناخت از ارائه کننده ‏ طبعا بطور نسبی ‏ و غیر مستقیم درک اهمیت مطلب ‏ داشتن : • انگیزه و هدف درست ‏ نداشتن : • تعصب بیجا شیوه ارائه مطالب 1-30 دکتر مسعود رهگذر موضوع ارائه برخی خصوصیات موضوع ارائه : • بویژه در مقوالت علمی – فنی اعتبار • علمی – فنی اولویت ارائه سودمندی • برای رفع یک نیاز موجه داشتن • عنوان مشخص و روشن • حیطه و حدود معلوم شیوه ارائه مطالب 1-31 دکتر مسعود رهگذر موضوع ارائه برخی خصوصیات موضوع ارائه (: )... قابلیت • احاطه و پرداختن ‏ توسط ارائه کننده مورد عالقه • ارائه کننده بودن فراهم بودن • امکانات آماده سازی ‏ محتوای ارائه امکان پذیر بودن ارائه • در یک محیط اجتماعی مشخص شیوه ارائه مطالب 1-32 دکتر مسعود رهگذر نوع رسانه ارائه اهمیت نوع رسانه اصلی: تاثیر مستقیم بر • کمیت و کیفیت ارائه • موثر و مطلوب بودن ارائه • نتیجه حاصل از ارائه انواع رایج ارائه • در محافل علمی و/یا فنی ارائه شفاهی ارائه از راه دور • کنفرانس مجازی یا تله کنفرانس ارائه کتبی شیوه ارائه مطالب 1-33 دکتر مسعود رهگذر نوع رسانه ارائه عوامل انتخاب نوع ارائه : هدف ارائه فرصت ارائه مکان ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه وضع مخاطب موضوع ارائه نتیجه مورد انتظار شیوه ارائه مطالب 1-34 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ارائه کننده مخاطب موضوع ارائه نوع رسانه ارائه انگیزه و هدف امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه مدت ارائه زمان و تاریخ ارائه مکان ارائه جغرافیای ارائه زبان ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه شیوه ارائه مطالب 1-35 دکتر مسعود رهگذر انگیزه و هدف از ارائه ‏ جداسازي انگيزه از هدف • برخي مواقع ‏ غير امكان پذير ‏ نياز به تحليل و نگاه تخصصي • روان شناختي • رفتار شناختي شیوه ارائه مطالب 1-36 دکتر مسعود رهگذر انگیزه و هدف از ارائه ‏ برخی انگیزه ها و اهداف انتقال دانش و فن • از نسلی به نسل دیگر • نشر و گسترش دانش و فن آموزش • افراد يا دانشجويان خود آزمایی • در معرض محك قرار دادن ‏ دانش و/يا فن خود نیاز • به دانستن بیشتر شیوه ارائه مطالب 1-37 دکتر مسعود رهگذر انگیزه و هدف از ارائه برخی انگیزه ها و اهداف ()... احساس وظیفه • و عمل کردن به آن ایجاد يا تقویت • یک اندیشه رقابت • در زمینه های علمی – فنی خدمت به نوع بشر • براي بهتر زيستن • بهتر انديشيدن شیوه ارائه مطالب 1-38 دکتر مسعود رهگذر انگیزه و هدف از ارائه برخی انگیزه ها و اهداف ()... تشريك مساعي • در پژوهش ارضاء بعضي خواسته هاي غير مادي • ارضاء حس كنجكاوي و ... رفع نیازهای مادی تبلیغات خودنمایی، • فضل فروشی ،تفاخر شیوه ارائه مطالب 1-39 دکتر مسعود رهگذر امکانات آماده سازی محتوای ارائه منظور از امكانات: منابع کسب اطالعات و دانش • جهت تهیه و تنظیم ‏ مطلب ‏ تصویر • ادای حرکت • تولید صوت شیوه ارائه مطالب 1-40 دکتر مسعود رهگذر امکانات آماده سازی محتوای ارائه منظور از اطالعات: محصول تفسیر داده (مجرد) • توسط انسان منظور از دانش (شناخت): ‏ محصول تحلیل اطالعات ‏ در مورد یک مساله خاص • توسط انسان شیوه ارائه مطالب 1-41 دکتر مسعود رهگذر امکانات آماده سازی محتوای ارائه ()... راههای کسب اطالعات • در حیطه های علمی – فنی ‏ مطالعه ‏ مشاهده ‏ مصاحبه ‏ آزمايش ‏ پرسشنامه شیوه ارائه مطالب 1-42 دکتر مسعود رهگذر امکانات آماده سازی محتوای ارائه ()... راههای کسب اطالعات ()... ‏ راه متداول ‏ در مقوالت علمی – فنی • جمع آوري داده ها • تحليل و تفسير آنها کانال ارائه کننده • هر چه قدر قوی و غنی ‏ ضرورت امکانات آماده سازی محتوا مثال :در ارائه کتبی: ‏ ضرورت وسایل و ابزار کتابت ،چاپ و نشر شیوه ارائه مطالب 1-43 دکتر مسعود رهگذر امکانات کمکی ارائه ‏ ضرورت تهیه و عرضه امکانات: ‏ طراحی و ساخت • سالن های خاص ‏ ‏ ارائه شفاهی یا کالمی – تصویری طراحی و تولید • ماشينهای کارآی چاپ ‏ نرم افزارهای • نشر رومیزی ()desktop ‏ دستگاه های • ارائه شفاهی شیوه ارائه مطالب 1-44 دکتر مسعود رهگذر امکانات کمکی ارائه ()... ضرورت بکارگیری ابزارهای تکنولوژیک ‏ ‏ ‏ ‏ عمًال اجتناب ناپذیر موثر در بهتر سازی • کیفیت صوری (شکلی) تسریع و تسهیل • فرآیند ارائه تاثیر گذار • روی مخاطب نكته مهم: ‏ ‏ عدم تاثیر • در کیفیت محتوایی عدم جایگزیني • نقش انسان در فرآیند ارائه شیوه ارائه مطالب 1-45 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ارائه کننده مخاطب موضوع ارائه نوع رسانه ارائه انگیزه و هدف امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه مدت ارائه زمان و تاریخ ارائه مکان ارائه جغرافیای ارائه زبان ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه شیوه ارائه مطالب 1-46 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... مدت ارائه • زمان آماده سازي محتواي ارائه • زمان انجام فرايند ارائه ‏ رابطه معكوس بين آنها تاثيرات زمان آماده سازي محتواي ارائه ‏ مطلوبيت كمي و كيفي ارائه ‏ مطلوبيت فرايندهاي • پيام فرستي • پيام گيري • تحليل پيام • درك و/يا حس پيام شیوه ارائه مطالب 1-47 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... زمان و تاریخ ارائه ‏ منظور از زمان ارائه : • ساعت در شبانه روز ‏ منظور از تاریخ ارائه • مقطع زماني • روز – ماه -سال ‏ اهميت تاثیر زمان و تاريخ: ‏ در تمام انواع ارائه • ديركرد ارائه یک مطلب • عدم لزوم ارائه آن شیوه ارائه مطالب 1-48 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... مکان ارائه ‏ ضرورت • طراحی و ساخت ‏ نیاز • به معماری و مهندسی خاص جغرافیای ارائه ‏ ضرورت توجه ارائه کننده • به جغرافیایی ارائه ‏ تاثير گذار بر: • وضع اجتماعی • فرهنگی و تمدن مخاطب شیوه ارائه مطالب 1-49 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... زبان ارائه ‏ زبان به معنای متعارف آن • مجموعه منسجم الفاظ و قوائد ويژه بين آنها ‏ گوناگوني توانائي زبانها • در بيان مفاهيم جديد علمي – فني زبان فارسي ‏ ريشه هند اروپايي ‏ توانائي گسترش بسيار باال شیوه ارائه مطالب 1-50 دکتر مسعود رهگذر عوامل موثر در ارائه ()... وضع اجتماعی محیط ارائه ‏ اهميت تاثیر آن از نظر: • اخالقی ،فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی ‏ بطور ویژه در برخي انواع ارائه • با جنبه مجاب کنندگی ‏ وجود انواع سانسور • در برخی کشور ها منظور از هيستوژئوپوليتيك ارائه (:)Histogeopolitic • كليه عوامل با جنبه های: ‏ شیوه ارائه مطالب تاریخی – جغرافیایی – سیاسی ارائه 1-51 دکتر مسعود رهگذر

51,000 تومان