سایر آموزش

شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ۲

raveshe_erae_matalebe_elmi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ۲”

شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ۲

اسلاید 1: شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ارائه دهنده دکتر سيد امين حسينيhosseini@um.ac.ir E.mail:Home page: http://hosseini.staffcms.um.ac.ir

اسلاید 2: به نام خداوند جان و خرد كزين برتر انديشه برنگذرد

اسلاید 3: تعداد واحد : دو نام منبع : شيوه ارائه مطالب علمي نام مولف : سيد محمدتقي روحاني رانكوهي

اسلاید 4: ارزشیابیامتحان پایان ترم 8 نمرهارائه شفائی 06 نمرهارائه کتبی 06 نمره

اسلاید 5: اهداف كلي درس در اين درس با مفهوم ارائه و عوامل موثر آن آشنا مي‌شويم. در بخش ارائه كتبي مراحل آماده‌سازي ارائه را خواهيم آموخت. ارائه‌هاي دانشگاهي و غيردانشگاهي و گونه‌هاي مختلف هريك، اجزاء آنها و موارد كاربردشان را مي‌آموزيم. در پايان در مورد ارائه شفاهي، خصوصيات و انواع آن مطالبي خواهيد آموخت.

اسلاید 6: جلسه اول مفهوم ارائه

اسلاید 7: در لغت به معنای نشان دادن و نمایش دادن است و در زبان فارسی بصورت ارائه کردن و ارائه دادن بکار می رود. تعریف لغوی ارائه

اسلاید 8: تعریف ارائه در مورد یک موضوع ارائه موضوع یعنی انتقال اطلاعات درباره موضوع و از این دیدگاه همسایگی معنایی با مفهوم ارتباط دارد.

اسلاید 9: سیستم ارائه ارائه بعنوان انتقال اطلاعات سیستم خاص خود را دارد. این سیستم در طبیعت و در جامعه انسانی همیشه جود داشته است. حتی در گونه ابتدایی اش پیش از آغاز مدنیت انسان نیز وجود داشته است .

اسلاید 10: مقصد يا گيرنده مبدا يا فرستنده0000000000000000000000كانالكانالپارازيتهامحيط انتقال اطلاعات : طبيعترسانه انتقال ماشين 1ماشين 2پيام

اسلاید 11: عناصر تشکیل دهنده سیستم انتقال اطلاعات ماشینی 1- مبدا یا فرستنده مجهز به کانال ( یا مکانیسم فیلتراژ ) 2- مقصد یا گیرنده مجهز به کانال 3- پیام 4- رسانه انتقال 5- محیط انتقال 6- پارازیتها

اسلاید 12: تفاوت عناصر تشکیل دهنده سیستم انتقال اطلاعات بین ماشین و انسان دو عامل اصلی تر سیستم ارائه انسان می باشد که به تعبیری ظریف ترین و پیچیده ترین " ماشین " مخلوق .محیط ارائه : طبیعت و جامعه انسانی است همراه با تمام ویژگیها و جنبه های گوناگون آن .

اسلاید 13: مخاطبارايه كننده0000000000000000000000كانالكانالعوامل با تاثير منفي روي عناصر سيستم محيط ارايه : طبيعت و جامعه انساني رسانهانسان1انسان 2پيام : موضوع كد شده

اسلاید 14: عناصر تشکیل دهنده سیستم انتقال اطلاعات در انسان ارائه کننده و کانال ارائه کننده مخاطب و کانال مخاطب پیام رسانه محیط ارائه عوامل با تاثیرات منفی روی عناصر بالا

اسلاید 15: تعريف کانال در سیستم ارائه انسانی کانال عبارتست از تمام خصوصیات شخصی و شخصیتی انسان – یعنی مجموعه ای بسیار پیچیده از عناصرشخصی – شخصیتی انسان که در طیفی از اندیشه ای تا فیزیکی جای می گیرند .

اسلاید 16: فرایند ارائهفرایند ارائه یک فرایند مرکب است . یعنی از تعدادی فرایند تشکیل شده است که هر یک از نگاهی دقیق می‌توانند از فرایندهای دیگر تشکیل شوند .

اسلاید 17: فرایندهای تشکیل دهنده ارائهفرایند پیام اندیشی فرایند پیام سازی فرایند پیام پیرایی فرایند پیام فرستی فرایند پیام گیری فرایند پیام کاوی ( تحلیل پیام )فرایند فهم ( عقلی شهودی ) یا حس پیام

اسلاید 18: تعریف دیگری از ارائه ارائه صرفا یک دانش یا یک فن نیست بلکه ارائه هم دانش است هم فن و هم هنر است برای انجام ارائه مطلوب هم << دانش داری >> لازم است هم << فن دانی >> و هم << هنرمندی >>

اسلاید 19:

اسلاید 20: انواع ارائه با رسانه ناشناخته وحی الهام و اشراق روشن بینی رویای راستین ذهن خوانی هیپنوتیزم

اسلاید 21: عوامل موثر در ارائهجلسه دوم

اسلاید 22: عوامل موثر در ارائهارائه کننده مخاطب موضوع نوع ارائه انگیزه و هدف ارائه امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه مدت ارائه زمان و تاریخ ارائه مکان ارائه جغرافیای ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه

اسلاید 23: ارائه کنندهعامل اصلی در سیستم ارائه است . همین عامل است که 4 فرایند پیام اندیشی ، پیام سازی ، پیام پیراییو پیام فرستی را انجام می دهد . آنچه که نهایتا به مخاطب می رسد حاصل عملکرد کانال ارائه کننده است .

اسلاید 24: خصوصیات کلی کانال ارائه کنندهآمادگی روحی – جسمی تسلط بر موضوع ارائهآشنایی با موضوعات همسایه با موضوع ارائه انگیزه و هدف درست شناخت از وضع مخاطب مهارت بکارگیری صحیح رسانه ارائه مهارت انجام درست 4 فرایند پیام اندیشی ، پیام سازی ، پیام پیرایی و پیام فرستی اهمیت قائل شدن برای مخاطب صادق و امین بودن در ارائه دقیق بودن شناخت از محیط طبیعی و اجتماعی ارائه نداشتن تعصب بیجا

اسلاید 25: گزینه های شناخت از وضع مخاطب سن میزان دانسته هاباورهای فرهنگی وضع اجتماعی و سیاسی جنسیت خواسته های مخاطب از ارائه علاقه ها

اسلاید 26: اهمیت شناخت از مخاطبشناخت از مخاطب وقتی که هدف اصلی ارائه مجاب کردن مخاطب است ویا با هدف آموزش انجام می شود نقش بسیار اساسی در کنترل کمی و کیفی دارد .

اسلاید 27: جنبه های مورد توجه برا مخاطبین در یک سیستم مدیریت مراکز تولیدکاهش هزینه بهبود کیفیت کاهش زمان اجرا پروژه افزایش کاراییبازار فروش زمینه رقابت صرفه اقتصادی و مانند اینها

اسلاید 28: مخاطباین عامل باید فرایندهای پیام گیری ، پیام کاوی و درک یا حس پیام را انجام دهد .

اسلاید 29: وضعیت مخاطب ارائهمخاطب ارائه در مقایسه با وضع ارائه کننده نسبت به موضوع ارائه می تواند در یکی از سه وضعیت زیر باشد : زیر سطح همسطح فراسطح

اسلاید 30: خصوصیات شخصی – شخصیتی مخاطبآمادگی روحی – جسمی داشتن حداقل دانش اولیه لازم داشتن ملزومات پیام گیری ، پیام کاوی ، و درک حس اهمیت قائل شدن برای ارائه داشتن دقت – صبر – ودر عین حال شوق در پیام گیری، پیام کاوی، و درک یا حس پیام داشتن شناخت از ارائه کننده داشتن انگیزه و هدف درست نداشتن تعصب بیجا

اسلاید 31: خصوصیات کلی موضوع ارائه در مقولات علمی – فنیاعتبار علمی – فنی اولویت سودمندی برای جامعه عنوان مشخص و روشن ارائه آن در یک محیط اجتماعی مشخص امکانپذیر باشدحیطه و حدود معلوم و در صورت لزوم به خوبی قابل تعریف قابل احاطه و پرداختن توسط ارائه کننده باشد مورد علاقه ارائه کننده باشد امکانات آماده سازی محتوای آن فراهم باشد

اسلاید 32: عوامل قابل توجه در انتخاب نوع ارائههدف ارائه فرصت ارائه مکان ارائه وضع اجتماعی محیط ارائه امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه وضع مخاطب موضوع ارائه نتیجه یا نتایج مورد انتظار و برخی عوامل دیگر ضمنا انواع رایج تر ارائه در محافل علمی – فنی عبارتند از ارائه شفاهی – ارائه کتبی و ارائه ترکیبی

اسلاید 33: انگیزه و اهداف در ارائه علمی – فنی عبارتند از انتقال دانش و فن از نسلی به نسل دیگرنشر دانش و فن گسترش دادن دانش و فن آموزش افراد خود آزمایی دریافت واکنش مخاطبین به منظور توسعه یا تعمیق موضوع ایجاد یا تقویت یک اندیشه رقابت در زمینه های علمی – فنی خدمت به نوع بشر برای بهتر زیستن و بهتر اندیشیدن تشریک مساعی در پژوهش ارضاء بعضی تمنیات غیر مادی رفع نیازهای مادی تجارت تبلیغات خودنمایی- فضل فروشی و تفاخر

اسلاید 34: اطلاعپرسشنامه آزمايشمصاحبه مشاهدهمطالعه راههاي كسب اطلاع

اسلاید 35: امکانات آماده سازی محتوای ارائه منظور از امکانات آماده سازی محتوای ارائه عمدتا " منابع کسب اطلاع و تولید شناخت "برای تهیه و تنظیم مطلب ، تصویر و حتی ادای حرکت یا تولید صوت است.

اسلاید 36: وضع اجتماعی محیط ارائه داشتن شناخت درست و کافی از وضع اجتماعی محیط ارائه از نظر اخلاقی ، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در انجام ارائه تاثیر دارد .هر چه میزان شناخت ارائه کننده از وضع اجتماعی محیط ارائه بیشتر و درست تر باشد ارائه را مطلوب تر انجام خواهد داد.

اسلاید 37: پایان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید