شیوه های آموزش فعال
اسلاید 1: 1
اسلاید 2: 2 بسم الله الرحمن الرحيم شیوه های آموزش فعال خدابخش احمديمركز تحقيقات علوم رفتاريدانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج)Kh_ahmady@yahoo.com
اسلاید 3: 3میزان فعالیت یادگیرنده در یادگیری نقش داردمقدمه
اسلاید 4: آموزش و یادگیریActive Teaching Active Learning تحقیق
اسلاید 5: تعریفیادگیری فعال یک روش آموزشی است که در آن به یادگیرندگان اجازه داده می شود تا در شیوه های چندگانه یادگیری درگیر شوند و در نتیجه به سطح بالایی از مهارت تفکر برسند5
اسلاید 6: 6یادگیری با عوامل زیر نیز رابطه دارد:رضایتاثربخشیسطح هشیاریتجربه عملیحل مسالهکسب مهارتمقدمه
اسلاید 7: 7ددد
اسلاید 8: اهداف آموزش فعالمشارکتدرگیریافزایش توجه و تحریکافزایش مالکیتکاهش سخنرانیافزایش تمرین کلاسیافزایش سطح تفکر
اسلاید 9: 9
اسلاید 10: ارزش آموزش فعالTime of class (min)1020304060% Retained50100500lectureactive learning
اسلاید 11: 11آموزش فعال در تمامی روش های آموزشی کاربرد داردمقدمه
اسلاید 12: شیوه اداره کلاس
اسلاید 13: 13سطوح مهارت تفکر
اسلاید 14: Higher Order Thinking Skills (HOTS)Creating -design, construct, plan, produceEvaluating hypothesize, critique, experimentAnalyzing - Compare, organize, outline, find Applying - Implement, carryout, useUnderstanding - Interpret, summarize, inferRemembering -recognize, list, identifyLower Order Thinking Skills (LOTS)
اسلاید 15: هرم پایداری یادگیری
اسلاید 16: هرم یادگیری
اسلاید 17: 17
اسلاید 18: نظریه های یادگیریژان پیاژه: هوش عملی مقدمه هوش انتزاعیماریا مونتوسوری: فعالیت های خود جهت دهیهووارد گاردنر: هوش چندگانه و ترکیبی که به عملکرد هم وابسته استویگوتسکی: فعالیت یادگیرندهمیکائیل برودی: دانش آموز محوری18
اسلاید 19: انواع یادگیری فعالActive LearningProblem-Based LearningCooperative LearningLearn By DoingInquiry-based learningتحقیق
اسلاید 20: 20
اسلاید 21: 21روش 1استفاده از جدولفلوچارتتصویرپوستراسلایدوایت برد
اسلاید 22: 22روش 1خواندننوشتنگوش دادنبحثحل مسالهخلاصه سازیکار تیمیانعکاسفعالیت گروهی تکالیف فردی یا گروهی
اسلاید 23: 23
اسلاید 24: 24روش 1تصریح و توضیحتوصیف معنیمقایسهبیان تشابهات و تفاوتهادلایل حمایت کنندهسئوال طبقه بندیانتقاد تکالیف فردی یا گروهی
اسلاید 25: گفت و شنودگفتگو با استادبیان اشکالاتبیان موارد یادگیریگوش دادن به نظرات دیگرانتصریح افکار شخصی درباره یادگیریگفتگوی یادگیرندگان با یکدیگر25
اسلاید 26: 26
اسلاید 27: از دانشجویان بخواهید تا نکات مهم را استخراج کرده و بنویسند و آنها را بخواننددانشجویان را جهت ندهید و پاسخ مستقیم و کامل ندهیداز دانشجویان بخواهید دیدگاههای خودشان را بیان کنند27روش 1
اسلاید 28: سئوالدر سخنرانی وقفه ایجاد می کندتوجه را بازسازی و متمرکز می کندتفکر انتقادی را تحریک می کنددرک و فهم را بهبود می بخشد سئوال خوب سئوال باز
اسلاید 29: 29
اسلاید 30: تکالیف گروهیفراخوانی و یادآوری یادگیری های قبلیبارش ذهنیپاسخ به سئوالاتحل مسالهاصلاح خطاهاایجاد سئوالتکمیل بحث
اسلاید 31: Simpler StrategiesShortUnstructured4Complex StrategiesLonger in duration1Punctuated LectureCooperative learning groupsContinuum of Active Learning StrategiesMid Level Strategies2
اسلاید 32: Source: Pollio
اسلاید 33: از دانشجویان بخواهید تا .....مطالب را بازگویی کنندمثال بزنندمصادیق ارائه دهندربط دهندمفهوم سازی کنندنتیجه گیری کنندمعکوس سازی کنندتلخیص کنندداستان یا خاطره بگوید
اسلاید 34: 34
اسلاید 35: از دانشجویان بخواهید تا .....تحلیل کنندمقابله کنندتوجیه کنندمقایسه کنندارزیابی کنندامتحان کنندترکیب کنندنقش بازی کنند
اسلاید 36: برخی فنون دیگر
اسلاید 37: Active-learning examplesMock negotiationsInteractive role-playingInclusion of different socio-cultural contextsIntegration of writing exercisesOnline discussion forum گفتگو
اسلاید 38: 38الهی هب لی کمال الانقطاع الیک
اسلاید 39: 39خدا نگهدار
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.