صفحه 1:

صفحه 2:
خدابخش احمدی مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه ل(عج) ‎Kh_ahmady@yahoo.c‏ ‎om‏

صفحه 3:
مقدمه میزان فعالیت یادگیرنده در یادگیری نقش دارد

صفحه 4:
آموزش و یادگیری

صفحه 5:
؟ یادگیری فعال یک روش آمررسی است که در لن به یاد گیرندگان اجازه داده می شود تا در شیوه ‎ale ob‏ یادگیری درگیر شوند و در نتيجه به سطح بالایی از مهارت تفکر پرسند

صفحه 6:
مقدمه یادگیری با عوامل زیر نیز رابطه دارد: رضایت اثربخشی سطح هشیاری تجربه عملی حل مساله كسب مهارت

صفحه 7:
۱6 ۵ ۵ ۱۱۱۱ ۵ 00/١ ۱00 6 0 ۸۱۱۱۱0 0 ۱۱۷۱۸ 6 ۱ ۱۱6 6 0 ۱۱ ۱۱۱ ۵ ۱ ۱06 6 ۵ ۱۱۱۱ ۵ ۵ ۱۱۱۱ ۵ ۷۱ ۱046 6 ۵ ۱۱ ۵۱۱۱ ۵ ۱ 106 6 6 0۱۱۱۱ 0 00/١ ۱00 6 0 ۸۱۱۱۱ 0 ۱۱۷۸ 06 ۱ ۱6 6 ۵ ۱۱۱۱ ۵ ۵ ۱۱۱۱ ۱

صفحه 8:
اهداف آموزش فعال مشارکت درگیری افزايش توجه و تحریک افزایش مالکیت کاهش سخنرانی افزایش تمرین کلاسی افزایش سطح تفکر

صفحه 9:

صفحه 10:
-active learning —tecture ارزش آموزش فعال 10 20 30 40 50 60 Time of class (min) 100 50 % Retained

صفحه 11:
11 مقدمه آموزش فعال در تمامى روش هاى آموزشى كاربرد دارد

صفحه 12:
شیوه اداره کلاس Student- Centered > 5

صفحه 13:
13 سطوح مهارت تفکر Higher Order Thinking Skills Creating / \ | Lower Order Thinking Skills

صفحه 14:
Higher Order Thinking Skills (HOTS) Creating -design, construct, plan, produce Evaluating hypothesize, critique, experiment Analyzing - Compare, organize, outline, find Applying - Implement, carryout, use Understanding Interpret, summarize, infer Remembering recognize, list, identify Lower Order Thinking Skills (LOTS)

صفحه 15:
& ty = 6 هرم پایدار: Learning Pyramid average Lecture student 1 retention Reading rates Source: National Training Laboratories, Bethel, Maine

صفحه 16:
هرم یادگیری AFTER TWO WEEKS WE TEND ‘TO REMEMEER ... shat we read a we hear jt we see TLOGRIN aT HCTURES CATCHING ۸ ۱ ۵۹۵۹۵۵ LOOKING AT ‏الم‎ ‎SO% oF whet we see and hear ‘WATCHING & © MONSTRATION SEEING (T Do0E ON LOCATE 90 ۳۸0۲۱۱۵۱۳۸۹۲۲۸۸۸ ۱۲۲۸ ۳۵۵ say 1 A TALI ace DOING A DRAMATIC PRESENTATION SCTINE: what we SIMULATING THE FEAL EXPERIENCE say and DOING TE REAL THING Aepted from: Eigar Dale Audio Visual ods in Teaching, Holt Rinehart and Wanston,

صفحه 17:

صفحه 18:
18 نظريه هاى ياد كيرى زان بيازه: فوش عملى مقدمه هون التراعى ماريا مونتوسورى: فعاليت هاى خود جهت دهى هووارد گاردنر: هوش جندكانه و تركيبى كه به عملكرد هم وابسته ویگوتسکی: فعالیت پادگیرنده

صفحه 19:
انواع یادگیری فعال Inquiry- based learnin: Cooperativ e Learning

صفحه 20:

صفحه 21:
21 روش 1 استفاده از جدول فلوچارت

صفحه 22:
22 روش 1 تکالیف فردی یا گروهی خواندن نوشتن گوش دادن حل مساله خلاصه سازی کار تیمی اتعکاس فعالیت گروهی

صفحه 23:
535900 اال م

صفحه 24:
24 بيان تشابهات و تفاوتها دلایل حمایت کننده ستوال طبقه بندی alist

صفحه 25:
25 گفت و شنود كفتكو با استاد بيان اشكالات بيان موارد يادكيرى كوش دادن به نظرات ديكران تصريح افكار شخصى درباره يادكيرى كفتكوى يادكيرندكان با يكديكر

صفحه 26:
26

صفحه 27:
27 روش 1 از دانشجویان بخواهید تا نکات مهم را استخراج کرده و بنویسند و آنها را و دانشجویان را جهت ندهید و پاسخ مستقیم و کامل ندهید از دانشجویان بخواهید دیدگاههای خودشان را بیان کنند

صفحه 28:
سئوال در سخنرانی وقفه ایجاد می کند توجه را بازسازی و متمرکز می کند تفکر انتقادی را تحریک می کند درک و فهم را بهبود می بخشد سئوال خوب سئوال باز

صفحه 29:

صفحه 30:
تکالیف گروهی فراخوانی و یادآوری یادگیری های قبلی بارش ذهنی پاسخ به سئوالات حل مساله اصلاح خطاها ایجاد سئوال تکمیل بحث

صفحه 31:
Continuum of Active Learning Strategies Punctuat Cooperatty, 56 7 ‏بجأس‎ © 1001111110 Lecture 99۳ impler Strategies Complex Strategie: *Short {Longer in duratioh «Unstructured | Mid Level 1 4 Strategies 2

صفحه 32:
Gowce: Police

صفحه 33:
.... از دانشجویان بخواهید تا مطالب را بازویی کند مثال پزنند مصادیق ارائه دهند ربط دهند تلخیص کنند داستان یا خاطره بگوید

صفحه 34:

صفحه 35:
.... از دانشجویان بخواهید تا تحلیل کنند مقابله کنند توجیه کنند مقایسه کنند ارزیابی کنند امتحان کنند تركيب کنند نقش بازی کنند

صفحه 36:
برخی فنون دیگر ‎AGS a‏ ) ‎tad‏ ان ‎QDuddest Pott‏ ‎AC ‎LO es | ‎ashe cs ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
Active-learning examples 1. Mock negotiations 2. Interactive role-playing 3. Inclusion of different socio-cultural contexts 4. Integration of writing exercises 5. Online discussion forum

صفحه 38:
sat نقطاع الیک لى كمال الا: الهى ‎we‏

صفحه 39:

51,000 تومان