کسب و کارمدیریت و رهبریسایرتحقیق و پژوهش

شیوه های ارزشیابی لاگ بوک و پورتفولیو

صفحه 1:
دکتر لیلا جویباری . دفتر ی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۲ تر يي ۲ ۲ ۲ ۲ ۲

صفحه 2:

صفحه 3:
انوا ابزارهای ارزیابی Record review Chart stimulated recall Global rating 360 degree evaluation instrument OSCE logbook Portfolio Written exam ‘THI Ete exams

صفحه 4:
Log book ۰ اهداف ° ساختار *چالش ها

صفحه 5:
فلسفه ایجاد لاگ بوک چیست؟ چه اشکللی در ارزیابی های _. قبلی وجود داشت؟ 1. documentation مزایای مستندسازی چیست؟ چرا باید بنویسم؟ * اطمینان از بادگیری حداقل ها ۰ کاهش برخورد سلیقه ای © نقشه راه برای اینکه بداند به کجا برود. ‎El 8 1‏ 1

صفحه 6:
* اطلاعات درملنی و ...را نصی توان بر مبنی حافظمبه تن پرداخت. * همه چیز را باید مستند نمود. * تصمیم گیری های نمی تواند بر اساس تصویر ‎AF‏ باشد. بايد کاملا بر اساس شواهد مستند باشد. * این سطح برای این دانشجو مناسب است يا نیست باید با شواهد باشد.

صفحه 7:
* فرایند مستند سازی یک نظریه غالب است و در همه جا از جمله در آموزش کاربرد دارد. * اگر مستند سازی نداشته باشید استدلال در مورد آن موضوع منتفی است تصمیم سازی علمی نخواهد بود. * تصمیمات مدرنی که در آموزش گرفته می شود بر پایه مستند سازی است. * فراگیر تک تک کارهایی را که در بخش انجام می دهد را ثبت می کند (برای بررسی و برای استناد) lia 18 fi

صفحه 8:
* برای بررسی روند وضعیت آموزشی یک گروه * اگر قرار است تصمیم گیری شود و بكوييم كه آيا اين» برای گروه ما مفید است یا نه»نیاز به مستند سازی است.

صفحه 9:
2- student centered ‏سرعت پیشرفت دانش‎ ‏دلنش سریع پیشرفت عی کند و شش ماه دیگر ممکن‎ ‏است تازه نباشد بادگیری بلید توسط خود دانشجوی‎ ‏باشد‎ یادگیری را باید مفهومی و عمیق ساخت

صفحه 10:
در تربیت دانشجو زملنی میفق بوده لیم که او باد بگیرد یک ‎wil life long learner‏ خود راهبری و مانیتورینک یادگیری خود» گپ های آموزشی خود را بيدا کند» خود را ارتقا دهد ضعف های خود را با زشناسی نماید. لاک بوک یکی از این ابزارهاست (مستند سازی) 5 ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ i

صفحه 11:
3- outcome based education * منظور از آموزش مبتنی بر شواهد چیست؟ * چیزی که مهم است» آن نیست که بگوییم من این را به دانشجو گفتم نتیجه نهایی مهم است. نمونه: خطای پزشکی روی بیمار در امریکا و زیر سوال رفتن دانشکده پزشکی ابالت مربوطه

صفحه 12:
* معلم نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد دانشجو می آبد تو بخش با موبایلش حرف می زند. * اگر نوزادی مراجعه کرد و زردی داشت ... اين كار بايد بشود ... آیا گفتن ما کافی است؟ آيا به كار مى برد؟ سیستم آموزشی نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد.

صفحه 13:
* اگر دانشجویی علاقمند به انجام پروسیجری نمی باشد و آن را به دوست خود واگذار می کند پیامدهای آن جیست؟ * سیستم آموزشی اهدافی را که تعبین می کند نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد ‎٠ .‏ بايد در عمل مانيتور شود ‎٠‏ * یکی از فلسفه هایی است که باید لاک بوک را راه اندازی كرد ‎«uf Outcome based education‏

صفحه 14:
کار بردها * آموزش و بادگیری لررسى 3 آرزیابی استاد- دانشجو * ارزشیابی کل برنامه آمو زشی گروه ‎wapprove 2‏ ,{ براسا س لاك بوک انجام می دهند.

صفحه 15:
... ‏بايد يادكيرى بايد مشخص شود- منال کتاب‎ ٠ ‏۰صفحه دارد کجا را باید خواند؟ در این صورت‎ دانشجو می داند کجا را بیشتر بخواند * 0 ۲۲۱۱۹ سنبا بساننقل [قط سیفصل باشد بليستيجقيقا بايدها باشد

صفحه 16:
* برای فراگیران تمرکز ایجاد می کند * برای اساتید: آبا فراگیران به اهداف دسترسی بیدا کردند؟ ۰ اگر چند دوره دانشجو بخش اطفال امده و احیا را ندیده است مدير كروه تصميم مى كيرد بايد يك دوره مشخص در 12 51211 ايجاد كرد تا دانشجو احيا را ببيند la 5 kth Ela 1

صفحه 17:
* دانشجو حتما احیا را بخواند - گروه ها محیط خاص را برای احیا ایجاد کند ۰ با داشتن لاک بوک 60۳6۳۱ 20۲6 دیگر حذفه ذمى شود * پس اکر این تعداد لازم انجام نشد گروه نمی تواند از آن بكذرد. چرا دسترسی پیدا نکرد؟ چه باید کرد برای این دانشجو؟

صفحه 18:
i *قا دانشجو با یک موضوع مواجهه ندائته باشد ‏ نمی تواند خوب یاد بگیرد. ‎٠‏ تجربه یک منبع حیاتی برای یادگیری است. ‏مثال: مییض مولتی تریما آمد بلید اين کار را انجام دهید. . دانشجو باید مواجهه شود تا یادگیری عمیق شود. ‏* دانشجو نباید در بالين رها باشد. ‎۷ ۲ 6 ۲ ‎

صفحه 19:
Department of Paediatrics & Child Health Student teaching programme - Royal Free Campus jos atthe ‘On the first morning at 9,00am students will have a shor introduetion to paedi Royal Free given by Professor Brent Taylor or Dr Alastair Sutlife | stucents wil be divided into 4 groups Each group wil speng one week in each ofthe folowing clineal areas: | Neonatal unt sth Floor 2. Paediatric gastroenterology unt (Malcolm Ward) 6th Floor 3, General paediatric unit (Riddell Ware) 6th floor 4 Outpatient and community paediatre deparment. 1st Floor. Clinic 5 Groups (except general paediatics) wil goto thelr felevant area at 8 30am on Mondays and ‘meet the relevant Specialist Registrar or senior nurse. Stucents on paediatrics must wear fll photocard identification. ‘Groups for general paediatrics should go to the paediatric registrars room on the 4th floor ‘tse the Neonatal Unt at 9:60am

صفحه 20:
كروه بايد براى یادگیری دانشجو برنامه داشته باشد مواجهه ها را سنجد اکر مواجهه نباشد ۱۰ بار خونریزی بینی را بخواند ولی نبیند فایده ندارد. از کجا بدانیم اين را دیده است؟ وقتی لاگ بوک داشته باشیم آیا در شیفت دید؟ آیا از نظر استاد ناظر مورد ‎WWE‏ ‏بود؟

صفحه 21:
داشته باشد | نداشته ‎(atl‏ * محیط بالینی با میز کتابخانه اشتباه می شود. * روی حضور دانشجو باید سوپروایزر شود.

صفحه 22:
۳۳ ۳ 111107 7> ‎“Toe —‏ میت ‎denen‏ اح نسي بات ‎ee eee toot totem “Sate”‏ ‎ ‎

صفحه 23:
ویژگی های فیدبک: ۰ نباید تنها در پایان بخش فیدبک دا۵ (دانشجوی خوبی بودی/نبود)- فیدبک باید همان لحظه باشد فوری باشد » پایان روز باشد يا هفته. * مثال: در برخی از دانشگاه ها طی مراسم خاصی داتشجو جمع می شود و بر اساس لاگ بوک به انها نمره می دهند * استاد باید درگیر این کار باشد استاد مسئول است که جیزها برای دانشجو درونی شود. ۲ ۲ ۱ ۲ 5 5 !

صفحه 24:
* تواين نقص را در این زمینه را داری ۰ ۰ آیابی میل در سر راندها حاضرحی شود؟یا یک ارزش است؟ ۰ حفظ کرده با فهمیده است ؟ الزام است با درونی شده است؟ * فارغ التحصیلان باید دارای معنویت باشند. * معلم و سیستم باید احساس مسئولیت کنند "دانشجو انگیزه ندارد" قابل قبول نمی باشد

صفحه 25:
نقش لاک بوک در 255655706۳1 ۰ لاگ بوک یک ارزشیابی مستمر است. ۰ 050۲ استمرار ندارد ۰ 6 ۳0۲۳۱۵۲۱۷۶ (ارنشبلیی‌در طول دمید) ارزشمندلستدیرا می‌تولربه 01۲۲0۱15 هاء پی برد نه 5۱1۲۱۳۱۵۲۷

صفحه 26:
* استاد» آموزشی راکه اتفاقعی افتد را ارزبلبیمی کند پس مشکلات شناسایی می شود *به مسئولیت گروه بستگی دارد» در نهلیت حی توان یک برنامه ملی برای تمام فراگیران گذاشت. مانند گذاشتن کارگاه

صفحه 27:
* هر اقدامی نیاز به 6۷۱06۳6 دارد نه سلیقه مثال: * برای 200۲0۷ دوره: امریکا / دانشگاه هان‌لا امریکا ۰ برنامه بیهوشی - هنگ کنگ * برای تغییر 01۲۲۱6۱1۱۱1۲ : دانشگاه موصل در عراق- گروه پزشک خانواده

صفحه 28:
* با مقدمه شروع می شود- «wb Course oriented sheet ‏می تواند‎ * * قوانین و دیسیپلین های بخش آورده می شود :

صفحه 29:
* درجه 5۱106۲۷۱510۲ این کار جقدر بوده است؟ میزان درگیر بودن دانشجو چقدر بوده است؟ دانشجوی سال چند بوده است؟ * دانشجو باید توسط استاد ارزشیابی شود و بالعکس * اثرات باد کبری: نظراتی را که داریم باید به دانشجو داد (صفحه خالی) ‎٠‏ * نمره نهایی که به دانشجو می دهیم. ‎

صفحه 30:
| تجارب دانشجویان در هنک کنگ » بورد روانپزشکی امریکاء استرالیاء فنلاند» جراحان انگلیس» برای مقاطع کارشناسی و ارشده شمال امریکا نشان داد: * افزايش مهارت: دانشجو کجا بود و چی یاد گرفت؟ عملکرد دانشجو با توجه به نظر دانشجو چگونه بوده است؟ (نمی نویسند ضعیف است می نویسند نیاز به اصلاح دارد)

صفحه 31:
‘Week 1 Clinical Skills Learning/Health Care Project/Whole Class Session Date/Tutor: ‘Topic: ‘Method of learning: (Bedside/Clinical demonstration/ Tutorial/Video/Skills lab/ Lecture/Practical etc.) ‘What did you learn? (write 5 important points) SiVery good _ ‘Tutor’s signature ‘List of patients you have seen and clinical problems discussed. Sex/Age ‏وما تعتمت‎ اه Figure 1 Sample enacts from the logbook.

صفحه 32:
Guidelines to Tutors [Regarding Use of Attendanee/ Assessment Forms and Logbooks at Small Group Sessions Please enter student's attendance in ‘attendance/assessment record? form at the beginning of the session. Students who appear late (up to 15 minutes) will be marked as ‘L’ and those who appear later than 15 minutes will be ‘marked as "VE very Inte. AC the end of the session, please give at least $ minutes for the students to reflect and write down “what they have learned? in the logbook. Tutor enters hhivher grading of student(s) performance in both attendance/assessment form and in the student's logbook. Attendance/Ascestment | form should be given ta ward nurse/manager/sceretary who in turn Will send i to Faculty office. Logbook remains with the student. 5 3 3 3 1 Gradings Very Good | Good | Average | Pair Needs Improvement ‘Cannot be assessed ‘The objective of this exercise is to interact with the students and identity thase who need help dae to persistent "below average’ performance and also recognize those with excellent performance and encourage others to be better. (Please note that words like “poor’, "very poor’, ‘unsatisfactory’, “below average’ and ‘had’ have been avoided in the logbook.) ‘When students write ‘what they have learned’, they should be writing about ‘take home message’ and not just copying the ‘learning objectives’ from the handbook. Since some of the Clinical Skills Learning sessions in different disciplines may be ‘introductory", itis appreciated that grading af stullents? performance may not be feasible or objective during these sessious. However {is important to enter their attendance in the “Attendance and assessment record” form and to make sure that students have documented ‘what they hhave learned’ in the logbook. | If only few (cg. 2 oF 3) students are involved im the presentation or demonstration, please grade only these students. (This can also apply to large group activities like seminars where only 2 small group of students are involved in the presentation.) ). The grading “cannot be assessed’ is only applicable where student(s) could not participate in the small group session ns they were not asked to make ‏وم وسسلد ب ای ی سا ی قد‎

صفحه 33:
Guidelines for global assessment of logbooks by individual block coordinators 1. To allocate 5 to 10 logbooks to each assessor/tutor (block coordinators to select the respective assessors/tutors from their blocks). 2. Two assessors to assess the logbooks of students whose grading were considered to be “below average” from the attendance and assessment record forms and, if applicable, end of the block clinical test. 3. Guidelines for assessment: (a) Select random pages of the logbook (at least one page for every two weeks) and go through them in detail to find out: (i) what efforts the student has put in writing the logbook as a true record of his/her learning activities? (maximum: 5 marks; minimum: 1 mark); (ii) how the student perceives what he/she has learned? (well written points: 5 marks; average: 3 marks; poorly written: 1 mark); (iii) whether the student has just copied the learning objectives (yes: 0 mark; no: 5 marks; mixture of both: 3 marks). (>) General impression/overview of the logbook entries (maximum: 5 marks; minimum: 1 mark). 4. Maximum mark is 20 and the pass mark is 12.

صفحه 34:
re ere eee eee roe OPERATION RECORD Datasheet View | SaveiCiose | 77207 ] نها و2 ا اضقضقضسض ‏ صشاتناى کت[ :ان ‎“ane ot Day |G‏ 1۱۳ ‎cero Rating ۳۳‏ 309 ‎fate ofBith [0170175000 Sox Femle — ASA Grado [Ft and Wa‏ ‎sub-speiaty [Smear Level [—T‏ عم ‎Operation‏ ‎Completions [No Date Entered [TOTO‏ الس —— ‎etre‏ ۵ ‎Coneutent pos (eter)‏ Notes create Brateral Recod hes Figure | Microsoft Access version ofthe ASGBI logbook (version 24), The various fields for collecting the data are demonstratad.

صفحه 35:
عالق ۳ ‎ee +‏ مرس یمتا | 2 70۳95] ‏«سییه‎ ] ۳۵۴ eed beta fare toe 07۳ eine Log information ‏ها سس و اه 7 ار‎ ‏الس"‎ [Mew op tcr]|_oste anime tom op Note 2-109 ‏سم و‎ 7 ‎Dial‏ مها هل ند ‎For Hel, ress AL ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 36:
‎TY‏ بوى ‎-~Page ‎-Preface ‎Open Item — Close Item - Assessment ‏براى جه کسانی است؟ تعداد صفحات؟ ایتم های باز- ایتم های بسته (بایدهای یادگیری) - ارزشیابی ‎

صفحه 37:
Ophthalmology Interns, Stagers in One book 10 Rules & disciplines in one page As the Same As the Same No Ob Gyn Residents (each Interns, & year), Stagers 30 Rules disciplines in separate booklet As the Same As the Same No Pediatrics Residents, Interns, Stagers 10 Rules & disciplines in separate booklet Reports, Hx, Exam, Procedures, lectures Must learn, Number of Procedures No [| ۲ 6 59 | سح = د Level 0 trainees Pages (mean) Preface Open items Close Items Assessment

صفحه 38:
لاک بوک و مسائل و مشکلات آن * پایایی و روایی - * دانشجو: من ندیدم * استاد: من در فلان بخش این توضیح را دادم * وقت كير بودن * ایجاد اضطراب ۰ کار پر زحمت فوشتن و جمع آوری کردن

صفحه 39:
جکونه لاک بوک را بهبود ببخشیم؟ توضیح دادن برای دانشجو و استاد و گروه در هنک کنگ از طریق ویدئو آموزش می دهند جلسه اورینتشن مهمترین مشکل برای آزمون 0562 در امریکا پرداخت هزینه به استاد است. 6 i kth Ela 1

صفحه 40:
ادبیات لاک بوک شفاف و غیر مبهم باشد. حمل و نقل و ... آسان باشد ‎(User friendly)‏ ‎monitoring‏ همان لحظه فیدیک را بدهیم (۲600۵1) فیدبک لحظه ای بدهیم تا دانشجو دقیق بنویسد و ۱0 آن بالا برود

صفحه 41:
آیا لاک بوک صد در صد 0066011۷6 است؟ ۰ یک مطالعه در >الانشان داد: 0.7 < جه بايد كرد؟ ‎٠‏ بحث شود / كمك كرد تا ياد بكيرند * بتدریج طی چند ترم ۰ اگر روند درست اجرا نشود دانشجو فقط باد می گیرد چطور ‎SY‏ بوک را پر کند نه اینکه ۱6۵۲۳9 0110162۱ صورت ۲ 5 ۲ 5 5 55 i

صفحه 42:

صفحه 43:
* رلهنمای لاک بوک کامل باشد. * اخلاق چگونه ارزیابی می شود؟ عینی سازی شود * سیستم ارزشیابی دقیقا مشخص شود. * نمره 0355 0۲ ۲2۵11 مشخص شود. * موارد مشاهده شده- انجام شده تنکیک شوند.

صفحه 44:
قسمت باز * موضوعات بحث شده *سخنرانی کنفرانس * مداخلات مشاهده گر * ارزیابی استاد از دانشجو * ارزیابی دانشجو از استاد

صفحه 45:

صفحه 46:
جمع آورى نتايج آموزش ‎Portfolios Products‏ * شامل اهداف پرفه ای و شنصی اهداف یادگیری پروسیبرها و موارد ‎Sylar‏ ‏فلاصه بیماری 0856 5۱۲۱۴۸۵۲26

ش ی و ه ه ا ی ا ر ز ش ی ا ب ی ال گ ب و ک و پ و ف رت و ل یو دکتر لیال جویباری .دفتر ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی گلستان Pyramid of Assessment Strategies does shows knows how knows انواع ابزارهاي ارزيابي Record review Chart stimulated recall Global rating 360 degree evaluation instrument OSCE logbook Portfolio Written exam Standardized patients exams Log book • اهداف •ساختار •چالش ها چرا الگ بوک آغاز شد؟ فلسفه ایجاد الگ بوک چیست؟ چه اشکالی در ارزیابی های قبلی وجود داشت؟ 1. documentation مزایای مستندسازی چیست؟ چرا باید بنویسم؟ • اطمینان از یادگیری حداقل ها • کاهش برخورد سلیقه ای • نقشه راه برای اینکه بداند به کجا برود. • اطالعات درمانی و ...را نمی توان بر مبنی حافظه بDDه آن پرداخت. • همه چیز را باید مستند نمود. • تصمیم گیری های نمی تواند بر اساس تصویر کلی باشد .باید کامال بر اساس شواهد مستند باشد. • این سطح برای این دانشجو مناسب است یا نیست باید با شواهد باشد. • فرایند مستند سازی یک نظریه غالب است و در همه جا از جمله در آموزش کاربرد دارد. • اگر مستند سازی نداشته باشید استدالل در مورد آن موضوع منتفی است تصمیم سازی علمی نخواهد بود. • تصمیمات مدرنی که در آموزش گرفته می شود بر پایه مستند سازی است. • فراگیر تک تک کارهایی را که در بخش انجام می دهد را ثبت می کند (برای بررسی و برای استناد) • برای بررسی روند وضعیت آموزشی یک گروه • اگر قرار است تصمیم گیری شود و بگوییم که آیا این، برای گروه ما مفید است یا نه ،نیاز به مستند سازی است. 2- student centered سرعت پیشرفت دانش دانش سریع پیشرفت می کند و شش ماه دیگر ممکن است تازه نباشد یادگیری باید توسط خود دانشجوی باشد یادگیری را باید مفهومی و عمیق ساخت یادگیری مدام العمر در تربیت دانشجو زمانی موفق بوده ایم که او یاد بگDDیرد یDDک life long learnerباشد خود راهبری و مانیتورینگ یادگیری خود ،گپ های آموزشDDی خود را پیدا کند ،خود را ارتقا دهد ،ضDDعف های خDDود را بازشناسی نماید. الگ بوک یکی از این ابزارهاست (مستند سازی) 3- outcome based education • منظور از آموزش مبتنی بر شواهد چیست؟ • چیزی که مهم است ،آن نیست که بگوییم من این را به دانشجو گفتم نتیجه نهایی مهم است. نمونه :خطای پزشکی روی بیمار در امریکا و زیر سوال رفتن دانشکده پزشکی ایالت مربوطه • معلم نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد دانشجو می آید تو بخش با موبایلش حرف می زند. • اگر نوزادی مراجعه کرد و زردی داشت ...این کار باید بشود ...آیا گفتن ما کافی است؟ آیا به کار می برد؟ سیستم آموزشی نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد. • اگر دانشجویی عالقمند به انجام پروسیجری نمی باشد و آن را به دوست خود واگذار می کند پیامدهای آن چیست؟ • سیستم آموزشی اهدافی را که تعیین می کند نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد • باید در عمل مانیتور شود • یکی از فلسفه هایی است که باید الگ بوک را راه اندازی کرد Outcome based educationاست ک ا ر ب ر د ه ا • آ م و ز ش و ی ا دگ ی ر ی • ب ر ر س ی و ا ر ز ی ا ب ی ا س ت ا د د ا ن ش جو • ا ر ز ش ی ا ب ی ک ل ب ر ن ا م ه آ م و ز ش ی گ روه گ ا ه ‏e ‏v ‏o ‏r ‏p ‏p ‏a ه ا ر ا ب ر ا س ا س ال گ بو ک ا ن ج ا م می د ه ن د . • باید یادگیری باید مشخص شود -مثال کتاب ... 500صفحه دارد کجا را باید خواند؟ در این صورت دانشجو می داند کجا را بیشتر بخواند • must learnنباید انتقال فقط سرفصل باشد بایستی دقیقا بایدها باشد. • برای فراگیران تمرکز ایجاد می کند • برای اساتید :آیا فراگیران به اهداف دسترسی پیدا کردند؟ • اگر چند دوره دانشجو بخش اطفال امده و احیا را ندیده است مدیر گروه تصمیم می گیرد باید یک دوره مشخص در skill labایجاد کرد تا دانشجو احیا را ببیند • دانشجو حتما احیا را بخواند -گروه ها محیط خاص را برای احیا ایجاد کند • با داشتن الگ بوک core contentدیگر حذف نمی شود • پس اگر این تعداد الزم انجام نشد گروه نمی تواند از آن بگذرد .چرا دسترسی پیدا نکرد؟ چه باید کرد برای این دانشجو؟ Dا دانشجو با یDDک موضDDوع مواجهDDه نداشDDته باشDDد • تD نمی تواند خوب یاد بگیرد. • تجربه یک منبع حیاتی برای یادگیری است. مثال :مریض مولتی تروما آمد باید این کار را انجام دهیDDDد. دانشجو باید مواجهه شود تا یادگیری عمیق شود. • دانشجو نباید در بالین رها باشد. گروه باید برای یادگیری دانشجو برنامه داشته باشد مواجهه ها را بسنجد اگر مواجهه نباشد 10بار خونریزی بینی را بخواند ولی نبیند فایده ندارد .از کجا بدانیم این را دیده است؟ وقتی الگ بوک داشته باشیم آیا در شیفت دید؟ آیا از نظر استاد ناظر مورد تایید بود؟ باید برای مواجهه ها باید برنامه داشته باشیم • نکته :میزانی که دانشجو از استادش یاد می گیرد. • فیدبک استاد به دانشجو • مثال :دانشجویان پزشکی60 :درصد زمان اسDDDتارژهای داخلی بدون سوپروایزر است ،رها هستند (دانشجو عالقه داشته باشDDد/ نداشته باشد) . • محیط بالینی با میز کتابخانه اشتباه می شود. • روی حضور دانشجو باید سوپروایزر شود. ویژگی های فیدبک: • نباید تنها در پایان بخش فیدبک داد (دانشجوی خوبی بودی/نبود)- فیدبک باید همان لحظه باشد ،فوری باشد ،پایان روز باشد یا هفته. • مثال :در برخی از دانشگاه ها طی مراسم خاصی داتشجو جمع می شود و بر اساس الگ بوک به انها نمره می دهند • استاد باید درگیر این کار باشد استاد مسئول است که چیزها برای دانشجو درونی شود. • تو این نقص را در این زمینه را داری . • آیا بی میل در سر راندها حاضر می شود؟ یا یDDDک ارزش است؟ • حفظ کرده یا فهمیده است ؟ الزام است یا درونی شده است؟ • فارغ التحصیالن باید دارای معنویت باشند. • معلم و سیستم باید احساس مسئولیت کنند ”دانشجو انگیزه ندارد“ قابل قبول نمی باشد نقش الگ بوک در assessment • الگ بوک یک ارزشیابی مستمر است. • OSCEاستمرار ندارد • ( Formative assessmentارزشیابی در طول دوره) ارزشمند است زیرا می توان به pitfallsها، پی برد نه summative • استاد ،آموزشی را که اتفاق می افتد را ارزیابی می کند پس مشکالت شناسایی می شود • به مسئولیت گروه بستگی دارد ،در نهایت می تDDوان یDDک برنامه ملی برای تمام فراگیران گذاشت. مانند گذاشتن کارگاه ..... • هر اقدامی نیاز به evidenceدارد نه سلیقه مثال: • برای approveدوره :امریکا /دانشگاه UCLA امریکا • برنامه بیهوشی -هنگ کنگ • برای تغییر : curriculumدانشگاه موصل در عراق- گروه پزشک خانواده • با مقدمه شروع می شود- س ا خت ا ر ال گ بو ک • می تواند Course oriented sheetباشد • قوانین و دیسیپلین های بخش آورده می شود : • درجه supervisionاین کار چقدر بوده است؟ میزان درگیر بودن دانشجو چقدر بوده است؟ دانشجوی سال چند بوده است؟ • دانشجو باید توسط استاد ارزشیابی شود و بالعکس • اثرات یادگیری :نظراتی را که داریم باید به دانشجو داد (صفحه خالی) • نمره نهایی که به دانشجو می دهیم. ب ر خی ا ز ت جار ب تجارب دانشجویان در هنک کنگ ،بورد روانپزشکی امریکا، استرالیا ،فنالند ،جراحان انگلیس ،برای مقاطع کارشناسی و ارشد ،شمال امریکا نشان داد: • افزایش مهارت :دانشجو کجا بود و چی یاد گرفت؟ عملکرد دانشجو با توجه به نظر دانشجو چگونه بوده است؟ (نمی نویسند ضعیف است می نویسند نیاز به اصالح دارد) دستورالعمل استفاده از الگ بوک فرمت مدیا الگ بوک که به راحتی قابل تکمیل است الگ بوک →Page →Preface →Open Item → Close Item → Assessment برای چه کسانی است؟ تعداد صفحات؟ ایتم های باز- ایتم های بسته (بایدهای یادگیری) -ارزشیابی Level trainees Pages (mean) of Pediatrics Ob Gyn Ophthalmology Residents, Interns, Stagers Residents (each Interns, Stagers in year), Interns, One book Stagers 10 30 10 Preface Rules disciplines separate booklet & Rules & in Rules & disciplines disciplines in in one page separate booklet Open items Reports, Hx, Exam, Procedures, lectures As the Same As the Same Close Items Must learn, Number of Procedures As the Same As the Same Assessment No No No الگ بوک و مسائل و مشکالت آن • پایایی و روایی – • دانشجو :من ندیدم • استاد :من در فالن بخش این توضیح را دادم • وقت گیر بودن • ایجاد اضطراب • کار پر زحمت نوشتن و جمع آوری کردن چگونه الگ بوک را بهبود ببخشیم؟ توضیح دادن برای دانشجو و استاد و گروه در هنک کنگ از طریق ویدئو آموزش می دهند جلسه اورینتشن مهمترین مشکل برای آزمون OSCEدر امریکا پرداخت هزینه به استاد است. ادبیات الگ بوک شفاف و غیر مبهم باشد. حمل و نقل و ...آسان باشد ()U ser friendly ‏monitoring همان لحظه فیدبک را بدهیم ( )feedback فیدبک لحظه ای بدهیم تا دانشجو دقیق بنویسد و reliabilityآن باال برود آیا الگ بوک صد در صد objectiveاست؟ • یک مطالعه در U Kنشان دادR= 0.7: چه باید کرد؟ • بحث شود /کمک کرد تا یاد بگیرند • بتدریج طی چند ترم • اگر روند درست اجرا نشود دانشجو فقط یاد می گیرد چطور الگ بوک را پر کند نه اینکه clinical learningصورت گیرد. نکات • الگ بوک به چه کسی تحویل داده شود؟ • چه کسی تایید کند؟ • تحت چه شرایطی؟ • اگر پروسیجر زمانی انجام شد که استاد حضDDور نداشت نفر بعدی کیست؟ • راهنمای الگ بوک کامل باشد. • اخالق چگونه ارزیابی می شود؟ عینی سازی شود • سیستم ارزشیابی دقیقا مشخص شود. • نمره fail or passمشخص شود. • موارد مشاهده شده -انجام شده تفکیک شوند. مقدمه قسمت باز قسمت بسته • نحوه ارتباط • موضوعات بحث شده • ارزیابی استاد از • قوانین •سخنرانی کنفرانس • راند • کلینیک • مداخالت مشاهده گر دانشجو • ارزیابی دانشجو از استاد Good M edical Practice Good Clinical Care Competence جمع آوري نتايج آموزش ‏Portfolios Products • شامل – اهداف حرفه اي و شخصي – اهداف يادگيري – پروسيجرها و موارد بيماري – خالصه بيماري Summaries Case – و .....

51,000 تومان