کسب و کارفروش و بازاریابی

صفر تا صد احداث غرفه نمایشگاهی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 24 اسلاید صفر تا صد احداث غرفه در نمایشگاه با عکس و توضیحات کامل

hamed

صفحه 1:

صفحه 2:
معدل مث * امروزه مساله ای که پیوسته در صنعت نمايشكاه مورد بحث قرار ميكيرد لين است كه چگونه نمایشگاه رابه یک تجربه بیاد ماندنی تر تبیل کنیم. غرفه داران به لين آكاهى رسیده لند که برای داشتن نمایشی موفق لازم است که بازدید کننده را جذب و آنها را درگیر نمایند. تحقیقات صورت گرفته در لین زمینه تاکید کننده همین مطلب است که نمایشگاه ها برای دست یافتن.به پتانسیل های خود. بلیدبه نیازهای اصلی انسان متوسل شوند از قبیل تعلقات. جذب به زیبلیی و احساس ۱ . نمایشگاه پتانسیل منحصر به فردی دارد تا مردم رابه طور کلی درگیر سازد و در ذهن و جسم و روح آنان نفوذ کند. ابجاد محیطی راحت و آرامش بخش. لازمه دست یافتن و حفظ مشتریان است. برگزارکنندگان نمایشگاه بلید از مضامین و مفاهیمی که گرلیش های جدید را منعکس عی نمایند آگاه باشند. آنها بلید راه های پیش پای غرفه داران بگذارند که محبطی خلاق بوجود آورند محیطی که بتوانند محصولات و خدمات خود رابه صورت موشر عرضه نمایند با شناخت لین تغییرات می توانند غرفه داران خود را تشوییق کنند تا با ایجاد محیطی بیادماندنی. نمایشگاه ها را برای گروه های مخاطب. موشر. نوآور و سودمند سازند. در این راستا می توان با استفاده از منابع انسانی و ارلئه خدمات متفاوت در غرفه نیز بهره مند شد.

صفحه 3:
هزینه ها > برای ساختن یک غرفه مناسب. دست یافتن : بودجه معقول و توجیه پذیر ضروری است. هدف طراحان نمایشگاهی هماهنگ ساختن نیاز ها و ارلیه طرح مناسب با توجه به اهداف شرکت ها و بودجه تعیین شده برای اینکار می باشد. بسیاری از غرفه داران در خصوص اختصاص بودجه برای این امر محدودیت دایند و عی خواهنددر لین بودجه صرفه جوبی کنند تا بتوانند مراحل بیشتری در نمایشگاه ها حضور داشته باشند(با توجه‌به نوع فعالیت و محصول و خدمات) برخی از شرکت ها نیز هدف گذاری می کنند فقط سالی یک بار فضای نمایشگاهی بزرگی را اختیار نمایند و با حضور در نمایشگاه و ساخت غرفه ای در خور تاثیر گذار شوند.

صفحه 4:
امکانات و تجهیزات مورد نیاز * طراحی غرفه تلفیقی ازوقت و هنراست و وسایل مورد نیاز برای لین کار نیز سنخیتی فنی و هنری می خواهد.امکانات لازم برای طراحی و ساخت غرفه مواردى از قبيل لب.برق.وسايل سمعی - بصری.تجهیزات اداری.وسایل تزیینی,وسایل رفاهی و پذیرلیی ی باشد که بلید در طراحی غرفه مورد استفاده قرار گیرد.در خصوص مسایل فنی کالاها و دستگاههای نمایشی.ازنظرات مشورتی مهندسین و کارشناسانی که مسئول نملیش یا معرفی کالا می باشند و از غرفه ای به غرفه دیگر وبا توجه به تنوع کالایی.فرق میکند. می توان بهره برداری نمود.نحوه چیدمان.نور پردازی.نوع رنگ و مسایل گرافیکی که جنبه هنری دارد ‎begs‏ دکوراتورها انجام می شود.

صفحه 5:
پلان * در اغلب نمایشگاه ها.تیپ های مختلفی از غرفه ها وجود دارد که بطور متفاوت وبا توچه به درخواست شرکت کنندگان در نمایشگاه‌به آنان واگذار عی شود و در تن فضا کالاهابه نمایش در می آید.هزینه طراحی لین گونه غرفه هابه مرلتب کم تر از غرفه هلیی است که برای هدف خاص طراحی شده اندباتوجه به ساخته شدن لین غرفه ها از قطعات پیش ساخته و استاندارد و قلبل مونتاژ شدن آنهابه سیستم های مدولار نیز مشهورند.در لین روش غرفه در زمان کوتاه ساخته و جهت چیدمان کال ما آماده می شود و از اين لحاظ بازده فوق العاده دارد.

صفحه 6:
طراحی غرفه * خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود. می تولند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد. فضای نمایشگاهی جلیی است که در تن نملیش نوآوری. خلاقیت تکنولویی و فناوری جدید. و تجارت و رقلبت براى نمليش یا فروش عمده ای بازی میکند. چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویثه ای برخوردار است؟ باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می توند پیم غرفه دار و یا شرکت راجا تاثیر گذاری قوی‌به مخاطب مورد نظر برساند وبا توجه‌به زمان محدود بازدید پتولند تا گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد. استفاده از عناصر و مولفه های با فعالیت های بشری بوده ونگرش. احوال و شخصيت انسان ها را تحت تا ۲ اصلی طراحی غرفه و چیدمان محصولات تن باشد تابه بهبود هملکره فبزیکی و رولنی؛ دست یابی به اصول زیباشتاسانه فضای داخلی محقق گردد. طراحی غرفه. حسام ترین مرحله حضور درنمایشگاه به حساب می آید میزان موفقیت در این ..به عولمل انسانی. فکر خلاق ‎ysl shy‏ شناخت محیط و وا واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید دقت لازم را در انتخاب طراح نمود.

صفحه 7:
۳۳۹ و طراحی غرفه های نمایشگاهی * طراحی غرفه های نمایشگاهی و غرفه آرایی: منظور از غرفه آرایی در حقیقت همان طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی می باشد. پس از یک طراحی اصولی ۰ زیبا و کاربردی نوبت به اجرای آن و یا همان غرفه سازی و ساخت و ساز غرفه می رسد. در این مرحله باید توجه داشت که بهترین و زیباترین طرح ها نیز اگر خوب و دقیق اجرا نشوند. نمی توانند پاسخگوی نیاز یک غرفه دار باشند پس باید به اصول دقیق و صحیح غرفه سازی توجه داشت. امروزه طراحی غرفه های نمایشگاهی با کمک متریال های جدید و نو اوری در ساخت و ساز به طراحان کمک می کند تا بتوانند ایده های شود را به طور کامل اجرا کنند. در این زمینه می توان از تجهیزات جدید نور پردازی. تجهیزات پوشاننده کف غرفه و ... استفاده کرد و زمان ساخت و ساز را به حد اقل و زیبایی غرفه را چند برابر نمود. در برخی از غرفه سازی ها و غرفه آرایی ها نیز می توان خی از تجهیزات را بصورت اجاره ای تهیه نمود تا غرفه داران متحمل هزنیه های سنگین نشوند.

صفحه 8:
مجوز < چنانچه که شرکت کننده در نمایشگاه تمایل به استفاده از غرفه خودساز می باشد باید طراحی غرفه خود رابه مدیریت اجرایی نمایشگاه ارلئه دهد و برای پیاده سازی طراح و نمای غرفه خود مجوز اخذ نماید.شرکت کننده به هنگام ارلئه طرح خود بلید مشخصات پیمانکار نصاب و پیاده سازی غرفه را که انتخاب شده از ۲۵۲ شرکت دارای گرید نمایشگاهی مى باشد معرفی کند که از ابتدای ساخت و ساز تا تخریب غرفه مسئولیت اجرایی دارد.

صفحه 9:
ساخت غرفه * چس از جانملیی محل غرفه تعیین شده.نسبت به آوردن وسایل و ابزارهای کاری مورد نیاز جهت برپایی غرفه اقدام عی کنیم عا پس از تحویل محل غرفه به مدت چهار روز قبل از آغاز نمایشگاه غرفه خود را طبق مجوزات اخذ شده تحویل و نسبت به غرفه سازی و مراسم افتناحیه آماده مى كنيم. * ساخت و ساز خاص آنجا که یک غرفه نمایشگا: لند در زمان اندک حضور مخاطب در نمایشگاه.جذابیت لازم را برای جذب و ترغیب اوبه بازدید از غرفه ایجاد نماید.طراح به لحاظ امکانات بیشتر اجرلیی ازطریق روش های زير و بکارگیری موثرتر ابزارهای گرافیکی.نور و ... می تواند به اهداف و انتقال پیام سريع تر دست يابد. پیش ساخته‌ندر این روش از قطعات پیش ساخته آلومینیومی - فولادی و پانل های متفاوت استفاده می شود. سنتی:در این روش از مصالح و مواد سنتی همانند آجر.چوب و ... جهت غرفه | ترکیبی:در اين روش از مصالح سنتی و سیستم های پیش ساخته بصورت ترکیبی جهت سا

صفحه 10:
- اره فارسی بر - اره عمود بر - دستكاه برج ميخ ‎٠١‏ -حط کش ۲" تراز حجابی - كيره فلزی * داياركت * -يالت ‎١‏ درق ‎obs‏

صفحه 11:
غرفه های ساختنی مواد تشکیل دهنده این غرفه ها شامل چوب (0۳] یا نثوپان ) . سرامیک یا پارکت (برای کف سازی ). پروفیل های آهنی . یونولیت (برای ساخت سر غرفه ها و نام های تجاری ) و شیشه می باشد. چوبها در کارگاه نجاری بر اساس طرح برش داده می شوند و يس از حمل به محل نمايشكاه در اطراف پایه های چوبی و یا پروفیل های آهنی قرار گرفته و فضا سازی می شوند. پس از آن بخشی از رنگ آمیزی باقی مانده چویها بای پوشش اتصالات و برش و جا اندا شه ها انجام شده و در نهلیت کف سازی غرفه صورت می پذیرد. شایان گفت است که تجهیزات مورد استفاده در غرفه ها نظیر مبلمان جهت استفاده در قسمت ۷۱۳ آبسرد کن , ‎LCD‏ و ... به صورت آپشنال و جدا از قيمت غرفه لحاظ می گردند.

صفحه 12:
ارزیابی طراحی غرفه شناخت نمایشگاه ها قبل از ورود به مرحله طراحی و ساخت غرفه برای طراحان و شرکت ها بسیار اهمیت دارد, زيرا اتفاقات و جريان هليى در مسير كار ممكن بوجود بيليد كه قطما در قيمت تمام شده غرفه اثير گذار خواهد بود و عدم توجه به آنها علاوه بر صرف هز » از رسيدن به اهداف مورد نظر جلوگیری می نمایند. طراحی غرفه فرآیندی است که بلید.به طور همزمان ارتباط مناسب بين موضوعات عملکردی و زیبا شناختی برقرار کند و لذا ضمن رعلبت لین مطلب. موارد یل رابه طور کلی در ارزیابی طراحی غرفه مد نظر قرار می دهند. -اهداف و محصول شرکت را تحت الشعاع قرار ندهد - جذابیت قابل قبول داشته -پیام مورد نظر شرکت را به نوعی بیان نماید -در راستا و مکمل اهداف حضور در نمایشگاه باشد سحرفه ای و تحسین برانگیزباشد -بتواند به نوعى معرف شخصیت شرکت باشد. -دارای عملکرد مناسب جهت نمایش کالا و يا ارئه خدمات باشد

صفحه 13:
به طور معمول یک غرفه ساخته شده از قسمت های ۷۳ ( محل نشستن میمانان خاص) ۰ ‎dove) CIP‏ مراجعات عمومی ) . آبدار خانه یا انبار ( محل نگهداری تجهیزات پذیرایی یا هدیه های تبلیغاتی ) و میزهای کانتر پذیرایی کنندگان تشکیل می شود. غرفه های اسپیس فریم (101179] 500 0۲ ۴۲۵۳۴6 50866) : اين غرفه ها در دو نوع درونی (10000۲) و بیرونی ( 0018000۲ ) وجود دارند لين غرفه هابه طور معمول از فلزلتى با آلیاژهای متفاوت تهیه می شود و از یک الگوی کلی ساخت پیروی می کند. ستون های فلزی و فضاهای بین آنها که با قابهای چلپی و یا بنر ها پر می شوند از مشخصه های اصلى اين نوع ساخحت غرفه است. استفاده از ‎POP UP‏ و سازه های تبلیغاتی ۴۲۵۳06 50366 و انواع استند ها برای غرفه آرایی و معرفی محصولات در داخل این غرفه ها بسیار غرفه را تشکیل می دهند. است و بخش زیادی از هزینه های ایر

صفحه 14:
در ایجاد يك غرفه. یک مکان کار موقت نیز برای کارکنان غرفه خود خلق می کنیم. کارکنان ما به چیزی نیاز داریند که علاوه بر رغع نیاز های اولیه برای استقرار نیروها و ایجاد فضای مناسب. شاید لازم باشد که محیطی برای ارثئه ها. نملیش ها. کنفرلنس و نگهداری با توجه به سیاست شرکت اختصاص دهیم و به یاد دا اشيم كه انسجام پیام های گرافیکی غرفه خود را می بایست حفظ نماییم. +حا

صفحه 15:
با طراحی غرفه متناسب با اهداف شرکت و سطح انتظارات مخاطب * هنگام ارزیابی طراحی غرفه نمایشگاهی و پس از ساخت غرفه در اندازه واقعی. با بررسی و مد نظر قرار دادن موضوعات زین علت حضور شرکت در نمایشگاه را در راستای اهداف و رسیدن به سطح انتظار بازدید کنند گان معنا کنید. آیا رضایت دارید؟ آیا برای انجام فعالیت های برنامه ریزی شده غرفه. = ات از ت لازم برخوردار هستند؟ . آیا معرفی نام سازمان یا شرکت به صورت مناسبی در غرفه انجام شده است: * آیا کارهای گرافیکی شما از فاصله حدود ۵ متری به خوبی قابل رویت و خوانده می شود؟ * آیا سعی شده است در کارهای گرافیکی در داخل غرفه. نکته یا موردی به صورت چشمگیری مطرح شود؟

صفحه 16:
نور .تور نيز همانند رنگ از عوامل مهم جذب مخاطب مى باشد و با نوربردازى مى توان جذابيت غرفه را افزايش دادتور پردازی مناسب علی الخصوص نور ملايم مى تواند فضايى آرام درون غرفه را از فضاى شلوغ بیرون متمایز نمايد.اكرجه در جاهابى از درون غرفه.مى بايست نورى متفاوت تر و با شدت بيشتر ورنك مشخص تر استفاده نمود.اما استفاده از رنكهاى متنوع در نوربردازى توصيه نمى كردد زيرا ممكن است توجه مخاطب را از كالا به سوی دیگر معطوف نماید.در نورپردازی با توجه به تاثیرات گوناگون نورهای مختلف.باید ناثیرات روحي و روانی و میزان تولید گرما و یا آتش زا بودن آنها را مد نظر داشت.از پروژکتورهای با قابلیت تولید نور زرد.نورآبيو.. استفاده شود. * وسایل سنعی و بصری استفاده و بکارگیری صحیح وسایل سمعی و بصری علاوه بر لا بردن جذا کاملی در اختیار مخاطب قرار دهد و نیاز به مذاکذات طولانی و بیان تمام مسایل نخواهد داشت.از اين لوازم می توان برای نمایش کالاهایی که امکان نمایش در غرفه را ندارند.بهره برداری نمود. ارایه فیلم هایی از سوابق اجرایی نقش مهمی در اثر بخشی مذاکرات خواهد داشت. غرفه می تواند اطلاعات مناسب و در بخش توليد خدمات::

صفحه 17:
عوامل موثر و مهم در غرفه سازی و غرفه آرایی .| انتخاب محل متناسب با محصول و فعالیت شرکت در نمایشگاه ۲ _ انتخاب ابعاد و متراژ غرفه بر اساس امکانات. دكوراسيون غرة نمایشگاهی و بازدید کنندگا ۳ طراحی معماری و غرفه آرایی با محصول ۶ روش مناسب چیدمان محصولات به ترتيب اهميت 0 طراحی محلی مناسب جهت مذاکره مشتریان به دور از هیاهوی تمایشگاه ‎A‏ ایجاد سیستم منظم در ارائه خدمات در غرفه ‏۷ ایجاد شرایط لازم و جذاب برای بازدید کنندگان از غرفه نمایشگاهی ‎A‏ استفاده از لوگو, نمادها با توجه به نوع فعالیت شرکت در غرفه سازی ‎٩‏ نورپردازی صحیح و هدفمند جهت ارائه خدمات یا محصولات +1 همسانسازی و ایجاد هارمونی دکوراسیون و بونیفورم هماهنگ . برای مسئولین غرفه نمایشگاهی ‎0١‏ بهره گیری از نقطه نظرات مدیران شرکت در طراحی غرفه ۲. ایجاد سیستم استاندارد تشریفات و پذیرایی ‎AT‏ استفاده از اصول فنگشوی در رنگ و فرم غرفه ‎ME‏ طراحی و تهیه پک تبلیغاتی جهت ارائه در نمایشگاه ‎Ne‏ استفاده از تبلیغات مدرن و منحصر بفرد جهت اور فلش تبلیغاتی صورت امکان و نیاز ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
رنگ رنگها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند.وسایل و ات و مبلمان و لوازم بكار كرفئه شده در غرقه بايد دا رای رتك و کنفیت ظاهری مسب باشنداستفاده از رنگهای مختلف در غرفه و جيدمان كالا بايد همخوانى لازم را با يكديكر و با موضوع اصلى نمايش غرفه داشته باشند.در استفاده از رنگها باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها بر بازدید کنندگان و افراد غرفه را در نظر داشت.

صفحه 19:
* با بهره گرفتن از علم گرافیک می توان پیام مورد نظر و یا اهداف مشارکت در نمایشگاه راجه بیننده القا نمود.طرح های ساده و واضح.لثر بخشی بالاتری دارند و از سردرگم و خسته شدن مخاطب جلوگیری میکند.اطلاعات بلید در لين بخش به موارد ضروری منحصر شود.

صفحه 20:
‎u‏ های نمایشگاه ‏در هنكام بركزارى نمايشكاء. موققيت غود را در تمايشكاه ها ‎iS A oy‏ ‏بايد ها و نباب ‏با رعايث كردن بايدها و نايد ‎ ‎-١‏ اعذاف واضح و مشخصى را يرلى نابش كاء خود مشخص ‎Sih gS‏ *مفیت" را عریف می کم ‏1- تعيين كنيم كه ماجكوته مى خواهيد 1801 (بازدهى سرمابه) براى رويداد تمابشكاهتات را اداه كيرى كنيم. جاكونه لتباز حود يا ‎ple‏ ‏۳ پا یک تبیغ بسیر خوب نمیشگاهخود را شروع كتيو خليلى به بازديد كتتدكان دهيم كه غرفه نا مقصد و هدف ممايشكاء مى باشل ‎SRE ARS ao ERB lat lay leis Ly age la dg OSL‏ فای نشحضر به قرد خر کت و هزات دیگر مجهز کی *- اعدا غود را به موقع ييكيرى و تمابشكاه خود را با يك طرح مديريتى فوق العاده بياده سازى كنيم. ‎-١‏ فقط از روى عادت در يويدادهاى نمايشكاهى ثبت تام كردت و شرکت کردن از سناد بركزار كتده تمابشكاء يخواهيم به ما بكويد جا بايد مسال مجددً در نمايشكاء شركت كنيم. 1- غرقه خوه را فقط رای رضایت و افتارخودمان طراحي كتيم هدف از طراحی این ست كه بيام مايش كاهمان را به بازديد كتده برسائيم. ‏*- قرار دادت كارت هاى ويزيت و بروشورها در يك ظوف : أكك شما مى خواهيد همجين كارى كنيد زحمت رفتن ب تمابشكا را تكشيم. 7-4 رون بشت ميز نشستن و كفتن عججب نمايشكاء بستى. برلى استقبال از بازديد كتندكان خوه در نمايشكاء بسيار مشتاق باشيم( ودتبال بهترين بيشتهادات و فرصتها: *- بيشتهادات و مشتريان غود را برلى 7 ماد بعد از نمايشكاد ترك كردن. بك برنامه قو و منظم برل ييكيرى و جلب نظر آنها عد از تمابشكاء داشته باشيم. ‎ ‎

صفحه 21:
میره (موز: پرتقال. سیب, یا آستری جهت تميز كارى محبط غرفه و ميزها تی لخی یا ارچ ای جاى كاتالوكى ذر صورت نياز سیم رایط و همچنن ‎so tl Sgr lage‏ یوم کرت ویزیت خالى هداياى تبليقاتى سا ده (براى عموم) و هداياى تبليغاتى ويزه جهث مخاطيان خاص,

صفحه 22:
تخلیه غرفه * در صورت عدم تخلیه به موقع غرفه بر ه نسبت به جمع آوری و انتقال وسایل به انبار اقدام نموده و در اینصورت هزینه جابجایی و انبارداری از صاحب کالا اغذ خواهد شد. ضمن آنکه مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی وارده نیز بر عهده صاحب کالا می باشد. * چنانچه هزینه‌های مشارکت شرکت‌کنندگان اعم از اجاره بهاء غرفه. ساخت و ساز. هزینه درج مشخصات در کتاب نمایشگاه, اجاره تجهیزات اضافه هزینه برق اضافی و ... بطور کامل پردانحت نشده باشد غرفه‌داران مجاز به تخلیه غرفه و خروج کالاهای خود نبوده و حق هرگونه پیگیری قانونی برای برگزارکننده محفوظ خواهد بود.

صفحه 23:
گرافیک * شرکت کنندگان تا آخرین لحظه برپلیی نمایشگاه در پایان روز آخر مجاز به ترک یا تخلیه غرفه خود نمی باشند. تخلیه غرفه ها از صبح روز بعد از خاتمه نمایشگاه آغاز شده و می بلید حداکثر ظرف ۸ ساعت به پایان برسد. * پس از خاتمه نمایشگاه و از زمانی که سالنها جهت تخلیه و خروج کالاها و تجهیزات غرفه بازگشایی میشوند تمامی غرفه داران باید به منظور جلوگیری از سرقت یا آسیب رسیدن به تجهیزات غرفه یا کالاها در محل خرفه خود حاضر باشند. حتی در صورتیکه شرکتی آمادگی خروج کالاهای خود را بلافاصله پس از باز شدن سالن ندارد. ضروری است فردی رابه منظور مراقبت از کالاهای خحود در دانحل غرفه بگمارد. لذا پس از بازكشليى سالنها در خاتمه نمایشگام مسئوليت حفاظت و نگهداری کالاها و تجهیزات در مقلبل سرقت با ‎(eer ert‏ بر عهاده صاحبان كالا خواهد بو

صفحه 24:
24

16,000 تومان