کشاورزی و دامپروری صنایع غذایی

صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی

samgh_giri_az_roughanhaye_giahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی”

صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی

اسلاید 1: - موضوع مورد تحقیق: صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی - تهیه کننده : سید محمد سید حسینی - دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان - علوم و صنایع غذایی- تبدیل مواد غذایی - درس تکنولوژی روغن 3 واحد paradis19927@yahoo.com

اسلاید 2: ● مقدمه روغن نباتی خام حاوی مواد مختلف جزئی مانند فسفولیپیدها، اسیدهای چرب، مومها و رنگدانه ها می باشد.این مواد بر کیفیت روغن تاثیر دارند و حذف آنها از روغن به روش های مختلف تصفیه انجام می شود که بیشترین سهم در مصرف انرژی را دارند.جداسازی فسفولیپیدها (صمغ گیری) اولین مرحله فرآیند تصفیه روغن نباتی است که آب، محلول های نمکی و اسید رقیق به روغن اضافه می شوند تا فسفولیپید ها به حالت هیدراته و نامحلول در روغن درآمده و سپس توسط صاف کردن و عمل ته نشینی و سانتریفوژ کردن از روغن جدا شوند. فسفولیپیدها به دلیل خواص امولسیون کنندگی باعث دشواری عملیات بعدی، افزایش افت روغن خنثی و تشکیل ترکیبات رنگی سیاه در مرحله بوگیری میشوند، لذا باید از روغنها خارج گردند. معایب اصلی این فرآیند افت یا کاهش قابل توجه روغن، مقادیر زیاد پسماند و مصرف بالای انرژی است.2

اسلاید 3: 3● دلایل استفاده از فیلتراسیون غشاییقیمت دستگاها در این روش بسیار گران قیمت است ولی به دلیل مصرف کم انرژی و مزایای دیگر این هزینه ها سریع برگردانده میشوند.

اسلاید 4: 4● از این روش در صنعت لبنیات،قند و آبمیوه نیز استفاده میشود.● فرآیندهای تجاری محدودی از این نوع فنآوری در صنایع روغنهای خوراکی، در دسترس هستند و برای دستیابی به نتایج رضایت بخش، میبایست شرایط و پارامترهای عملیاتی و همچنین نوع و جنس غشاء به درستی انتخاب شود.● البته موانعی بر سر راه توسعه ی این فناوری مدرن وجود دارد که از آن جمله میتوان به شار کم تراوایی(Permeate) و گرفتگی غشاء اشاره کرد.● تصفیه غشایی روغن در درجه حرارت 40-60 درجه و فشار 2-5 بار انجام میشود.● صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی

اسلاید 5: 5● اساس فرایند تصفیه غشایی وارد کردن فشار به مواد خروجی از سیستم است.● در این روش ذرات بر اساس وزن مولکولی و اندازه تفکیک میشوند.● عوامل تاثیرگذار بر عملکرد غشاء : 1)دما 2)فشار 3)سرعت سیال 4)ترکیبات غشاء● در این روش از غشاهای UF/NF استفاده میشود .● صمغ گیری خشک از روغن های گیاهی با فیلتراسیون غشایی

اسلاید 6: 6طرحی از سیستم غشایی

اسلاید 7: 7● برای تمیز کردن غشاء از اتانول و ایزوپروپانول الکل استفاده میشود. این حلال های آلی برای کاهش قطبیت غشاء استفاده میشوند.● در شروع آزمایش غشای جدید با آب مقطر شسته و نصب میشود.● بعد از آن که سطح غشاء و سوراخ ها با حلال خالص به غیر قطبی تغییر کرد ، تصفیه روغن باید در دمای 40-60 درجه ، فشار 2-5 بار و سرعت سیال 0.3-0.4 m3/h انجام گیرد .● بعد از پایان تصفیه نیز سیستم باید به وسیله ی حلال های آلی شسته شود .

اسلاید 8: 8● سرعت حلال ها در هنگام شستوشو در فیلتر غشایی و سرعت حلال های خالص

اسلاید 9: 9● تاثر حلال بر سرعت جریان یافتن روغن خام در عرض غشاء

اسلاید 10: 10● میزان فسفر موجود در روغن

اسلاید 11: 11● میزان جذب فسفر در غشاهای صفحه ای FP055Aو SP015A

اسلاید 12: 12● بررسی صمغ گیری میسلای روغن خام سویا با فیلتراسیون غشایی:غشاء مورد استفاده از جنس (PVDF)پلی وینیلیدن فلوراید(چند کاناله و با اندازه منافذ 200 کیلو دالتون)میسلای روغن سویا،هگزان به نسبت %30 (W/W)دمای 40 و 50 درجه سانتی گراد،فشار 1 ،1/5 و 2 باراثر پارامترهای عملیاتی بر کارایی فرآیند (شار تراوه، گرفتگی غشاء و درصد دفع) و شاخصهای کیفی (درصدهای دفع فسفولیپیدها، اسید چرب آزاد و رنگ) مورد بررسی قرارگرفت.نتایج نشان داد که:- درصد دفع فسفولیپیدها،اسیدهای چرب و رنگدانه ها در این روش به ترتیب 90/5 ، 46 و 14% می باشد- بیشترین شار تراوه به میزان104/18Kg.m-2.h-1 در دمای 50 درجه و فشار 2 بار- گرفتگی غشاء اندک (حدود 16 %) بود.

اسلاید 13: 13● منابع● S.S. Koseoglu, Current status membrane technology in the edible oil industry, Proc. World Conference and Exibition on Oilseed and Edible Oils Processing, Istanbul, Turkey, 8-10 October, 1996.● Gy. Vatai, E. Bekassy-Molnar and Gy. Karlovits, The principles and practice of membrane separation processes in the vegetable oil industry, Olaj, Szappan, Kozmetika, 47 (1998) 64-70 (in Hungarian).● K. Scott, Handbook of Industrial Membranes, Elsevier, Oxford, 1995.● M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer, Dordrecht, 1997.● M.C. Porter, Handbook of Industrial Membrane Technology, Noyes Data, Park Ridge, 1990.

اسلاید 14: 14با تشکر . . .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید