تاریخ و بیوگرافیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرتحقیق و پژوهشالهیات، دین و معنویت

صهیونیسم و تأثیرات منفی آن بر فرهنگ و تمدن اسلامی

صفحه 1:
یونیسم و تأثیرات منفی آن برفر: استاد مربوطه: دکتر سید حسین مجتبوی گردآورنده: مریم نوری مند

صفحه 2:
[).نكاهى به دين يهود ‎Ob eee Tene ee he)‏ 9.اعمال بهود نسبت به اسلام ۳ Teen ‏را م‎ Tee ne ‏ا‎ ES eae er vere EE Re) ‏۲.صهیونیسم چیست؟‎ ا ۱-۱ 9صییونیسم و تزویر تاریخ 0)).نماد هاى دشمنى صهيونيسم با جهان اسلام

صفحه 3:
By ie ‏ار‎ Eee a ‏به 6000© سال قبل باز ميكردد.بيروان اين دين حود را برو ابكار‎ ‏لها لد ال ل ا ا‎ ‏ا یراس ترا‎ ] errs ego cdl lay ee, تقسیم کرد : از حضرت ابراهیم خلیل تا حضرت موسی ل ا ا ار ا ا ار ا ما ا ار تقسیم مملکت بهودکه ا سال بود( شامل دوران ترقی بهود تحت سلطنت ‎ee] ES POI a (GEN ePaper EE TTC eas‏ 3 نزدیک 66060 سال طول کشید شامل وفات حضرت سلیمان و انقراض سلطنئت ‎ae)‏ ل ا ا ا

صفحه 4:
ee aye een ines G uss ‏احکام صریح مذهبی » سفر اعداد يا شرح نیروی مادی قوم ۰ سفر‎ Berle ee ene ‏ا‎ ey nae ‏ار ره‎ ‏عبری به معنای شریعت و قانون است. پس از نزول کتابی از طرف كداز‎ : ‏حضرت موسی بن عمران این کتاب به این‎ ۳ ۳ EES pile AL eM used eee, eS DAS a ‏به شر جهان وانسان و مخلوقات‎ ‏و‎

صفحه 5:
ده ” ۰ ۰ ۰ ”ا لک ا ‎er eye) Se EET ()‏ 0 ‎SS ep rere ee eee reac Cn pe Ta Ie]‏ اگر راست ‎ree EE TONE CP ene)‏ در ا ‎eS ess‏ 0ه ‎ey Sree enenytn ee eT -e) ner iE ge]‏ ره رت ار سر( هستيم .بكو يس جرا شما را در برابر كناهانتان مجازات ميكند؟

صفحه 6:
مار به توا کم 5 ‎OnE Ty (ot‏ ا ا ار برتری این است که آنان خود را ا كنهكاران ملت يهود فقط جند روز مجازات خواهند شد و سيس يَهِسلت در اختيار آنان خواهد بود.اين امتياز طلبى با هيج منطقى ار زر هیچ تفاوتی میان انسانها از نظر کیفر و پاداش اعمال در پیشگاه خدا وجود ندارد.قرآن كريم به يكى از كفته هاى بى أساس يهود كه انال 990072157 ‎ae Pe Oe een‏ ل ا ا ‎BER‏ ‏هفركز آتش دوزخ جز جند روزى به ما نخواهد رسيد. بكو آيا ييمانى از خدا ‎es‏ ل ا ا ۱ ادانيد به خدا نسبت ميدهيد» (بقره : 00)©)

صفحه 7:
كرد و خشم را همي به حساب خطایای ما جزا نداده است. ‎cere jw‏ ار ع م ا ار رز رل رن فرزندان خود رئوف است همچنان خداوند بو ترسندگان خود را ‎eee Coe ee rN een ponent‏ ۰ ‎ ‏ج) نجات دسته جمعی بهود: از اعتقادات بهود این است که سعادت و به صورت جمعی است نه فردی و مجرد انتساب به در یه ‎silos) ip‏ )5 )3 شخص نجات جاودانی را تضمین میکند. این توهم باطل قرن های متملای بر افکار بهود سایه افکنده بود و موجب شد آنها را به صورت گناهکار ترین مردم ‏از نظر انحرافات اخلاقى و زشتكاريها در آورد و در نتيجه از طرف تمام أقوام و مللی که با آنان همزیستی داشتند مورد تحقیر و اهانت قرار گرفتند. خداوند این ‎(elo r (elon ENC Bie Sie his bee‏ ‎Se Sey See y ee se ee eS SOS EBT Bee CPD EES re Dens ‎

صفحه 8:
ل ری زرف نعيم خاص و خالص خدا برساند: بكو اكر آنجنان كه مذعى للا در نزد خدا مخصوص شماست نه سایر مردم پس آرزوی مرگ : ‎eer)‏ ا ا ا See een SLs eek SoS) ele ete Cape ee OM Ee POS ‏ا‎ Fo Re eS ro ere SCs ee yee te re SES bg جنايت شود؟

صفحه 9:
می سازد که ممکن است قدرت و حکمروایی آنان را تهدید کند. مخالفت با پیغمبر برخاستند. قرآن کریم بعضی از نیات آنان را ۰ ار اعمال آنان آشنازه می شود: ۱ Sa Behe Tee RE SE tre eee ee (a ‏آیین خود اقدام به کار جدیدی کردند. آنها با خودداری از پرداخت هر کونه دین‎ Pes Oye Cree ne pee Pees Opera» PDI ee CPTI Fit oe ee ree ee Pen Pec i ‏ا‎ re Bee ‏حقوقئ كه شما بر ما داشتيد بيش از اسلام بود و اكنون كه مسلمان كلذ أيد أبن‎ ‏حقوق منتفى و باطل شده است.‎

صفحه 10:
ل يي م و رهبری محمد(ص) از همین راه پیش بروند موجودیت یهود به کلی 3 ۰ اا روات ‎can Pp Nera s P O EY‏ ل ‎try ere‏ ‎ee Oe yk eee Been te Teed‏ كير ‎rene‏ ا 7 ‎Stee ae ote Ces Ree‏ ا ‎ee‏ 0 ete re ene De en eT OP eer eens) چیزی نمانده بود که آتش خاموش شده دیرین بار دیگر شعله ور گردد.خبر به

صفحه 11:
این قبیل مطالب در میان مسلمانان انتشار می داد. ۶ 5 ۲۳ ‎eer ass‏ ا ا ا ‎yee Wye ye‏ ‎Cena eee PCTs eet‏ 1 يردن ‎sel re eee te See Cree‏ 7 وجه بیا می کند (بقره : 409) در اين آیه یک دلیل روشن برای بهود در کمراء کردن مسلماتان متذکر میشود و آن عبارت از حسد ات ۳ ی رفته در ميان پیروان خویش میوه های خود را بیرون می دهد و دلها را به یکدیگر نزدیک و موجب والا مقامی و ترفیع و بزرگداشت آنان گردیده بود.

صفحه 12:
مومنین بر آزار و اذیت های ایشان صبر کرده و از دوستی و از" ا ۰ ‎ee ae eee ee aes ee i is ee |‏ ‎EOS a) ۱‏ های خائنانه و تلاش های مذبوحانه شان تحفق پیدا خواهد نمود: و) کوشش بهود برای نفوذ بر شخص پیغمبر(ص): از تو طنه های دیگری که يهود بر عليه اسلام طرح ميكرد كوشش در اغفال ييغمبر و نفوذ در شخصيت ‎Tobias‏ ل ل ا ل ل ‎ee) ners) Se ee DoS eS Ss sr‏

صفحه 13:
‎etre eee TC eee)‏ ا 1ك .در ‎tn BY See he De Te eee‏ كار ‎Tee‏ ا ‎LCC ee el eO Lee ne‏ اختصاص داده میشود. ‎ ‏*) در سفری که ابوطالب برادرزاده خردسال خود را هم همراه بر 3ه بو کشیشی مسیحی با دیدن آثار و علائم نبوت در او ابوطالب را هشدار داد که وی را از دست يهوديان محفوظ بدارد تا مبادا خطرى براى وى بيش أؤرند. ‏* ©) در تمام دوران ©0) سال رسالت حضرت رسول اكرم(ص)در مكه در

صفحه 14:
قريش به مدينه رفته و از يهوديان آن شهر كردند تا اين مشركين از حضرت محمد(ص) بيرسند. ‎ae‏ ‎es)‏ ا ا ا ‎a)‏ ل ا ا ا ا ی رل ©) در دوره ذه ساله بعد از هجرت و آخرين ار را عمده درگیری و مبارزه ایشان با بهود بود و روزی و ساعتی نبود که ون ‎ere nee ree eee beer a SS)‏ رسول اکرم بگذرانند. ‎ne ee ee Perey ee ne (<2‏ ۱ شد که اولی به علت تجاوز بهود به ناموس مسلمین » دومی به علت خیانت و ‎

صفحه 15:
مس سس تمایم مسلمانان روی داد. یهود وقتی می دید که اسلام با همه خصایص ضد بشری و ضد الهی او و بنیاد مخالف است بسیار طبیعی است که با اسلام و قرآن و پیامبر دشمنی ‎IL pee CRI Be Ce ee ee re‏ اما ‎ee)‏ و ‎Werte oe eet EBs)‏ ا ا خود ادامه دهد و بنا براین اگر در زمان حیات حضرت رسول (ص)به هیچ 7

صفحه 16:
Aye وآتش دسته بندی ها و فرقه گرایی ها روشن می گردد و می رود ۱۳ ۳ ار سر 1 طاهرین نبود درواقع اين خبیثان شیطان صفت کاملا پیروز می ند ۳ ‎re re ee ere‏ 2 دقت و ریز بینی می توان دست پلید یهود را مشاهده کرد اگر چه که اینان خود در ادامه توطئه هاى اصلى خويش متوجه اين بعد از قضيه هم بودند كه مبادا موضوع كشف شود و بنا براين براى محوكردن ردياهاومخدوش كردن اسناد و وارد كردن جعل وكذب و شايعه در اصل وقايع نهايت جديت و كوشش را نموده ‎BY}‏

صفحه 17:
سس سب ‎ae‏ بر اساس تعا ‎ ‎ ‎cision yea en SOR RE De ey te Tene Se eS ae rents SOE Te ee eee yee Te ‏و لس زر‎ ere ap ny ۱7 ‏اکنون گروهی از قوم بهود - یعنی صهیونیست ها - اقدام به غصب‎ 2 ‏های دیگران و آواره ساختن آنها از وطن خود و کشتن و تابود کرد‎ ‏فرزندانشان کرده اند و حتی احترام خانه خدا - بیت المقدس را نیزر عال‎ ‏نمی کنند.آنها در برخورد با مسائل جهانی عملا نشان داده اند که تابم هیچ‎ ele ‏ا‎ Del Speco tee er ‏سوى آنها شليك كند در مقابل اردوكاههاى آواركان كودكستانها و بيمارستائهاى‎ 0 ‏ا ا ا ا ا‎ SPST ee Be GE) ‏نفربیگناه رابه قتل می رسانندوخانه های زیادی راخراب می کنند.‎ ‎ ‎

صفحه 18:
وجایی برای تون و همكارى بين المللى براساس حقوق يديرفتك ث باقی نمی گذارد. 4 3 200 صهیونیسم چیست؟ 3 Se ae eee Te ea pie ees eee Ter ‏وجیگه‎ 2 ene Arey ee) 7 wae EOS eS ES Ter eer (geen FT Ae eed Sele EDI lesley, oF) ‏به سرزمین داوود(ع) وسلیمان(ع)‎ ee Er yer) ‏دارد‎ 00 eS 52 ier ee ‏تن و‎ ees seen

صفحه 19:
—— خ موعودى ‎ee cam eas Pees,‏ ‎ES Se ee Dp er nese hen (Pelee eey (wie) Yorn near‏ ‎ape rane‏ ل ل ‎iu) yes SOE‏ زندگی می کردند والبته گاه مورد اذیت و آزارقرارمی کرفتند اما علی ۱ ار يك روزنامه نكار اتريشى به نام تئودورهرتزل(00©©) - ‎Fs EEE ee ene We ee Sere Smtr (ecm‏ ایجاد یک دولت ملی یهودی درفلسطین به جامعه یهودیان عرضه کرد. هرتزل ‎abet a)‏ 0 ‎SS tee one Ee‏ ا ‎eee eee DEE te‏ يهوديان را ( مبنى بر انتظار ظهور يك بيامبرمنجى وايجاد دولت الهى در ارض موعود )زير يا كذاشت زيرا

صفحه 20:
تشکیل می شد. صهیونیست ها در اين زمان درمیان یهودیان در افلید ‎Seite eet Ss tea)‏ را ‎De eC SO Oe ee arene ar‏ ۰ ‎See ee TELE Tee STD)‏ را را رس ‎hoa yey bi and S‏ ال ‎SAIS‏ ‏با فرهنگ و تمدن غربی آشنا سازد وزمینه ادغام آنان را در فرهنگ و جامعه اروپایی فراهم آورد. به همین دلیل این جریان در مسائل غیر فردی آموزعتهاق ا ‎ED Ur cEE TONE TO‏ لا کر ‎SY‏ ا ‎COSTE ee te SSeS ee‏ فرهنگی بهودیت بود. هرتزل اگرچه اقدام یهودیان را در جامعه اروپایی مطلوب ‎Weg kant) er)‏ ۱

صفحه 21:
ای م ل ۳۳ ‎EES ey Pete geben meen Paty‏ تیان راكذا صهیونیست ها از این پیشنهاد استقبال کردند اما هرتزل و اک ۱۳۳ را ا ا را ‎coro eel SOR Tone Teter ga‏ ا 0 رل ار( ‎Beate Reet BIO enO Sw nen BE eee‏ 9 تشكيل مى دادند. ولى هدايت ورهبرى جنبش را يهوديان الماتى واتريشى بر هده ا م ‎Fee ree ee Seer ee En ewes re‏ رید بد ست ررست ‎(ome err pret ream eed‏ 0 0ك 3 ناحكا شد نا تعذادى ار جرانان بر دی

صفحه 22:
ار أسرائيا ات و ‎ree resent‏ در ۱ Corer (oat mnree eens ‏كرد و درآن قول داد كه دولت انكليس ازيهوديان براى ايجاد دولك‎ ال ل 0 در واقع به نفع یهودیان صییونیست هم پاشید وقیومیت 1 ‎abe‏ ‏وعده بالفور به تدريج فرامى رسيد. از سويى ديكر در فلسطين يهوديان مهاجو ا ا سر نهادهای آموزشی بهودی را آزادانه تشکیل می دادند. در 0666 جمعیت ‎RP‏ ‏درفلسطين حدود ©(00 هزار نفر بود و در سال ©0999 به ©©© هزار نفر رسيد كه حدود 906060 کل جمعیت فلسطین را شامل مى شد. تا ظهور

صفحه 23:
يهوديان ثروتمند آمريكايى حمايت مالى كسترده اى از آن به بعد به يكى از عمده ترين حاميان صهيونيسم مبدل سَدند به وجود آوردند. ا ا ‎Le ee ee Rete EWC‏ رت زار رد رد دولت بريتانيا مسأله فلسطين را به سازمان ملل واكذاشت و ييشنهاد كرد ذو ا ا ا ا ا ‎a 0 Para OaenR tee Ce I rnp‏ 1 ريت ولاه ای در تأیید آن صادر کرد. اعلام کشور اسرائیل به سرعت بعد از صدور ‎(ene) oe ee ren ernen‏ ۳ جنكهاى اعراب و اسرائيل شروع شد. اسرائيلى ها در جنك بيش از آنه طبّق

صفحه 24:
ان تعلق می گرفت مین های عربی ‎cael ۰‏ ۳ See ee aie eee eer ‏وتبلیغات گسترده استفاده میکرد. سازمانهای تروریستی از همان‎ ‏صهیونیسم در فلسطین به ترور مسلمانان دست می زدند و خشوا؛‎ ‏ا ار را‎ ‏اسرائیل نیز عملاً از همین شیوه پیروی کرده است.‎ ‎eS eel‏ 0 و و رز يهوديان جهان را به مهاجرت تشويق كنند. بسيارى از يهوديان اين نظرية ‎ON DE ere‏ ری رف رک ‎TesE Ter yer)‏ ۱ ۱ ‎PONT DS eee BC ie Sh er reece tere parece)‏ نظامی درسرمی پرورانند كه به اصطلاح از نيل تا فرات وسعت داشته باشد.

صفحه 25:
اهر تاه و و به آنجا باز گردند. * - عامل نزادى : قوم يهود تنها قومى هستند كه درطول تاريخ ‎Ley ie Pern peed Nepe eeeceCQ‏ )15-2 ا ‎eee re EO RES Cont‏ هفت ملت را از ييش روى آنان بر مى دارد. ‎tee OEE Henne‏ لا ا كشورهاى استعماركرهمواره صهيونيست ها را براى رسيدن به اهداف حود در فلسطين يارى مى كردند نه از اين جهت كه آنان استحقاق آن را دارند بلك تنها َه خاطر هدف هاى استعمارى خود تا با همكارى يهوديان ورواج افكارخرافى ‎Tee)‏ ا 0 ل

صفحه 26:
SA RE Ee RRO : Sees ‏ا ل كر‎ eer Pere ‏ا‎ COB) ‏ا لا‎ تمام تكيه آن بر تاريخ عبرى است و اسرائيل راسرزمين كهن وداراى تاريخ وفرهنگ به حساب می آورد. وایتلام می گوید: دروغ بزرگ تاریخی که مورخان بر يايه دروس تورات أن را خلق كردند به تدريج قوت خود را از دست می دهد. امروزه دیگر همه مورخان بر تورات به منظور کشف تاریخ رل تحقیقات آنان اولین تحول را درزمینه تاریخ این منطقه به وجو3 آورد. ای دو

صفحه 27:
0 | ae ‏مردم فلسطین و انتفاضه کمک زیادی بهتابودی‎ دص ‎lal‏ - اسنادی است که توماس تامسون درکتاب خود (تاریخ گذشته ملت :101 ‎aI Ue eR OR Pa per gree ec Cana)‏ رید دار نظریه ویلهاوزن می گوید: آنچه در مصادر چهارگانه دراسفار خمسه عهد قدیم وجود ‎eS‏ 00 آنها رامنعكس مى كند از اين روى نمى توان آن ‎Br ener Bi e-ap)‏ ا ا ال ا ۱ ‏ا ل ا‎ Pe

صفحه 28:
‎ern ton‏ ره ‎gers Ree‏ ا ا ۰ ۱ 1 قلمداد می کرد. تعداد زيادى از كارشناسان در د 2217 01507 ‎Me‏ ‎ONO Deke te re Nees‏ ا بر رابر اساس همان داستان هاى تورات بازنويسى كنند كه مهمترين انها أو ار رک آمده عين تاريخ است وسعى داشتند با ايجاد رابطه بين كفته هاى تورات و تحقيقات تاريخى مربوط به خاور نزديك تاريخ كذشته اسرائيل رابازسازى

صفحه 29:
rompers ۱۳ ‏علد وربا ار‎ ‏بات جيس بر بر رل‎ ۳ رای يو به 7۳۲

صفحه 30:
ESTE een vee et RICE Re Ce EN OE SUE BT) Eo ‏ل ل ا 2 ا‎ E Ses) ۱۳ ‏ا ا ل ل‎ uco wy be atte) ‏چاپ مطلبى مهم درصفحه ماقبل آخروينهان داشتن درلابه لاى ساير أخبار خيلى‎ ‏فرق می کند. افزون براین خوب می دانند که با تکرار بیجا و نامناسب وحتی‎ a ees ee eS Eee NEES TOD Te SD eee eter] ‏كل‎ ee byes eo Peres SSB TONE eee

صفحه 31:
ال ل ا زر سر ورد باس پا ی زا ۳ ‏وتات تدای رد که‎ Gee ‏و‎ tr (c) ‏همان آغاز تشکیل حکومت آرزوی تسلط برجهان رادر سرمی برورانذ هرچه‎ ‏زمان سپری می شود وبرقدرت وسیطره آنها افزوده می شود اقدامهای جدی‎ ۱ ree Ss)

صفحه 32:
۹ طوری که حتی قدرتهاق بزرگی ۲ و ابیت که جیت بربسيارى از آنان را يافت 50 نمونه ‎ss‏ تشكيلات سياللن ‎ete Ty‏ ا ا ‎reve pare Pe ERY CET (<i‏ اا 211 0 ا ا ا ‎FeSO See‏ نكر ذه أنه كه آن جز سيطره براقتصاد جهان وتحت كنترل كرفتن مراكز اقتصادى وَتَجَارّى ا ا ا رت مالى صهيونيست درسطح بين المللى با يكديكر امكان مى دهد كه كك قا کر ‎Payee nec eer LPs Tene EB ee ae on7‏ در اسرائیل برگزار شد عبارت بودند از: روچیلد های انگلیسی وفر انسوی"»

صفحه 33:
بین رئیس 3 ‎ey‏ ‏در ‏أبند, ‏©) اشغال فلسطين وآواره كردن ملت أن : مقوله ساده اى > صهيونيسم به وضعيت موجود را نشان ميدهد عبارت است از بدون ملت ويهود ملتى بدون سرزمين . نيمه دوم اين مقوله كه به بدون وطن مربوط می شود کذب آن به اثبات رسیده است. پس از یک از انتقال صهیونیست ها به سرزمین فلسطین وپس ازنیم قرن از اعلان :۱۳۲ صهیونیستی هنوزاکثریت قریب به اتفاق بهودیان جهان درخارج ‎Os)‏ ‏سرمی برند. موضوعی که سیب شده تا لین صفت را که کشور اسر الیل سر و تمام يهوديان جهان است نفى كند. درمقابل از يهوديان نيز اين موضوع را كة ا ا ا ‎Ee ee ee ee rene‏ ‎TC a tered Gc OP ae Bem Eee one‏ ۱ ‎ee ede) bane rte Tee een de eS ee ES‏ ‎Bey Wc By eee DO BEE eee OC CEy -S Ue‏ زانمى يذيرند. اين بدين معناست كه دربدترين برآوردها

صفحه 34:
Se enone ‏در همین‎ al ‏برند انکارمی کنند.‎ ‏سلطه برخاورمیانه : به نظر می رسد که صهیونیستها به اشغل‎ ) ‏ا ا ررك‎ RE ‏جهت رسیدن به مطامع واهداف خویش می دانند بنابراين اقدام بعدی انیا‎ ‏كر‎ OO ‏ا‎ Leer Ie ere we) Pye ee Ne ede Ie BTEC TES Bi ten Te eee Ter ‏با قدرتهای استکباری به ویژه آمریکا پدید آوردند . صهیونیستها به دلیل آهمیت‎ ‏ويه راهبردى و اقتصادى خاورميانه توجه دو جندانى را براين منطقه از جهإن‎ ۱ ‏ا ا ا ا‎ ens Rrer yoy ‏اقتصادى و سياسى در دست كيرند و بتوانند سياستهاى خود را به راحتى:در اين‎ ‏سر‎ en rg erence seein ere tne,

صفحه 35:
زو زر أمى , اقتصادى و سياسى بسته آنا لل در مر دسيسة فاى متهيونيسم از حود درك خن 1 ۲۳:۳۵ م ا ‎iba Sa‏ بر سرنوشت خویش مسلط خواهند شد . * م) در تنكنا قرار دادن جريانهاى اصولكراى جهان اسلام : يكى از بارزترينَ ار رس ‎rence ie)‏ و اصول و مبانی که در طول تاریخ آن دین بوده پایبند و بر اجرای آنها ملتزم هستند وپافشاری می کنند . بر اساس اين تعریف مذهب شیعه اصولگرا خواهد

صفحه 36:
‎pean ie‏ ان از هم گسیختگی و ‏این طریق بتوانند به مقاصد و آمال دنیایی خویش دست ی

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
yas ‏ا شولام‎ Sai eal ای سس 7/0 ۱۰:۰۸ pt ra ei ‏کرت سکره سر‎

رایگان