صفحه 1:

صفحه 2:
صوت ديجيتالي صدايي که توسط گوش شنیده مي شود موج پیوسته مي باشد. * در کامپیوتر, مي بایست موج صوتي آنالوگ به شكل ديجيتالي (بعني مجموعه اي از ارقام گسته) درآید 9

صفحه 3:
* میکروفون» امواج صوتي را به سیگنال هاي الكتريكي تبدیل مي کند. سپس اين سیگنال تقویت شده» فیلترشده» و به يك مبدل آنالوگ به دیجیتال ارسال مي شود. سپس این اطلاعات با استفاده از کامپیوتر» بازيابي وویرایش مي شوند. * اين داده ها نخست به يك مبدل دیجیتال به آنالوگ ارسال شوند» سپس يك فیلتر آن را بازسازي کند» در گام بعدي صوت تقویت شود. و نهایتاً به اسپیکرها ارسال گردد. بدین ترئیب يك صداي آنالوگ تولید مي شود که براي ما قابل شنيدن است. 1

صفحه 4:
(sampling )so!s53 ‏نمونه‎ * صوتي که از يك منبع وارد کامپیوتر مي شود در هر ثانيه چندین هزار مرتبه نمونه برداري مي شود. * هر يك ازنمونه ها در واقع يك عکس فوري از سیگنال اولیه در زماني خاص مي باشد.

صفحه 5:
وم

صفحه 6:
نرخ نمونه بردار 0 درهنگام نمونه برداري» کامپیوتر 1مومموهای شکل موج را پردازش مي کند به تتاوب یا فرکانس این 06وطريه:وهاء نرخ نمونه برداري گفته مي شود. * نرخ نمونه برداري معمولا از 9000 تا 60۰000 نمونه در ثانیه است. نرخ نمونه بزداري؛ يك فاکتور مهم دز دقت صداي ديجيتالي شده (در مقایسه با صداي آنالوگ اصلي ) مي باشد.

صفحه 7:
ديجيتالي سازي * ديجيتالي ساز یعبارت است از تخصیص يك مقدار گسسته به هر يك از مقادیر نمونه برداري شده. ‎AtoD Converter‏ * ديجيتالي سازي 0 بيتي» اين مقدار گسته بین 0 تا 26 مي باشد. در ديجيتالي سازي 49 بيتي» اين مقداربین ‎UO‏ 06665 مي باشد.

صفحه 8:
ديجيتالي سازي * هرچقدر تعداد بیت هاي به کار رفته براي ذخیره سازي مقدار نمونه برداري شده بیشتر باشد» آن نمونه از دقت بالاتري برخوردار خواهد بود.

صفحه 9:

صفحه 10:
gid (fidelity) ‏فيدليتي عبارت است از میزان مشابهت و نزديكي نسخه‎ ‏ضبط شده يك صداء با صداي اصلي‎ فيدليتي به تعداد بيت ها در هر نمونه( ‎Bits per‏ ۵ و نرخ نمونه برداري بستگي دارد. 9

صفحه 11:
فيدليتي عبارت است از میزان مشابهت و نزديكي نسخه ضبط شده يك صداء با صداي اصلي 9

صفحه 12:
20۷911757 ost ‏فرکانس نمونه برداري» تعیین کننده محدوده فرکانس هاي‎ ۴ ‏صوتي قابل تولید به صورت ديجيتالي مي باشد.‎ ‏بر اساس اين تئوري براي نمايش يك موج صوتي» حداقل دو‎ * ‏نمونه (در هر يريود زماني) لازم مي باشد.‎ sampling rate = 2 * Highes frequency

صفحه 13:
فرمت ها و تنظیمات صدا Mono; File ize= sap rate x curation of recording mn seconds x (bts per sample! 8) x 1 Stereo: File ize= samp rate x curation of recording n seconds x (bts pe sample | 8) x 2 9

صفحه 14:
تعداد بایت در یک ‎(MB) «igo‏ 2AM oy et pile

صفحه 15:
کیفیت صدا ‎Cubs *‏ صدا در تلفن * کیفیت صدا در )

صفحه 16:
؟ فایل هاي صوتي حجم زيادي داده تولید مي کنند. ؟ داده هاي صوتي فشرده سازي مي شوند. 9

صفحه 17:
فشرده سازي *؟ يك سيكنا صوتي فشرده سازي نشده که داراي کیفیت تلفني * يك سيكنال صوتي فشرده سازي نشده استريو كه داراي كيفيت ‎cD‏

صفحه 18:
۰ he ۰ ۰ نيازمنديهاي فشرده سازي داده هاي بازسازي شده جهت استفاده در برنامه هاي كاربردي مي بایست از کیفیت قابل قبولي برخوردار باشند. پيچيدگي تکنيك مورد استفاده براي فشرده سازي مي بایست کمینه باشده تا کار از اثربخشي هزینه برخوردار باشد. پردازش الگوریتم مورد استفاده» نباید بیش از حد به طول انجامد. از انواع مختلف داده هاي صوتي مي بایست پشتيباني به عمل آید. تولید داده ها در يك سیستم چند رسانه اي و بازسازي داده ها در سيستمي دیگر امکان پذیر باشد. تکنيك فشرده سازي مورد نظرء مي بایست با انواع مختلف سیستم هاي بازسازي صوت. سازگاري داشته باشد.

صفحه 19:
روش هاي فشرده سازي ° 60۳۵۲۵55۲0 5وه]ووع) فشرده سازي بدون اتلاف ؟ (0۲0۵۲۵۹5)۵0) وو0ع) فشرده سازيي همراه با اتلافد

صفحه 20:
۰ an ۳ ۰ ee ‏فشرده سازي بدون اتلاف‎ ‏در فشرده سازي بدون اتلاف» در حین فرآیند فشرده سازي یا در حالت از‎ * ‏فشردگي خارج كردن داده ها تغيير نكرده يا مفقود و ضايع نمي شوند.‎ Packbits encoding (run-lengthencoding) CCITTGroup 37-D (compression standardbasedon * run-Cengthencoding scheme) CCITTGroup 32-D (compression standardbasedon * run-Cengthencoding scheme modified (by two-dimensional encoding

صفحه 21:
فشرده سازي همراه با اتللف ؟ هنگامي که از فشرده سازي همراه با اتلاف استفاده مي شود بخشي از اطلاعات از بین مي رود. * از اين روش زماني استفاده مي گردد که دقت و صحت داده ها چندان ضروري نباشد . * فشرده سازي همراه با اتلاف متداولترین روش فشرده سازيي مي باشد.

صفحه 22:
فشرده سازي همراه با اتلاف ‎Joint Photographic Experts Group °‏ ‎(JPEG)‏ ‎Motion Picture Experts Group (MPEG) « °‏ Adaptive Diffrential Pulse Code + ٠ Modulation (ADPCM) CCITT H.261 (Px64) Video Coding + ۴ Algorithm Intel Digital Video Interactive (DVI) * ٠ 9

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان