صفحه 1:
ضرورت راه اندازی
pe 1
استانى
صفحه 2:
تعر یف اقتصاد مقاومتی از منظر
اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که
در شرایط فشاره
در شرایط تحریم»
در شرایط دشمنی ها و خضومت های شدید
می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد(
صفحه 3:
تبادل اطلاعات به عنوان یکی از چالشهای
فرا روی بسسیاری از سازمانها در ena
خدمات الکترونیکی یکیارچه و همچنین
تصمي م كيرى به موقع و كارآمد. مطرح
لت
مسالهی کلیدیکه به عنوان یکی از اولویت
های راهبردی مطرح است. تسهیم وتبادل
اطلاعات ميان سازمانها و دسستگاههای
اجرایی است.
صفحه 4:
ات هاى .١
از ضرورتهاى طراحى و بيادهسازى يك
راهکار منسسجم برای بهاشتراکگذاری
(تسهیم) و تبادل اطلاعات به خصوص از
منظر یکپارچهسازی اطلاعات و خدمات.
میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
افزايش سطح كيفيت خدمات؛
*امکان تصمیمگیری و تصمیم سازی در
فضای کلان؛
۶شفافیت و پاسخگویی.
صفحه 5:
صفحه 6:
اهدف
اهداف کلیدی اجرای پروژه ایجاد مر"
اطلاعات عباررتست از:
"*#*طراحی و پیادهسازی مولفههای پایهی یک
بستر نرمافزاری برای تبادل اطلاعات
پایه گذاری مدل همسانسازی و
استانداردسازیشده پرای تبادل اطلاعات
ميان سازمانها و دستگاههای اجرایی :
Jase ola تبادل اطلاعات
""تدوین فرایند و چارچوب راهنمای
همسانسازی دادهها
صفحه 7:
فنآوری اطلاعات به عنوان ابزاری مهم و
موشر در تحقسق اهداف و سیاستهای
اقتصاد مقاومتی که به منظور مقاوم.
سازی. بحران زدایسی و ترمیسم
ساختارهای ناکار آمد و اصلاح و
انجام سریع و کم هزینه فرآبندهای
موجود مطرح مسی شود. نقش پسیار
أساسى ايقاامى كيد
بیلی شکل گیری و تداوم مستمم این نوع
اقتصاد. که در شرایط کنونی تتها راهکار
علمی برون رفت کشور از دغدغه های
موجود اسست. بسه کارگیری فنآوری های
و الزامی ارزیایی شده است.
صفحه 8:
اجزاء مورد نیاز برای تحقق
نظاممند سازی تبادل اطلاعات
مطابقشکلن درسه سلح JAS
ی تعریف شده است. که می
توان در دو بخش کلی :
«نهیه و استفاده از
استانداردهای تبادل اطلاعات»
و
«طراحی و پیادهسازی
سامانههای نرمافزاری
حاکمیتی»
پیاده سازى و اجرايى كردد.
صفحه 9:
صفحه 10:
پیاده سازی مرکز تبادل
اطلاعات اقتصادی کشور
۹ 2 Wa
طلاعات اقضا وی شور pep
صفحه 11:
x
EIX
Economic Information
Exchange
sr
ernie
صفحه 12:
راهکار پشتیبان برای تمامی
رای را داد ار
کمک به ایجاد مدل بهینه داده
ای برای تدوین مدل ها و تصمیمات
اقتصادی
BIL bof pent باه مطانیزم مدیریت
Oe ee ee الحا
فیک و تاره nesass
لع سح«
۷استاندارد سازی اطلاعات مورد نیاز اقتصاد کشور
"ايجاد و توسعه فرعف مديريت
منسجم اطلاعات براى ساير بروزه
ها اقتصاد مقاومتی
صفحه 13:
توسعه مرک تبادل اطلاعات
اقتصادی
هماهنگ سازی اقلام اطلاعاتی
cae سا سک«
مالی
مدیریت تامین امنیت پرووه
مدیریت ابعاد حقوقی پروژه
اراد هم لام های بتسره
مدير خدمات شهری از
كا
راهبری برش استانی پروژه در
ay
صورت الوك
۱
تربیت نیروی انسانی ماهر
صفحه 14:
as ul
sel So?
حاكفيت ass ga re
لماعت | فرهتىسازىو
تریت نیو epee
aa معا( lal
مرک تیدل
fn sna <١ ,د | لاعت التسادى \
۱ ۱۰ ۸]. میت امین
امنيت پروزه
ها پنجره 00
ohms عديريت oe
5 حقوقى برو
شهرى ازطريق
صفحه 15:
درصد رشد.
زمانى
ميانكين
تن
5245
پروژه در حال حاضر ضمن برقراری سه ماهه اول سال ۱۳۹۵
ارتباط بین ۶۴ دستگاه اجرایی i ۱۶
از طریق بسترهای:
۴۱۴۳۵
شبكه ملى اطلاعات»
شيكة .دولت.
فیبر نوری. Mpls
و
بيش از +لخدمت رانين دسغاه
های اجرایی در حوزه ی اقتصادی -
مالى. و ساير خوؤزة:ها نتادله مى :تمايت
wr
1۶۳
صفحه 16:
ات
صفحه 17:
نمايش_يكيارجكى با رويكرد سرويس كرا
صفحه 18:
0
5270
a
aT
WCF Application
WF Application
صفحه 19:
صفحه 20:
طاسوا 4
وا Bomar 5
52/0
Repositories
Presentation
Domain
Model
Application
۳
صفحه 21:
تعداد و وضعیت فراخوانی سرویسها
فنسو ير رفي تيد
ا
امم کته زا ار
ee)
0
صفحه 22:
|
میانگین زمان پاسخ سرویسها
عقت يعوزق انول
صفحه 23:
ay abs تال اطاعات اقتصادی کی("
سس
صفحه 24:
داشبورد يستر تبادل اطلاعات اقتصادى كشور(::51)
م
تسار فيرف لزعل
۱
صفحه 25:
داشیرد بستر تدل اطاعات اقتصادی (EIN 9S
ats ont
وضعيت سرويسها
صفحه 26:
tell JAF say pubs اقتصادی کطور0(:)
صفحه 27:
استقرارمراکز تبادل
اطلاعات استانی
صفحه 28:
صفحه 29:
clad کسب و کار از جمله شاخصهای
تعیین کننده وضعیت اقتصادی هر استان
است که با استناد به لن میتوان به
بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط
اقتصادی آنن استان پرداخت. محیط
فضای کسب و کار هر چه شفاف تر و
رقابتی تری باشد منجر به افزایش
سلامت اقتصادی استان و اتخاذ
سیاست های مطلوب شده و رو ند
بهبودی شاخص ها ی اقتصادی را در پی
خواهد داشت.
صفحه 30:
ایجاد
اشتغال ١١
x
٠ تحقق اهداف ' جذب سرمایه
اقتصاه مقاومتی ‘ed. fl ۱ گذاری داخلی
۱. 4
\
7 \
رشد توليد . جذب سرمايه
اخلى | كذارى خارجى
صفحه 31:
صفحه 32:
CU{S\TOMER
FE|E|DBACK
SUPPO|RIT_. ۹
۱۱۳0/۸۲۱6
QUAL ۷
لاع ااعاء باع
FRI\EJNDLY
عدم وجود خدمات بروز و به موقع.
افزایش زمان ارایه خدمات.
عدم استفاده از ظرفیت های موجود استان.
عدم وجود بسترهای ارتباطی امن یکپارچه و
منسجم بین دستگاهی,
تولید داده های تکراری و غیرموثق
صفحه 33:
NOILVOINNINWOS
صفحه 34:
پیش بینی می شود این بستر مدیران ارشد را در
اجرای وظایف دولت که سیاست گذاری و
مدیریت در خصوص "تخصیص منابع و نظارت *
است
و بدون دستیابی به اطلاعات موث
امکان پذیر نیست. یاری نماید.
آنچه مسلم است پس ازاجرای این پروژه.
سازوکاری منسجم برای تبادل اطلاعاتی در
استان ایجاد خواهدشد.
بستر اطلاعاتی مورد نظر به
گونه ای طراحی و پیاده سازی
می گردد که مسئولین و
سیاستگذاران بتوانند از تمامی
پایگاههای اطلاعاتی تخصصی
موجود در دستگاه های اجرایی
در سطوح :
استان؛
تبادل آن
حیطه مسئولیت و اختیارات
ایشان استفاده نماب
صفحه 35:
به علت عدم تبادل اطلاعات فى ها
ن حوزه هاى
اقتصاد.
آموزشء
صنعت.
سلامت؛
کشاورزی.
سیاسی و ...۰
عنداللزوم . مدیران ارشد استان
توانایی پیش بینی دورنمای کوتاه
مدت و بلند مدت استان را نداشته
و بنابرلین قادربه تخصیص عادلانه
ی منلبع. پیش بینی و پیش گیری
از بحران های در راه و سیاست
گذاری مطلوب با ارزش افزوده ی
مورد انتظار نیستند.
صفحه 36:
در شرایط حاضر تعداد فارغ
التحصیلان فاقد شغل در
استان به تفکیک رشته ی
تحصیلی ایشان. هیچ نقشی
در تعیین ظرفیت های مراکز
دانشگاهی نداشته و میزان و
حجم تولیدات کشاورزی به
تفكيك نوع محصول و
ظرفیت های کاشت و داشت
و برداشست کشاورزان در
برنامه ریزی های استانی
خیلی موثر نیست.
تبادل اطلاعات بین حوزه های تخصصی
مختلف. زملنی کهبا داده هایبا کیفیت
وبه روز و امن صورت گیرد. ضمن ایجاد
اطمینانی مطلوب در تصمیمات استان.
شهروندان و ذینفعان را در فضایی
عادلانه, شفاف و قابل اعتمادبا خدمت
گذاران دولتی خود مواجه می نماید.
education
صفحه 37:
افزايش کارایی و کاهش زمان و هزینه
مدیریت سلامت اقتصاد و شفافیت امور
دستاوردهای
مدیریت درآمد و بدهی های دولت
oooo
افزایش جذب سرمایه انسانی متخصص و
کارآفربنی
ایجاد بستر یکپارچه تبادل اطلاعات استانی.
O تدوین استاندارد اقلام داده تبادلی بین دستگاهی
O افزایش دقت و کیفیت تصمیمات کلان و سیاست
گذاری
صفحه 38:
۱
Sy cele) Sh
با تشکر از توجه شما