سایرتحقیق و پژوهش

ضرورت و اهمیت راهنمایی و مشاوره

25 صفحه
848 بازدید
28 مهر 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
ضرورت و آاهمیت راهنمایی و مشاوره

صفحه 2:
ضرورت و آاهمیت راهنمایی و مشاوره -ضرورت راهنمایی و مشاوره را می توان در زمینه های فردی, آموزشگاهی و اجتماعی مطرح نمود. / الف) ضرورت فردی - وجود عوامل متعدد و گوناگون مانند: اس کر رات رسای رس اسب ری سای سل رو ا ا ا ا 1 ‎OM‏ ا ا ا 0 02 36 و جنسى

صفحه 3:
Dg reward ‏ا ا ل ل ا ل‎ re Oy ‏ل ا 6 0 ل‎ b whS (0 ‏وجود تضاد و تعارض در روابط بين فردى‎ ) 20 ‏ا‎ Beret) ere] Fa PPO ‏دلالت بر ضرورت و اهميت راهنمايى و مشاوره دارد.‎

صفحه 4:
- بدیهی است که مراجعه به مشاور و تقاضای مشورت با وی دلیلی بر ‎pete se‏ فرد نیست, ۳ فراوانند افرادى که از سلامت ۳ و روان برخوردارند و صرفا در ياره اى از امور شخصى يا ارتباطهاى اجتماعى خود با مشكلاتى مواجهند كه مانع بهره مندى ايشان از تمامى امكاناتشان ميشود و نياز به امر راهنمايى و مشاوره را در ايشان بوجود مى اورد. - مشاوران» روان شناسان و علاقه مندان به مباحث بهداشت و سلامت روانی تلاش می كنند تا زمینه هاى مساعدى ۳ براى رشد شخصيت ۳ های ‎Ppt.‏ ۳ ‎rer ice are were‏ ا ل ل 6ك شوند.

صفحه 5:
‎Frode Le‏ خواسته ها, ‎Jlool‏ و هدف ‎sk‏ خود ۳ بشناسند. کیفیت ‎DEN re OEY ERC STE)‏ | درک کنند و روشها و اعمال خود را با واقعيت اه سازنده ۲ در برابر بيشامدها و وقايع روزانه احساس توانايى كنند. زندكى را زيبا و سالم ‎ee‏ و بر ال ات ر نایم سعت رم ۱ نااميدى نشوند. - احساس رضايت و خشنودى بيشتر در ردك ا ل ا ا 0

صفحه 6:
‎DPE et aos‏ زندكى خویشتن باشند و انتظار نداشته باشند که دیگران برای آنان زندگی بی دغدغه ای را فراهم کنند. 0- >29 و ديكران را دوست بدارند و از محبت كردن به آنان لذت ببرند. ع- آشفتكيها و ناراحتى هاى ‎seri as Ly Dele‏ ل ‎aS rijlw‏ ل ا ا 00 قابل قبول باشد. ۷- هم ا ا رتت

صفحه 7:
۸- برای خواسته های خود تلاش نموده و پس از کوشش برای نیل به خواسته هايشان وضع موجود را بهذيرند. 9- با وجود قرار كرفتن در بين ‎lS‏ ۱ را حفظ کرده و اجازه ندهند ‎Se BCU) Diener Vermoe ty)‏ ا ‎err cy ote‏ 77 انتخاب كنند كه امكان تحقق خواسته هايشان را بيشتر فراهم كند. ۱- م ‎TE eee‏ و با بذله ‎a RSL Pe ene mG‏ ۳

صفحه 8:
ا ‎ere aie. Sateen tape) Vara a] st ¢ abet DYE‏ نخوت, رشک و حسد., خودخواهی و هیجان های منفی در آنان ‎Fy‏ اه و ديكران از دست و زبان دم در ‎RAS er weer pueaee err] a]‏ هاى فوق به عنوان مهمترين عامل را لا

صفحه 9:
كودكان, از زمان هاى قديم, از طريق بازى: تقليد و كم به يدران خود. شغل و حرفه ايشان را ياد مى كرفتند و در بزر به آن روى مى آورندء زيرا در ارت ار ل ا ل ی را تعیین شده بود و فرد به ندرت می توانست از طبقه اجتماعی خود به طبقه بالاتر ‎aes = nly)‏ ی رآ قبول كليه مسئوليتهاى اموزش و يرورش فرزندان خود برايند. 0 ‏ال‎ ‎۱ ‏ا ااا‎ Or err we ore corse) ده است.

صفحه 10:
‎pales SVlg crrodl 9 Gujyl a: ilSor olaicl 9 Sjgol Guils curser yuljal -‏ 9 تربیت, زمینه ساز رشد کمی و پیشرفت سریع در علوم فناوری. علت رشد کیفی آموزش و پرورش بوده است. - راهنمایی. بخشی از آموزش و پرورش است که زمینه ‎Siecle yee pemerrn Fr‏ ا 7 فرایند یاددهی ا ‎G rive no lates - cul 0245 lay Glu a: cuoal‏ ا ا ا ل ا ا ‎Cea eee CEO‏ ا ا ا 0 بهترين فايده را از فرآيند ياددهى- يادكيرى مى برد كهى ‎-١‏ از ‎BET‏ ‏جسمانىء روانى. عاطفى و اخلاقى برخوردار باشد. 7- انكيزه لازم را براى يادكيرى ل ا ا ا ا ا ‎oul‏ 1295 ل 0 نگرانی های او شناخته و رفع گردد - فرایند مشاوره می تواند پاسخگوی نیازهای فرد ‏برای رفع مشکلات و برقراری تعادل در زندگی او باشد.

صفحه 11:
ا ا ا ل ا 2 ل كت از آمادكى كافى برخوردار باشد. احتياجات خود را در حد معقول برطرف سازد. به موضوع درسى خود تسلط داشته باشد نب 21 932000 ل ا ل رب ‎AVY Cee‏ داشت. ‎-١‏ از تشويق و تنبيه به درستى استفاده مى كند. 7- در كار تشويق و تنبيه تفاوتهاى ا ا ا ا ا ال 2 ل ‎PVPS‏ ‏م ‎ee el‏ م ا ا ا ‎Ce‏ وار اير ع ل ل و ل ل ف لاي ورا باشد و در کارش با دانش آموزان آنها را لحاظ کند, نه تنها رشد ایشان را در جنبه های گوناکون نقویت هی ماید پلکه تیل به اهداف آموزرسش و پرورش را یر سهولت ‎even on‏

صفحه 12:
- مسائل ‎YANO IC Mae te)‏ 7 7 ۱ 1 وقت كافى و اختصاص فرصت مناسب به آنها است. - يديده هاى اجتماعى از سه جهت قابل توجه و بررسى مى باشند كه عبارتند از: ‎-١‏ سطح رفتار اجتماعى فرد ۲- سطح رفتار گروه های جامعه ۳- سطح رفتار عمومی جامعه. - در سطح رفتار اجتماعی فرد. مسائلی چون طغیان و سرکشی جوانان. بزهکاری و عدم تطابق 2 ا ا ا ا 1 0 01 مواردى جون مسائل خانوادكى مانند: ازدواج؛ طلاق و تربيت خانوادكى سخن به ميان مى أيد. - در سطح رفتارهاى عمومى جامعه. مسائلى جون بيكارى؛ فقر. ‎vlass‏ ا ال ا ا ا ا ۳ ا ل

صفحه 13:
- از مان ماع که حایر الب بر و رستی مکی راب خر می انار 53 ای ای ای اون رک 8) وضع تامطالوت؟ ابهداشب! ()شاوء امصرف دواد ‎)١‏ رفتارهاى زر هكاراته قرار می گیرد. - در ا ا ا ا ‎entree Ir mec Sp mor‏ 0 1 ال اک سای از کات جرب کرت تال بر ی شد رن اس با ره رن ‎Rech pee IRAE Ml‏ ‎c-7]|‏ ا 0 ا اك ا ا لل ‎Ore eC OS Some) Mele UTC‏ ك0 ل ا ا ا ل ل ل رم

صفحه 14:
ضرورت راهنمایی و ‎pel‏ ‏مشورت در اسلام - در فرهنگ پر بار اسلام یعنی متون اسلامی و منایع غنی و انسان ساز آن منابع جون قرآن كريم و سنت, مفهوم و شيوه هاى كاربرد راهنمايى به كرات مطرح گردیده و به مشورت و استفاده از مشاوران در بلس سس ‎esl)‏ زيادى داده 0 هدایت, تربیت و تزکیه عنوان شده و اثرات چشٌ آن 1 در رشد. تعالی, بالندكى و تكامل فكرى آدمى در طول حيات مى توان جستجو كرد.

صفحه 15:
‎Alas wlll =‏ دارای چنان اش اس که ماوت تال قرلن کر ‎Se See taoerd Rot oe Ree eet Rel oc se‏ ۱ کتاب (قران) که تردیدی در أن نیست, راهنمای پرهیزگاران است. - این کتاب موجب بر مردم و راهشایی و رحمتی براف اقل بعن است. - اس کناب تلیل و ببای ‎alin md‏ ا ل ار رحمت براى مؤمنين است. - در قرآن كريم, آيات متعددى با موضوع و مفهوم رای رات ی سس ل ل ل ا ا تال رس ۱ ارائه دستور در موارد مختلف زمينه مناسبى را براى تربيتء تزكيه و ايجاد اخلاق يسنديده و هدايت انسان به سوى كمال فراهم ساخته است. - در اولين سوره قران, ال ل ار ها را ار راه راست هدايت فرما». در دومين سوره قرآن, در توصيف برهيزكاران كه از طريق ‎fool Gellar eal ose ell olla‏

صفحه 16:
- برهيزكاران كسانى هستند كه به غيب - يعنى به خدا و آيات او كه از ديد ظاهرى ما ‎prow alert)‏ ا اك و از آنجه كه ما بدانها روزى داديم انقاق مى كنند و به قرآن محمد (ص) و كتب آسمانى ييش از او و روز قيامت ايمان و يقين دارند,. ‎sow Jl lil‏ ا ا ا ‎vie‏ - خداوند تبارک و تعالی هیچگاه بشر را به حال خود رها نساخته و برای راهنمایی او در راستای سعادت و نیکبختی دنیوی و اخروی - پیامبرانی را مبعوث فرموده است.

صفحه 17:
۰( يرارج به اين شرح بيان فرموده اند: رال کی که ران را کم کرس ‎seer) Beg‏ - اين كه خدا به دست تو مردى را هدايت كندء براى تو از همه جيزهايى كه ا ال ا ا الت "- به خدا قسمء اين كه مردى را هدايت كنى از داشتن شتران سرخ مو بهتر است.

صفحه 18:
با توجه به مطالب بالا مى توان كفت كه هدايت و راهنمايى از ديدكاه اسلام ا ل ا ا ال ل ام در برگیرد. الك اين منظورء ضرورى است كه دست اندركاران أاموزش و پرورش, برنامه های وسیع و گسترده ای را در زمینه امور راهنمایی تدارک دیده و ان 7 2 ‎ie‏ و هماهنكى آنها را با استفاده از معلمان ‎Ceri)‏ 0

صفحه 19:
‎CBC Ul DC Hep IES‏ 0 ا 2 0000 شورى ديده مى شود كه دليل 9 اهمیت شور و مشورت در امور مختلف زندگی می باشد. - خداوند ‎eared | =e ame Lee)‏ ا ا 0 (ص) مى فرمايد: در كارها با آنان (مسلمانان) مشورت کن و چون تصمیم گرفتی به خدا توكل كن (و انجام بده) ‎PRONE SIN Dito) Cire weer be arcy‏ 7 | ‎ON ere nC) | OCS 7)‏ ل ا 0 0 ا م ‎yet 2 Ico) sep emote ta Fa DEC SS ets beer Faves evar Pye Mror cd‏ ‎er EeC oT prod irre 4108)‏ ۱

صفحه 20:
- دقت در آيه اخير نشان ميدهد كه مشورت كردن در كارها و انجام امور به ا 6 ايمان به خداء به يا داشتن نماز و انفاق كردن مطرح ‎ire) travers yen me) Soren ita] eee nen or wen ETE‏ 0 0000 نتیجه گرفت که مشاوره امری قرآنی بوده و همه مسلمانان وظیفه دارند که در کارهایشان مم ال ل ا ال ‎Ber] ear weer]‏ آن مشورت نماينده - در روايات ارزشمندى كه از ييامبر كرامى اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) وجود دارد نيز به بهترين وجه مى توان اهميت مشورت كردن و نتايج مفيدى را كه بر ان مترتب است, مشاهده كرد.

صفحه 21:
تعدادی ار این احادت عبارت :اند از 3 0 ie هيج كس از مشورت بى نياز نيست. مشورت حصار ندامت و ايمنى از ملامت است هيج كس از يس مشورت هلاک نشود. هیچ کس از مشورت بدبخت نشده و از خودرأيى خوشبخت نكت فرگاه ازاده کار کند و زا رد مسلمانی درباره آن مشور کند. دا او را بت معقول تین کارها تین دهد ار ری ار ار ی كسى نيست كه با ديكران مشورت كند و به سوى رشد و كمال هدايت نشود 7- از حضرت على (ع) چرپا مشورب به زان درست توان رسید . هیچ قومی مشورت بکردند كر لين كه نا ملاع و ساسكا هدایب ‏ موند مشورت کننده پر سوی زرستگاری است.

صفحه 22:
ييش از تصميم مشورت كن و قبل از اقدام تفكر تها. خردمند از مشورت كردن بى نياز نیست بخیل را در مشورت خود راه مده که تو را از راه راست برمی گرداند و وعده فقر میدهد. 9 ‏ا ا‎ OR Tee ee) EUS NEV TOC ESS ‏اا ا‎ ey) hy ‎ea‏ دن این است که اگر ری صحیحی دارد در خیرخواهیش بکوشی و کاری را که اگر تو به جای او بودی می کردی, به او بنمایی مشورت با عاقل و ناصح برکت و رشد و توفيقى از جانب خداوند است. با كسانى مشورت كن كه خداترس باشند.

صفحه 23:
| Mid bet ey ene Ces ‏ا‎ Drea SA ‏كن. مشورية ] كردن كه عامل حلم‎ eye ee hres eal poe oer ier ‏خيرخواه؛ باتجربه و باتقوى باشد.‎ Rov) ROC gra pee MOprr Te MeN) ‏ا ا نب‎ ‏برابر حوادث ناكوار‎ اهل تقوى بودن و خودساز و فارغ از خودخواهى آزاد. داراى استقلال فكرى و تعادل روانى باشد عاقل, يعنى فهميده. خداشناس, اهل عقل و اهل عدل باشد ع ل ا ا ال ‎e152‏ 0 و تخصص, رأی و نظر بدهد.

صفحه 24:
خير خواه ديكران باشد و فهم و تدبير خود را مدديار مشورت خواه قرار دهد. مجرب و كارورزيده باشد. نظر مشورتء خواه را بفهمد. به حوزه كار و مسئوليت ‎ddly r9>‏ 0291 9 ات ا 0 داراى خلوص عاطفىء با حوصله در تفكرء دانا به حقايق و شايق به همفكرى و داراى تمركز قواى دماغى باشد. 2200120 0 ‏ا الل ل ا‎ 9 GU ‏قرار دهد.‎

صفحه 25:
يايان

39,000 تومان