azmon-hai-ravani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طبقه بندی آزمون های روانی”

طبقه بندی آزمون های روانی

اسلاید 1: طبقه بندی تست هااستاد: دکتر میرزاارایه دهنده :سامان موسوی

اسلاید 2: آزمون‌هاروانی را می‌توان با توجه به ویژگیهایی که دارند به روش‌های مختلف طبقه بندی کرد. برای مثال می‌توان آنها را از لحاظ استاندارد بودن یا غیراستاندارد بودن ، فردی یا گروهی بودن ، آزمون سرعت یا قدرت بودن ، آزمون کارایی یا شخصیت بودن و … طبقه بندی کرد. با توجه به کثرت آزمون‌ها ارائه یک طبقه بندی جامع غیر ممکن است. از طرف دیگر طبقه بندی آزمون به خاطر تسهیل در کاربرد آنها انجام می‌شود و جداکردن آنها از یکدیگر بیشتر جنبه قراردادی دارد

اسلاید 3: آزمون‌های روان‌شناختی را به پنج طبقة اساسی تقسیم کرده اند. 2. آزمون های پیشرفت تحصیلیآزمون‌های پیشرفت تحصیلی، از رایج‌ترین آزمون‌هایی هستند که برای ارزیابی سطح دانش یا مهارت افراد در حیطه‌ای خاص طراحی شده‌اند. این آزمون‌ها به دو دستة عمده، آزمون‌های معلم‌ساخته و آزمون‌های استاندارد تقسیم میشوند .آزمون پیشرفت استنفورد و آزمون‌های پیشرفت متروپولیتان و آزمون‌ مهارت‌های اساسی آیوا از مهم‌ترین ابزار‌های ارزیابی پیشرفت تحصیلی‌اند که سطوح مختلفی چون خواندن، ریاضیات، علوم، زبان و علوم اجتماعی راارزیابی می‌کنند.. 1. آزمون‌های توانایی ذهنیتوانایی ذهنی در برگیرندة دامنة وسیعی از کارکردهای شناختی مانند حافظه، تجسم فضایی و تفکر خلاق است. هوش نیز یکی از مفاهیم اساسی در حیطة شناخت است. آزمون‌های هوش و آزمون‌های مربوط به ارزیابی سایر توانایی‌ها، در طبقة آزمون‌های توانایی ذهنی قرار دارند. آزمون‌های هوش به دو دسته تقسیم می‌شوند: آزمون‌های هوش انفرادی و آزمون‌های هوش گروهی.مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر و مقیاس هوش بینه، از مشهورترین و کاربردی‌ترین آزمون‌های انفرادی هوش به‌شمار می‌آیند. این آزمون‌ها از سوی روان‌شناسان آموزش‌دیده در مورد هر فرد به‌طور جداگانه اجرا می‌شوند. در ساخت ماده‌سؤال‌های این آزمون‌ها تلاش شده است تا حیطه‌های مختلف توانایی‌ ذهنی ارزیابی شود.

اسلاید 4: آزمون های شخصیتآزمون‌های شخصیت با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد شخصیت انسان طراحی شده‌اند. این آزمون‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند: آزمون‌های عینی شخصیت روش‌های فرافکن و سایر رویکردها. روش نمره‌گذاری آزمون‌ های عینی به گونه‌ای است که کمتر تحت تاثیر آزمونگر قرار می‌گیرد، زیرا نمره‌گذاری آنها عینی است. پاسخ به این آزمون‌ها به صورت صحیح/ غلط یا شکل‌های مشابه است. سیاهة شخصیت چندوجهی مینه‌سوتا MMPI و سیاهة افسردگی بک BDIاز آزمون‌های شخصیت به‌شمار می‌آیند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید