کسب و کار اقتصاد و مالی

طبقه بندی عملیات

tabagheh_bandiye_amaliyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طبقه بندی عملیات”

طبقه بندی عملیات

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم طبقه بندی عملیات ياسمن كهرباييان و مهسا پزشكي راد

اسلاید 2: - هزینه های عمومی 1- طبقه بندی اقتصادی هزینه ها 2- طبقه بندی وظیفه ای هزینه ها (طبقه بندی عملیات)

اسلاید 3: اعتبارات و هزینه های دولت وسازمانهای دولتی با توجه به مقاصد و اهداف اصلی آنها، به صورت وظایف ، برنامه ها طرح ها و فعالیتهای مختلف ، پیش بینی می شوند و هدف اصلی از انجام هر هزینه بدون توجه به نوع وماهیت هر هزینه، در نظر گرفته میشود. با استفاده از این طبقه بندی که بعد از پیدایش بودجه های برنامه ای و عملیاتی متداول گردیده است می توان مشخص کرد که کدام عملیات و باچه میزان اعتبارات باید برای نیل به اهداف ووظایف مصوب دستگاههای اجرایی انجام شود.- مهمترین هدف این طبقه بندی، شناسایی وظایف و عملیاتی است که دولت انجام آنها را برعهده دارد. - طبقه بندی عملیات

اسلاید 4: تعیین وظایف کلی دولت تقسیم هر وظیفه به فصل های مختلف تقسیم هر فصل به برنامه های مختلف تجزیه هر برنامه به چندین فعالیت درطرح - اهداف ونتایج طبقه بندی عملیاتی :1- برنامه ریزی 2- بهبود مدیریت 3- نظارت 4- تجزیه و تحلیل آثار اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی برنامه ها

اسلاید 5: - هدف اصلی دولت از برقراری طبقه بندی عملیات توانایی پاسخگویی دولت به این سوالات است که :1- برنامه هایش چیست؟2- به چه اهدافی می خواهد دست یابد؟3- دولت چه کارهایی انجام می دهد ؟4- مردم از انجام ان کارها چه بهره ای می برند؟

اسلاید 6: - در طبقه بندی عملیات با دسته بندی کودکان عملیات برای وزارتخانه در گروه های همانند نشان داده می شود که مجموع اعتباراتی که در اختیار آن وزارتخانه قرار می گیرد به چه مصرفی خواهد رسید.- مجلس از طریق طبقه بندی عملیات می تواند به اهداف برنامه ها و عملیات پیشنهادی دولت پی برده و به بررسی مزایای آنها پرداخته و با اطلاع کامل به برنامه ها و عملیات دولت رای دهد. - ضرورت دارد طبقه بندی عملیاتی به شکلی انجام پذیرد که در برگیرنده کلیدی فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی دولت باشد.

اسلاید 7: - اصول طبقه بندی عملیات :1- کلیه ی وظایف ، خدمات، فعالیت ها و عملیات دولت باید در طبقه بندی عملیاتی منظور گردند و اهمیت هر برنامه بایدباتوجه به زمان درنظر گرفته شود.2- طبقه بندی بر اساس وظایف و عملیات، معمولا به صورت هرمی از سلسله مراتب اهداف است که وظایف کلی دولت در راس هرم ووظیفه جزئی در قسمتهای پایین تر آن قرار دارد.3- در طبقه بندی آن دسته از خدمات و عملیات دولت وسازمان های دولتی که نمی توان آنها را به برنامه ها و فعالیتهای شخصی ارتباط دارد معمولا در طبقه یا طبقات جداگانه ای طبقه بندی می شوند. 4- در طبقه بندی عملیات پرداخت بهره وام های دریافتی دولت درسالهای گذشته به طور جداگانه مشخص می گردد. 5- طبقه بندی بایدبه شکلی باشدکه در تدوین و تنظیم بودجه هزینه های اجرای یک کار مشخص چندبار منظور نشود.6- در طبقه بندی عملیات، اعتبارات مربوط به تاسیسات عمومی دولت به صورت طبقه جداگانه ای پیش بینی نمی شود. 7- به لحاظ نشان دادن دقیق و روشن اهداف دولت، در طبقه بندی عملیات عناوین وظایف کلی بایدبه صراحت نشان دهنده ی اعمال دولت باشد. که بدین منظور دسته بندی عملیات بدون توجه به وظایف خاص دستگاه های اجرایی صورت میگیرد.

اسلاید 8: دریک کشور ممکن است فعالیتهای جزئی از وظایف یک دولت محسوب گردد در حالی که همین عملیات در زمره ی وظایف دولت دیگری نباشند. یا ممکن است در برخی از کشورها وظایفی برای دولت تعریف شده است که در دیگر کشورها چنین وظایف وفعالیتهایی برای هیچ یک از بخش های دولتی و غیره دولتی در نظر گرفته نشده است. انجام وظیفه و عملیات معینی در مرحله ای از زمان جزء وظایف یک دولت به شمار می آیدکه با گذشت زمان این وظیفه حذف ووظایف جدید دیگری برای دولت تعیین میشود. در طبقه بندی عملیات، عملیات بازرگانی باید از سایر عملیات دولت ها تفکیک شود. نکات مهم در طبقه بندی عملیات :

اسلاید 9: طبقه بندی عملیات در ایران از سال 1343 پس از بوجودآمدن بودجه برنامه ای و عملیاتی مرسومشد. - اصول مهم طبقه بندی عملیات در بودجه ایران :1- طبقه بندی عملیات دربودجه فقط در برگیرنده آن دسته از وظایف وعملیات و اعتبارات دولت است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط وزارتخانه ها یا موسسات دولتی انجام می یابند. 2-با توجه به دو عامل اساسی درآمدوهزینه ، هزینه های دولت در دوبعدالف) اعتبارات برحسب امور،فصل ، برنامه و فعالیتب) اعتبارات برحسب دستگاه های اجرایی تهیه و تنظیم می شود. طبقه بندی عملیات در بودجه ایران :

اسلاید 10: امور: امور عبارت از مجموعه ای از کوشش های سازمان یافته همگن است که بخش عمده وقابل ملاحظه ای از وظایف دولت را دربر میگیرند وبه چهار دسته امور عمومی ، امور دفاعی و امنیتی ،امور اجتماعی وفرهنگی و اموراقتصادی تقسیم می شود. اموراولین بخش از طبقه بندی کارهای دولت میباشد و بزرگترین تقسیم بندی مجموعه وظایف همگن و مشابه دولت است که نشانگر بخش قابل توجهی از هدفهایی است که دولت مکلف به تحقق آنهاست.

اسلاید 11: فصل عبارتست از مجموعه وظایف مشخصی است که حاوی برنامه های مرتبط باهم بوده وبرنامه ریزی دراز مدت و میان مدت برای نیل به اهداف اساسی در قالب آن انجام می گیرد مانند فصل آموزش. بهداشت و درمان، فصل رفاه و تامین اجتماعی هر فصل از چند برنامه تشکیل می شود.فصل :

اسلاید 12: گروه کلی عملیات در داخل هر فصل که دارای حاصل کار مشخصی است و. به وسیله یک وزارتخانه یا موسسه دولتی انجام می یابد برنامه نامیده می شود برنامه بالاترین سطح طبقه بندی کارهای اجرایی یک دستگاه است که حدود فعالیت هایی که به منظور نیل به اهداف دستگاه صورت می گیرد و منجر به تولیدکالا یا ارائه خدمات می شود معین میکند.برنامه :

اسلاید 13: فصل سوم از امور اجتماعی و فرهنگی فصل بهداشت و درمان است که حاوی برنامه های ذیل است:برنامه خدمات بهداشتی برنامه خدمات دارویی برنامه خدمات درمانی برنامه کنترل بیماریها برنامه امنیت غذا و تغذیهبرنامه کنترل جمعیت وتنظیم خانواده برنامه پژوهشهای کاربردی برنامه سیاستگذاری ، مدیریت و نظارت بر فعالیتها برنامه کمکهای فنی و اعتباری به بخش خصوصی و تعاونی

اسلاید 14: فعالیت : فعالیت، بخشی از کارهای یکسان و همگن درهر برنامه سالانه است که به وسیله واحدهای اجرایی در داخل یک وزارتخانه یا موسسه دولتی انجام می شود.طرح : طرح بخشی از فعالیت اجرایی دولت است که نتیجه اش به صورت سرمایه گذاری ظاهر می شود. طرح عمرانی به سه نوع انتفاعی ، غیر انتفاعی و مطالعاتی تقسیم میشود.علاوه بر تقسیم بندی های فوق درقانون بودجه طرح های عمرانی به صورت طرح های یک ساله، دو ساله، سهم وعمده ، ادامه دار، ضروری و اضطراری که غالبابه صورت استانی میباشند تقسیم گردیده اند.

اسلاید 15: به طور کلی طبقه بندی عملیات دربودجه کشور از چهار بخش به شرح زیر تشکیل شده که هر یک از آنها امور گفته می شودو دارای یک کد8 رقمی می باشد. کدگذاری در طبقه بندی عملیات :

اسلاید 16: بخش اول: امور عمومی بخش دوم- اموردفاعی و امنیتیبخش سوم- اموراجتماعی و فرهنگی بخش چهارم- اموراقتصادیعلاوه بر طبقه بندی فوق در بودجه اعتباراتی وجوددارند که به صورت یک قلم منظور گردیده اند و اصطلاحاً دنیا بودجه یا بخش پنجم نامیده میشود و شامل : هزینه های متفرقهکارمزد و ستون تضمین شده وام ها بازپرداخت دیون وسرمایه گذاری درخارج از کشور پرداخت وام وکمک به کشورها وموسسات خارجی بین المللی است.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید