tarahiye_dastgahe_osce

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی ایستگاه OSCE”

طراحی ایستگاه OSCE

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: طراحی ایستگاه OSCEزهرا موفقی کارشناس آموزش پزشکیمرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی

اسلاید 3: اهداف1. برنامه ریزی برای اجرای OSCE 2. طراحی ایستگاه OSCE برای اندازه گیری صلاحیت بالینیالف. طراحی سناریوب. تکمیل اجزاء ایستگاه:تهیه راهنمای دانشجويان تهیه متن توجیهی بیمارنما ( شامل شكايت اصلي، توصيف دقيق مورد، شرح حال بيمار) لیست وسايل و امكانات مورد نياز برای ایستگاه تهیه ابزار ارزشیابی دانشجو تهیه راهنمای ناظرین ج) اطمینان از پایایی تصمیم گیری های مبتنی بر نتایج آزمون3. بعد از آزمون

اسلاید 4: برنامه ریزی آزمون باليني ساختارمند عيني OSCE 1. تشکیل کمیته OSCEتعیین یک نفر به عنوان مسئول و هماهنگ کننده2. وظایف کمیته قبل از آزمون:طراحی جدول مشخصات OSCE (بلوپرینت)بررسی و تایید روایی جدول مشخصات آزمونبرآورد و تامین هزینه های آزمونطراحی ایستگاههای آزمونتصحیح و تصویب ایستگاههای طراحی شده

اسلاید 5: یک نمونه جدول مشخصات OSCE روانپزشکی

اسلاید 6: تایید روایی (اعتبار) جدول مشخصات OSCE توسط کمیتهبررسی جدول از دو بعد عمودی وافقی:کلیه اهداف ضروری بایستی مورد اندازه گیری قرار گرفته باشدمشکلات ارائه شده بایستی توزیع همگنی از نظر محتوا و سرفصلهای اصلی آموزشی داشته باشدتعداد ایستگاهها بایستی برای سنجش همه مهارتهای ضروری تعیین کننده صلاحیت بالینی کافی باشدتعداد ایستگاههای اندازه گیری کننده ی هر مهارت بایستی جهت قضاوت در مورد صلاحیت دانشجو در آن مهارت کافی بوده و بستگی به اهمیت مهارت در گروه تخصصی داردمشکلات بالینی انتخاب شده بایستی قبلا آموزش داده شده باشندمشکلات بالینی انتخاب شده بایستی از بین موارد شایع بالینی برگزیده شوند نه موارد نادر و استثنا

اسلاید 7: اهداف1. برنامه ریزی برای اجرای OSCE 2. طراحی ایستگاه OSCE برای اندازه گیری صلاحیت بالینیالف. طراحی سناریوب. تکمیل اجزاء ایستگاه:تهیه راهنمای دانشجويان تهیه متن توجیهی بیمارنما ( شامل شكايت اصلي، توصيف دقيق مورد، شرح حال بيمار) لیست وسايل و امكانات مورد نياز برای ایستگاه تهیه ابزار ارزشیابی دانشجو تهیه راهنمای ناظرین ج) اطمینان از پایایی تصمیم گیری های مبتنی بر نتایج آزمون3. بعد از آزمون

اسلاید 8: طراحی سناریوی OSCE تعیین هدف مورد ارزشیابی در ایستگاهتعیین رفتارها یا فعالیت های قابل مشاهده ای که بر تحقق هدف مورد نظر دلالت می کند تعیین محرک برانگیزاننده رفتارهای مورد نظر

اسلاید 9: 1. طراحی یک سناریو برای سنجش مهارتهای ارتباطی: بر اساس تعریف مهارتهای ارتباطی به طور کلی عبارت است از: توانایی برقراری ارتباط صحیح، موثر و حمایت کننده با بیمار، خانواده و همکاران2. انتخاب یک مهارت ارتباطی مشخص: توانایی برقراری ارتباط با بیمار3. تعیین رفتار های قابل مشاهده و قابل اندازه گیری مرتبط با مهارت برقراری ارتباطاحترامهمدردی حمایتاجازه گرفتن همراهی عذرخواهی ...4. تعیین محرک جهت بررسی بروز رفتار مورد نظر کمک به بیمار در جهت تصمیم گیری صحیح تمرین طراحی سناریو

اسلاید 10: مثالآقای حسین اکبری از 3 سال پیش دارای دیابت شناخته شده است. در حال حاضر ایشان دچار گانگرن پای راست گردیده و بایستی بدون تاخیر از زیر زانو آمپوته شود. آقای ج اصرار می کند که حتی بمیرد، باز هم به جراحی رضایت نخواهد داد. در حال حاضر شما پزشک ایشان هستید، استاف بخش از شما درخواست می کند که با وی صحبت نموده و او را برای انجام عمل جراحی متقاعد کنید. شما برای این مصاحبه 10 دقیقه فرصت دارید.حسن مشهدی جوان 35 ساله ای است که با علائم سرماخوردگی به مطب شما مراجعه کرده است لطفا در طی 8 دقیقه از ایشان شرح حال بگیرید (در این سناریو بیمار اصرار می کند که تا آمپول پنی سیلین نزند خوب نمی شود. او صحبت پزشک را مکررا قطع می کند و می گوید پزشک قبلی هم همین حرفها را به او زده است و تکرار آنها فایده ای ندارد).

اسلاید 11: اهداف1. برنامه ریزی برای اجرای OSCE 2. طراحی ایستگاه OSCE برای اندازه گیری صلاحیت بالینیالف. طراحی سناریوب. تکمیل اجزاء ایستگاه:تهیه راهنمای دانشجويان تهیه متن توجیهی بیمارنما ( شامل شكايت اصلي، توصيف دقيق مورد، شرح حال بيمار) لیست وسايل و امكانات مورد نياز برای ایستگاه تهیه ابزار ارزشیابی دانشجو تهیه راهنمای ناظرین ج) اطمینان از پایایی تصمیم گیری های مبتنی بر نتایج آزمون3. بعد از آزمون

اسلاید 12: الف) معرفی ايستگاهموضوع ايستگاه: .....مهارت مورد ارزیابی در ایستگاه : .....مدت ایستگاه: .......بیان مختصر سناريویی که دانشجو در این ایستگاه با آن مواجه خواهد شدب) دستور العمل انجام وظايف دانشجو:وظیفه (یا بخشی از یک وظیفه) که دانشجو بایستی انجام دهد با شفاف کردن فعل مورد انتظارمصاحبه کند/ فقط شرح حال بگیرد معاینه بیمار طبیعی است/ فقط معاینه کند و شرح حال بیشتر نگیرد/ انجام دهد/ پوست بیمار شستشو داده شده و بی حس شده است، لوله ی سینه ای را جایگزین کند/ بنویسد و در جعبه بیندازد/.....1. تهیه راهنمای دانشجویان

اسلاید 13:

اسلاید 14: 2. تهیه متن توجیهی بیمارنما

اسلاید 15: مانکن یا سمیلاتورهای مورد نیاز برای انجام مهارتامکانات و تجهیزات مورد نیاز در ایستگاه (اتاق مستقل، تخت بیمار، تعداد صندلی، میز، کامپیوتر، نگاتوسکوپ، دستگاه الکتروشوک و ...)امکانات مورد نیاز برای معاینه یا پروسیجر (پاراوان، ست پانسمان شامل ...، گوشی دارای بل، چکش رفلکس، اسپکولوم، افتالموسکوپ، اتوسکوپ، ...)مواد مصرفی مورد نیاز جهت انجام پروسیجر و تعداد ( سرنگ ، دستکش ، سوند، ...)تکثیر ( فرم ها ، چک لیستها ، ...)3. لیست وسایل موردنیاز

اسلاید 16: تهیه فهرستی از وظایف یا مراحل مختلف انجام مهارت تعیین مقیاس ارزشیابی چک لیست مقیاس درجه بندیاستانداردسازی معیارهای سنجش عملکردباروم بندی تعیین حد نصاب قبولی در ایستگاه 4. تهیه ابزار ارزشیابی

اسلاید 17: تهیه فهرست وظایف تعیین مقیاس ارزشیابیاستانداردسازی معیارهای سنجش عملکرد

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: - باروم بندی- تعیین حداقل نمره قبولی در ایستگاه یا استاندارد قابل قبول انجام مهارتدانشجو بایستی از این ایستگاه چه نمره ای بگیرد تا بتوان با اطمینان به صلاحیت داشتن وی بران انجام این مهارت حکم نمود؟

اسلاید 21: اطلاعات مندرج در راهنمای دانشجو و یک نسخه از چک لیستمعیارهای سنجش عملکرد آزمون شوندگاناطلاعاتی که بایستی در زمان مشخصی در اختیار آزمون شوندگان قرار گیرددستورالعمل ویژه متناسب با ایستگاهمحدوده مجاز راهنمایی آزمون شوندگان در حین عملکرد5. تهیه راهنمای ناظرین

اسلاید 22:

اسلاید 23: اشتباهات شایع ناظرین در ایستگاههای OSCE تضییع وقت دانشجویان مثلا با صحبت کردن با تلفن همراه دخالت در نقش بیمارنماراهنمایی دانشجو با تون صدا و رفتارهای غیر کلامی آموزش دادن تغییر دادن ایستگاه تغییر دادن چک لیست ارزشیابی

اسلاید 24: اطمینان از پایایی نتایج آزمونآموزش و نظارت بر بیمارنماها جهت اطمینان از ایفای نقش صحیح و یکسان برای کلیه دانشجویانآموزش و هماهنگی ناظرین جهت اطمینان از نظارت و قضاوت یکسان برای کلیه دانشجویان حضور بیش از یک ناظر جهت قضاوت در هر ایستگاه کافی بودن تعداد ایستگاهها برای نیل به قضاوت صحیح در مورد صلاحیت بالینی دانشجویانکاهش استرس حاکم بر فضای آزمون جلوگیری از سردرگمی دانشجویان با طراحی مناسب سالن ها، ترتیب ایستگاهها و راهنمایی مناسب دانشجویانآموزش ناظرین جهت تسکین استرس دانشجویاناستاندارد و عینی سازی چک لیست ها تا حد ممکناطمینان از کیفیت مناسب ایستگاههای طراحی شده

اسلاید 25: اهداف1. برنامه ریزی برای اجرای OSCE 2. طراحی ایستگاه OSCE برای اندازه گیری صلاحیت بالینیالف. طراحی سناریوب. تکمیل اجزاء ایستگاه:تهیه راهنمای دانشجويان تهیه متن توجیهی بیمارنما ( شامل شكايت اصلي، توصيف دقيق مورد، شرح حال بيمار) لیست وسايل و امكانات مورد نياز برای ایستگاه تهیه ابزار ارزشیابی دانشجو تهیه راهنمای ناظرین ج) اطمینان از پایایی تصمیم گیری های مبتنی بر نتایج آزمون3. بعد از آزمون

اسلاید 26: وظایف کمیته پس از اجرای OSCE تعیین استاندارد یا حد نصاب قبولی درآزمون OSCEاطمینان از ارائه بازخورد مناسب به دانشجویانارزشیابی آزمون

اسلاید 27: تعیین استاندارد یا حد نصاب قبولی درآزمون OSCEتعیین حد صلاحیت قابل قبول دانشجویان برای ورود به طبابت مستقلضرورت کسب تسلط در مهارتهای بالینی اساسیضرورت استفاده از استاندارد ترکیبیحداقل نمرهحداقل ایستگاههای قبول شده

اسلاید 28: ارائه بازخورد به دانشجویانحین آزمونپس از آزمون

اسلاید 29: بررسی روایی آزمونبررسی پایایی آزمونبررسی بازخورد آزمون گیرندگان پس از اتمام آزمونبررسی بازخورد آزمون شوندگان پس از اتمام آزمونبررسی بازخورد بیمارنماها پس از اتمام آزمونبررسی نمرات دانشجویانبررسی ارتباط بین نمره دانشجویان با متغیرهای دیگری نظیر نمرات کتبی، نمرات بخش ها و ارزیابی اساتید راهنماجلسه بحث و همفکری با دانشجویان در پایان روتیشنجلسه بحث و همفکری با اعضای هیئت علمی ارتباط نتایج OSCE با سایر آزمونهای ملی و سراسریروش‌های ارزشیابی آزمون OSCE عبارتند از:

اسلاید 30: خدایا چنان کن سرانجام کارتو خشنود باشی و مارستگار

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید